Pema podacima MUP-a Srbije iz februara 2024. godine, u zemlji je registrovano ukupno 2.699 potpuno električnih vozila i oko 18.000 hibridnih automobila svih tipova. Iako je u odnosu na prošlu godinu primetan rast, ako uzmemo u obzir da ukupan vozni park u Srbiji broji oko 2,8 miliona vozila,
udeo električnih automobila iznosi tek oko jedan odsto. Ovo znači da veoma značajno zaostajemo za prosekom u EU, gde se taj udeo kreće između 12 i 14%. Takođe, važno je napomenuti da u Srbiji na svakih 100.000 stanovnika dolazi samo jedan javni punjač za električne automobile, što dodatno usporava širenje ovog trenda.
Što se tiče rent a car agencija u Beogradu, one su tek počele da uvode električna vozila u svoje ponude. Za sada, takva vozila nisu preterano tražena, jer klijenti uglavnom preferiraju poznatije opcije sa motorima na fosilna goriva.
Iako bi električna vozila mogla biti isplativa na duge staze zbog nižih troškova održavanja, trenutna potražnja nije dovoljno velika da bi agencije masovno ulagale u njih. Dokle god je infrastruktura slaba, a cena električnih automobila visoka, teško je očekivati da će Beograd brzo postati grad sa velikim brojem električnih vozila, kako na ulicama, tako i u rent a car ponudi. Iako se mnogo priča o prelasku na električna vozila, taj proces će ipak potrajati.
Kao što smo napomenuli, ima dosta prepreka da bi vozači masovno prihvatili električna vozila. Klijenti koji razmišljaju o iznajmljivanju električnih automobila često se povuku pred ključnim izazovima kao što su ograničeni domet, nedovoljno punjača, a naravno i visoka cena najma. Kada se sve to sabere, nije čudno da većina putnika još uvek radije bira klasične automobile za svoje odmore.
Sa sajta