Šta je novo?

Drumsko železnički most Vinča-Pančevo

spatiotecte":1x8r6vpd je napisao(la):
Ne slazem se da je razlika u ceni 2+2 i autoputa puno veca jer je 2+2 skoro isto sto i autoput jer ima denivelisane raskrsnice samo nema zaustavne trake. S'toga ne moze razlika biti preko 25% u ceni.

Па, знатно је већа разлика.
Као прво, ако имаш саобраћајницу 2+2 без наплате, не мораш да дуплираш путеве - класичан аутопут са наплатним рампама, са друге стране, захтева паралелно постојање (бесплатног) регионалног пута.
А онда, ту је и оно што сам покушавао да вам покажем на примеру аутопута око Лесковца: недовољан саобраћај индукује недовољну тражњу за услугама, и истовремено успављује садржаје уз стари пут, прадоксално умањујући промет, самим тим и број радних места и БДП регије. Последњи пут кад сам возио за Грчку, у лето 2013, од уласка у Ниш до Грделичке клисуре није радила ниједна бензинска пумпа (била је једна, па је - пропала). На 2+2 путу нижег стандарда од Солуна до Халкидикија, међутим, слика је потпуно другачија.
Неповољан сценарио чека и "Источни дистрикт" Београда, никакве вајде од тог пута са тунелчинама имати неће. Тренутно могу да набројим икс-ипсилон инфраструктурних пројеката који би унапредили тај предео, али поменути није међу њима.
 
Graditi pun profil autoputa ka Vinči i Pančevu, imalo bi smisla isključivo ukoliko bi se na tom potezu planski locirali logistički centri, industrijske zone, intermodalni terminali, luka izmestila u Pančevo i sve to lepo osmislilo i projektovalo.

Umesto što je ceo plodni i mirni sremski deo Beograda, potpuno devastiran ovakvom izgradnjom.
 
Koliko brinemo o mostovima je primer pancevackog jer je polumraku, strana ka Krnjaci nema javnu rasvetu.. ako je nisu osposobili ovih dana.
Saobracajnica Bubanj potok - Vinca sa profilom 2 + 2 je vise nego dovoljna za narednih 10-15 godina ( valjda ce Srbija do tada izaci iz krize ) i most kod Vince sa 2+2 + 1 zeleznicki kolosek ( za desetak vozova dnevno) , i na kraju pitanje, da li imamo tih 500 miliona evra u drzavnoj blagajni. Nemamo ali moze na kredit, 23 milijarde trenutni dug Srbije, pa 500 mil... manje vise... :)
 
GOJE":15wdnx5v je napisao(la):
Umesto što je ceo plodni i mirni sremski deo Beograda, potpuno devastiran ovakvom izgradnjom.
А то има и шире последице. Нпр уништавање водоизворишта на обалама Саве, девестирани доњи Дорћол, теретни саобраћај у центру Боеграда, отежан речни саобраћај који је од националног интереса за нас, губљење обрадивог земљишта... Као што сам вам давно овде пренео, пројектант луке Београд који је имао милион субјективних разлога да брани тај пројекат данас тврди да се лука није ни требала градити те да је Лука Панчево била сасвим довољна и на идеалном положају уз услов да се изгради мост код Винче. Али, као што је време показало, комунистичка власт је имала другачије интересе када се о томе одлучивало.

Јасно је мени да је то скуп пројекат али он је неопходан да спречи да милијарде које су до сада уложене у железнички чвор, у ту Луку Панчево, у железничку обилазницу...буду бачени новци.
 
Радиће лука и са обичним путем; левом траком шлепери ни не возе.

Бацили смо већ енормне паре на гробља од пројеката, то не смемо даље да радимо, иначе ћемо остати сиротиња.
 
Остаћемо сиротиња ако не довршимо железнички чвор и не редефинишемо саобраћајни стратегију у овој земљи. Ако се уместо пуног профила буде градила обична магистрала уштеда би била до око 25% јер не заборавите да је најскупља ставка ту управо железничка пруга.
 
Па, како је једноколосечна пруга скупља од аутопута??


Иначе, ово

Остаћемо сиротиња ако не довршимо железнички чвор и не редефинишемо саобраћајни стратегију у овој земљи.

је више него тачно, али овај пројекат не само да није "редефинисање саобраћајне стратегије", већ значи поновно ослањање на њене најпорозније фундаменте.
Са сваким динаром потрошеним на тај аутопут и на Ж. ст. Дедиње-центар (тзв. Прокоп), Србија је сиромашнија земља, а Београд одлаже свој развој.
 
Редефинисање стратегије саобраћаја што се мене тиче може, али ТЕК ОНДА када сви делови Београда буду добили једнака права да се развијају. Не може север, запад и југ да имају обилазницу а исток не. Довољно је било буђења мозга када инфраструктура дође до истока. Макар пропали начисто. Доста је било
 
Тражите инфраструктуру која вам треба, од овога се нећете `леба најести. А кад вам направе ту глупост, рећи ће да нема за друго, много неопходније.

"Право на аутопут" још није уписано у међународне, нити у домаће конвенције и правна акта. Није, зато што је бесмислено.

Узгред, у знатно богатијој земљи, Хрватској, одустали су од северне обилазнице око Загреба, баш због баснословно скупих тунелчина.
 
Пантограф":20xz9qwl je napisao(la):
Па, како је једноколосечна пруга скупља од аутопута??
Нисам то написао. Једноколосечна пруга је вероватно скупља од полуаутопута, посебно на онако захтевном терену и посебно у делу преко Дунава.
 
Пантограф":nsi1qi02 je napisao(la):
Тражите инфраструктуру која вам треба, од овога се нећете `леба најести. А кад вам направе ту глупост, рећи ће да нема за друго, много неопходније.

"Право на аутопут" још није уписано у међународне, нити у домаће конвенције и правна акта. Није, зато што је бесмислено.

Узгред, у знатно богатијој земљи, Хрватској, одустали су од северне обилазнице око Загреба, баш због баснословно скупих тунелчина.

Овде се не ради о "праву на аутопут" него праву на једнаке могућности. Немој мењати тезе како теби одговара. Кад год се ради капитална инфраструктура у последњих 70 година све стане кад дође до истока увек из истих разлога.

Само источни крак железничког чвора никад није изграђен, нити ће бити. Само источни део СМТ-а никад није изграђен. Само источни део УМП-а никад неће бити изграђен. Само Смедеревски пут никад неће бити проширен. Само исток није повезан на градски водовод ... ужас.

Обилазница је круг око града, он кошта толико у целости и тако се гради. Фазна изградња не постоји због тога да се нејакупље деонице избегну градити него зато што је тако лакше финансијски.

Ако се од мог пореза градила обилазница теби Пантографе, има и од твог пореза да се гради мој део обилазнице. Врло просто. Макар пропали.
 
Ово "макар пропали" је ирационалан став, заснован на латинској пословици ("fiat iustitia et pereat mundi" - "нека буде правда макар свет пропао"). Стари Рим је уистину и пропао. То је, заправо, повлачење из аргументоване расправе, као и увек када се потегне ауторитет пословице. "Мени" никакву обилазницу нису правили, нити хоће. Да ствар буде апсурднија, из приватних разлога би ми одговарало да имам нешто бржу везу са територијом Гроцке.

Само источни крак железничког чвора никад није изграђен, нити ће бити. Само источни део СМТ-а никад није изграђен. Само источни део УМП-а никад неће бити изграђен. Само Смедеревски пут никад неће бити проширен. Само исток није повезан на градски водовод ... ужас.

Е, ове ствари захтевајте, то вам све треба милион пута пре него првопоменута глупост.
 
Е мој стф. Тако ти је било и код нас, "четнички крај", никад добити уличну расвету, нема асфалта, нема водовода... и тако редом.
Да није и код вас таква нека регија па газде зато не дају паре?
 
@MilisaV
Na tvoj neozbiljan post morao sam u istom stilu da odgovorim

@stf
Slazem se da je istocni deo grada najvise zapostavljen i da ce kako sad stoje stvari taj trend nastaviti.
 
Obilaznicu i istocni krak zeleznickog cvora treba izgraditi.

A sto se tice pitanja "zasto se uvek izostavlja istocni deo Beograda?", mozda odgovor lezi u geografiji Beograda, zapravo da je lakse graditi na zapadu gde je ravnica nego na istoku gde je brdovito.
 
Пантограф":2snaqxue je napisao(la):
Е, ове ствари захтевајте, то вам све треба милион пута пре него првопоменута глупост.
МОжемо ми да захтевамо и космодром, можда би га лакше добили. Од источног крака железничког чвора се одустало и пре него што сам рођен и то онда када је факин Прокоп померен са Аутокоманде. Нема ту шта да се захтева када је тај пројекат сахрањен.

Зато сам и против противника јединог инфраструктурног пројекта који није сахрањен и то не зато што неко жели да се и исток развије него је то нуспродукт политичке агенде БнВ. Па да се и исток огребе ко колатерална штета.

rasho62":2snaqxue je napisao(la):
Е мој стф. Тако ти је било и код нас, "четнички крај", никад добити уличну расвету, нема асфалта, нема водовода... и тако редом.
Да није и код вас таква нека регија па газде зато не дају паре?
Исток је одувек имао "погрешну" филозофију и зато смо ту де смо. Чак и после октобарских промена. Кад је свуда био ДОС ивде је био СПС, када је свуда био ДС, овде Напредњаци ... закључи сам. :?
shumar":2snaqxue je napisao(la):
@stf
Slazem se da je istocni deo grada najvise zapostavljen i da ce kako sad stoje stvari taj trend nastaviti.
То је разлог зашто се сама општина развезује по шавовима сепаратистичким идејама. Калуђерица, Лештане, Винча хоће општину, Врчин оће општину, Болеч и Ритопек оће одвајање ... нема више заједништва чак ни у народу а општина се у пракси и поделила на "север" и "југ".
spatiotecte":2snaqxue je napisao(la):
A sto se tice pitanja "zasto se uvek izostavlja istocni deo Beograda?", mozda odgovor lezi u geografiji Beograda, zapravo da je lakse graditi na zapadu gde je ravnica nego na istoku gde je brdovito.
Спатио, па не живимо ми дуж кањона Мораче већ благо брдовитог терена. Наравно, за државу која једва аутопут кроз Војводину изради пар брда надморске висине од пар десетина метара и престављају непремостив геолошки проблем у 21. веку.
 
Osvrnuo bih se na prethodni post.

Prvo da kazem da su 'separatisticke ideje' posledica zapostavljanja ovog dela grada. Geografski i transportno gledano, jedna celina je rascepkana izmedju 3 opstine. Svakoj od njih je ovaj kraj "zadnja rupa na svirali. Dve su 'gradske', kojima je ovaj 'ruralni deo' neka vrsta bremena. Tako ih dozivljavaju. Treca, do skora tretirana kao prigradska a tako i zvanicno bila ustrojena, je sluzila beogradu samo za 'muzu', kao u ostalom i ostale koje su bile 'prigradske opstine'.
Osiromasena, ne uspeva ni centralnu zonu opstine da unapredi, a kamoli da ulaze u obod, makar on bio u pravcu centra.

Jeste, grad se ka ovom kraju odnosio kao maceha prema nezeljenom pastorcetu. Slazem se.
Samo se bojim da izgradnja autoputa to nece promeniti.
Naprotiv, mislim da ce samo zapecatiti takav odnos.
Uostalom, pa vi vec imate autoput vise od 30 godina, zar ne?
Pa dal su Zaklopaca ili Vrcin napredovali?
Ne, na zalost. Kada se prodje kroz ta mesta, stice se utisak kao da je vreme stalo.
Politika, ta 'stara kurva' ima veze naravno. Ali ne i toliko presudne. Jer i u periodu do 1990 i uvodjenja pluralizma u politicki zivot Srbije, ovaj deo je zaostajao.
Mozda u tom periodu i treba traziti uzroke?
Jer u vreme kada su se mnoge stvari mogle lakse i jednostavnije resavati, u vreme kada je finansiranje projekata bilo mnogo prostije (nisu bili obavezni ino krediti, tenderi, studije...), a u vreme kada je privreda u tom kraju bila mnogo zdravija i aktivnija, nisu postavljeni ni temelji odrzivog razvoja.
Stvar je prilicno kompleksna, da bi je posmatrali samo kao posledicu lose saobracajne povezanosti.

U vezi sa zadnjim pasusom prethodnog posta i 'geografije terena' imam jedno pitanje.
Naime, zanima me dal je zaista neophodno busenje dve tunelske cevi da bi se put proterao ka dunavu?
Nesto imam utisak da se prilikom projektovanja i dalje ne uvazava nasa ekonomska realnost.
Zar nije bilo moguce 'proterati' trasu pored kasarne, kuda prolazi i sadasnji kruzni put?
Jer pored cene kostanja tunela, u obzir se mora uzeti i cena odrzavanja istog,
 
@stf
shumar je napisao:mad:stf
Slazem se da je istocni deo grada najvise zapostavljen i da ce kako sad stoje stvari taj trend nastaviti.

То је разлог зашто се сама општина развезује по шавовима сепаратистичким идејама. Калуђерица, Лештане, Винча хоће општину, Врчин оће општину, Болеч и Ритопек оће одвајање ... нема више заједништва чак ни у народу а општина се у пракси и поделила на "север" и "југ"

Razlog za formiranje patuljastih opstina je udomljavanje gomile kadrova, jer koliko "radnika" treba da bi jedna opstina funkcionisala a svi imaju zagarantovanu platu. A zajednistvo i te kako postoji jer bi svi na drzavnu sisu. Naravno sve pod parolom da se narodu olaksa ostvarivanje njihovih "potreba" odoh u off... izvinite..

@laki
U vezi sa zadnjim pasusom prethodnog posta i 'geografije terena' imam jedno pitanje.
Naime, zanima me dal je zaista neophodno busenje dve tunelske cevi da bi se put proterao ka dunavu?
Nesto imam utisak da se prilikom projektovanja i dalje ne uvazava nasa ekonomska realnost.
Zar nije bilo moguce 'proterati' trasu pored kasarne, kuda prolazi i sadasnji kruzni put?
Jer pored cene kostanja tunela, u obzir se mora uzeti i cena odrzavanja istog,

Naravno da moze i tom trasom pa da se izbegne burgijanje brda, i zato i ne treba da bude autoput vec najvise 2+2, ali lepse zvuci da je napravljen najsavremeniji most od xxx metara preko reke i najsavremeniji tunel od xxx metara kroz brdo od 25 metara a gde tek mogu da se nadju svakakva cudesa od problema...
 
stf":34mn7vk6 je napisao(la):
Пантограф":34mn7vk6 je napisao(la):
Е, ове ствари захтевајте, то вам све треба милион пута пре него првопоменута глупост.
МОжемо ми да захтевамо и космодром, можда би га лакше добили. Од источног крака железничког чвора се одустало и пре него што сам рођен и то онда када је факин Прокоп померен са Аутокоманде. Нема ту шта да се захтева када је тај пројекат сахрањен.


Да, тада су сахранили источни крак у том облику, што је био идиотлук као и све у том "коперниканском обрту", али су онда уцртали крак "регионалног метроа" Студентски град - Савски амфитеатар - Славија - Коњарник - Калуђерица...". Како од тога неће бити ништа, треба поново покренути причу о одрживом железничком решењу за исток Београда. По мени, то је пруга Карабурма - Вишњица - Сланци - Винча... и даље ка Гроцкој и Смедереву. Повезано и са Врачарским тунелом, и са пругом ка Дунав станици и тврђави. Друга варијанта је да се будућа линија метроа од Устаничке наставља као лака железница дуж Смедеревског пута. Ни то не мора да буде лоше.
 
Moze li neko da mi objasni samo kako bi se nakacio taj istocni krak zeleznickog cvora u produzetku Prokopa jer tu zaista ima mnogo tunela koji se preplicu te nisam ni siguran da li je tehnicki moguce povezati taj istocni krak na Prokop.
 
@pantograf По мени, то је пруга Карабурма - Вишњица - Сланци - Винча... и даље ка Гроцкој и Смедереву. Повезано и са Врачарским тунелом, и са пругом ка Дунав станици и тврђави.
Друга варијанта је да се будућа линија метроа од Устаничке наставља као лака железница дуж Смедеревског пута. Ни то не мора да буде лоше.

Odlicna ideja, ali smederevski put je uzan sa puno objekata pored samog puta, pun ostrih krivina i uspona.. potez od Grocke do Brestovika je ozbiljna uzbrdica kao u Pariskoj, kostalo bi kao Svetog Petra kajgana ... lakse je prugu pobosti u Dunav :)
 
Нема потребе за било каквом импровизацијом. Оне четири метро касете испод прокопа су изграђене за две метро линије које се ту укрштају. (Игор ме питао пре неки дан па сам проверио) То нам оставља могућност за шта год хоћемо да потерамо испод прокопа.
 
Delija":3g81xn6y je napisao(la):
Нема потребе за било каквом импровизацијом. Оне четири метро касете испод прокопа су изграђене за две метро линије које се ту укрштају. (Игор ме питао пре неки дан па сам проверио) То нам оставља могућност за шта год хоћемо да потерамо испод прокопа.

Ne moze istocni krak gradske zeleznice da se prikaci na one metro kasete koje su predvidjene za metro.

Istocni krak treba da se prikaci na mrezu zeleznice i da bude deo sistema BG-Voz, Beovoz.
 
laki72":29bo9ss0 je napisao(la):
Jeste, grad se ka ovom kraju odnosio kao maceha prema nezeljenom pastorcetu. Slazem se.
Samo se bojim da izgradnja autoputa to nece promeniti.
Naprotiv, mislim da ce samo zapecatiti takav odnos.
Uostalom, pa vi vec imate autoput vise od 30 godina, zar ne?
Pa dal su Zaklopaca ili Vrcin napredovali?
Ne, na zalost. Kada se prodje kroz ta mesta, stice se utisak kao da je vreme stalo.
Да, аутопут постоји 30 година али је несрећно трасиран што за последицу има оно што си навео. Заклопача је искључиво воћарски крај и мало село са аутохтоним становништвом и њима аутопут ни не треба.
Са друге стране, Врчин је село чији је урбани карактер аутопут поцепао по сред. Примера ради, то је као када би аутопут био трасиран Рузвелтовом улицом у Београду. Са обе стране су се налазили и налазе се ситно испарцелисани приватни поседи који су добрим делом већ били изграђени породичним кућама староседелаца. Дакле, уместо да се аутопут трасира по ободу овог великог села и тиме му се пружи шанса за развој, аутопут се трасира по сред и насеље се урбано деградира за сва времена. И сама Икеа а и будућа инд зона долазе код траншпеда јер једино у том крају може тако нешто и да се оформи, док је траса кроз сам Врчин неповољна за привредну зону из горепоменутих разлога.
Да не причам даље како је аутопут трасиран поред Бегаљице без да се она прикачи на тај исти аутопут и тиме оствари најбрже повезивање административног центра општине са Србијом. јер, само насеље Гроцка је инфраструктурно слепо црево.
На крају општине Умчари имају ту "несрећу" да су прикачени Гроцкој а налазе се између Смедерева и Београда. Привреда ће отићи или у Смедерево или ближе Београду.
А Калуђерица и даље нема искључење на аутопут. Насеље од 27 000 људи. А живе до аутопута.

laki72":29bo9ss0 je napisao(la):
U vezi sa zadnjim pasusom prethodnog posta i 'geografije terena' imam jedno pitanje.
Naime, zanima me dal je zaista neophodno busenje dve tunelske cevi da bi se put proterao ka dunavu?
tzoran1":29bo9ss0 je napisao(la):
Naravno da moze i tom trasom pa da se izbegne burgijanje brda, i zato i ne treba da bude autoput vec najvise 2+2, ali lepse zvuci da je napravljen najsavremeniji most od xxx metara preko reke i najsavremeniji tunel od xxx metara kroz brdo od 25 metara a gde tek mogu da se nadju svakakva cudesa od problema...
Може, али ... Кружни пут пресеца Лештане као Е-75 што пресеца Врчин. Сем прескупе експропријације дошло би до истоветне девастације Лештана.
Пантограф":29bo9ss0 je napisao(la):
Да, тада су сахранили источни крак у том облику, што је био идиотлук као и све у том "коперниканском обрту", али су онда уцртали крак "регионалног метроа" Студентски град - Савски амфитеатар - Славија - Коњарник - Калуђерица...". Како од тога неће бити ништа, треба поново покренути причу о одрживом железничком решењу за исток Београда. По мени, то је пруга Карабурма - Вишњица - Сланци - Винча... и даље ка Гроцкој и Смедереву. Повезано и са Врачарским тунелом, и са пругом ка Дунав станици и тврђави. Друга варијанта је да се будућа линија метроа од Устаничке наставља као лака железница дуж Смедеревског пута. Ни то не мора да буде лоше.
Бојим се да би исплативост те пруге била веома упитна. Вишњица, Сланци, Винча и Гроцка заедно немају становника као Калуђерица. Плус што би кроз Винчу пруга прошла ближе Дунаву, дакле, ободом насеља. Осим тога, терен такође није ни мало једноставан, а ко је крстарио Дунавом према Смедеру зна о чему причам. Поред свега тога, чини ми се да је тај појас ка Дунаву препун потенционалних клизишта.
 
Vrh