Položaj motora
Prvo na šta treba da obratite pažnju je gde se nalazi motor na biciklu. Postoje dva glavna tipa: Postoje dva glavna tipa: motor u točkovima i srednji motor. Kao što naziv sugeriše, motori u točkovima su smešteni u prednjem ili zadnjem točku, dok se baterija nalazi u donjoj cevi. Jeftiniji gradski e-bicikli često koriste motore u točkovima.
S druge strane, srednji motori su veći i teži, ali se prednost ovakvog rasporeda ogleda u tome što se težina nalazi bliže donjem ležaju i centralnom delu okvira. Ovaj tip motora je čest na električnim planinskim biciklima jer nisko postavljanje motora i baterije poboljšava stabilnost i upravljivost.
Takođe, ovi motori su usklađeni sa menjačima, što poboljšava ukupnu funkcionalnost bicikla.
Obrtni momenat
Bitno je obratiti pažnju na obrtni moment sistema jer može značajno uticati na osećaj vožnje.
Neki brendovi koriste motore sa manjim obrtnim momentom kako bi vožnja bila sličnija vožnji običnog bicikla, što znači da nećete osećati snažno ubrzanje dok pedalirate.
Manji obrtni moment može učiniti da bicikl izgleda manje „moćan“, što znači da ćete morati da uložite više truda na uzbrdicama. Ovo može biti korisno za e-MTB ili gravel e-bicikle gde dodatni obrtni moment pomaže u savladavanju teških uspona.
Obratite pažnju i na opseg kadence u kojem sistem isporučuje snagu, jer to pokazuje koliko je usklađen sa vašim pedaliranjem. Što je snaga bolje usklađena, vožnja je prirodnija. Preporučujemo da testirate različite sisteme kako biste pronašli onaj koji vam najviše odgovara.
Kapacitet baterije
Kapacitet baterije je veoma važan. E-planinski bicikli često imaju baterije velikog kapaciteta zbog težine i intenzivnog korišćenja na strmim terenima, ali i zato što retko prelaze limit od 25 km/h, pa motor stalno pomaže.
Veći kapacitet baterije znači i veću težinu bicikla. S obzirom na to, e-gravel i e-drumski bicikli često koriste baterije manjeg kapaciteta. To znači da ćete imati veći domet jer ćete više vremena provoditi iznad 25 km/h, gde motor ne pomaže zbog manje težine bicikla.
Nemojte se previše oslanjati na navedeni domet, jer mnogo faktora može da utiče na to, uključujući temperaturu, težinu vozača, otpor vetra, pritisak u gumama i visinske razlike.
Otpor pedaliranja bez asistencije
Kada pronađete sistem koji vam najviše odgovara, počnite da beležite osnovne podatke poput pređenih kilometara, temperature i režima snage tokom vožnje. Iskustvo je najbolji način da saznate koliko daleko vaš e-bicikl može da ide. Ako baterija zakaže, uvek možete da nastavite pedaliranjem bez asistencije.
Kad smo kod pedaliranja, ovde je važno da obratite pažnju na otpornost pri pedaliranju, posebno kada pređete brzinu od 25 km/h. To podrazumeva da je prelaz između asistiranog i neasistiranog pedaliranja neprimetan, bez naglih promena u otporu ili naporu potrebnom za pedaliranje.
Ovaj glatki prelaz omogućava da vožnja e-bicikla deluje prirodno, kao na običnom biciklu, čak i kada motor ne pruža pomoć.
Ceo tekst