Šta je novo?

Drumsko železnički most Vinča-Pančevo

@MilisaVe, Milisave
:-D

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Od stanice na Autokomandi do Prokopa razmak je dvadesetak godina. Autokomanda je bila u planu od 1950 do 1955. Onda se odustalo jer se nisu mogli odlučiti na mnogobrojna rušenja. Nakon toga se dosta lutalo sa raznim idejama. Jedna je bila da stanica bude na mestu hipodroma a druga da se gradi podzemna žaleznička stanica ispod parka "kod Manježa" (JDP). Celo vreme bila je u opticaju i ideja da stanica ostane na istom mestu sa ili bez rušenja postojeće. Posle svih tih lutanja, početkom sedamdesetih pala je odluka (po meni najbolja moguća) PROKOP. Što se tiče Autokomande, koja je ustvari najbolje rešenje, trasa pruge je mogla ići trasom današnjeg autoputa kroz grad a zgrada stanice je mogla biti na prostoru između stadiona CZ i skvera Autokomanda. Pedesetih godina nažalost nije bilo foruma Beobilda pa da neko da tu ideju.
 
Pantograf žali što novi autoput (koridor X) zaobilazi Leskovac?!. Pa on zaobilazi i Beograd, Paraćin, Ćupriju, Niš i druge gradove. Naravno, postoje "spojnice" koje povezuju autoput sa centrom grada.
Inače, koještarije što ih "piše" ovaj SS (eses) izazivaju osećaj muke i gađenja.
 
Shumar piše da kineski most ima čudnu poziciju "nije ni obilaznica a nije ni gradski most". Po mom mišljenju to mu je prednost pošto je on po svom položaju i ledno i drugo pa ima i veće mogućnosti korišćenja.
 
ovde se pitanje (čudne) pozicije postavi tek kad se nešto izgradi, po principu: stukli smo silne pare, aj da vidimo čemu ovo služi
 
Po meni pozicija mosta niti je cudna niti je pogresna.
Misljenja sam da je planiran dugorocnije nego sto vecina nas razmislja.
Jedinu zamerku koju imam je veza sa Dusanovom u Zemunu, kao i veza sa Pancevackim putem.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Most kod Vinče stiže do Pančeva - Gradsko veće pustilo prugu kroz Misu
Petak, 08. 08. 2014.|12:14 | Izvor: eKapija
http://www.ekapija.com/website/sr/page/ ... -kroz-Misu

mostvincapancevo1110214t.jpg


Gradsko veće Pančeva jednoglasno je usvojilo predlog Plana detaljne regulacije za deo autoputa i železničke obilaznice oko Beograda.

Ovaj plan predviđa da se deo teretne železničke pruge uključuje na postojeću prugu koja ide iz Rafinerije, a samim tim i kroz Misu, da bi se nakon toga spojila sa prugom koja vodi ka Vršcu. Poslednju reč o ovom Planu detaljne regulacije daće odbornici Skupštine grada, koja je zakazana za 13. avgust.

Planom je predviđeno da autoput i pruga preko mosta kod Vinče dođu do teritorije grada Pančeva. Prvo u Starčevo, gde bi se auto put i pruga razdvojili. Autoput bi nastavio dalje prema severu gde bi se spojio sa putem Pančevo - Vršac, dok bi pruga nastavila rafinerijskim kolosekom kroz Misu, do pruge Pančevo – Vršac.

Upravo ova deonica izazvala je proteklih meseci proteste građana Mise, koji ne žele da im pored kuća prolazi pruga kojom će biti transportovane opasne materije.

Plan detaljne regulacije trebalo bi da se nađe i pred odboricima na narednoj sednici, a da bi postao važeći, za njegovo usvajanje mora da glasa bar 36 odbornika Skupštine. Kako je kazao Saša Pavlov, zamenik gradonačelnika, sve stranke koje čine vlast u gradu su saglasne da se taj deo trase pruge izmesti, ali je dogovor da se moraju držati zakona i planske dokumentacije starijeg reda, javlja RTV "Pančevo".
 
Da li neko zna kad pocinje realizacija ovog projekta,stim da se most Zemun -Borca zavrsava,da se se gasi pruga kroz Beograd polako i da je potrebno nastaviti obilaznicu dalje ka Bubanj Potoku i Vinci?
 
Predsednik skupštine grada, Nikola Nikodijević. jutros je na TV Pinku najavio da će na sednici Skupštine naredne nedelje biti usvojen i Plan detaljne regulacije za deo obilaznice oko Beograda od Bubanj potoka do Pančeva:

Никодијевић је истакао да Предлог плана детаљне регулације за део аутопутске и железничке обилазнице третира један део плана обилазнице око Београда.

– Ради се о стандардној процедури, јер је изградња моста Земун-Борча при крају. На делу којим треба да прође обилазница налази се један број објеката који су изграђени на самој траси. Струка каже да траса не може да се помери и нико то не ради из обести, већ позиција будућег моста код Винче не може да се помера због постојећих клизишта и археолошког налазишта, а ту су и два тунела који дикторају правац и то је једини могући пут. За све појединачне случајеве формираћемо комисију и покушаћемо заједнички да нађемо одговарајућа решења и да изађемо у сусрет грађанима. Ради се о инвестицији која се финансира међудржавним споразумом, потреба за обилазницом постоји већ 50 година уназад и то је посао који се мора урадити до краја и по правилима струке – казао је Никодијевић.

Malo se izlanuo sa ovim međudržavnim sporazumom, zar ne? Izgleda da su već nekome obećali ovaj posao, najverovatnije Kinezima.
 
По свему судећи. Кинези су још пре пројекта моста Земун-Борча инсистирали да се прво гради онај преко Винче.
 
bolje da su trazili taj most a ne "brza" pruga Begrad-Budimpesta!!!!
 
ionako neće biti ništa ni od jednog ni od drugog skoro
 
To je projekat koji nama treba zbog nasih potreba a ne nekih laznih strateskih zeleznickih projekata 300kmh pod izgovorom teretnog saobracaja kao potpuna besmislica.
 
Ma neka se odao za medjunarodni dogovor! Treba to dati Kinezima da rade, pokazali su da su tacni i pouzdani, neka im daju i tulene!
A nasim preduzecima je dosta da prave prilazne puteve, samo nek pocnu odmah da nebi kasnili !
 
Odbornici su usvojili i Plan detaljne regulacije za deo autobuske i železničke obilaznice oko Beograda koja se odnosi na deo Bubanj Potok - Vinča - Pančevo, železnička deonica Bubanj Potok - Vinča - Pančevo, sa drumsko - železničkim mostom preko Dunava.

Božović je istakao da se usvajanjem tog Plana Beograd ponovo upušta u jedan megalomanski projekat poput Prokopa.

- See more at: http://www.danas.rs/danasrs/srbija/beog ... AziUS.dpuf
 
Obilaznica – san vredan 430 miliona evra

bubanj-potok--foto-D-JEVREMOVICH.jpg

Foto D. Jevremović

Ljupka Urošević, defektolog iz Vinče, svakog dana do posla u Zemunu putuje kolima sat vremena. Dok se ne uključi na autoput kod Bubanj potoka, pređe desetak kilometara kroz Grocku i rubni deo Voždovca gde izgubi najviše vremena i živaca, jer tamošnjim kružnim putem prolaze i teretnjaci. Kada bude izgrađena drumska obilaznica od Bubanj potoka do Pančeva, Ljupki će putovanje biti upola kraće. O obilaznici ona sluša već decenijama, ali ne gubi nadu da će njene blagodeti dočekati pre nego što ode u penziju.

– Centar Beograda bi izgradnjom tog dela obilaznice postao bliži žiteljima Vinče, Leštana i Boleča. Naselja u Grockoj biće atraktivnija za investitore, što znači i veće šanse za zapošljavanje – navodi Uroševićeva.

Na dugom putu do izgradnje drumske i železničke obilaznice sa mostom kod Vinče, načinjen je prvi korak. Posle pet godina rada, više od 100 inženjera Saobraćajnog instituta CIP izradilo je plan detaljne regulacije za autoput Bubanj potok–Vinča–Pančevo i železničku prugu Beli Potok–Vinča–Pančevo, sa drumsko-železničkim mostom preko Dunava kod Vinče. Bez tog planskog dokumenta nije bilo moguće uraditi glavne projekte deonice C obilaznice oko Beograda, niti dobiti građevinsku dozvolu za izgradnju 31 kilometra drumske i 29 kilometara železničke obilaznice.

Ove dve saobraćajnice važne su ne samo za kompletiranje sve tri deonice obilaznice oko Beograda, koja se gradi već četvrt veka, već su i preduslov za izgradnju „Beograda na vodi”. Za zaokruživanje tog elitnog naselja, nužno je izmeštanje železničkog teretnog saobraćaja iz centra i rasterećenje „Gazele”, Kneza Miloša, Savske i Karađorđeve ulice od tranzitnog putničkog i teretnog saobraćaja.

Značaj buduće železničke obilaznice ogleda se i u ništa manje važnom izmeštanju transporta opasnih materija. One čine 60 odsto od 1,5 miliona tona robe, koliko se godišnje preveze prugom oko Kalemegdana uz Savu i Dunav, pa preko Pančevačkog mosta.

Najveći građevinski poduhvat na budućoj drumskoj i železničkoj obilaznici biće premošćavanje Dunava. Most nad rekom biće dug 600 metara, a sa prilaznim konstrukcijama za prugu imaće oko 1.800 metara. Sredinom mosta, širine 34 metra, protezaće se šine, a po dve trake autoputa biće sa desne i leve strane.

Vrednost mosta sa prilazima procenjena je na oko 130 miliona evra. Od arheološkog nalazišta Belo brdo, koje ima status od izuzetnog značaja za državu, udaljen je oko 300 metara i kako tvrde u CIP-u, izgradnja neće narušiti ovu zaštićenu celinu. U široj zoni planiranog autoputa i teretne obilazne pruge nalazi se 10 arheoloških lokaliteta pod prethodnom zaštitom poput Ušća reke Bolečice – Vinča, reke Ritopek, Velikog Luga i Boleča.

Ukoliko se građevinske mašine nađu pred vrednim istorijskim nalazištima, posao će biti obustavljen, a nadzor će preuzeti gradski i republički zavodi za zaštitu spomenika kulture.

Kada bude izgrađena pruga Beli Potok–Vinča–Pančevo teretni saobraćaj Beogradskog železničkog čvora i centralne Srbije biće povezan sa čvorom Pančevo i prugama Pančevo–Vršac i Pančevo–Zrenjanin, obilazeći centralne zone Beograda i Pančeva. Za ovaj građevinski poduhvat biće potrebno oko 430 miliona evra, uključujući i most kod Vinče.

U preliminarni troškovnik nisu uračunata sredstva za eksproprijaciju zemljišta i izradu projekata. Stručnjaci CIP-a procenjuju da bi 31 kilometar autoputa i 29 kilometara pruge bilo moguće izgraditi za najmanje tri godine.

Pitanje za milion dolara je ko će i kako finansirati ovaj kapitalni projekat. Možda će odgovor stići posle samita država centralne i istočne Evrope, na kome će učestvovati i kineski premijer.

Trasa pruge

Železnički koridor protezaće se od stanice Beli Potok do uključenja na postojeću prugu Pančevo–Vršac u Pančevu.

U zoni Bubanj potoka planirana je izgradnja kraka pruge za direktnu vezu Pančevo–Mala Krsna.
U Boleču, pre Smederevskog puta, projektovana je železnička stanica sa tri koloseka i manjom zgradom. Ona će prilaznim saobraćajnicama biti povezana sa naseljima Boleč, Vinča i Leštane.

Pruga će nizvodno od ušća Bolečice u Dunav preko budućeg mosta preći reku i nastaviti ka Pančevu.

Osim probijanja dva tunela, „Bubanj potok” i „Leštane”, na železničkoj obilaznici od 11 kilometara na području Beograda biće i po dva mosta i podvožnjaka i pet vijadukta. Ukrštanja pruge sa drumskim saobraćajem rešena su nadvožnjacima i podvožnjacima.

Trasa puta

Gotovo identičnom trasom kao i pruga predviđena je i drumska obilaznica od Bubanj potoka do Pančeva. Od 31 kilometra budućeg autoputa samo devet je na teritoriji Beograda.

Polazna tačka trase biće velika petlja „Bubanj potok”, na ukrštanju obilaznice oko Beograda sa Koridorom 10. Do budućeg mosta na Dunavu biće po dva tunela i nadvožnjaka, po 12 mostova i retenzija (rezervoara za kišnicu)...

Zbog tih objekata, ali i blago brdovitog terena, izbegavanja klizišta, beogradski deo drumske i železničke obilaznice zadao je više muke projektantima, kao što će njihova izgradnja biti i zahtevnija i skuplja od dela koji prolazi teritorijom Pančeva, kažu u CIP-u.

Drumski tuneli „Bubanj potok” i „Leštane” planirani su sa po dve odvojene tunelske cevi, svaka za po jedan saobraćajni smer. Ulaz odnosno izlaz na Smederevski put biće preko kružne raskrsnice na budućoj petlji Boleč.

Širok zaštitni pojas, konstrukcije protiv buke, prolazi za divlje životinje – predviđeni su celom dužinom autoputa. Plan nalaže i izgradnju odmorišta kod Boleča i između Starčeva i Pančeva, sa parkinzima i benzinskom stanicom.

Lična karta obilaznice oko Beograda

Deonica A
10,45 km Batajnica–Dobanovci: završena u punom autoputnom profilu: po dve kolovozne trake u oba smera

Deonica B
37,37 km Dobanovci–Bubanj potok: za saobraćaj su osposobljene deonice:
16,7 km Dobanovci–Ostružnica
7,7 km Ostružnica–Orlovača
3,1 km Ostružnica–izlaz iz tunela „Straževica”
• Deonica od izlaza iz tunela „Straževica” do petlje Bubanj potok u dužini od 9,8 kilometara još nije započeta

Deonica C
Drumsko-železnička, sa mostom na Dunavu kod Vinče – nije započeta
• 31 km drumska obilaznica: Bubanj potok–Vinča–Pančevo
• 29 km železnička obilaznica: Beli Potok–Vinča–Pančevo

Daliborka Mučibabić
objavljeno: 07/12/2014

Izvor: Politika
 
Bice frke ako ne prosire smederevac do Vince na 2+2.. Sad je haoticno, pod pretpostavkom da ce jos vise ljudi gravitirati ka toj rampi u Bolecu vec vidim (jos veci) kolaps na smederevcu. :roll:
 
O tom proširenju se priča sto godina. Drugar ima kuću u MML (odmah uz Smederevac) i čeka i čeka da se to desi i da mu grad da neku (dobru) kintu.
 
Smederevski put je već sada haos, ali ne verujem da je njegovo širenje izvesno u skorijoj budućnosti. Eksproprijacija je jednostavno preskupa, a ovaj deo grada nije toliko visoko na listi prioriteta da bi se u trenutnim okolnostima bilo ko upuštao u takvu avanturu.

Inače, ne verujem da bi ovaj krak obilaznice doneo nešto previše saobraćaja na Smederevski put. Naprotiv, ja se čak nadam da će ga malo rasteretiti. No, taj put je od najvećeg značaja za tranzit i privredu, a za dnevna kretanja građana je SMT daleko korisniji i nadam se da neće zaboraviti na njega.
 
Bice velika greska ako urade most samo sa jednim kolosekom jer jednog dana ce moci ta pruga da se koristi za gradsku zeleznicu izmedju Panceva i Batajnice i da poveze sva okolna naselja i onda ce tu biti usko grlo.
 
Заклопача већ има везу преко Врчина, која треба само да се асфалтира и биће одлична. Бегаљицу и Калуђерицу треба спојити са аутопутем
 
Vrh