Šta je novo?

Drumsko železnički most Vinča-Pančevo

Ja se iskreno nadam da neće graditi ovaj most u skorijoj budućnosti.....
 
spatiotecte":rg8j3kok je napisao(la):
Bice velika greska ako urade most samo sa jednim kolosekom jer jednog dana ce moci ta pruga da se koristi za gradsku zeleznicu izmedju Panceva i Batajnice i da poveze sva okolna naselja i onda ce tu biti usko grlo.

Možda i nije tako strašno ako je samo tu jedan kolosek. Mada, najbolje dva. I pančevac muči sada zbog jednog koloseka, drugi bi svakako pomogao.
 
тешко да ће икакав путнички саобраћај ићи туда (за то постоји Панчевачки мост са два колосека), а једноколсечни мост је сасвим довољан за било какав теретни саобраћај који иде/ће ићи од/до/преко Панчева
 
Иако велики противник овог моста (не могу да образлажем, чинио сам то раније, опширно), мислим да постоји потенцијал за фреквентну линију БГ:воза до Винче и Болеча, преко Панчева.
 
mekbejn":9924qqiz je napisao(la):
Zato što već postoji dobar put do pančeva koji bi mogao de se deniveliše i da bude više nego dovoljan za pančevo. Jednostavno ne vidim potrebu za ovim mostom i neki dodatnim putem. Ono što nama treba je gradski most preko ade huje.
 
Slažem se da bi taj deo SMT od Laste preko Ade Huje do PA puta trebalo da bude prioritet. Pogotovo što rešava i dosta problema opštine Palilula, ne samo tranzitne.
Međutim time ne rešavamo pitanje železničke obilaznice.
 
Железнички мост Батајница - Падинска скела га решава, за много мање пара и без проласка на 300 метара од центра археолошког локалитета најстарије урбане цивилизације у Европи, а такође је био предвиђен Просторним планом Србије из 1996.
(Извињавам се, нећу даље о томе, стављам тачку)
 
Послао коментар Политици:

"Питање је оправданости за овим мостом сада, са обзиром да управо удвостручавамо капацитете преласка Дунава на подручју Београда. Требало би инвестициони потенцијал усмерити у друге делове Србије. А иначе, сам железнички део пројекта је споран, јер између Белог Потока и Кнежевца се оставља само један колосек. Са обзиром да би се на њему преклопили токови ка Банату и Коридор 10, један колосек то не би могао да издржи. Да не говоримо да је тај један колосек премало да направимо градску железницу попут оне ка Батајници, а за велика предграђа источног Београда."
 
Мост код Винче је од судбоносне важности за теретну компоненту читавог железничког чвора и даљу "хуманизацију" постојећих делова чвора у циљу даљег унапрђења градске и приградске железнице као и местимичне конверзије у лрт (пруга уз Саву).

Знам да си писао о оној прузи са банатске стране али од стратешке важности је повезати жел. чвор са луком у Панчеву како би се и коначно ретосиљали луке у најстрожем центру Београда на дорћолкој обали Дунава. Због ових превида си ти врсни саобраћајни инжењер али не тако врсни планер или урбаниста.
 
Sto znaci ako naprave drumsko zeleznicki most, sa dva zeleznicka koloseka, svi misle da bi projekat bio ok? Ako sam razumeo
 
Prosto ne mogu da verujem da su Zeleznice Srbije videle samo teretni potencijal za tu kruznu prugu oko Beograda koja prolazi kroz toliko naseljenih mesta.

Ona bi predstavljala pravu zeleznicku tangentu za prevoz putnika izmedju rubnih naselja Beograda.
 
Galeks":1jgzaqc2 je napisao(la):
Sto znaci ako naprave drumsko zeleznicki most, sa dva zeleznicka koloseka, svi misle da bi projekat bio ok? Ako sam razumeo
Пројекат је по мени и овако ок уз неке техничке пропусте који су евћ овде наведени. Ја не сматрам да је трагедија што нема двоколосечне пруге. Треба бити реалан. Двоколосечна пруга до Панчева се управо дограђује и реконструише а двоколечена жел. обилазница по мени финансијски не би била оправдана. Ја просто не видим та нека велика насеља која би била повезаана њом нити путнике који би на тој деоници пунили возове јер понављам, Панчево као највећи играч у тој зони управо добија фантастичну железничку везу са градом.
 
Delija":36ikdapf je napisao(la):
Ја просто не видим та нека велика насеља која би била повезаана њом нити путнике који би на тој деоници пунили возове јер понављам, Панчево као највећи играч у тој зони управо добија фантастичну железничку везу са градом.

Ne vidis ta silna naselja?

Hajde redom: Batajnica - Dobanovci - Surcin - Ostruznica - Zeleznik - Petlovo Brdo - Jajinci - Beli Potok - Lestane - Vinca - Starcevo - Pancevo.

Malo li je?
 
Требало би урадити анализу кретања, али поприлично сам сигуран да број путника на овим релацијама никако не би оправдао изградњу и експлоатацију овакве пруге за путничке сврхе. Не знам да ли постоји и један град који има велике дневне миграције између ободних насеља, увек је то ка центру и од центра.
 
Михаило":3qx7qbt3 je napisao(la):
Требало би урадити анализу кретања, али поприлично сам сигуран да број путника на овим релацијама никако не би оправдао изградњу и експлоатацију овакве пруге за путничке сврхе. Не знам да ли постоји и један град који има велике дневне миграције између ободних насеља, увек је то ка центру и од центра.

Naravno da postoje migracije izmedju obodnih mesta.

Recimo u Parizu planiraju da grade ogromnu metro kruznu liniju koja bi kostala 20 milijardi evra i koja bi povezala sva okolna mesta oko Pariza.
Kretanja nisu samo u pravcu Periferija - centar, postoji potreba za kretanjem periferija - periferija.
 
Поредиш Београд са Паризом од 5 милиона становника, 14 линија метроа, 5 линија регионалне железнице и неупоредиво већом економијом?! Кад будемо достигли трећину тога, можда би имало смисла размишљати о ободној линији. Дакле за 100 година. А можда ни тад.

Наравно да постоје кретања периферија-периферија, али су у односу на центар-периферија толико мала да нема смисла инвестирати у тако нешто у скорије време.
 
Михаило":19ww3qfw je napisao(la):
Наравно да постоје кретања периферија-периферија, али су у односу на центар-периферија толико мала да нема смисла инвестирати у тако нешто у скорије време.

Pa kad se bude izgradila deonica Vinca Pancevo koja je i onako planirana, nema vise sta da se investira, samo da se puste putnicki vozovi tuda.
 
Наравно да има, дупли колосек целом трасом, дупли тунели, станице, и на крају сама експлоатација која би генерисала велике губитке због мало људи који би је користили.
 
Михаило":3gsnrl8c je napisao(la):
Наравно да има, дупли колосек целом трасом, дупли тунели, станице, и на крају сама експлоатација која би генерисала велике губитке због мало људи који би је користили.

Ali teretni saobracaj na toj deonici (koji ce biti prilicno veliki) ce isplacivati putnicki saobracaj.
 
Iskreno, možda i jeste preskupo u ovom trenutku odma graditi dvokolosečnu prugu preko tog mosta međutim mislim da bi neko rešenje kao što je na pančevcu ipak bilo bolje. Dakle predvideti prostor na mostu za drugi kolosek, ali izgradnju istog ostaviti do daljnjeg, jer na kraju krajeva most nije nešto što se gradi za potrebe narednih 10 godina već narednih minimum 50. Finansijski je trošak naravno primetno veći jer se osim same površine mosta mora povećati i nosivost, ali pošto su to krediti koji se otplaćuju decenijama mislim da je ipak isplativije nego da za 25 godina zbog nastale potrebe uzimamo još jedan kredit za ceo novi most koji će sad rešavati ovaj problem. Zamislite da Pančevac nije imao prostora za drugi kolosek, to bi sada bio praktično nerešiv problem jer para za železnički most na tom mestu jednostavno nema, a prostor je predviđen kad je most građen dakle pre više od 60 godina.
 
spatiotecte":116410wm je napisao(la):
Hajde redom: Batajnica - Dobanovci - Surcin - Ostruznica - Zeleznik - Petlovo Brdo - Jajinci - Beli Potok - Lestane - Vinca - Starcevo - Pancevo.

Malo li je?
Изузетно мало. То је збирно неких 200-300 000 људи максимално раштрканих на потезу од око 50-70км. А од тих 200-300К њихових 90% дневних токова је ка центру и обрнуто. Кружне метро и линије градске железнице су луксуз највећих метропола попут Шангаја, Москве, Токија, Пекинга. Дакле све градови са практично милионским сабурбанизацијама и метро областима и то без самог урбаног језгра.

Притом, за макар и теоријску оправданост двоколосечне обилазне пруге у Београду потребан је изграђен метро систем и ситем градске железнице до крајњих пресечних тачака са том обилазницом коко би се међусобно допуњавали и "субевнционисали" коришћење жел обилазнице. А ту већ долазимо до парадокса. Да имамо тако развијен шинских систем на ових наших кукавних 1.6 милиона становника обилазна железница би била последње што нам треба.
 
Vrh