Ako pričamo o rasipanju resursa treba biti svestan trenda koji je makar vidljiv u Nemačkoj. U svim većim gradovima, Minhen, Berlin, Hamburg,... postoje opcije deljenja automobila. Po nekim računicama, jedan deljeni automobil, zamenjuje i do 7 privatnih automobila u gradu (uzeti sa rezervom jer su to podaci od kompanija koje poseduju te automobile).
Čini mi se da broj takvih automobila na ulicama raste. Radi jasnije slike navešću primer Berlina:
Sixt ima ogroman broj vozila, njih sam koristio najviše. Ranije su imali uglavnom benzince i dizele, a od električnih samo Zoe. Počeli su da uvode i više e-vozila, tipa Mazda MX-30 (čini mi se da je ta oznaka). Cena kod njih je ranije bila (10-50 centi po minutu) zavisno od vozila, doba dana i lokacije.
Share Now - spojena firma od dve firme koje su podržavali Mercedec i BMW. Logično, najviše vozila su iz tih porodica brendova (Mini, Smart...), mada sve više vidjam i Peugeot 308 kod njih.
WeShare - mislim da su deo VW grupacije. Ranije su imali isključivo e-Golfove, ali sada su ubacili i ID.3 i ID.4. Ima ih gomila po gradu.
Miles - pored Sixta, njih sam najviše koristio. Isto su imali vozila sa regularnim motorima. Nisam siguran da li imaju e-vozila sada u ponudi. Uglavnom su imali VW Polo, različite modele Audi brenda, čini mi se da sada imaju i Toyote. Ipak, prilično su jaki sa kombijima koje nude. Cena kod njijh je bila 1eur za start + nešto za svaki predjeni kilometar.
Poenta je da u velikim gradovima, dosta ljudi koristi ovaj način prevoza. Pogotovo ko nema svoje vozilo, ovo je vrlo praktičnije od javnog prevoza za slučaj da na primer morate u kupovinu, a sa druge strane puno jeftinije od Ubera ili taxija.
Kažem, ovo nije univerzalno rešenje, ali može smanjiti broj vozila u velikim gradovima.
Takodje, sve više je opcija pretplate na vozila na recimo period počev od 3 ili 6 meseci pa naviše. Ne znam još nikoga ko je to uzeo, pa nemam primer iz realnog života zašto bi neko uzeo auto na 3 meseca na primer, ali očigledno je da takve firme i opcije postoje.