Наравно, имају их и возови, трамваји и троле, али то је само за рекуперацију кочења и неку резерву при паду мреже. Нисам хтео да компликујем аналогију.Zapravo prilikom usporavljanja/kocenja je dobro imati baterije. Tokom rekuperacije energije kada se vraca u mrežu, ona moze biti iskorišćeno samo ako na istoj sekciji mreže ima drugo vozilo koje trosi energiju. Kod tramvaja i trolejbusa su sekcije relativno kratke, pa je efikasnije tu energiju koristi za punjenje baterija nego je vracati u mrežu. Takođe zbog veće fleksibilnosti prevoza pozeljno je imati baterije, mada se slažem da nema potrebe za velikim baterijama. Najbolje rešenje je negde između odnosno klasični električne vozila sa autonomijom od par km van mreže.
Onda na el. vozila mozemo da gledamo kao na vozila koja su 40% ekoloski cistija?
Ali ja sam skeptican. Tu dodatnu kolicinu el. energije ipak treba proizvesti, a to ce samo delimicno moci da bude iz cistih izvora. Cisti izvori energije i dlaje su ekonomski neisplativi (vetrenjace) i zavisni su od drzvanih subvencija.
Dalje imamo svakodnevni porast broja automobila....
Beograd vise nije grad z aljude jer je grad za automobile.
Mislim da je jedino masovno odustajanje od automobila pravo resenje.
Povratak vozovima i javnom prevozu.
Mislim da motiv za el. voizla uopste nije ekoloski nego politicki i vezn za nemogucnost kolektivnog Zapada da kontrolise izvore energije.
Ekoloska steta vezana za globalno otopljavanje vec se dogadja i dogodila se i ona ne moze da se zaustavi prelaskom na el. vozila.
Sinski prevoz + bicikl je ubedljivo najbolje resenje.
Mada, beogradska predgradja imaju toliko uske ulice da taj tramvaj nema kuda da prodje.
U strmim delovima grada mogle bi da se stave uspinjace ili velike pokretne stepenice.
Ja mislim da je najefikasnije energetsko resenje za centar Beograda podzemni travolatori koji bi mogli da se koriste i za vecu udaljenost ispod zemlje. Pogotovo recimo Dorcol - Knez. To bi taman uslo u plan da centar Beograda bude bez vozila. Postaviti 30-50 travolatora na raznim delovima u centru grada. Tipa Savski Trg - Slavija i pesaka si za 5 min gore. Na sve to kisa/sneg ne bi ometali. Recimo jos Beton Hala - Knez. Ada - Pozeska.
Van grada elektricna vozila + brza pruga kao sto su krenuli. (Samo daj to brze malo).
Сматрам да би прво требали да смањимо потребу за транспортом робе и путника, па тек онда да дефинишемо транспортна решења. Смањење потребе за транспортом се врши:Србија треба да има за циљ побољшање масовног јавног превоза, пре свега железнице као кичме транспорта у држави, а око ње трамваја, тролејбуса, аутобуса, и једног дана можда у Бгу метроа. Ту треба тежити да прво већина пруга буде електрификована, да ред вожње буде поуздан и чест да грађани могу да се ослоне на јавни превоз. Градове треба прилагодити јавном превозу.
Mislim da bi ubrzano i hitno iseljavanje preostalih Srba sa Kosova bilo u interesu SNS-a zbog rasta cene kvadrata u beogradu.Kako mislite da razvijate održive gradove i te ''gradove na 15 minuta'' kad je plan i namera SNSa da 2/3 Srbije natrpa u Beograd...
Због центрифугалних сила не може ротор електро мотора од више стотина kW достићи огромне (преко 30.000 о/мин) бројеве обртаја тако да за специфична возила са високим перформансама, супераутомобиле, постоји двостепен преносник али је то ирелевантно за сва остала возила.Kakva je uloga menjaca kod el. vozila?
Zasto neka el vozila imaju, a neka nemaju menjace?
Како преживети зиму а не сањати о пролећу?Kako mislite da razvijate održive gradove i te ''gradove na 15 minuta'' kad je plan i namera SNSa da 2/3 Srbije natrpa u Beograd...
Pretvaranje klasičnih automobila u električne je odličan način za njihovu obnovu. Ovo je u poslednje vreme sve popularnije. Uklanjanje motora sa unutrašnjim sagorevanjem i njegova zamena pogonskim sklopom sa nultom emisijom CO2 je odličan način da se revitalizuje stari model. Pripremili smo za vas listu od 10 klasičnih automobila koje je moguće pretvoriti u električne, pa ako imate neki od njih, koji vam stoji i čeka vreme da ga sredite, razmislite o tome.A šta je to što ih čini pogodnim za ovaj posao? Pa, svaki automobil bi se mogao preurediti za odgovarajuću cenu, ali jednostavnost električnih pogonskih agregata čini ih pogodnijim za starije automobile. Lista
Glasine o zvaničnom oživljavanju električne bube mogu se čuti godinama unazad. Ali, ako jedva čekate da budu potvrđene, znajte da postoji mnogo ponovo “izmišljenih” klasika koji imaju više karaktera nego što bi bilo koja moderna reinterpretacija mogla da proizvede.
Volkswagen je čak uskočio u akciju, udruživši se sa nemačkom firmom “eClassics”, kako bi kreirali električne Bube koristeći električni motor, bateriju i menjač iz gradskog automobila kompanije “e-Up”.
To je već problem do nas i naših nelogičnih pravila. Padaju nam na tehničkom potpuno ispravni auti jer svaki operater na tehničkom može da tumači zakone kako se njemu digne.... A sa druge strane za 2000 dinara prolaze auti bez kočnica....Sve je to lepo, ali nema šanse da prođe tehnički kod nas...
Pa i ne baš. EU je carstvo birokratije, a homologacija je njihov izum.Opet kažem to je problem do nas. U EU bi prošlo, mi smo za njih izmislili saobraćaj i zakone.