Nemaš servise za motor, ali i Tesla ima delove trpa, ogibljenja, kočnice i to se u slučaju problema u Srbiji i okolini ne može rešiti nigde. Tesla ovde nema ni dilera ni servisa i nema naznake da će ih u bližoj budućnosti biti. S druge strane postoje automobili kao što su Citroen C4e ili Hyubdai Kona koji dele kompletnu limariju i dobar deo mehanike sa istim automobilima s redovnim motorom + što za sve njih postoje i servisi. Dakle imate nekakvu podršku proizvođača. Ja bih pre to kupio.
Kako vreme odmiče razlike su sve manje.
Teslin odličan potez je bio sopstvena mreža punjača po sistemu uključiš i puniš sa unapred poznatom i povoljnijom cenom,rezervacijom,nasuprot
drugima gde imamo pravu šumu kartica,naloga,nedoslednosti itd.
E sad i tu je Tesla otvorila svoje punjače za ostale pa se ljudi zbog različitih priključka parkiraju ovako ili onako što izludjuje nativne korisnike.
Takodje se sve više mreža udružuje,države traže interoperabilnost i prednost imati Teslu se tu gubi.
Druga prednost je opet taj softver za planiranje rute i preporučeno vreme punjenja gde opet razlika vremenom biva sve manja.
Tehnologija motora,invertora i baterije koju je Tesla dovela do maksimuma opet vremenom biva sve sličnija i drugima.Konkretno sada Tesla ima Catl baterije ,pa BYD Blade baterije i svoju proizvodnju sa LG em.
Sve to isto sada imaju i drugi.
Blagu prednost kod drugih donosi i V2G opcija koju Tesla nema na putničkom programu ali će je imati novi Cybertruck.
Kao što kolega reče prednost starih proizvidjača jeste mreža servisa i dostupnost delova pa i zajedničkih a prednost Tesle jeste OTA i otvoren kod za dijagnistiku.
Dugo najavljivana potpuna autonomna vožnja FSD koju Tesla testira u USA nikako da izadje iz beta statusa i čeka se ta famozna V12 koja bi trebala iz korena da promeni pojam potpune autonomne vožnje nivoa 4.
Sa druge strane i konkurencija kao što je Ford,MB i ostali a posebno kinezi nude svoja rešenja.
Od brzog prelaska na EV očigledno nema ništa i penetracija će dugo trajati jer novi EUR7 nije doneo značajnono poštravanje norme pa samim tim ljudi lakše biraju SUS auto kao svoj sledeći novi.
Subvencije se sve više smanjuju po EU pa tako imamo velike razlike u prodaji EV,trenutno pored Skandinavskih zemalja Francuska beleži veliki skok prodaje a Neđačka delimičima pad jer se menja struktura kupaca ka pravnim licima zbog obaveza koja imaju prema svojim zakonodavcima
Takodje ljudi više uzimaju operativni lizing zbog straha od baterije.
Čak neka istraživanja pokazuju da ljudi čekaju nove generacije baterija jer se lakše i brže informišu pa je problem prodati stariju tehnilogiju a bez velikih popusta.
Pošto smo konstatovali da će prelaz biti postepen samim tim će i veliki proizvodjači lakše proći tranziciju tehnilogije i stići Teslu za koju godinu.