Укључићу се у тему као неко ко живи у Панчеву и делимично је упознат са проблематиком.
Железница која би превозила путнике Винча- Панчево је бесмислена, када су у овом тренутку, када су путнички возови Београд- Панчево проређени, исти попуњени 20-50% (у зависности од доба дана). Када су ишли на сат-два дешавало се да будем сам у вагону у којем има око 50 седишта. При том, цена карте повољна (повољнија него у аутобусу) и стиже за 23-28 минута (руку на срце некада путује и до 40 минута због престројавања теретних вагона у Овчи). Занима ме ко би се толико возио да се направи прстен који сте навели... Батајница...Петлово Брдо... Винча? Нисам стручан за то питање, али смем да гарантујем да је неисплативо.
Неко помену да је 300 хиљада становника велики број! Мој рођак живи у Подмосковљу, где насеље има пола милиона. Поредити град од једва два милиона са градом од 10-12 милиона становника и са толиком потребом за превозом путника због пространства, а нарочито због гужви је бесмислено. У неким деловима Москве возачи проведу и до 4 сата у колима и при том пређу 20 километара! Најдуже што сам путовао од Аеродрома Никола Тесла до Панчева у ударном термину кроз најпрометније делове Земуна, Новог Београда, Старог Града, преко Панчевачког моста је 2 и по сата. То је ништа да би се размишљало о растерећивању варијантом железнички саобраћај.
Пратио сам и проблем мештана насеља Стара Миса у Панчеву и добро сам упознат са конфигурацијом тог, не баш малог насеља. Знам сваку улицу, два веома опасна пружна прелаза, школе које се налазе близу њих и могу вам рећи да би свако планирање неког трајног решења у виду железнице кроз ово насеље представљало кршење прописа. Одгледао сам читав састанак на којем су учествовали председник града Панчева, неки овлашћени из ЦИП-а и комисије састављене од мештана овог насеља. Мештани су изнели прилично уверљиве аргументе због којих би ова пруга морала да се измести. Наиме, поседују уговоре који су склопљени између (немојте ми веровати) Железнице и града о изградњи "привремене пруге". То је било пре 30,40,50 година. Међутим, то привремено су Железнице, не знам како, преименовале у трајно и сада су они носиоци права на делу где се налази пруга (и 4-5 метара лево и десно од пруге). Тако да је стање на терену следеће: људи су купили плацеве у близини пруге, добили дозволу за изградњу кућа и што је битно, тада их је град, нека дирекција, катастар или ко већ уверавао да ће пруга ту бити привремено. Они се сада жале што ће возови који превозе опасне материје и који ће бити учесталији пролазити на три метра од спаваћих соба, а посебно што ће бити угрожена њихова деца која морају да прођу необезбеђени пружни прелаз на путу до школе. Град би могао да покрене рушење кућа, јер је у њиховом интересу да транспорт функционише, због напретка града, али се не зна када би они добили новац за нове, јер је ту умешана и Железница. Представника Железнице Србије није било на том састанку, али као по навици, када год надлежни немају одговор, онда све "свале" на оног ко није присутан, у овом случају Железнице. Град би највише волео да имају могућност да изместе пругу мало ван града према Старчеву, Долову, Качареву, па све около, али вероватно нико није луд да финансира такав пројекат због неколико хиљада незадовољних људи. Нико не спомиње НИС, јер се новим купцима изгледа гарантује да ће имати могућност превоза из Рафинерије већ постојећом железницом. Ма шта изгледа? Сигурно је тако. Не, него ће Руси на невиђено да купе, а онда да мозгају како да транспортују производ... неће преко Тамиша сигурно. Има ту пуно интереса, ко би га знао ко је управу?!