Šta je novo?

Drumsko železnički most Vinča-Pančevo

Па знам и зато кажем да источни крак не треба ни качити на прокоп. А што се тиче финансирања моста код Винче и тог дела обилазнице:

1. Дати у концесију и мост и луку Панчево Кинезима. И онако су још пре пројекта моста земун-борча управо из тих разлога предлагали да се прво гради тај мост. Уз то пукао им је план за преузимање грчких лука.
2. Они онда развијају луку панчево а фала богу имају шта да дотерају до ње. У том случају лагано их можемо укључути и у пројекат Ђердапа 3.
3. Читав низ речно-морских бродова може несметано да плови све до Панчева а ако се посао разради ко зна, луди су Кинези, могли би да нам прошире и постојеће преводнице на Ђердапу, продубе и прошире дунавски пловни коридор и евентуално повећају висину оног моста између Бугарске и Румуније. Мада је он и сада пристојне висине од око 20-25м изнад нивоа реке. Тада већ Београд фактички добија излаз на море.
4. Да ствар буде лакша и онако Кинези хоће да нам граде пругу до Будимпеште а комплетирањем друмске и железничке обилазнице имају добру везу са средњом Европом.
5. Београд постаје центар кинеског утицаја и промета робе у овом делу Европе што даље повлачи велике стратешке, економске и многе друге користи.
6. Не треба изоставити ни утицај Мађарске која под влашћу Орбана делује практично независно од ЕУ моћника и редовно им гура прст у око сарадњом са Кинезима и Русима. А економија им је тренутно убрзано расте управо из разлога суверене економије и политике коју воде. Њима је форсирање Дунава у интересу.
7. Наш повлашћени статус на руском тржишту на ком можеми извозити без царина

Да смо озбиљна држава макар бисмо покушали да изађемо са сличном платформом пред Кинезе али све и да неко на власти има спсобност да размишља у три димензије сумњам да би му то ико од господара са запада дозволио.
 
@Delija
Interesantno razmisljanje. Podrzavam.
Pitanje je samo koliko je realno?
Imam utisak da mi ovde kada pricamo o Kinezima zanemarijemo cinjenicu da su oni vec prilicno prisutni u Evropi.
Nekako mi je utisak da nam je opet podmetnuta prica o ,strateskom prostoru' za prodor.
Prodor je vec postignut, odavno, a nas uticaj (politicki i ekonomski) je mizeran. Mi samo mozemo da se uzdamo u to da ta varijanta trasporta o kojoj delija prica bude ekonomski najprihvatljivija, niza nego drugi sto ponude.
Jer da se ne lazemo, oko kineza se rastrcase svi u regionu pokusavajuci da ih 'animiraju' da uloze na njihovoj teritoriji.
 
Sve je krenulo naopako krajem 60tih kad su resili da sprovedu Autoput preko mostara i autokomande tu gde je 50tih bilo planirano da zeleznica prodje sa glavnom stanicom kod Autokomande.

Jer je normalno da zeleznica prolazi kroz naseljena mesta u gradu a autoput da obilazi grad.
Kod nas je uradjeno obrnuto nazalost.
 
Ni sada nije kasno da se AP i pruga jednim delom 'spoje'.
Ja vidim 4 opcije:

- sužavanje AP
- ukopavanje AP
- ukopavanje pruge
- pruga na stubovima iznad AP
 
I koliki bi tunel bio potreban za tu zeleznicku prugu?
Postoje li neki crtezi, skice, planovi?
 
Кинези су присутни у Европи само кроз њихов извоз у исту. Они још нигде нису упливали у Европи на неком стратешком пројекту јер им социјалистичка и протекционистичка ЕУ то не да. Мени је прилично индикатиавн онај први потез Ципраса о терању Кинеза из лука. Тај први потез је управо био по вољи оних против којих се сириза наводно бори у ЕУ.

ПС: Нама не треба нова пруга дуж аутопута јер иста већ постоји 100-500м јужније.
 
mekbejn":jkejhhsd je napisao(la):
Ni sada nije kasno da se AP i pruga jednim delom 'spoje'.
Ja vidim 4 opcije:

- sužavanje AP
- ukopavanje AP
- ukopavanje pruge
- pruga na stubovima iznad AP

Ja sam predlagao da se autoput kroz centar grada ukloni jer kad se bude izgradila obilaznica on nece imati vise svrhe.
Jer je pravilno da zeleznica prolazi kroz grad a autoput oko njega.

Velika je sansa iskoristiti taj denivelisani koridor autoputa da se izgradi istocni krak zeleznickog cvora sa izgradnjom stajalista na svakih 1,5km jer ne bi zahtevalo mnogo ulaganja.

Uspon autoputa dozvoljava da se veci deo iskoristi za zeleznicu, jedino kod malog mokrog luga bi uspon bio preveliki za zeleznicu te bi trebalo da se probije tunel do bubanj potoka i spoji dalje ka Nisu i Pancevu preko budece zelenicke obilaznice.
 
spatiotecte":10hwevt5 je napisao(la):
Ja sam predlagao da se autoput kroz centar grada ukloni jer kad se bude izgradila obilaznica on nece imati vise svrhe.
Jer je pravilno da zeleznica prolazi kroz grad a autoput oko njega.
:shock: Надам се да се шалиш
 
stf":3lz1m2pj je napisao(la):
Бојим се да би исплативост те пруге била веома упитна. Вишњица, Сланци, Винча и Гроцка заедно немају становника као Калуђерица. Плус што би кроз Винчу пруга прошла ближе Дунаву, дакле, ободом насеља. Осим тога, терен такође није ни мало једноставан, а ко је крстарио Дунавом према Смедеру зна о чему причам. Поред свега тога, чини ми се да је тај појас ка Дунаву препун потенционалних клизишта.

Да, али Смедерево је велики град и регионална пруга до њега већ има другу димензију, зар не? С обзиром на причу са железаром и на њено извесно скоро гашење или даунсајзовање (у смислу драстичног смањења броја запослених), обезбеђење брже и јефтиније везе са Београдом могло би да постане императив... ако се поради на томе. Ту је и шанса за источни крак железничког чвора.
 
tzoran1 je napisao:Naravno da moze i tom trasom pa da se izbegne burgijanje brda, i zato i ne treba da bude autoput vec najvise 2+2, ali lepse zvuci da je napravljen najsavremeniji most od xxx metara preko reke i najsavremeniji tunel od xxx metara kroz brdo od 25 metara a gde tek mogu da se nadju svakakva cudesa od problema...

STF@
Може, али ... Кружни пут пресеца Лештане као Е-75 што пресеца Врчин. Сем прескупе експропријације дошло би до истоветне девастације Лештана.

Sve je to divlje sagradjeno ili u najboljem slucaju sa privremenim dozvolama...rizik takve gradnje je mogucnost da ti objekat bude srusen ako smeta za nesto bitno kao sto je put ili pruga... tako da mozda i nije skupo.. bese neka kafana na zrenjanincu i srusise je.. Nisam siguran da bi doslo do unistenja Lestana time sto bi dobili 2+2 i to kroz neke njive.. pogledaj trasu na poruci korisnika ARNORIAN od 09.avgusta 2012
 
Delija":2bzpt8sk je napisao(la):
spatiotecte":2bzpt8sk je napisao(la):
Ja sam predlagao da se autoput kroz centar grada ukloni jer kad se bude izgradila obilaznica on nece imati vise svrhe.
Jer je pravilno da zeleznica prolazi kroz grad a autoput oko njega.
:shock: Надам се да се шалиш

Bas se ne salim.

Ja sam veliki korisnik automobila moram priznati da je taj autoput kroz Beograd zaista jako praktican (koristio sam ga bezbroj puta) ali kad gledam sa tacke gledista urbanizma, zaista deli grad na 2 dela sa zonom nize vrednosti oko njega.

Nije normalno da autoput prolazi kroz centar grada to sa urbanisticke tacke gledista je jednostavno nepodnosljivo.

Mozda treba pretvoriti polovinu autoputa u obican put sa po 3 trake a ovu drugu polovinu pretvoriti u dvokolosecnu prugu.

Mekbejn je lepo naveo mogucnost da se spoje autoput i zeleznjica uz suzavanje autoputa sto mi deluje kao prihvaltljiv kompromis i za vozace i za ljude koji podrzavaju izgradnju istocnog kraka.

Jer da budemo realni mi nemamo jednu mililjardu evra da izgradimo dvokolosecni tunel gde bi provukli taj istocni krak.
Jedino resenje nam je da smanjimo automobilski saobracaj autoputa i iskoristimo taj postojeci koridor koji prolazi kroz grad.
 
Može da se skrati auto put na uštrb zaustavne trake. Da se progura zeleznica
 
Људи, заборавите то. Могло би да се прогура подземно негде до Душановца, а онда да пруга настави површински или на стубовима, поред аутопута. Ионако је све са јужне стране аутопута за рушење. Какво црно сужење АП, искључења су нам и овако уска, а треба нам свакако и петља код Душановачке пијаце.
Нисам уопште сигуран да ли би то све уопште могло да се накачи на Прокоп, пре бих рекао да не може - тунели су већ поприлично густо испреплетани под земљом.
 
Пантограф":fjfmvejr je napisao(la):
Могло би да се прогура подземно негде до Душановца, а онда да пруга настави површински или на стубовима, поред аутопута.

+ nekoliko podzemnih stanica do Dusanovca = 500 000 000 evra.

Da li mi imamo te pare?
 
Могла би да буде највише једна подземна станица (нпр. Аутокоманда), или ниједна, и то би пре коштало 50, него 500 милиона. Али, као што рекох, мислим да је неизводљиво.
 
500 000 000 evra sam racunao trasu od Prokopa do Bubanj potoka gde bi se spajalo na postojecu zeleznicu za Nis sa podzemnom trasom od 2 km i podzemnim stanicama Autokomanda i Dusanovac plus ceo ostatak trase na stubovima sa jos 4-5 stanica do Budanj potoka.

Radi se o deonici dugackoj 13 km, to nikako ne moze da kosta 50 miliona evra.
 
E, pa, kad pričamo o kompletnoj pruzi, ona bi bila i duža, jer nije poenta u spajanju sa pravcem za Malu Krsnu, nego bi je negde pred Bubanj potokom valjalo prebaciti na severnu stranu autoputa, ka Kaluđerici, Boleču, Grockoj... Smederevu. Jasno je da to nije jeftino, naprotiv.
 
Пантограф":1mwl5wo0 je napisao(la):
E, pa, kad pričamo o kompletnoj pruzi, ona bi bila i duža, jer nije poenta u spajanju sa pravcem za Malu Krsnu, nego bi je negde pred Bubanj potokom valjalo prebaciti na severnu stranu autoputa, ka Kaluđerici, Boleču, Grockoj... Smederevu. Jasno je da to nije jeftino, naprotiv.

Da naravno kao sto si rekao da jedan krak ide ka Kaludjerici i bolecu, ali taj krak ce se svakako izgraditi posto planiraju da urade zeleznicku obilaznicu tako da preostaje samo deo od Prokopa do Bubanj Potoka.
 
spatiotecte":2mj20jnj je napisao(la):
NIkad manje para, nikad vise mostova...


Ne znam da li si sarkastican ili optimistican, ali zavrsice, verovatno, samo preostalu polovinu Ostruznickog mosta, za novi Obrenovacki i pogotovo Vincanski potrebne su ozbiljne pare. Nisam bas optimista kad je trenutna Vlada u pitanju, ona je resila finansiranje za samo dve deonice na A2, a sve ostale deonice na AP koje se trenutno rade su dela prethodnih Vlada.
 
spatiotecte":2yog36ir je napisao(la):
Ja sam predlagao da se autoput kroz centar grada ukloni jer kad se bude izgradila obilaznica on nece imati vise svrhe.
Jer je pravilno da zeleznica prolazi kroz grad a autoput oko njega.

Ono sto bi bilo moguce jednog dana je degradacija auto puta kroz centar grada. Da on jednostavno postane bulevar. Ali da bi se to desilo potrebno je da se ispune odredjeni uslovi. Recimo, da se razviju drugi putni pravci (obilaznice) i druge vrste saobracaja (metro) i da intenzitet saobracaja na njemu padne na odredjeni nivo. Dok god se to ne desi treba nam auto put.
 
Ako je intenzitet saobracaj jak a autoput se pretvori u bulevar sa semaforima doci ce do zakrcenja.
 
Vrh