Pre nepunih dva meseca postao sam vlasnik novog Tesla Model 3 Performance 2025 modela. Auto o kojem sam maštao godinama unazad, još od prvih modela koji su doprineli rastućoj popularnosti Tesle, pratio sam taj rast sa velikim interesovanjem za električna vozila. Obećao sam sebi da čim budem u mogućnosti da priuštim sebi takvo zadovoljstvo, da ću iskoristiti priliku, i jesam zapravo. Mislim da sam u praksi uvek planirao da će to biti neki lizing, što mi se nikad ta ideja nije u potpunosti dopadala, tako da sam uz malo gimnastike nakon prodaje nekretnine u Srbiji i kupovine druge u inostranstvu odvojio budžet da uzmem nov auto za keš - tvoj je, nemaš mesečnih opterećenja, itd.
Otac sam dvoje mlađe dece, 6 i 4 godine, nekako mi je uvek bilo logično da ću završiti sa Model Y modelom, najviše zbog prostora koji nudi. Sve do kraja 2024 godine, ozbiljno sam bio zagrejan za refresh, Juniper model, ali sam počeo malo dublje da razmišljam, rekoh - deca više nisu mala, ne vučem više kolica, ili neke druge kabaste predmete, da li mi zaista treba Y ili ne. Rekoh, ajde da lepo ja to provozam u praksi pa da vidim kako mi se čini Model 3, a kako u to vreme još uvek neosveženi Model Y. Prvo sam zakazao test vožnju trojke, pola sata, daju ti karticu, idi vozi gde oćeš, samo se vrati na vreme, seli supruga i ja, odvozali i prvi utisci Highlanda su bili vrlo pozitivni. Udoban, prepun raznih tehnologija, lepo drži krivine, super zaista u vožnji sveukupno. Dva dana kasnije sam seo u Y, isto pola sata odvozali, isto super iskustvo, viši položaj sedenja, ali mi se učinio nekako ne tako dobar u vožnji kao trojka, SUV je, logično, manje mi je zabavan u vožnji i nepregledniji, nezgrapniji nekako, ne možeš to da znaš šta ti više leži dok ne sedneš i ne provozaš lično.
Ok, tu sam znao da sam mnogo više zagrejan za trojku, ali koju verziju uzeti. Entry level standard model je sasvim dobar auto, i zaista nema nekih većih nedostataka. Mada, sredinom 2024 je izašao Performance refresh i ozbiljno mi je zagolicao maštu dizajnom i ubrzanjem, a kriza srednjih godina nije daleko

Elem, stavio sam sve na papir, rekoh mogu li da se protegnem toliko, i prelomio sam.
Iskustvo naručivanja i isporuke Tesle je nešto drugačije - rekoh ajde da tempiram kad da ga naručim da uhvatim VIN 2025 primerak umesto 2024, i počeo sam da čitam TeslaMotorsClub forum. Teški entuzijasti tamo, neki španac prati brodove na kojima su Tesle, kad kreću iz Šangaja, kad dolaze u Evropu i gde, i na osnovu VIN-a čak je napravio i skriptu koja ti daje detaljne informacije o vremenu isporuke pa čak i koliko je auto prešao na satu od fabrike, čak se i updatuje kad ga parkiraju sa RORO broda na parking. Tako da sam i pre naručivanja znao koja tura stiže kad, i kao najveći geek sa tim informacijama otišao lično u Tesla predstavništvo i rekoh liku rezerviši mi taj primerak

Lik se smeje i kaže mi ti imaš više informacija nego mi, ja imam datume kad brod stiže u Belgiju, a ti znaš i ime broda i gde je trenutno brod na moru haha. Lepo smo se ismejali, i poručio sam ga tad, sad gledam mejlove - beše 11 februar. U međuvremenu ti traže osnovne neke papire, lični dokument, potvrdu tvoje adrese, dozvolu, virman naravno da si platio auto u celosti i to je to, oni ti završavaju sve oko registracije, pošalju broj registracije par dana pre preuzimanja auta, obavezan si da ga osiguraš pre nego što ga pokupiš. Ja sam ga preuzeo u Tulonu u Francuskoj, na nekih 250km od mog mesta gde živim, i sveukupno sam čekao tri ipo nedelje od poručivanja do isporuke.
Šta sam uzeo od dodataka za auto - prvo mi je bilo u planu kvalitetne all weather patosnice - uzeo sam popularne 3D Mats iz Švedske naručio, napred i nazad. Za gepek sam uzeo Spigen, nisam do tad imao pojma da prave akcesoare za Teslu, ali eto prave, i to rade baš dobar posao. Od njih sam uzeo i crne znakove napred i nazad, mat stakla za ekran (isto napred i pozadi). Neke sitnice kao što su umetci za cup holders, klizajuća kutija za centralnu konzolu, gumene pakove za kad ide na dizalicu i tako to.
Od većih upgrejda sam uzeo popularne Enhance Auto dodatke, prva i najbitnija stvar, ručice pokazivača pravca (Sexy Stalks), dugmići na volanu su užas u kružnim tokovima, uzeo sam isto Sexy Knob, super je za prečice za klimu, svetla, glovebox, štagod, možeš da programiraš šta oćeš. Isto sam kupio i Sexy Buttons, četiri komada, bili su jeftiniji uz bundle, isto možeš da ih programiraš za svakakve funkcije. Šta mi je još falilo, jeste ekran ispred vozača, ne zbog nedostatka informacija o brzini, itd, već zbog prednje kamere koja ide uz njega. To i što ima Android auto, koristan mi je Waze zbog radara. Ekran se zove Teslasy T9 v2, i prilično je kvalitetan, uklapa se u enterijer, nije ogroman, itd.
Šta planiram uskoro jeste da tintujem stakla kvalitetnom folijom, ubi me sunce na jugu Francuske, auto je bukvalno staklenik zbog krova gore, klima mora da radi stalno. Malo iskustva iz vožnje - šta da vam kažem, 585hp su merili na dyno testu za Performance trojku, garantuje ti da te puca endorfin kad malo jače stisneš gas - tih 0-100km/h za 3.1s upada u kategoriju sportskih automobila, a i ponaša se tako u krivinama, uživancija je voziti ga, još uvek ne skidam osmeh sa lica. Gume ima da me oderu kad ih budem menjao - Pirelli P Zero 275(235) R20, to odmah novac u kasicu prasicu već sad
Šta još da vam kažem, ne znam, pitajte me ako vas nešto zanima, za sad sam prezadovoljan EV-om, drugačije je, treba se navići da više ne puniš na pumpi, malčice samo više planiranja za duža putovanja, da rasporediš pauze. Ušteda - kako god da okreneš, na gorivu, malim servisima, kočnicama (skoro pa ne trošim plakete i diskove), sipaš tečnost za stakla i vozi. Videćemo na duge staze kakvi će troškovi biti, ali još malo kad ugradim punjač kod sebe kad se preselim konačno, to će biti još jeftinije punjenje. Evo kako to izgleda, obožavam ovu crvenu boju i beli enterijer, za sad se ne prlja uopšte, čak ni sa dvoje dece. Snimao sam i neke klipove za YT, ništa ozbiljno, recite ako oćete i to da vam okačim.
