Šta je novo?

Električna vozila i punjači

ovo je najava, videćemo hoće li ga stvarno biti, ali jesam za limit, tj jesam za loger, pa sad ti rizikuj ako ti se rizikuje, ako kaomioni mogu da imaju tahografe što ne bi i automobili?

Rimac je startup još uvek i proizvodi jako egzotične automobile tako da je za očekivati takva situacija, ne bi me čudilo ni da propadnu ne bi bili prvi koji su to uradili. U svetu obnovljivih izvora energije ima jaaaako puno propalih startupova. E sad, sa druge strane imaju prototipe za razliku od mnogih drugih koji nemaju ništa da pokažu. Sa druge strane dosta toga je nepoznanica kad su ti automobili u pitanju. Mislim da kaže da ima tipa 1MW el motor što mi je jako ludo? kako toliku silu uspešno preneseš na asfalt? Kad je razrađivao koncept roadstera 2 elon musk je fantazirao o SpaceX paketu za roadstera ili ti neke potisne motore na kompresovani gas kako bi auto bio zalepljen dovoljno snažno za asfalt. Drugačije ne vidim kako bi postigao ubrzanje od 1.9 i manje?
 
Koja je svrha uopste praviti automobile sa ubrzanjem od 1 sekunde 2 ili 3 do 100 km/ h ?
ili maksimalna brzina od 200-300-400 km/h pogotovo kada je brzina ogranicena na 130 km/h na autoputu (to ceka verovatno i nemce)
Kao svojevremeno kada su se takmicili da naprave kucni audio sistem sa frekvencijom od 10-100 000 hz (prave i danas tu glupost kao da su ljudi šišmiševi pa mogu to da cuju)
Poceli su da uvaljuju besmislene perormanse i opremu kako bi "opravdali" sve skuplje i skuplje automobile.
 
Muški kompleksi , čiji je veći, malo prestiža , malo razvoj tehnologija i to je to.
 
Svrha je marketing, tj dobijaju besplatnu reklamu sa takvim specifikacijama. Danas svi traže senzacionalne vesti, dok niko ne bi pisao o ubrzanju od 10 sekundi što može većina.
Npr Rimac je napravio svega nekoliko automobila i dobar deo svetske javnosti je čuo za njega, dok kineski BYD pravi najviše elektricnih automobila na svetu, a retko ko zna za njih. Razlika je u tome što BYD pravi obične automobile, koji nemaju ekstra ubrzanje i domet od 1000km pa nisu ni novinarima interesantni.
 
I tih 10 sec je manje vise nepotrebno..
A preterano ubrzanje je bas cool ? ( ovo je ekstrem ali.. lepi gluteus maximus za sediste )

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=HmikjomAkBc[/youtube]
 
Prosta je logika iza tih ubrzanja, i porše i ferari i konesag i ostali prave takve automobile i oni su simbol nečega dobrog ili poželjnog. A druga stvar je ta što je kod elektro motora dosta lako napraviti veće ubrzanje.
Drugi razlog je sledeći, i ovo je neka vodilja ekonomije Tesle: Oni fakat ne mogu da naprave milijardu baterija ali mogu male količine, onda prave luskuznije automobile koje mogu prodati za mnogo veće pare tako su nastali i roadster i model x i s, pa i model tri tek sad počinju da prave u osvnovnoj varijanti.
što se tiče obrade podataka, nema auto nikakve potrebe da sve šalje nekoj centrali, drugo nema potrebe ni da sve podatke obrađuje jedna jedinica. I sada u SUS automobilima imaš jako puno procesorskih jedinica gde svaka radi neki svoj deo, oduševio sam se kad sam video da i dalje koriste neke varijante starih intelovih procesora (što je sad možda već jako zastarela informacija). Drugo, specijalno pravljenje jedinice mogu mnogo brže obrađivati konkretne podatke od opštih jedinica kao što je CPU. Zato i imamo grafičke kartice sa posevnim čišpovima koje danas imaju ta CUDA jezgra dili ti stotine malih procesorskih celina koje omućavaju puno paralelnih procesa što će biti ključ i za svaki AI. Neki zagovornici AI sistema kažu da ti ne treba ništa više od onoga što ti imaš u sebi da bi ai vozio kola, pogledaj Comma Ai objašnjenja, oni imaju sistem koji vozi koristeći samo jedan mobilni telefon. Istin za volju, taj sistem neće skoro na put sa dozvolom, ali ljudi ga koriste i to radi. I jedni i drugi tvrde da su dovoljne samo kamere. Premda tesla ima i radar i ultrazvučne senzore
 
Ne treba sad kad nema ni jedno vozilo u Srbiji ali kad ih bude 1/3 pa i više verovatno da će biti daleko više međusobne komunikacije itd, itd. Verovatno zato se ide na brze mreže.
Današnji procesori imaju jako malo podataka za obradu i nisu nešto napredni. Na nivou digitrona samo što su otporni na temperature, mora tako.
 
na brze mreže se ide jer je već sada jako puno uređaja koji koriste raznorazne frekvencije. Danas ima daleko više mobilnih telefona nego što ih je bilo nekada i većina uređaja "gura" po 2 ili više linija. Npr na svakom koncertu ili utakmici jedva dođeš do konekcije za mobilni... Pa sad računaj jedan mobilni ima bt, wifi uglavno msa 2 frekvencije, i npr dual sim 5-6 različitih emitovanja? pa ruter, tv, praćenje auta, neki novi satovi pa čak i veš mašine. tu je kvaka, isto tako se sa IP4 prelazi na IP6 jer je previše uređaja nakačeno na globalnu mrežu. ali sam auto po sebi nema potrebu da šalje tolike podatke negde, čemu bi to služilo? može da šalje brzinu npr i gde se nalazi? ali to je svega nekoliko bajtova i neće slati više od jednom u sekundi što je verovatno previše i više nego što svaki android telefon radi. 19 terabajta je nenormalna količina i za čuvanje moj računar ima tek nešto preko jednog.
5g ima teoretski maksimum od 20 Gbs ili 2.5 gigabajta po sekundi 9000 Gb na sat ili ti 9 terabajta, i to bi značilo da se vozilo kreće izuzetno sporo i da antena ima bukvalno svuda oko vozila od čega nema ništa u bilo koje skorije vreme. moj net ovde u stanu ima tek 45 gigabajta na sat.

ali definitivno ne postoji ni jedan jedini razlog da se tolika količina podataka šalje putem interneta bilo gde zarad autonomnosti automobila. Tesla vozi sam po autoputu pa mu ne treba jaka konekcija, ima sim karticu i 3g ili 4g ali tome nije poenta da upravlja vozilom već da njima šalje podatke kako bi unapredili sistem i kako biti dobio update, inače je sav software za vožnju u samom autu kao i hardware. bilo kakav cloud AI za vožnju bi mogao biti poguban jer neće automobili doveka imati volane, jednom kad se postigne level 5 a možda i na levelu 4 autonomije to izbace. i šta onda ako pukne net? sve staje? teško.
 
AI je lose resenje za autonomna vozila, jer AI radi tako sto random generises upite i vrsis selekciju onih koji najcesce pogadjaju tacno, i tako samo povecavas sansu da ce da pogodi tacno, 99.99999% jeste deset puta bolje od 99.9999%, ali i tu postoji sansa da pogresi, jer je sam dizajn "inteligencije" haotican, i cinjenica je da zapravo niko nema pojma kako AI raspoznaje macku od psa, samo znamo da pogodi u 99.9999..% slucajeva
 
Primetio sam sinoć da Gradska čistoća ima nova električna vozila za skupljanje đubreta iz kanta i kontejnera na Knezu. Jel ima neko više informacija o tim vozilima?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=608973#p608973:3ajqiikn je napisao(la):
nekianonimnilik » Sub Mar 16, 2019 1:07 am[/url]":3ajqiikn]AI je lose resenje za autonomna vozila, jer AI radi tako sto random generises upite i vrsis selekciju onih koji najcesce pogadjaju tacno, i tako samo povecavas sansu da ce da pogodi tacno, 99.99999% jeste deset puta bolje od 99.9999%, ali i tu postoji sansa da pogresi, jer je sam dizajn "inteligencije" haotican, i cinjenica je da zapravo niko nema pojma kako AI raspoznaje macku od psa, samo znamo da pogodi u 99.9999..% slucajeva
Ne postoji inteligencija , samo ono što je uneseno u program i što se uklapa sve ostalo error.
Nervira me to furanje veštačke inteligencije , nema je niti će je biti u skorijoj budućnosti.
 
dro, preciznije je reći da sistem imitira inteligenciju. što se tiše tih 99% isto ti je i sa ljudima, ni mi nismo savršeni i mi grešimo. ai koji upravlja autom mora da omaši puno puta (akt procesora) da bi na kraju napravio i sranje, ali dešava se to, jel poginuo onaj biciklista od ubera?
a sam ai podrazumeva više različitih aktivnosti unutar računara. i da, nije prava inteligencija ali onda je možda ne bi ni zvali veštačka?

@ink sad si me zainteresovao, baciću pogled po netu :)
 
Subvencije države zahtevaju prvo jedan nacionalni konsenzus oko toga šta koliko vrednujemo. Ja bih za početak prisilio gsp i taksiste da pređu na el vozila u roku od 10 godina. s tim da postojeća vozila mogu da ostanu dok traju resursi. Ali zato centar grada bi mogao da prestane biti dostupan prvo dizelašima a onda i ostalim sus vozilima. Sve to sa ciljem smanjenja zagađenja tamo gde ima najviše ljudi.
U tih 10 godina bi se mogla razviti infrastruktura punjača a baterije će sigurno biti i bolje i jeftinije.
 
Zašto subvencije za ljude koji imaju pare a deca nam se leče od raznih akcija ?
Ja sam protiv bilo kakve vrste subvencija.
 
E pa zato treba da postoji jedan nacionalni konzensuz. Jer ekologija nije baš šala i zagađenost vazduha godišnje ispljune dosta smrtnih slučajeva. A ima tu i drugih slučajeva i aspekata koji su vredni jednog temeljnog ramatranja gde bi se zaključilo vredi li dati subvenciju ili ne.
Ja tvrdim da su garaže i el vozila za gsp isplativa kroz duže vreme i bez da se pare direktno vide od istih. Subvencija ne mora biti viša od carine i pdv-a tako da ne mora postojati nikakav pravi guvitak države, samo odricanje od jednog dela svog prihoda i samo na neki period dok to ne zaživi. Sa druge strane se ubace određena ograničenja i kroz neko vreme dođemo do malo čistijeg vazduha u gradu
 
Za ekologiju nije velika razlika da li zagađenje dolazi iz auspuha automobila ili iz dimnjaka TENT-a.
Za kvalitet vazduha najpre treba zabraniti uvoz polovnjaka ispod euro 5 ili 6, i da povedu računa o katalizatorima, ERG ventilima i FAP filterima koji su u Srbiji "višak delova" pa se masovno skidaju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610413#p610413:1ccbekcm je napisao(la):
Dart » 21 Mar 2019 11:16 am[/url]":1ccbekcm]Za ekologiju nije velika razlika da li zagađenje dolazi iz auspuha automobila ili iz dimnjaka TENT-a.

Za ekologiju možda i nije neka razlika ali za vazduh koji udišu ljudi je ogromna razlika. Mrzi me da kopam sad po netu ali postoji veoma bitna razlika u kvalitetu vazduha ako se nalaziš neposredno pored frekventne saobraćajnice ili 100 metara od nje.

Ili, da malo drugačije formulišem, zamisli da u Beogradu nema više izduvnih gasova autobusa, automobila, kamiona, kombija itd.

Evo koliko ljudi u Britaniji umre prerano zbog zagađenog vazduha:

https://www.standard.co.uk/news/uk/poll ... 63371.html

Ako grubo računamo da imamo deset puta manje stanovnika, može se zaključiti da je kod nas taj broj deset puta manji ali to je ipak 5.000+ ljudi.
 
i to je u gradu koji ima metro :) Sve u svemu velika je razlika, elektrane na ugalj mogu imati i jako dobre filtere, drugo sam izvor zagađenja je bolje da bude negde dalje od naseljenog mesta i treće za struju postoje alternative koje se mogu koristiti. imamo puno vetra a i sunce nam često ne manjka. pisao sam u drugom postu neku računicu koliko i kada bise isplatilo preći na te izvore za automobile i nije tako strašno.
 
ink":34k5oyf5 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=610413#p610413 je napisao(la):
Dart » 21 Mar 2019 11:16 am[/url]":34k5oyf5]Za ekologiju nije velika razlika da li zagađenje dolazi iz auspuha automobila ili iz dimnjaka TENT-a.

Za ekologiju možda i nije neka razlika ali za vazduh koji udišu ljudi je ogromna razlika.
Stvarno misliš da ne udišeš zagađenje iz Obrenovaca?

ccb923adb1e8442949cb8c1cb14a208d.jpg

Ove termoeltrane sa slike naprave više zagađenja nego sve termoeltrane u EU zajedno...
 
što znači da im fali još filtera i čega već... ja znam dosta pouzdano da se dosta fušerilo kod ugradnje nekih filtera, vrlo moguće i svih. ali to ne znači da je auto bolje rešenje.
videh negde da ima i nekih algi koje skupljaju co2 ne znam koliko bi se to isplatilo kod nas ali makar deo bi mogli i tako, te alge posle mogu da se zapale i da se iskoriste opet kao gorivo.
 
Vrh