Šta je novo?

Električna vozila i punjači

jesu jeftiniji ti e-taxiji?
:ROFLMAO:
Цене су исте.

Што се тиче трошкова, експлоатација је јефтинија али амортизација је велика тако да или иду на нов па да у гаранцији пређу што више и продају после 2 год. или узимају половњаке који су мало прешли.

За Теслу је проблематично одржавање код нас колико знам.
 
Цене су исте.

Што се тиче трошкова, експлоатација је јефтинија али амортизација је велика тако да или иду на нов па да у гаранцији пређу што више и продају после 2 год. или узимају половњаке који су мало прешли.

За Теслу је проблематично одржавање код нас колико знам.
Što bi amortizacija bila velika?
 
Što bi amortizacija bila velika?
После 200.000км које пређу таксији за 2год. доста на продајну цену утиче скепса потенцијалног купца половног елелтричног возила а и увоз јефтиних електричних половњака из Норвешке не помаже.

Нпр. ако је разлика куповна/продајна цена 20.000еур за новог електраша на 200.000км (а буде и више) то ти изађе 1200РСД/100км. Наравно исто је јак трошак амортизације и за конвенционална нова возила али не толико.

Зато људи и узимају половне електраше са мање од 100.000км из Норвешке, да имаш и 10.000еур поправки на 200.000км (што је мало вероватно) исплати се.
 
Poslednja izmena:
После 200.000км које пређу таксији за 2год. доста на продајну цену утиче скепса потенцијалног купца половног елелтричног возила а и увоз јефтиних електричних половњака из Норвешке не помаже.

Нпр. ако је разлика куповна/продајна цена 20.000еур за новог електраша на 200.000км (а буде и више) то ти изађе 1200РСД/100км. Наравно исто је јак трошак амортизације и за конвенционална нова возила али не толико.

Зато људи и узимај половне електраше самање од 100.000км из Норвешке, да имаш и 10.000еур поправки на 200.000км (што је мало вероватно) исплати се.
Hvala Dušane! :sesir:
 
Нема на чему.

Пошто сам причао са таксистом који разматра куповину електричног оно што разматра од нових је:
1. Grande Panda или Е-С3 - брине да није мали и тренутно нема да се купи
2. Volvo EC30 - тренутно има само скупих пакета опреме
3. MG ZS EV - Брине га продајна вредност после 200.000км али је привлачна гаранција

Напоменуо бих да се човек озбиљно бави таксирањем, 80 до 90.000км/год пређе као такси а остало до 100.000км су му личне потребе те узима нов ауто и мења на 2 до 3 год.

Такође нов електраш му се исплати само ако се пуни на кућну јефтину струју (због амортизације).
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
Нема на чему.

Пошто сам причао са таксистом који разматра куповину електричног оно што разматра од нових је:
1. Grande Panda или Е-С3 - брине да није мали и тренутно нема да се купи
2. Volvo EC30 - тренутно има само скупих пакета опреме
3. MG ZS EV - Брине га продајна вредност после 200.000км али је привлачна гаранција

Šteta što nema malo širi izbor Kineza. Kada budu krenuli, promeniće nam tržište.

Напоменуо бих да се човек озбиљно бави таксирањем, 80 до 90.000км/год пређе као такси а остало до 100.000км су му личне потребе те узима нов ауто и мења на 2 до 3 год.

Dobro stvar kod e-vozila je što će taj tvoj poznanik morati malo manje da radi na dnevnom nivou (sem ako ne nađe auto sa baš velikom baterijom), a verovatno će to lako nadoknaditi time što neće ostavljati pare na pumpi.

Такође нов електраш му се исплати само ако се пуни на кућну јефтину струју (због амортизације).

Čuo sam da se u zapadnoj Evropi isplati i ako ga puniš preko javnih punjača, a u Norveškoj ih ljudi često pune na parkingu u tržnom centru gde je punjenje besplatno.
 
Cene na primer u Nemačkoj variraju ako ste pretplatnik ili takozvani adhoc korisnik.

Zelena tabela je uporedni pregled tarifa i modela pretplate sa cemom kwh kako za DC tako i za AC.

Sve češće imaju i akcije pa tako ovog leta jedna velika mreža daje adhoc cenu od čak 0.27 Eur

IMG_20240730_190845.jpg


IMG_20240730_190931.jpg
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink

Kineska dominacija u globalnoj autoindustriji​


Kineski električni automobili brzo preuzimaju primat u globalnoj autoindustriji, šokirajući zapadne proizvođače svojom kvalitetom, dizajnom, inovacijama i niskim cenama. Ovaj razvoj bio je posebno vidljiv na sajmu automobila u Šangaju, gde su kineski električni automobili impresionirali prisutne stručnjake. Kina je sada najveći svetski izvoznik automobila, nadmašivši Japan i Nemačku. Ova brza ekspanzija postavlja izazove za zapadne zemlje, koje će se suočiti sa oštrom konkurencijom, posebno na tržištima u razvoju, gde kineski automobili već dominiraju.

Rekordna prodaja zabeležena prošle godine​

U 2023. godini, kineska automobilska industrija postigla je značajan uspeh, prema podacima Kineskog udruženja proizvođača automobila (CAAM), sa proizvodnjom i prodajom koja je dostigla rekordnih 30 miliona jedinica. Unutar ovog obima, proizvodnja i prodaja novih energetskih vozila (NEV) premašile su 9,58 miliona jedinica, čime je Kina zadržala svetski primat devetu godinu zaredom.
To znači da je u proseku svake 3,32 sekunde u Kini novo NEV vozilo bilo proizvedeno i prodato, što je rezultat efikasnih lanaca snabdevanja i razvijenog industrijskog ekosistema. U Anhui Vangđing fabrici auto-delova u Ningguo gradu, radnici su bili angažovani na novim proizvodnim linijama, što je omogućilo kompaniji da doda 21 novu proizvodnu liniju u 2023. godini kako bi zadovoljila rastuće narudžbine.

Počeci kineske autoindustrije​

Razvoj kineske automobilske industrije ima korene u kasnim 1980-im i ranim 1990-im godinama kada su kineski proizvođači počeli da usvajaju strane tehnologije i ulaze u zajedničke poduhvate sa međunarodnim kompanijama. Tokom 2000-ih, Kina je doživela brz rast u proizvodnji i potrošnji automobila, prestižući Sjedinjene Američke Države kao najveće tržište automobila na svetu 2009. godine. Ključne kompanije poput FAW Group, SAIC Motor, Dongfeng Motor Corporation, Geely i BYD postale su vodeće sile u industriji, s naglaskom na inovacije i razvoj električnih vozila. Uprkos brzim uspesima, industrija se i dalje suočava sa izazovima poput tehnoloških inovacija, održivosti, konkurencije na globalnom tržištu, i potrebe za razvojem infrastrukture za NEV vozila.
Jedan od najvećih problema je osiguravanje kvaliteta u celokupnom proizvodnom procesu, što zahteva stalna ulaganja u istraživanje i razvoj. Pored toga, kineski proizvođači moraju da se izbore sa pitanjima ekološke regulative i prelaskom na zeleniju proizvodnju kako bi održali korak sa globalnim standardima.
Kina intenzivno radi na unapređenju svoje infrastrukture za električna vozila, uključujući razvoj mreže za punjenje baterija i povećanje energetske efikasnosti. Takođe, postoji fokus na izgradnji pametnih gradova i integraciji automobilske industrije sa naprednim tehnologijama kao što su veštačka inteligencija i Internet stvari (IoT), što će dodatno podstaći rast i inovacije u ovom sektoru.



Kina je prva u primeni najnovijih tehnologija u proizvodnji automobila​

Kina se ističe kao lider u primeni najnovijih tehnologija u proizvodnji automobila, posebno u oblasti električnih i autonomnih vozila. Kineske kompanije, poput NIO, Xpeng i BYD, ulažu značajna sredstva u razvoj električnih automobila, koji su postali veoma popularni kako u Kini, tako i globalno. Vlada Kine aktivno podržava ovaj sektor putem subvencija i infrastrukture za punjenje baterija.
Osim toga, Kina je na čelu razvoja autonomnih vozila. Baidu, jedan od tehnoloških giganata, intenzivno radi na tehnologijama autonomne vožnje kroz svoj projekt Apollo. Testiranje autonomnih vozila u urbanim sredinama širom Kine ubrzano napreduje, a predviđa se da će Kina postati najveće tržište za autonomna vozila u narednim decenijama.
Ova kombinacija tehnološkog napretka, državne podrške i visokih investicija postavlja Kinu kao vodeću silu u automobilskom sektoru budućnosti

Integracija autoindustrije u Kini sa konceptom pametnih gradova​

Izgradnja pametnih gradova uključuje korišćenje tehnologija za unapređenje urbanih sredina, a integracija automobilske industrije s ovim konceptom je ključna za postizanje tih ciljeva. U Kini, ovo uključuje razvoj električnih i autonomnih vozila, pametnih transportnih sistema i infrastrukture koja podržava ekološki prihvatljiva rešenja.

Neke od ključnih prednosti ove integracije uključuju:

  • Smanjenje emisije štetnih gasova: Električna vozila smanjuju zagađenje vazduha, što je ključno za poboljšanje kvaliteta života u gradovima.
  • Pametni transportni sistemi: Upotreba IoT tehnologija omogućava bolje upravljanje saobraćajem, smanjenje gužvi i optimizaciju ruta.
  • Sigurnost i efikasnost: Autonomna vozila mogu smanjiti broj saobraćajnih nesreća i poboljšati efikasnost transporta.
  • Povezanost infrastrukture: Pametni putevi, semafori i parking mesta koja komuniciraju sa vozilima i korisnicima poboljšavaju ukupno iskustvo vožnje i kretanja kroz grad.
Integracija automobilske industrije u pametne gradove doprinosi stvaranju urbanih sredina koje su održive, fleksibilne i prilagođene potrebama stanovnika, što je od ključnog značaja za budući urbani razvoj.

Umesto zaključka:
Kineska dominacija u globalnoj autoindustriji, posebno kroz razvoj električnih i autonomnih vozila, predstavlja značajan izazov za zapadne proizvođače. Njihova sposobnost da integrišu napredne tehnologije u pametne gradove, uz podršku vlade omogućila im je rekordne prodajne rezultate i vodeću poziciju na tržištu. Ova ekspanzija kineske autoindustrije nagoveštava transformaciju globalnog automobilskog pejzaža, s druge strane od pre nekoliko dana je vest da je EU uvela visoke carine na kineska električna vozila i da idu do 38,1 %, tako da ćemo videti šta će doneti budućnost i da li evropska autoindustrija ima šanse da povrati dominaciju. Izvor teksta
 
Cene na primer u Nemačkoj variraju ako ste pretplatnik ili takozvani adhoc korisnik.

Zelena tabela je uporedni pregled tarifa i modela pretplate sa cemom kwh kako za DC tako i za AC.

Sve češće imaju i akcije pa tako ovog leta jedna velika mreža daje adhoc cenu od čak 0.27 Eur

Pogledajte prilog 206579

Pogledajte prilog 206580
Nemam dovoljno iskustva da bih lako ovo uporedio sa cenama benzina (tj. da bi doneo neki zaključak o tome šta se isplati, a šta ne), ali svakako hvala za info.
 
Nemam dovoljno iskustva da bih lako ovo uporedio sa cenama benzina (tj. da bi doneo neki zaključak o tome šta se isplati, a šta ne), ali svakako hvala za info.
Рачунај ~20kWh/100km.

Иако ће неко рећи да су електраши ефикаснији, да јесу али кад троше из своје батерије а кад пуниш имаш још губитке пуњења а пуњач рачуна укупно па је зато 20kWh/100km.

ПС. Ако желиш да упоредиш са дизелашем 6l/100km x 200RSD/l = 1200RSD/100km = 10EUR/100km па иста цена по км горива/струје у Србији испадне за 0,5ЕУР/kWh. Код нас на јавним пуњачима гађају цену пуњења тако да ти изађе као да возиш дизелаш са 4-5 l/100km.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
Ja sam pre negde 2 godine na tehničkom pregledu sreo taksistu koji vozi Nisan Leaf mislim druge generacije.
Kaže auto je kupio polovan 2016. godište za 13.500€.
Ima garažu i puni ga noću na jeftinoj struji i jedno punjenje mu je dovoljno za smenu koju inače vozi (prosečan taksista pređe 150-180km dnevno).

U odnosu na Mercedes E klase na metan koji je pre vozio, mesečna ušteda mu je nekih 300€.
Ovo u prevodu znači da za manje od 4 godine samo na razlici u troškovina ima otplaćen ceo auto pa makar amortizacija bila 100%.

Taj taksista što prelazi 80-90000 godišnje i nije baš uobičajen ili isti auto vozi više ljudi.
Svejedno, za tu kilometražu, samo za redovne servise moraš da platiš oko 1000€ godišnje, a to je trošak koji nemaš kod električnog auta. Na to sve se dodaje razlika u ceni goriva.
 
Нема на чему.

Пошто сам причао са таксистом који разматра куповину електричног оно што разматра од нових је:
1. Grande Panda или Е-С3 - брине да није мали и тренутно нема да се купи
2. Volvo EC30 - тренутно има само скупих пакета опреме
3. MG ZS EV - Брине га продајна вредност после 200.000км али је привлачна гаранција

Напоменуо бих да се човек озбиљно бави таксирањем, 80 до 90.000км/год пређе као такси а остало до 100.000км су му личне потребе те узима нов ауто и мења на 2 до 3 год.

Такође нов електраш му се исплати само ако се пуни на кућну јефтину струју (због амортизације).
Reci mu da E - C3 neće moći jer mu je kratko međuosovinsko rastojanje i mali gepek, dok će Grande Panda zbog gepeka koji premašuje 350 litara moći. Za dlaku, ali može. Inače Alvirović je prikazao unitrašnjost Pande i mogu vam reći da je za tu veličinu iznenađujuće prostrana, čak i nazad.
 
Ja sam pre negde 2 godine na tehničkom pregledu sreo taksistu koji vozi Nisan Leaf mislim druge generacije.
Kaže auto je kupio polovan 2016. godište za 13.500€.
Ima garažu i puni ga noću na jeftinoj struji i jedno punjenje mu je dovoljno za smenu koju inače vozi (prosečan taksista pređe 150-180km dnevno).

U odnosu na Mercedes E klase na metan koji je pre vozio, mesečna ušteda mu je nekih 300€.
Ovo u prevodu znači da za manje od 4 godine samo na razlici u troškovina ima otplaćen ceo auto pa makar amortizacija bila 100%.

Taj taksista što prelazi 80-90000 godišnje i nije baš uobičajen ili isti auto vozi više ljudi.
Svejedno, za tu kilometražu, samo za redovne servise moraš da platiš oko 1000€ godišnje, a to je trošak koji nemaš kod električnog auta. Na to sve se dodaje razlika u ceni goriva.
Imam poznanika koji vozi teslu 3, 3000km prešao skoro nov, morao na servis jer mu se čuje nešto na trapu i još nešto je menjao. Morao u HR na servis ali srećom auto u garanciji pa deo troškova pokriven, tako da baš "nemaš servise" nije baš istina. Nemaš klasične servise istina (menjanje ulja, filtera...) ali to košta u proseku 100e, ko zna sam da uradi i manje. Drugo kad dodje vreme zamene baterije tu su takodje veliki troškovi koji poništavaju "uštedu" u servisima. Taj Leaf je star 8 godina, svaka čast ako nije menjao bateriju do sada ali ne verujem, svi oni to kriju. Gori od toga su ovi mild hibridi koji koriste bateriju i za paljenje pa kad crkne ona ne možeš upaliti auto pa moraš da menjaš što je takodje veliki trošak, zato su polovnjaci rizik.

EV ima smisla najviše ko ima kuću pa može da puni po jeftinoj struji i da se vozi po gradu jer sa većom brzinom više se i troši baterija. Za ostalo je i dalje SUS najbolji izbor.
 
Imam poznanika koji vozi teslu 3, 3000km prešao skoro nov, morao na servis jer mu se čuje nešto na trapu i još nešto je menjao. Morao u HR na servis ali srećom auto u garanciji pa deo troškova pokriven, tako da baš "nemaš servise" nije baš istina. Nemaš klasične servise istina (menjanje ulja, filtera...) ali to košta u proseku 100e, ko zna sam da uradi i manje. Drugo kad dodje vreme zamene baterije tu su takodje veliki troškovi koji poništavaju "uštedu" u servisima. Taj Leaf je star 8 godina, svaka čast ako nije menjao bateriju do sada ali ne verujem, svi oni to kriju. Gori od toga su ovi mild hibridi koji koriste bateriju i za paljenje pa kad crkne ona ne možeš upaliti auto pa moraš da menjaš što je takodje veliki trošak, zato su polovnjaci rizik.

EV ima smisla najviše ko ima kuću pa može da puni po jeftinoj struji i da se vozi po gradu jer sa većom brzinom više se i troši baterija. Za ostalo je i dalje SUS najbolji izbor.
A u čoveče o čemu ti pričaš!

To je kao da si rekao: "Jeste, moraš da mu sipaš zimsku tečnost za pranje stakala, nije da ne mora neka tečnost u njega"

Ja ne mogu da verujem. Vozi šta hoćeš, ko ti brani. Pričaj o nečemu u šta nisi seo- isto tako ko ti brani.
Ali mešati babe i žabe je ipak drugi par opanaka.

Kao što sam napisao - nemaš redovne servise. To znači upravo to, redovni servisi menjanja ulja, filtera, kajiševa, zatezača kajiša ili lanaca i lančanika.
Ne mislim na menjanje kvačila, zamajca, turbine, katalizatora, filtera i ventila za recirkulaciju, cilindara kvačila, kao ni generalnu na motoru i slično.

Eto, kad smo to ustanovili, možemo dalje sa "servis košta 100€" i "možeš sam da radiš"
Gde bi ti prijatelju ostavio to ulje koje istočiš ako sam radiš servis? Sipao bi u kanalizaciju?

Redovan servis na 10.000 km teško da može da bude 100€, a za nov auto, u ovlašćenom servisu je nemoguće da bude toliko.
Servis zamene kajiševa i elemenata prenosnog sistema (zatezači, roleri i remenice) tzv. "veliki servis" košta kao 4 redovna servisa i radi se na 60.000 km.


Ja sam naveo jasnu računicu i to u kontekstu taksista koji razmišljaju o opciji elektro auta. Mani me tih agendi i naklapanja. Jasno je da se taksisti isplati da posle 3-4 godine taj auto otisne niz liticu i još će mu para ostati u džepu. Kako i ne bi kad celu svoju smenu odradi za trošak koji je manje od 2€ u gorivu. Da vozi štedljivi dizel ne bi mogao da prođe ispod 15€, a ovde sam čak računao struju u plavoj zoni i to ne sve po jeftinoj tarifi.
 
Рачунај ~20kWh/100km.

Иако ће неко рећи да су електраши ефикаснији, да јесу али кад троше из своје батерије а кад пуниш имаш још губитке пуњења а пуњач рачуна укупно па је зато 20kWh/100km.

ПС. Ако желиш да упоредиш са дизелашем 6l/100km x 200RSD/l = 1200RSD/100km = 10EUR/100km па иста цена по км горива/струје у Србији испадне за 0,5ЕУР/kWh. Код нас на јавним пуњачима гађају цену пуњења тако да ти изађе као да возиш дизелаш са 4-5 l/100km.

Potrošnja u gradu je svakako u proseku ispod 20kWh/100km. Gubici tokom punjenja su minimalni. Moj neki prosek sa različitim vozilima u gradskim uslovima je 16-17kWh/100km.

Sa druge strane, ko vozi e-auto u Srbiji ako puni na kućnom punjaču ima značajne uštede jer je cena po kWh dosta jeftinija. Uostalom u Srbiji se uglavnom na javnim punjačima naplaćuje po minutu parkiranja a ne po količine preuzete energije.
 
Redovan servis na 10.000 km teško da može da bude 100€, a za nov auto, u ovlašćenom servisu je nemoguće da bude toliko.
Servis zamene kajiševa i elemenata prenosnog sistema (zatezači, roleri i remenice) tzv. "veliki servis" košta kao 4 redovna servisa i radi se na 60.000 km.
Ako ti radiš tako i plaćaš basnoslovne cene servisa onda samo napred :sesir: Imaš na drugoj temi koliko košta mali i veliki za npr i30. Možda nisi znao ali za svaki auto je drugačije, a i svaki servis drugačije naplaćuje.
 
Omasovljenje operativnog lizinga i dugoročnog najma na 3 ili 4 godine sa ugovorenom kilometražom do 40.000km godišnje su poprilično poboljšali ponudu autokuća koje sada ili pokrivaju ceo period zakupa ili daju 4 godine garanciju na 120.000 na primer.

Veliki servis se na primer kod nekih Škoda i VW uopšte ne radi sve do 210.000km a kod nekih je na 120.000 preporučeni period.

Mali servisi su u takozvanom long life režimu na svakih 30.000 tako da davalac zakupa ustvari ima minimalne troškove održavanja vozila a uz povoljne ugovore zbog broja vozila on dobro prolazi i sa osiguranjem kao i nabavkom guma što ke sve uključeno u cenu.

Čak su i cene polovnjaka skakale tako da ne mali broj auto posle vraćanja sa lizinga prodaju po malo nižoj ceni od nabavne ker i kad nabavljaju vozila dobijaju najpovoljnije moguće cene.Jednostavmo za njih win win situacija.

E sad zašto sve ovo pišem.

Pa upravo elektro auta ne bi smela da imaju manje pogodnosti i garancije ako žele da ozbiljno udju u izbor kupaca flota kakvi su na kraju i gore pomenuti taksisti tj naprotiv morali bi dati zbog nepoverenja kupaca i nešto povoljnije garancije kao i uslove.

Problem njima je posle vrednost toga auta sa 160.000 posle 4 godine zakupa jer ga ne mogu ni približno lako prodati kako SUS vozila koja praktično brzo planu jer imaju istoriju i garantovanu kilometražu.
 
Potrošnja u gradu je svakako u proseku ispod 20kWh/100km. Gubici tokom punjenja su minimalni. Moj neki prosek sa različitim vozilima u gradskim uslovima je 16-17kWh/100km.

Sa druge strane, ko vozi e-auto u Srbiji ako puni na kućnom punjaču ima značajne uštede jer je cena po kWh dosta jeftinija. Uostalom u Srbiji se uglavnom na javnim punjačima naplaćuje po minutu parkiranja a ne po količine preuzete energije.
Ta naplata po minutu je i najveći problem jer ista količina struje može negde da košta i duplo više, što znači da je nemoguće planirati troškove. Mora se preći na cenu po kilovatu. To sad ima samo punjač u Novoj Pazovi.
 
Imam poznanika koji vozi teslu 3, 3000km prešao skoro nov, morao na servis jer mu se čuje nešto na trapu i još nešto je menjao. Morao u HR na servis ali srećom auto u garanciji pa deo troškova pokriven, tako da baš "nemaš servise" nije baš istina. Nemaš klasične servise istina (menjanje ulja, filtera...) ali to košta u proseku 100e, ko zna sam da uradi i manje. Drugo kad dodje vreme zamene baterije tu su takodje veliki troškovi koji poništavaju "uštedu" u servisima. Taj Leaf je star 8 godina, svaka čast ako nije menjao bateriju do sada ali ne verujem, svi oni to kriju. Gori od toga su ovi mild hibridi koji koriste bateriju i za paljenje pa kad crkne ona ne možeš upaliti auto pa moraš da menjaš što je takodje veliki trošak, zato su polovnjaci rizik.

EV ima smisla najviše ko ima kuću pa može da puni po jeftinoj struji i da se vozi po gradu jer sa većom brzinom više se i troši baterija. Za ostalo je i dalje SUS najbolji izbor.

Kako to misliš:
ko zna sam da uradi i manje

Ko će ti resetovati board kompjuter?

Kod novih vozila se u servisnoj knjizi (koje je elektronska) vidi da si kasnio sa redovnim servisima, pa ti može biti problem da prodaš takav auto. Desilo mi se sa E klasom. Čovek uzeo broj šasije i zvao me posle da pita što sam 2 meseca kasnio sa redovnim servisom (bio u Americi poslovno).

Ne znam za koji auto je "mali servis" 100 eura. To ne postoji.

Možda kao u onom šaljivom klipu na YT kada je diler prodao Teslu ženi i umesto popusta joj dao "10 godina besplanog redovnog servisa".
 
Pa evo pomenuti i30 mali servis 50tak evra, veliki oko 200e, imaš na drugoj temi iskustva vlasnika. Toyota sa lancem npr Prius sama fabrika kaze "nema velikog servisa", mali servisi su do 100e. Sad što smo navikli na nemce i to džombave klase i kubikaže to je drugo (meni na novijem džombavom 3008 pežolu 15k din mali servis, veliki 36k din radjen prošle god, a i to je skupo). Pored toga niko ne radi veliki na 60k km pa čak i mali razvuku na 15k. Ja sam se debelo razmišljao oko EV jer mi dosta ode na gorivo (prelazim oko 20-30k godišnje), a i malo se naložiš na ubrzanje (pomenuta Tesla od poznanika) ali kada stavim sve na papir ne leži mi, posebno zbog kilometraža, jurenje punjača, čekanje na punjenje... jer nije gradska vožnja, a hteo sam Teslu zbog subvencija punjača, mreže... ali i cena mu je paprena(gledao nov ili noviji jer ne želim da mi crkne baterija posle god dana). EV je idealan za grad posebno ko ima kuću i može puniti po niskoj tarifi. Jedan mali ev kinez tu oko 10k za grad bi mi legao extra :) da ima. Čekamo Pandu da vidimo cenu i subvenciju.
 
Vrh