Да, ове године је добра хидрологије у Албанији, прошле су имали мере штедње. Поента је користити обновљиве али имати сигуран систем. Зато сам и ово навео као пример колико је гас моћан енергент и колика је глупост прогласити га за нееколошки енергент.У Албанији је све из обновљивих извора. И у хрватској "Херцег-Босни".
Тачно, још имају и топлу климу па им грејање скоро и не треба.Ako negde duva vetar to je na atlanskoj obali, ako negde sija sunce to je u Španiji i Portugalu. Samo iskorišćavaju svoje geografske prednosti. Očekuje e veliki skok Maroka ima velikih investicija isto u vetro turbine (veliki deo u Zapadnoj Sahari koja traži nezavisnost, a gde ima dosta vetra) i sunčeve kolektore.
Prema nekim podacima, u Srbija ima čak 360 izvorišta termalnih i termomineralnih voda, naša zemlja se ističe značajnim hidrogeološkim i geotermalnim resursima u odnosu na prosečne vrednosti u Evropi jer količina geotermalne toplote koja izbija na površinu Zemlje, obračunata po jednom kvadratnom metru u svakoj sekundi iznosi više od 100 mNj/m2, naspram evropskog potencijala od 60 mNj/m2. Potencijal i mogućnost za eksploataciju geotermalnih voda postoji na skoro celoj teritoriji Vojvodine. Iako stručnjaci ukazuju da je ukupna količina toplote geotermalnih resursa u Srbiji znatno veća od toplote koja bi se generisala iz domaćih rezervi uglja, ovaj potencijal se gotovo ne koristi.
Geotermalne elektrane ne zauzimaju veliki prostor i ne koriste drugu energiju za pokretanje pumpi, osim one koju same proizvedu, a nakon izgradnje takve elektrane energija je gotovo besplatna.
Znatne uštede mogu se ostvariti i kada se geotermalna voda koristi za grejanje. Naime, prednost sistema za grejanje i hlađenje je to što se 70 odsto energije potrebne za grejanje prostora dobija iz podzemne vode besplatno sve vreme eksploatacije toplotne pumpe.
U Vojvodini ima 50 lokaliteta gde je moguće geotermalne vode iskoristiti u lekovite svrhe ili izgraditi banje. Temperatura geotermalnih voda na području Vojvodine je od 25 do 80 stepeni, a korist tog prirodnog potencijala važan je i za razvoj zdravstvenog turizma. Energetski gledano, kada bi Srbija iskoristila samo deset odsto geotermalnog potencijala, mogla bi da zameni jednu trećinu energije koju potroši na grejanje.
Njeno koriscenje nikako ne odgovara ugljarskom i naftnom lobiju.Mi ustvari takođe imamo jednu prirodnu prednost kad su u pitanju obnovljivi izvori energije, ali se ona ipak skoro uopšte ne koristi. Geotermalnu energiju.
Ugljarski lobi je toliko jak da godinama vrsi protivzakonitu maloprodaju vlaznog lignita i truje nas.Njeno koriscenje nikako ne odgovara ugljarskom i naftnom lobiju.
Zato nista nece biti od geotermalne en. u Srbiji.
Ja sam se vozio u hibridnom taksiju.Nikada ne da nisam vozio nego nisam ni video električni automobil. Za mene je to kao neki novi svet, još uvek daleko od nas. Na primer kakva je vožnja, kaže se da nemaju menjač, da je kočenje drugačije, da se pali i gasi na dugme, da brzo startuje, da li ej nečujan ili pravi neki zvuj?. Ako neko ima iskustvo sa vožnjom EV, bio bih zahvalan da podeli to iskustvo,
Verovatno si se vozio u MHev hibridu ili u prethodnim generacijama Pheva...Kod njih vozač nema mogućnosti izbora i elektro motor i baterija su tu samo kao potpora.Ja sam se vozio u hibridnom taksiju.
Vozac nema kontrolu nad time koji motor radi, kompjuter ukljucuje benzinski motor povremeno da bi punio bateriju.
Narocito nas truje ugalj. Los ugalj.I da se ne zaboravi: cela ova zelena priča, posebno u Srbiji, NIJE vezana samo za energiju i njenu raspoloživost. Ugalj i nafta nas direktno truju. Ogroman broj naših ljudi vremenom umire baš od toga, zato što dugotrajno trovanje vremenom narušava fukcionisanje čitavog organizma na hiljade raznih načina. To nije direktno vidljivo u statistici mrtvih jer je u pitanju postepen i indirektan uticaj, tj umire se nečeg konkretnog: raka, srca, virusa, itd, ali je temeljni uzrok postepeno slabljenje organizma koji u jednom trenutku više nije u stanju da spreči fatalni ishod nekih uobičajenih zdravstvenih poremećaja sa kojima bi se ranje lako izborio. Ali posle decenija sistematskog trovanja, pa makar i sa malim dozama, ali dugo, više ništa u organizmu ne može da radi kako treba. Koliko ste svog "zdravstvenog kapitala" dobijenog rođenjem VEĆ potrošili? Koliko ste blizu terminalnoj tački kad unutrašnjih rezervi u nekom malom, ali kritičnom podsistemu organizma više nema, pa će sledeći virus biti dovoljan? To je pitanje koje bi svako sebi morao da postavi. I TO je takođe nevidljiva cena izbegavanja zelene tranzicije, a ne samo da li će roba koju kupujemo biti jeftinija zato što je u nju ugrađena jeftinija obnovljiva energija.
Koд обичних хибрида је тако, у основи користи се енергија кочења за пуњење батерије.Ja sam se vozio u hibridnom taksiju.
Vozac nema kontrolu nad time koji motor radi, kompjuter ukljucuje benzinski motor povremeno da bi punio bateriju.
Narocito nas truje ugalj. Los ugalj.
Nije li za nas SADA najvaznije da se resimo loseg uglja, a ne da razmisljamo o elektricnim automobilima?
Tu si u pravu.To ne može lako da se razdvoji. Najveće količine lošeg uglja se kod nas koriste u centralama za proizvodnju struje, a samo bitno manji deo u domaćinstvima za grejanje. Pa
Naravno, to ne znači da paralelno ne treba preuzimati i mere da se u domaćinstvima za zimsko grejanje troši kvalitetniji ugalj. Ja sam ranije predložio i veliku akciju za subvencioniranje starih kućnih peći za grejanje sa novima koje su efikasnije i manje zagađuju zbog boljeg sagorevanja. Ako bi se kontrolisao i kvalitet uglja koji se u domaćinstvima troši, to bi bilo još bolje. Međutim ova dva pravca akcije nisu povezana i mogu da se rade paralelno.
Danas je bio 30. Skupljali smo i akcizu i PDV. Sve nam ide dobro. Deficit na 3,3%, to što smo vanredno davali na energenti, inače ne bismo ni to imali. Ljudi mogu da troše pare, imaćemo i struje i gasa.
- Obezbedili smo se na vreme. Sledeće godine će biti borba oko svega, energenti, hrana. Vidite problema u Nemačkoj sa lekovima.
- Nivo Dunava će da pada, moraćemo da kupujemo barže sa niskim gazom, ali rešićemo i to.
E, ja sam vozio 'Kiju', više modela, pre neku godinu na Autokomercovoj karting staziNikada ne da nisam vozio nego nisam ni video električni automobil. Za mene je to kao neki novi svet, još uvek daleko od nas. Na primer kakva je vožnja, kaže se da nemaju menjač, da je kočenje drugačije, da se pali i gasi na dugme, da brzo startuje, da li ej nečujan ili pravi neki zvuj?. Ako neko ima iskustvo sa vožnjom EV, bio bih zahvalan da podeli to iskustvo,