Šta je novo?

Električna vozila i punjači

pa nisu bas isto gas, tecno gorivo, i baterije, gas je daleko najopasniji, pri najmanjem ostecenju boca puca, uz sansu da se sav gas koji izlazi zapali, tecno gorivo sporo curi i takva vatra traje dosta duze od jedne plamene lopte koja se javlja pri eksploziji boce gasa, ali je njima zajednicko sto se oba mogu gasiti vodom, a litijum u punim EV paterijama je toliko reaktivan da mnogo toplije gori od tecnih goriva, a ne moze se gasiti vodom, jer sa vodom jos burnije reaguje nego sa vazduhom
 
Nije gas toliko opasan. TNG osim veće otpornosti na zapalenje u odnosu na benzin , smešten je u daleko čvršćem sudu, i ako pukne, pri naglom padu pritiska on zaledi (kad prelazi iz tečne faze u gasnu). Benzinske pare se daleko lakše zapale u odnosu na dizelske pare.
Litijum baterije još nisam video da gore.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=XT1B27DAATs[/youtube]
 
kod baterije je najveći problem kratak spoj unutra. TU onda nije toliko reč o vatri već o kratkom spoju sa jakom strujom. Samsunzi su tako "eksplodirali" sami od sebe jer su imali istanjenu membranu koja se posle jako malo upotrebe otvarala što je dovodilo do kraktog spoja i jednom kad krene nema nazad. Sve u svemu, prilikom jakog udesa je uvek moguće da će doći do požara sa visokim temperaturama. Kao što gas može da eksplodira i ovako, ne samo tu gde je boca već i cevima. Moderni automobili imaju "prekidač" odnosno ventil koji prekida dovod goriva kod jačeg udara. I pored svega toga automobili i dalje mogu da se zapale što se i dešava. Možda bi to moglo da se reši nekim materijalom?
 
Nisu rešili problem zapaljivanja goriva u avijaciji tako da ne očekujem ni kod drumskih vozila.
Radio sam sa gasovima u tečnom stanju i vozio dugo na TNG-u nije to toliko lako zapaljivo i opasno kao što ljudi pričaju. Samo se treba pridržavati procedure i pratiti pritiske.
 
Pa ni ja ne mislim da je to bomba koju vučeš sa sobom. nije ni baterija. ali oba nose rizik od zapaljenja, eto to je to. e sad ne bih znao šta je gore, vrlo moguće da je to baterija. možda bi neki azbest ili tako nešto bilo od koristi ili neka tečnost koja bi sama gasila bateriju, možda neka hemija koja neutrališe elektrolit?
 
Nikako azbest, zabranjen i kancerogen. Stvarno ne vidim ništa osim hemije ili tečnog azota :D šta bi moglo sa ekstremno brzo smanji temperaturu i prekine sagorevanje baterija.
Gorivo može da se neutralizuje sa hemijom i pretvori u teško isparljivi gel.
 
TNG zapravo nije opasan jer ako pukne boca pored vatre tolika koncentracija gasa u odnosu na kiseonik ce prosto ugasiti vatru, koliko sam puta kao mali pokusavao da zapalim vatru ispod upaljaca da pukne i svaki put je ugasi osim ako je bas ogromna

baterije su dosta opasnije, i ne moze to da se resi jer bi to znatno povecalo masu vozila, a cela poenta baterije je da uskladisti puno energije a to se radi tako sto se stave jako reaktivne supstance
 
Čitam danas i stvarno opasno.

Nakon što sam probao BMW M3, ukapirao sam vlasnike Harlija i zašto je zvuk na motoru bitan za opažanje, znaci okreću se u susednoj ulici.
Vozio sam elek. auto do nedavno i bilo je užasnih situacija, tipa deda hoda posred uske ulice ispred mene, nit me čuje niti vidi, ne usuđujem se da mu trubikm da mu srce ne otkaže, decu da ni ne pominjem... Onda ekipa sa slušalicama u ušima, biciklisti koji naglo ispred tebe izbegavaju šahtove i onda se ful cimaju kad tiho prođes itd itd.

Vožnja elek. automobila mi je uvek bila dosta stresnija realno.

Vozač Tesle je jednom rekao da je svestan što vozi i da on mora paziti više od pešaka, biciklista i ostalih vozača jer se njegov auto ne čuje. Naravno, nije odgovornost samo na njemu.
 
Onda se moramo odlučiti jel želimo veću zagađenost zvukom ili ne. DA skinemo lepo svi auspuhe i nema takvih problema? glupost. Mada dosta ev ima neki zvučnik napolju čini mi se? koji glumi motor? ili je to bilo nekad? Sve u svemu, zna se kome je gde mesto, ako se t ne poštuje nije problem ev nego mnogo šta drugo.

nego, tesla je počela da izbacuje i najjeftiniji model modela 3.
 
Pa uopšte nije glupost, već problem kojeg su svesni i proizvodjači.

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
ja sam cuo da u japanu stavljaju nesto kao novcic u tocak da zvoni, neproverena info, ali dobra ideja

zapravo, problem treba da se resi u korenu, da se malo izmeni zobs i da ne bude pesak apsolutno u pravu u apsolutno svim situacijama kao sto je sada, ide alkos po strani ulice, padne na sredinu, pokupis ga, i ti si automatski kriv, e kad bi se to promenilo da malo pesaci imaju odgovornost vise bi pazili, ne moze u srbiji bez kaznjavanja, ljudi su st***

kad se pesaci ne bi ponasali kao da imaju apsolutnu prednost koju imaju po zobsu ali ne i u praksi, kad ne bi iskakali na pesackim i ocekivali da ukocis u mestu sa 40kmh, onda ne bi bilo tolike potrebe za zvucnicima zvonima itd
 
Iver izgleda ne pada daleko od klade.

piech-mark-zero-1.jpg

Firma Piëch (svaka sličnost je namerna i nije slučajna) najavljuje svoj električni auto Mark Zero za predstojeći sajam automobila u Ženevi. Zanimljivo kod njega je vreme za koje je potrebno da se baterije napune kapacitetom od 80% a ono je 4 minuta i 40 sekundi ???? Garantuju da će sa takvim punjenjem vozilo preći 362 km. 100% punjenje 100 kW baterija obezbeđuje autonomiju od 500km po WLPT ciklusu. Baterije proizvodi Desten Group, Limited, Kinesko Nemačka kompanija sa sedištem u Hong Kongu.
piech-mark-zero-2.jpg


Desten obećava rekordna punjenja baterija , 10C i više,dok gustina energije prelazi 1600 w/ kg. Obećanje je 5000 brzih punjenja i pražnjenja pre nego što kapacitet baterija padne ispod 80%.

Više detalja obećavaju na sajmu.
 
To je jos uvek duplo sporije od sipanja goriva na pumpi. :)
I sta im to znaci da ce vozilo moci da predje 1.800.000 km pre nego sto kapacitet baterije padne ispod 80%?

Ili je novinarska patka ili su ti momci napravili kvanti skok u terhnologiji baterija.
 
Pa ne piše šta koriste, kondezatori mogu da ispune oba uslova, ali su kabasti i teški. Samsung radi na nekoj grafen litijum bateriji ako se ne varam.
5 minuta je baš kraktko vreme za onih par situacija gde zapravo moraš da puniš auto tako. ulgavnom se puni u garaži/na parkingu. Što će kod nas biti dosta teže jer većina nas nema garaže :D
 
Verovatno žele da opeljese potencijalne investore pričajući bajke. Trenutno najbolje li ion baterije imaju 250wh/kg, superkondenzatori 50wh/kg, a oni tvrde 1600 što nije moguće sa sadašnjom tehnologijom.
 
trenutno na sajtu nemaju ništa konkretno. tesla se nešto bori za 300wh a ima nekih najava da bi MOŽDA mogli do 500 da dođu nakon kupovine maxela jer oni imaju neku tehnologiju sad u razvoju?
http://www.desten.com/products
 
Pa lepo neko napisa - pokušavaju bombasticnom izjavom da "privuku" investitore
Već viđeno?

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
ništa neobično na teritoriji startupova i tehnologije. Posebno na teritoriji obnovljive energije! svako malo imamo neko novo čudo koje prikupi čak i državne pare i onda pukne. Jedino za grafen ne znam kolika će mu gustina biti ako uspeju da ga prave za prihvatljive novce
 
Ovo ako je tačno što se tiče mase i pokaže se kao pouzadno imaće lepu budućnost.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iQ4lTPVR3qc[/youtube]

Mada već me u startu brinu ovi plastični točkići / sa ležajevima (ima ih po tri sa svake strane felne) koliko su trajni, koliko će tu biti aksijalnog pomeranja felne. Ne izgleda mi posebno čvrsto. Čak i na snimku ima čudno pomeranje.
3 min 39 s
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=sg0PIxKz_XI[/youtube]

Šta se dobija sa ovim , nema teških elektro motora (jeda, dva ili tri...), nema poluosovina za prenos snage, ostaje slobodan prostor za smeštaj teških baterija i bolji raspored masa po osovinama. Omogućava se preko elektronike odlična kontrola protiv proklizavanja, regulacija količine obrtnog momenta na svaki točak ponaosob. Ako ostane težina ili u najavljenim okvirima znači neogibljena masa točka se ne menja (bitnije) što znači neće se remetiti dinamika vozila preko neravnina. Jedino što će kabl za prenos el. energije morati da bude ekstremno elastičan i dugotrajan.
 
Rimac ima odvojene motore i odlična je stvar za stabilnost. Mislim, ima pregršt prednosti, jedna je ta da nema diferencijala, motori svakako imaju neku težinu ali elektro motori nikad nisu baš toliko teški. Ima kod kineza da se poruči sličan točak za bicikle, konvertuje običnu biciklu u električnu.

50 konja po točku je sasvim ok za sve osim za sportske automobile
 
Pa šta će ti više ?
Evropska agencija za bezbednost saobraćaja (ETSC) od 2022. uvodi obavezu da sva nova vozila imaju limiter na 130 km/h ? Čemu onda 500 ks po točku i ko može da vlada sa tolikom snagom.

50x4 200 sasvim dovoljno (i previše) za krstarenje do 130 km/h.
Sam el. motor za Fiat 500 E teži 32 kg što je veliki balast da bude u točku pored svih elemenata.
Pusti Rimac, teški prevaranti i ko zna šta još.
 
RIMAC-u trenutno dosta dobro ide, i rade delove za evropske gigante, nisam baš siguran da su čisti prevaranti, ali i da jesu, imaju taj koncept odvojenog pogona za svaki točak i to je dobro, tesla tek sa budućim roadsterom to radi i to samo na zadnjim točkovima.
a ja i rekoh da je sasvim dovoljno za sve sem za sportske varijante. el motor ima daleko jaču snagu na malim obrtajima tako da bu automobili definitivno bili živahniji. što se tiče 130, jesi li siguran? izvor? kako će autoban onda? :)
 
Коначно је, као што се шушкало, произведен први српски пуњач за електро возила. Биће изложен на предстојећем међународном салону аутомобила у Београд, на штанду Асоцијације аутомобилских новинара Србије. Електро пуњач је произвело предузеће ИЕЕГ из Старе Пазове http://www.ieeg.eu

Спреман српски пуњач за е-возила!
П. ЖИВКОВИЋ | 11. март 2019. 19:02 | Коментара: 11
Промоција производа компаније ИЕЕГ из Старе Пазове, на предстојећем салону аутомобила у Београду
ПРВИ српски пуњач за електромобиле је направљен, тестиран и пре прве уградње биће изложен на Међународном салону аутомобила у Београду, који почиње 22. марта.

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... 0%BB%D0%B0

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=607970#p607970:v477mc2q je napisao(la):
Gorstak89 » Uto Mar 12, 2019 6:08 pm[/url]":v477mc2q]RIMAC-u trenutno dosta dobro ide, i rade delove za evropske gigante, nisam baš siguran da su čisti prevaranti, ali i da jesu, imaju taj koncept odvojenog pogona za svaki točak i to je dobro, tesla tek sa budućim roadsterom to radi i to samo na zadnjim točkovima.
a ja i rekoh da je sasvim dovoljno za sve sem za sportske varijante. el motor ima daleko jaču snagu na malim obrtajima tako da bu automobili definitivno bili živahniji. što se tiče 130, jesi li siguran? izvor? kako će autoban onda? :)

Što se tiče Rimac-a imaš puno o njemu na hrvatskim forumima. Zanimljivo koliko je para uzeo a proizvodnje nigde. O


https://www.evo.co.uk/news/22326/mandat ... syOP0nj_K8
 
Vrh