Šta je novo?

Električna vozila i punjači

Razgovarao sam sa covekom koji iz Zarkova ide elektricnoim biciklom svaki dan u centar na posao.

Zasto ljudi iz tih predgradja, ako vec moraju da idu na posao, ne koriste vecinom elektricne bicikle?
 
Razgovarao sam sa covekom koji iz Zarkova ide elektricnoim biciklom svaki dan u centar na posao.

Zasto ljudi iz tih predgradja, ako vec moraju da idu na posao, ne koriste vecinom elektricne bicikle?
Да их не би на хауби носио први господар свемира који није навикао да види бицикл у траци за аутомобиле.

Све јужно од Дунава и Саве није баш безбедно за бицикле, урбанизам на нивоу 14. века.
 
On se spusti pored Cuk. padine i dalje ide bic. stazom koja vodi za Adu. I Nemanjinom po trotoaru.
 
Razgovarao sam sa covekom koji iz Zarkova ide elektricnoim biciklom svaki dan u centar na posao.

Zasto ljudi iz tih predgradja, ako vec moraju da idu na posao, ne koriste vecinom elektricne bicikle?
Realno, veći broj ljudi bi sigurno mogli da se do posla prevoze električnim biciklom. Glavne prepreke su, kao i svuda u svetu, prilično standardne prepreke za biciklizam. Glase nekako ovako: "šta ću zimi kad je hladno i kad su zaleđeni putevi?", "šta ću leti, ne mogu znojav da dođem na posao?", "šta da radim kada padne kiša?", "nemam ja kondiciju za to", "zar nije to opasno?", "ne može to kod nas - nema odgovarajuće infrastrukture", "kako da nosim sve što mi treba za posao?", "šta da radim kad padne mrak - pokosiće me neko"... itd.

Neke od ovih stvari su lako rešive. Kiša, na primer, uopšte ne mora da bude problem uz pončo-kabanicu i vodootporne pantalone (koje često prekrivaju i cipele). Ali neke su skroz na mestu i zaista predstavljaju ozbiljne prepreke za širenje (e-)biciklizma kod nas.

Naravno, tu je i glavna prepreka, a to je da su električne bicikle prilično skupiej. A nema ni svako negde gde bi lako mogao da drži električni bajs, i da ga lako unosi/iznosi iz stana ili radnog mesta.
 
Ja recimo često koristim bicikl za odlazak na posao pogotovo u periodu april - oktobar (ne živim u Srbiji doduše). Ali kada pada kiša, nema te sile koja će me naterati da idem biciklom. Nikakve kabanice, i te pantalone ne dolaze u obzir za mene. Sav se uparim, ne shvatam da ljudi to mogu da nose.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
Realno zavisi od temperature. Ako je napolju hladno i relativno sporo voziš do posla, kabanica i pantalone su super rešenje. Ne možeš da se upariš jer ti je hladno. Problematični su oni dani kada je toplo, a pada kiša. E to još nisam uspeo da rešim.
 
Ja recimo često koristim bicikl za odlazak na posao pogotovo u periodu april - oktobar (ne živim u Srbiji doduše). Ali kada pada kiša, nema te sile koja će me naterati da idem biciklom. Nikakve kabanice, i te pantalone ne dolaze u obzir za mene. Sav se uparim, ne shvatam da ljudi to mogu da nose.
U Berlinu bih vozio bajs samo rekreativno, javni prevoz vam je dovoljno dobar da bi se mučio.
 
Ja kad bi to imao kao izbor, ne bi više nikad ulazio u javni prevoz. Pogotovo kod nas. Uvek kad sam mogao birao sam bajs. A javni prevoz je (kod nas, ali ne samo kod nas) tamo gde ideš ako želiš da pokupiš neki grip ili prehladu ili nešto te vrste.

Pored toga, volim da znam kad ću da stignem na posao, a ne volim da mi neko drugi to diktira.

I ne volim smrad ustajalog znoja drugih muškaraca.
 
Što se više čovek izlaže uobičajenim patogenima i prolaznim bolestima, to je otporniji. Znam da zvuči bizarno, ispade kao da je super udisati tuđe izdahe i bacile. Ali hoću da kažem da čovek mora svoje telo stalno da izlaže kontaktima i izazovima, inače zarđa imuni sistem. To se videlo i na primeru Kovida, kad su neke fijuk-zemlje držale ljude previše dugo zaključane, pa posle kad su pustili, eksplodirala im epidemija. Dok su druge zemlje uveliko bile i zaboravile na nju i nisu imale nove talase.

A prevoz ne bi bio toliko grozan kada ne bi bio prepun i kada bi radila klima. Mislim na sam boravak u vozilu. Bezbednost, kao i prosečna brzina vozila JGP kroz grad je već druga tema. Protočnost i stanje saobraćaja jesu ogroman problem u Beogradu, pogotovu otkako je ovaj režim srozao sve mere i sve politike i prakse radi kupovine socijalnog mira, do te mere da kad im padne jači pljusak, sve od Zemuna do Konjarnika se zamrzne. (nije u pitanju Superoluja, bila je obična letnja oluja, videti link i datum)

Ali treba uvek raditi na tome da javni prevoz bude što zastupljeniji i što iskorišćeniji. I da bude kičma svakodnevnih rutinskih kretanja (posao, škola, pošta, itd...)

Kamo sreće da i režim to kapira (moram da koristim tu reč, i moram sve da dovedem s njima u vezu, jer su oni glavni virus od koga sve polazi) pa da su onomad umesto u fudbal, uložili 600 miliona evra u javni prevoz ili bar u saobraćajnice...
 
Potpuno se slažem ali kako stoje stvari... neka hvala.

Inače, izlažem se ja patogenima dovoljno na poslu, ali nekako kad god sam išao prevozom, češće sam se razboljevao.
 
На граду је да обезбеди безбедну бициклистичку инфраструктуру за свакодневна кретања. Да би се то омогућило главна препрека по деловима града са ужим улицама јесу паркинг места. Цео Стари град и Врачар би били савршени за бициклизам да постоје бициклистичке стазе уместо мора паркинг места по ужим улицама.
Такође тзв. трећи Београд преко Дунава је као створен за вожњу бицикла, али је инфраструктура очајна. Панчевац је тек посебна прича, али оно, макар бициклирање од нпр. Борче до Ж. станице у Овчи или од Котежа до Ж. станице код моста у Крњачи, уз безбедне бициклане уз станице би било одлично за свакодневна кретања до града. Ваљало би да све станице БГ воза добију обезбеђене бициклане.
 
Ja se u Borči ne sećam da sam vidjao ni normalne trotoare, a kamoli nešto više od toga.
 
Realno zavisi od temperature. Ako je napolju hladno i relativno sporo voziš do posla, kabanica i pantalone su super rešenje. Ne možeš da se upariš jer ti je hladno. Problematični su oni dani kada je toplo, a pada kiša. E to još nisam uspeo da rešim.
Može li nekoliko preporuka za pončo i pantalone, gde mogu da se kupe?
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
Može li nekoliko preporuka za pončo i pantalone, gde mogu da se kupe?
Ja mislim da ima u Dekatlonu. Ja sam kod njih kupio ali u inostranstvu. Mada im je program uglavnom svuda isti.

Mada realno treba pogledati i onlajn. Nisu ti u Dekatlonu više toliko jeftini, a realno ti ne treba bog zna kakav kvalitet za nešto što ćeš koristiti možda desetak puta u godini.
 
Poslednja izmena:
Jel zna neko kojom trakom se u ovoj ulici vozi bicikl?



Ili preko ovog mosta?

 
Da li možda neko zna, da li je postavljen i u funkciji punjač za električna vozila na parkingu (JKP 'Parking servis') novog terminala 2 carinarnice kod Kvantaške pijace u Beogradu i da li je postavljen i u funkciji punjač za električna vozila na parkingu u naselju Belville (JKP 'Parking servis')? Oba punjača su najavljena da će biti postavljena pre više od godinu dana.

Na internetu sam pročitao jednu neproverenu informaciju da je postavljeno nekoliko punjača za električna vozila u javnoj garaži u bloku 67A (A blok). Da li je to istina? Ako jeste, kolika je cena punjenja i kolika je cena parkinga?
 
Možeš to lako proveriti na bilo kojoj aplikaciji za punjenje. Charge&Go, PlugShare, EnBW... I cenu i dostupnost.
 
Na aplikaciji PlugShare tih punjača nema ali pošto je i broj korisnika električnih automobila u Srbiji mali možda nema ko ni da doda punjače na manje atraktivnim lokacijama.
Punjenje na parkiralištima i u garažama JKP 'Parking servis' je besplatno, plaća se samo parking i to sa popustom.
Javna garaža u bloku 67A (A blok, Novi Beograd) je u privatnom vlasništvu tako da i ako su postavili punjače to su najverovatnije napravili u vlastitoj režiji bez posrednika.
Zato sam postavio pitanje ovde jer možda neko slučajno posećuje pomenute lokacije pa je primetio punjače na pomenutim lokacijama.
 
Aplikacije poput PlugShare uglavnom koriste istu bazu punjača za celu Evropu. Postoje kompanije koje nude te baze aplikacijama.

Proveri na Charge&Go jer su oni domaća aplikacija pa verujem da imaju sve punjače u Srbiji jer su i operater pojedinih punjača ako se ne varam.
 
Tesko je razumet zasto ljudi sa poteza Makis, Zeleznik, Zarkovo, Cuk. Padina koriste automobile kada el. biciklima mogu da se krecu po bic. stazi do grada.



Eksperimentise se i s elektricnom avionima, ali en ide tako sjajno.
Litijumske baterije nisu dovoljno pouzdane.

 
Људи се плаше да масовно бициклирају пошто саобраћај није безбедан.
Држава и град нису обезбедили ни минимум основне саобраћајне инфраструктуре за безбедан бициклистички саобраћај.
 
B92, 18.8.2023.

Uskoro 20 novih "zelenih pumpi" na auto-putevima za električne automobile

Na ovih 20 lokacija, imaćemo još 200 punjača na auto-putevima.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić izjavio je u petak da će Srbija sledeće nedelje raspisati tender za izgradnju 20 "zelenih pumpi" za električne automobile na postojećim auto-putevima.

Vesić je za televiziju Prva rekao da će te pumpe sa električnim punjačima biti izgrađene na postojećim odmorištima.

"Deo će ostati za parkiranje automobila, samo će biti uređen, a deo će biti pretvoren u mogućnost, biće dozvoljeno onome ko pobedi na tenderu, da postavi najmanje 10 brzih elektropunjača. Imaće mogućnost da napravi pravu 'zelenu pumpu', koja će imati svoj restoran, kafić, prodavnicu", rekao je Vesić.

On je naveo da trenutno na auto-putevima postoji osam električnih punjača i dodao da se trenutno rekonstruiše 26 naplatnih rampi, gde će na većim biti postavljeni ti punjači, prenosi eKapija.

"Sa ovih 20 mesta, imaćemo novih 200 punjača na auto-putevima i mi ćemo kao zemlja biti opremljeniji elektropunjačima od mnogih zemalja EU", kazao je Vesić.

Ministar je dodao i da u nedavno usvojenim izmenama Zakona o planiranju i izgradnji stoji da svi koji imaju regularne pumpe, moraju na određeni broj mesta za točenje goriva da imaju i elektropunjač.

"Tako da neće biti pumpe na auto-putu bez dva ili tri punjača", rekao je Vesić.
 
Већ видим Немце који долазе у Србију само да напуне батерије по јефтинијој тарифи. Ух постоји ли нека опција пребацивања струје међу возилима, па да крене и неки шверц? 😁
 
Punjenje u Srbiji na postojećim punjačima je poprilično skupo, tako da će pre ljudi izbegavati Srbiju nego dolaziti ili se baviti švercom.
Nigde nije rečeno da će punjenje na tim punjačima biti besplatno ili po nekoj jeftinoj ili subvencionisanoj tarifi.
 
Vrh