laki72":29bo9ss0 je napisao(la):
Jeste, grad se ka ovom kraju odnosio kao maceha prema nezeljenom pastorcetu. Slazem se.
Samo se bojim da izgradnja autoputa to nece promeniti.
Naprotiv, mislim da ce samo zapecatiti takav odnos.
Uostalom, pa vi vec imate autoput vise od 30 godina, zar ne?
Pa dal su Zaklopaca ili Vrcin napredovali?
Ne, na zalost. Kada se prodje kroz ta mesta, stice se utisak kao da je vreme stalo.
Да, аутопут постоји 30 година али је несрећно трасиран што за последицу има оно што си навео. Заклопача је искључиво воћарски крај и мало село са аутохтоним становништвом и њима аутопут ни не треба.
Са друге стране, Врчин је село чији је урбани карактер аутопут поцепао по сред. Примера ради, то је као када би аутопут био трасиран Рузвелтовом улицом у Београду. Са обе стране су се налазили и налазе се ситно испарцелисани приватни поседи који су добрим делом већ били изграђени породичним кућама староседелаца. Дакле, уместо да се аутопут трасира по ободу овог великог села и тиме му се пружи шанса за развој, аутопут се трасира по сред и насеље се урбано деградира за сва времена. И сама Икеа а и будућа инд зона долазе код траншпеда јер једино у том крају може тако нешто и да се оформи, док је траса кроз сам Врчин неповољна за привредну зону из горепоменутих разлога.
Да не причам даље како је аутопут трасиран поред Бегаљице без да се она прикачи на тај исти аутопут и тиме оствари најбрже повезивање административног центра општине са Србијом. јер, само насеље Гроцка је инфраструктурно слепо црево.
На крају општине Умчари имају ту "несрећу" да су прикачени Гроцкој а налазе се између Смедерева и Београда. Привреда ће отићи или у Смедерево или ближе Београду.
А Калуђерица и даље нема искључење на аутопут. Насеље од 27 000 људи. А живе до аутопута.
laki72":29bo9ss0 je napisao(la):
U vezi sa zadnjim pasusom prethodnog posta i 'geografije terena' imam jedno pitanje.
Naime, zanima me dal je zaista neophodno busenje dve tunelske cevi da bi se put proterao ka dunavu?
tzoran1":29bo9ss0 je napisao(la):
Naravno da moze i tom trasom pa da se izbegne burgijanje brda, i zato i ne treba da bude autoput vec najvise 2+2, ali lepse zvuci da je napravljen najsavremeniji most od xxx metara preko reke i najsavremeniji tunel od xxx metara kroz brdo od 25 metara a gde tek mogu da se nadju svakakva cudesa od problema...
Може, али ... Кружни пут пресеца Лештане као Е-75 што пресеца Врчин. Сем прескупе експропријације дошло би до истоветне девастације Лештана.
Пантограф":29bo9ss0 je napisao(la):
Да, тада су сахранили источни крак у том облику, што је био идиотлук као и све у том "коперниканском обрту", али су онда уцртали крак "регионалног метроа" Студентски град - Савски амфитеатар - Славија - Коњарник - Калуђерица...". Како од тога неће бити ништа, треба поново покренути причу о одрживом железничком решењу за исток Београда. По мени, то је пруга Карабурма - Вишњица - Сланци - Винча... и даље ка Гроцкој и Смедереву. Повезано и са Врачарским тунелом, и са пругом ка Дунав станици и тврђави. Друга варијанта је да се будућа линија метроа од Устаничке наставља као лака железница дуж Смедеревског пута. Ни то не мора да буде лоше.
Бојим се да би исплативост те пруге била веома упитна. Вишњица, Сланци, Винча и Гроцка заедно немају становника као Калуђерица. Плус што би кроз Винчу пруга прошла ближе Дунаву, дакле, ободом насеља. Осим тога, терен такође није ни мало једноставан, а ко је крстарио Дунавом према Смедеру зна о чему причам. Поред свега тога, чини ми се да је тај појас ка Дунаву препун потенционалних клизишта.