Šta je novo?

Drumsko železnički most Vinča-Pančevo

Delija":25kjg5fk je napisao(la):
spatiotecte":25kjg5fk je napisao(la):
Hajde redom: Batajnica - Dobanovci - Surcin - Ostruznica - Zeleznik - Petlovo Brdo - Jajinci - Beli Potok - Lestane - Vinca - Starcevo - Pancevo.

Malo li je?
Изузетно мало. То је збирно неких 200-300 000 људи максимално раштрканих на потезу од око 50-70км. А од тих 200-300К њихових 90% дневних токова је ка центру и обрнуто. Кружне метро и линије градске железнице су луксуз највећих метропола попут Шангаја, Москве, Токија, Пекинга. Дакле све градови са практично милионским сабурбанизацијама и метро областима и то без самог урбаног језгра.

200 - 300 000 ljudi je ogroman broj stanovnika, i svi su oni povezani zeleznicom, prosto je greota da toliko ljudi ne mogu da racunaju na gradsku zeleznicu ako zele da idu u susedno naselje.

Druga stvar, 50 km je odlicna duzina za jednu tangentnu kruznu liniju.

Treca stvar, i podzemna gradska zeleznica (odnosno S-bahn) je veliki luksuz za Moskvu, Pariz, London, Sangaj ali eto, i Beograd se nalazi u tom klubu. :)
 
Spatio, nisi u pravu.
Cak sama trasa fakticki zaobilazi 'debelo' vecinu ovih naselja
 
Pa prolazi pored, bitno je da stanica ne bude udaljena vise od 1000 metara a moze da se napravi park and ride
 
Znajuci od ranije ali pogledavsi mapu da eto kao proverim jos jednom ne mogu se oteti utisku koliko je besmisleno praviti dvokolosecni prelaz na dunavu zarad nepostojecih naselja i pristupa koje bi putnicki saobracaj trebao da poveze.
 
Ako baš kad i bude potrebe za putničkim vozovima, to "opterećenje" može zadovoljiti i jednokolosečna pruga. Proterati jedan voz na sat ili i ređe (ne verujem da bi bili potrebni van špiceva) i ne bi bio problem. Teretni saobraćaj bi se svakako mogao uklopiti sa tako nečim. Pa nije odjednom da su jednokolosečne pruge neupotrebljive, jesu i te kako. Kod nas je veći problem što se bližimo nulakolosečnim prugama, tj. većina nam je utonula u zemlju, zarasla, raspadnutih pragova, pa su brzine puzajuće i propusnost pruge je nikakva. Propusnost jednokolosečne pruge prosečne brzine 80 - 100 km bi verovatno ovde za dugo vremena zadovoljila sve potrebe.
 
Укључићу се у тему као неко ко живи у Панчеву и делимично је упознат са проблематиком.
Железница која би превозила путнике Винча- Панчево је бесмислена, када су у овом тренутку, када су путнички возови Београд- Панчево проређени, исти попуњени 20-50% (у зависности од доба дана). Када су ишли на сат-два дешавало се да будем сам у вагону у којем има око 50 седишта. При том, цена карте повољна (повољнија него у аутобусу) и стиже за 23-28 минута (руку на срце некада путује и до 40 минута због престројавања теретних вагона у Овчи). Занима ме ко би се толико возио да се направи прстен који сте навели... Батајница...Петлово Брдо... Винча? Нисам стручан за то питање, али смем да гарантујем да је неисплативо.
Неко помену да је 300 хиљада становника велики број! Мој рођак живи у Подмосковљу, где насеље има пола милиона. Поредити град од једва два милиона са градом од 10-12 милиона становника и са толиком потребом за превозом путника због пространства, а нарочито због гужви је бесмислено. У неким деловима Москве возачи проведу и до 4 сата у колима и при том пређу 20 километара! Најдуже што сам путовао од Аеродрома Никола Тесла до Панчева у ударном термину кроз најпрометније делове Земуна, Новог Београда, Старог Града, преко Панчевачког моста је 2 и по сата. То је ништа да би се размишљало о растерећивању варијантом железнички саобраћај.
Пратио сам и проблем мештана насеља Стара Миса у Панчеву и добро сам упознат са конфигурацијом тог, не баш малог насеља. Знам сваку улицу, два веома опасна пружна прелаза, школе које се налазе близу њих и могу вам рећи да би свако планирање неког трајног решења у виду железнице кроз ово насеље представљало кршење прописа. Одгледао сам читав састанак на којем су учествовали председник града Панчева, неки овлашћени из ЦИП-а и комисије састављене од мештана овог насеља. Мештани су изнели прилично уверљиве аргументе због којих би ова пруга морала да се измести. Наиме, поседују уговоре који су склопљени између (немојте ми веровати) Железнице и града о изградњи "привремене пруге". То је било пре 30,40,50 година. Међутим, то привремено су Железнице, не знам како, преименовале у трајно и сада су они носиоци права на делу где се налази пруга (и 4-5 метара лево и десно од пруге). Тако да је стање на терену следеће: људи су купили плацеве у близини пруге, добили дозволу за изградњу кућа и што је битно, тада их је град, нека дирекција, катастар или ко већ уверавао да ће пруга ту бити привремено. Они се сада жале што ће возови који превозе опасне материје и који ће бити учесталији пролазити на три метра од спаваћих соба, а посебно што ће бити угрожена њихова деца која морају да прођу необезбеђени пружни прелаз на путу до школе. Град би могао да покрене рушење кућа, јер је у њиховом интересу да транспорт функционише, због напретка града, али се не зна када би они добили новац за нове, јер је ту умешана и Железница. Представника Железнице Србије није било на том састанку, али као по навици, када год надлежни немају одговор, онда све "свале" на оног ко није присутан, у овом случају Железнице. Град би највише волео да имају могућност да изместе пругу мало ван града према Старчеву, Долову, Качареву, па све около, али вероватно нико није луд да финансира такав пројекат због неколико хиљада незадовољних људи. Нико не спомиње НИС, јер се новим купцима изгледа гарантује да ће имати могућност превоза из Рафинерије већ постојећом железницом. Ма шта изгледа? Сигурно је тако. Не, него ће Руси на невиђено да купе, а онда да мозгају како да транспортују производ... неће преко Тамиша сигурно. Има ту пуно интереса, ко би га знао ко је управу?!
 
Било би фантастичмо ако би оба моста изградили одједном. Тиме бисмо кроз само пар година отворили простор за коначно решење жел. чвора, савског и дунавског приобаља и остало би нам само да надоградимо псотојеће шинске системе и започеном метро.
 
Ja mislim da ovaj most vec krajem sledece godine mogli da pocnu da rade,postoji projekat ?
 
ha, pa ako ga budu gradili kinezi, bice kao i u slucaju Pupinovog, neko `instant resenje` , prepisano negde iz Kine :D
 
nama treba gradski most preko dunava.

treba nam most kod ade huje ili u produženju oariske/tadeuša koščuška.


ako se već kinezi nude nak nam izgrade taj most.
 
MilisaV":1hzmc4bh je napisao(la):
nama treba gradski most preko dunava.

treba nam most kod ade huje ili u produženju oariske/tadeuša koščuška.


ako se već kinezi nude nak nam izgrade taj most.

Za taj ces da se nacekas koliko vidim prioriteti su auto putevi i koridori,mislim da su kinezi gradili i Borcanski jer hoce luku na Dunavu i PKB.I ovde ce gledati neki interes.
 
Будите јако опрезни, не ликујте унапред:

Србија хоће да да мост Кинезима на концесију, а то значи да ће наплаћивати и пругарину, и друмарину. Могуће да ће наплатну рампу ставити и код Бубањ потока, а то значи да ће нова друмска инфраструктура зврјати скоро празна (искоришћеност између Смедеревског пута и Панчева би била јако мала у сваком случају). Буквално, једино што ту концесију може да извуче као успешну је железница, и то под следећим условима:
1) Да се отклони уско грло између Распутнице К1 и Белог потока (дупли колосек)
2) Да се да алтернативни Коридор 10 од Панчева па све до Сегедина, на њему подигне осовинско оптерећење, електрификује, и оспособи за 120км/с.
Додатни део уговора, са којим би се могао правдати други колосек:
3) Уговарање са Градом Београдом линије приградске железнице Винча-Раковица-Савски трг.

Чак и ако би ишли ка добром послу, нисам сигуран да имамо до те мере уређено правосуђе да у такве послове улазимо са мање ризика.
 
Karlo del Ponte":1gek0k84 je napisao(la):
3) Уговарање са Градом Београдом линије приградске железнице Винча-Раковица-Савски трг.
Винча-Раковица-Савски трг-Вировитица-Беч-Минкен-Милвоки-Токио. 8)
 
Delija":1c4sew5l je napisao(la):
Karlo del Ponte":1c4sew5l je napisao(la):
3) Уговарање са Градом Београдом линије приградске железнице Винча-Раковица-Савски трг.
Винча-Раковица-Савски трг-Вировитица-Беч-Минкен-Милвоки-Токио. 8)

Delija cisto da te podsetim da ti si ranije pricao kako autoput kroz Beograd spaja Mihen i Istambul.
 
Delija":3sbacme9 je napisao(la):
Karlo del Ponte":3sbacme9 je napisao(la):
3) Уговарање са Градом Београдом линије приградске железнице Винча-Раковица-Савски трг.
Винча-Раковица-Савски трг-Вировитица-Беч-Минкен-Милвоки-Токио. 8)
Ако ћемо по Јовину:
РМ2: (Смедерево)Панчево-Винча-Калуђерица-Мали мокри луг-Шумице-Врачар-Славија-Савски трг-Нова Пазова(Рума).
РМ4: (Пожаревац)Врчин-Зуце-Лештане-Калуђерица-Мали мокри луг-Шумице-Врачар-Славија-Савски трг-Нова Пазова(Нови Сада).

Наравно да је тунел од Мокрог луга до Новог Београда била мегаломанија, али је постојала свест о стварању здравог, шинског темеља ширењу предграђа, и важности повезивања истог са центром Београда директним брзим превозом.

У овој партократској стихији, када покушавамо ухватити неки траг здравог разума, а инвестициона средства су ограничена, покушавамо из постојећег извући највише што можемо. У овом случају, то је да остане железничка веза Топчидерском долином, и да се обилазна пруга на паметан начин заврши и искористи. Од Винче до центра Београда се радним даном у шпицу ни колима не може стићи за 30 минута, а важно је што би предложена приградска линија осим Смедеревског качила и Авалски пут (не директно, морала би де изградити додатна, али не прескупа инфрструктура).
 
Како смо спремни да се спрдамо са реалним и нормалним идејама, то је невероватно.

Карло, имам један амандман: треба увести и линију Болеч - Винча - Панчево... - Батајница, односно продужити сваки други полазак на постојећој линији БГ:воза. Тиме бисмо њоме обухватили и Панчево, макар и без договора са тамошњом локалном самоуправом. Један колосек на будућем мосту би могао да издржи четири воза на сат + теретни саобраћај.
 
mekbejn":2ug3u5s3 je napisao(la):
Koncesija za ovaj most je potpuno besmislena.
Pa i nije.
Koncesionar nece dobiti samo most, vec kompletnu obilaznicu oko Beograda.
Rampa nece postojati, zato se i prica o vinjetama i aktuelizovala ovih dana. Uvodjenjem vinjeta i davanjem u koncesiju vec izgradjenih deonica, ali i komplet zavrsenih putnih pravaca, drzava pokusava da u zemlji koja je probila kreditne kapacitete nastavi izgradnju preko potrebne infrastrukture.
Mozda nije idealan, ali je svakako jedini moguc potez u ovom trenutku.
 
Tako je. Mislim da planiraju da svi autoputevi i važni magistralni pravci budu pod vinjetnim režimom. U tom slučaju bi deo ukupnog kolača išao koncesionarima, a stvar je pregovora (i brojanja saobraćaja) kako ćemo tu proći. Svakako koncesionar neće ulaziti u tu priču da bi loše prošao, a to ne ostavlja puno opcija za nas:

Ili ćemo da im prepustimo sav kajmak, ali da bar dobijemo pristojnu mrežu puteva,
ili ćemo da im prepustimo sav kajmak, i mleko i sir i surutku i dobijemo praznu kofu i izmuzenu i napaćenu kravu.
 
Vrh