Ko da 'takve' garancije, u startu je 'naj___o'!
Izvinjavam se za psovku (u najavi), ali to je realno stanje stvari.
Zasto?
Pa oni malo stariji pamte kakav sunovrat je nastupio od novembra 1990. do novembra 1993. godine.
Od plata po hiljadu, dve maraka, za tri godine se stiglo do plate od 10 maraka, mozda ni toliko.
Takodje, period koncesije je dugacak 20, mozda i 30 godina, a mozda i vise.
Ko moze sa sigurnoscu da predvidi kakva ce ekonomska, a kakva politicka situacija biti u toliko dugom periodu???
Na kraju krajeva, kakve ce biti tendencije transporta za 10, 15, ili 20 godina???
Ima primera gde drzava koncesionaru isplacuje ozbiljne penale zbog nedovoljnog broja vozila.
To je po meni dupli minus. Em niste vlasnik objekta (saobracajnice, mosta), em placate za njega. U praksi se polazalo da se i odrzavanje u takvom slucaju svodi na minimalno ili nikakvo.
Ok, raspisali smo tender za koncesiju, koji nije prosao (ja iskreno nisam ni ocekivao da prodje).
Investitor nije nasao interes da ulaze i to je to, kockarskim recnikom, u ovoj ruci.
Cekamo sledecu podelu karata.
Licno mislim da trenutno nije vreme za ovakve tendere.
U zemlju je u zadnjih 7 godina uslo preko
10 milijardi koje su 'sprcane' u direktnu potrosnju, subvencije i lopovluk.
Za te novce se moglo svasta izgraditi, sto saobracajnica, sto objekata koji donose novac, poput termo i hidroelektrana na primer, poput preradjivackog sektora vezanog za poljoprivredu...
Mislim da nas je pomalo uhvatila neka vrsta 'histerije' gradnje, ne uzimajuci u obzir realne (ne)mogucnosti...