Sasvim sam realan :wink: Ne znam za slučaj da se ijedan CAF "prepolovio" kako kažeš, al ako su i spojnice iz nekog razloga neadekvatne, pa iste zamenenje na svim vozilima kao priznat propust proizvođača, ne vidim u tome neki veliki problem. Oštećenje ili zamor materijala. Misliš da se to ne dešava i autobusima. Ja znam za najmanje dva slučaja "otkačinjanja" prikolice. Pre desetak godina je jedan Japanac "izgubio" prikolicu na Karaburmi (prošlo je već dosta godina, ali mislim da su baš Japanca spominjali), a imali smo i jedan slučaj otkačinjana prikolice na Šumicama na sred autobuskog stajališta kod jedne lastine 206-ice (to sam i svojim očima video). Koliko Urbosa nekoliko različitih generacija krstari ulicama belosvetskih gradova, pa nešto ne znam da su ljudi gubili glave zbog toga? Biće da CAF ipak ne zna šta radi, pa evo još i šire delatnost nedavnim preuzimanjem Solarisa. Jednostavno, greške se dešavaju i najboljima. Recimo, bilo je i slučajeva pucanja šasija na nekim serijama Simens Combino tramvaja. Mislim da su radili u nekom od gradova u Švajcarskoj. Vidi se kad se nešto u principu radi kako treba, pa prosto dođe i do nekih previda, dok je sasvim druga priča kad se nešto namerno izošljari ne bi li se uštedelo i time postigla što niža cena.
Kao što ti već rekoh, prenosim ti utiske kolega iz SP Dorćol vezano za BKM-ove. Nemam potrebe da izmišljam zaista. Pojedini tipovi Ikarbusa imaju problem sa optornošću na uvijanje delova karoserije, koji su izloženi najvećim stresovima od mehaničkih komponenti. No, pucanja nisu bila baš tako česta, a obično se može na vreme primetiti kad karoserija počne da radi, pa kad se ista uradi kako treba i na vreme, eto još dugog niza godina rada bez većih problema. Primer kako i bus star 19 godina može biti poprilično prav i utegnut je GB740, dok je loš primer GB2, koji još na remontu pre možda šest sedam godina nije odrađen kako treba. No ima mu 20+ godina. Za male pare se naradio kao mazga, pa sad može da liči i na perecu ako hoće. BKM-ovi nemaju problem sa uvijanjem, ali su zato imali problem sa pucanjem delova samonoseće konstrukcije još na početku eksploatacije. Tome najviše kumuje katastrofalno vešanje pogonskog trapa. Nemoj mi reći da u tih 83 trolejbusa nikad nisi doživeo jake udarce pri prelasku i preko onih manjih neravnina? Više takvih udaraca u toku dana, pa onda nedelja i na kraju meseci i godina, i eto problema. No, izvare se na brzinu i teraj dalje.
GSP u svakom slučaju nije zadovoljan ni sa jednom serijom BKM trolejbusa, pa je stoga i uzet onaj MAZ na probu. Videćemo dal će se uopšte trole više i nabavljati, a ako hoće, iskreno se nadam da više neće biti proizvedene u Belorusiji. Samo kad se setim onih trola iz donacije Graca, ako se ne varam. Srednjepodni Gräf&Stift, njih svega par komada nažalost. Kad su stigle, već su uveliko bili tinejdžeri, a opet, apsolutno se ništa kod njih nije čulo, plus su bile izuzetno udobne. Jedina mana im je bila tromost. Ko zna koliko bi još mogle da rade samo da je bilo delova za njih. Ostadoše samo stolice koje su ubačene u neki od zglobnih BKM trolejbusa iz prve serije.
Inače, još sam početkom devedesetih imao priliku da posetim Moskvu kao klinac na dve nedelje. Naravno, malo čega se sećam, ali sam trole ipak zapamtio i naravno čuveni Crveni trg. Ko još da zaboravi stare "Zijače"
Sećam se da su baš i moji komentarisali izuzetan kvalitet moskovskih bulevara. Maltene kao staklo još tada. Sad mogu samo da pretpostavim da situacija nije mnogo lošija. Očigledno da oni nemaju gde toliko da "razvale" svoje trole. Pritom, za njih su vozila na "struju" spas. Gužve i kolapsi su im kolosalni, a to je pravo mučilište za svako vozilo na konvencionalni pogon. O zagađenju tek da ne govorim. Zato kod njih i voze trole u tolikom broju, a sve će više prelaziti na e-buseve kao što već i napisah.