Šta je novo?

Drumsko železnički most Vinča-Pančevo

OK, zanemario sam vinjete (koje mi se inače i ne dopadaju, ali to je druga tema).

Samo što bih rekao pre da ćemo prepustiti sav kajmak, dobiti jedan novi most i to je to.
 
Овај мост и ова деоница обилазнице никако не могу да буду финансирани концесијом, јер се не би исплатили ни за 1.000 година. Једина могућност ће бити да се концесионару омогући убирање додатног "кајмака" на некој већ изграђеној деоници, као што нажалост планирају да учине на самозваном Коридору 11.

Лично, мислим да нема шансе да уводимо вињете пошто смо већ направили (или правимо) затворен систем наплате на аутопуту кроз Србију. Да напоменем да се у Бечу (преко вињета) наплаћује и аутопут кроз град, што не би било тако лоше решење за гужве на Газели и за финансирање друмске инфраструктуре у Београду - наравно, пошто се изграде кружни прстенови.
 
kod lajkovca umesto obične petlje skrcasmo pare u ogromnu petlju da bi na jdenom mestu mogli da naplaćuju putarinu.

sad odjednom bačene pare......
 
spatiotecte":1484d7m3 je napisao(la):
Delija cisto da te podsetim da ti si ranije pricao kako autoput kroz Beograd spaja Mihen i Istambul.
Хоћеш да кажеш да не спаја а да коридор 10 не постоји?
Двоколсечна кружна железничка линија је последње што Београд треба да гради као што је то последњи део железничких система који граде светске метрополе које су иначе 3 до 10 пута већи од Београда. Дакле, да би та пруга имала неки минимум оправданости потребно је изградити минимум 2-3 линије градске железнице и барем једну линију метроа које би се секле са том линијом. А то све под условом да све те линије дођу до оптималног оптерећења а централни део жел. чвора до граница капацитета. Дакле, та кружна деоница за путнички железнички саобраћај ће нам бити неопходна никад или после неких 40-50 година равномерног привредног и демографског раста - дакле никад.
 
Имајући у виду тренутну инфраструктуру за наплату путарине најбоље би било да остане као што јесте а да постоји могућност плаћања путарине на месечном и годишњем нивоу што би се решавало таг уређајима.
 
Delija":3huup7am je napisao(la):
spatiotecte":3huup7am je napisao(la):
Delija cisto da te podsetim da ti si ranije pricao kako autoput kroz Beograd spaja Mihen i Istambul.
Хоћеш да кажеш да не спаја а да коридор 10 не постоји?
Двоколсечна кружна железничка линија је последње што Београд треба да гради као што је то последњи део железничких система који граде светске метрополе које су иначе 3 до 10 пута већи од Београда. Дакле, да би та пруга имала неки минимум оправданости потребно је изградити минимум 2-3 линије градске железнице и барем једну линију метроа које би се секле са том линијом. А то све под условом да све те линије дођу до оптималног оптерећења а централни део жел. чвора до граница капацитета. Дакле, та кружна деоница за путнички железнички саобраћај ће нам бити неопходна никад или после неких 40-50 година равномерног привредног и демографског раста - дакле никад.

Dvokolosecna zeleznicka obilaznica nam je potrebna ako je koristimo za putnicki (odnosno prigradksi saobracaj) kombinovano sa teretnim.
Ako je koristimo samo za teretni onda jednokolosecna pruga je dovoljna.

Ali zasto ne uzeti u obzir mogucnost jednog dana da da obilaznica moze da dobije jos jedan kolosek i u startu da napravimo most preko Dunava sa 2 koloseka? Pa kad se pokaze potreba da dodamo taj drugi kolosek na celoj obilaznici.
 
Иначе, у плановима је да обилазна пруга од Батајнице до Остружнице постане - двоколосечна. Питање је када ће нам и то бити неопходно. За овај крак ка Панчеву би баш било сувишно да буду два колосека.
 
Пантограф":3e6dz8hk je napisao(la):
За овај крак ка Панчеву би баш било сувишно да буду два колосека.
Молим лепо.
 
Пантограф":2csmxljs je napisao(la):
Иначе, у плановима је да обилазна пруга од Батајнице до Остружнице постане - двоколосечна. Питање је када ће нам и то бити неопходно. За овај крак ка Панчеву би баш било сувишно да буду два колосека.

Upravo to Pantografe, kad je vec planirano da bude dvokolosecna od Batajnice do Ostruznice, nek planiraju onda i ostatak deonice do Panceva kao dvokolosecnu i mirna Backa.
 
Па не планира се то баш тако, кад је вамо нек је и тамо, него се гледа и нека рентабилност, тј. раде се студије оправданости и слично.

Иначе, и пруга ка Малој Крсни, која одвлачи теретни саобраћај, према просторним плановима треба да је двоколосечна.
 
Vlada Srbije potpisaće danas memorandum o saradnji sa kineskom kompanijom "Sinohidro" koji predviđa uključivanje kineskog partnera u gradnju obilaznice oko Beograda do Pančeva.

To je na Ekonomskom forumu Kine i 16 zemalja SEE najavio državni sekretar u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Dejan Trifunović.

On je rekao da bi ta kineska kompanija trebalo da bude angažovana na završetku obilaznice od Dobanovaca do Bubanj potoka, ali i da nastavi trasu obilaznice do Pančeva, što će uključiti i izgradnju novog mosta na Dunavu. Most je dužine između 2.100 i 2.200 metara, a mogao bi da se izgradi u roku od tri godine.

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... do-Jadrana
 
Ne bih da mracim, ali memorandum o saradnji je jedan prilicno neobavezujuci dokument.
 
Ove godine ugovor sa Kinezima !
Sledece godine-sredinom godine tj Septembra kako vole da kazu -kamen temeljac !
I najzad 2020 na 30godisnjem jubileju obilaznice krece saobracaj ! A do tad ce da se snalazimo , kao i do sad !
 
Slazem se, dok ozbiljnije ne krene izgradnja sve su to bajke za malu decu / naivne glasace
 
Most ce sigurno biti izgradjen jer postoji velika potreba za njima. Najvece pitanje je kada? Nadamo se sto pre.
 
Pa valjda ce nesto da se dogovore sa Kinezima, jedino sa njima vidim brzu realizaciju ovog projekta.
 
Tesko da ce kinezi prihvatiti koncesiju posto su nasi navodno reseni da se dodatno ne zaduzuju. Videli smo kako je ta prica prosla na tzv K11
 
Prica nije jos zavrsena, Kinezu su odbili jer traze jos garancija od strane nase vlade, verujem da ce se dogovor postici.
 
Ko da 'takve' garancije, u startu je 'naj___o'!
Izvinjavam se za psovku (u najavi), ali to je realno stanje stvari.
Zasto?
Pa oni malo stariji pamte kakav sunovrat je nastupio od novembra 1990. do novembra 1993. godine.
Od plata po hiljadu, dve maraka, za tri godine se stiglo do plate od 10 maraka, mozda ni toliko.
Takodje, period koncesije je dugacak 20, mozda i 30 godina, a mozda i vise.
Ko moze sa sigurnoscu da predvidi kakva ce ekonomska, a kakva politicka situacija biti u toliko dugom periodu???
Na kraju krajeva, kakve ce biti tendencije transporta za 10, 15, ili 20 godina???

Ima primera gde drzava koncesionaru isplacuje ozbiljne penale zbog nedovoljnog broja vozila.
To je po meni dupli minus. Em niste vlasnik objekta (saobracajnice, mosta), em placate za njega. U praksi se polazalo da se i odrzavanje u takvom slucaju svodi na minimalno ili nikakvo.

Ok, raspisali smo tender za koncesiju, koji nije prosao (ja iskreno nisam ni ocekivao da prodje).
Investitor nije nasao interes da ulaze i to je to, kockarskim recnikom, u ovoj ruci.
Cekamo sledecu podelu karata.
Licno mislim da trenutno nije vreme za ovakve tendere.
U zemlju je u zadnjih 7 godina uslo preko
10 milijardi koje su 'sprcane' u direktnu potrosnju, subvencije i lopovluk.
Za te novce se moglo svasta izgraditi, sto saobracajnica, sto objekata koji donose novac, poput termo i hidroelektrana na primer, poput preradjivackog sektora vezanog za poljoprivredu...

Mislim da nas je pomalo uhvatila neka vrsta 'histerije' gradnje, ne uzimajuci u obzir realne (ne)mogucnosti... :(
 
Ne znam kako se misli dati obilaznica u koncesiju, jer po zadnjem planu nece biti naplate na obilaznici. Ako se odluce staviti je pod naplatu lako ce se javiti vise kompanija za koncesiju zato sto ima dobar promet. Sektor B ima dnevno oko 2000 teretnog saobracaja, pa iako bi opao broj ostalih auta (oko 8000) zbog naplate, bilo bi zarade zbog teretnog saobracaja jer on najvise donosi zaradu. Sektor C (bi se trebao analizirati ali i sad je sigurno da bi imao manji broj vozila) je vec upitan za profitabilnost.


Sto se tice "K11" nema tu mnogo filozofiranja. Ili cemo dati garancije Kinezima da ce da povrate ulozena sredstva uz neku verovatnu minimalnu zaradu ili cemo sami jednog dana uzeti kredit i nastaviti dalje.
 
shumar":32qwz5u1 je napisao(la):
Ne znam kako se misli dati obilaznica u koncesiju, jer po zadnjem planu nece biti naplate na obilaznici. Ako se odluce staviti je pod naplatu lako ce se javiti vise kompanija za koncesiju zato sto ima dobar promet. Sektor B ima dnevno oko 2000 teretnog saobracaja, pa iako bi opao broj ostalih auta (oko 8000) zbog naplate, bilo bi zarade zbog teretnog saobracaja jer on najvise donosi zaradu. Sektor C (bi se trebao analizirati ali i sad je sigurno da bi imao manji broj vozila) je vec upitan za profitabilnost.


Sto se tice "K11" nema tu mnogo filozofiranja. Ili cemo dati garancije Kinezima da ce da povrate ulozena sredstva uz neku verovatnu minimalnu zaradu ili cemo sami jednog dana uzeti kredit i nastaviti dalje.

Mislim da je upravo zbog toga potegnuta priča oko vinjeta. U tom slučaju i obilaznica može lako da uđe pod sistem vinjeta (kao i neki magistralni pravci). Koncesionar postavi uslov da Vlada da garancije na neki minimalni obim saobraćaja i od ukupne naplate vinjeta koncesionar dobija zagarantovani minimalni iznos. Ukoliko je obim saobraćaja veći, onda će dobiti i veći iznos.
 
Vrh