Šta je novo?

Državni put Ib reda br. 27: Loznica-Valjevo–Lazarevac (za sada Iverak–Lajkovac)

Ne sporim krivicu ali ne možemo situaciju posmatrati tako bezdušno i binarno ipak su u pitanju životi ljudi i na putu i na pruzi. Treba preduprediti ovakve situacije ugradnjom branika i prateće signalizacije.
 
Ne sporim krivicu ali ne možemo situaciju posmatrati tako bezdušno i binarno ipak su u pitanju životi ljudi i na putu i na pruzi. Treba preduprediti ovakve situacije ugradnjom branika i prateće signalizacije.

И првенствено придавањем неупоредиво више значаја преласку преко пруге у аутошколама. Иако се у неким пољима учење у аутошколама неупоредиво побољшало, у овом сегменту готово и да није. Довољно је погледати коментаре овог догађаја по интернету и видети фрапантно непознавање прописа. Уградња браника на апсолутно свим споредним путељцима, како у најразвијенимим европским земљама тако и код нас, није реална.
 
. . ne možemo situaciju posmatrati tako bezdušno i binarno . .
Kad reče "binarno", a i da nisam baš "bezdušan", predlažem da se u svaki voz ugradi GPS a u sva vozila zvučno-svetlosni alarm koji će opominjati vozače da je u blizini voz. Nap. 100m pre pruge će se uključiti alarm ako je voz na 500m po tog prelaza ili već kako bude optimalno odredjeno.
To ne bi trebalo da je skupo rešenje, a pogotovu ako spasava živote.
 
Po meni, kao što ograničenje puta ne može biti iznad 60, 80, 130... ako nema određene raskrsnice, ograde itd, tako i ograničenje voza ne može biti iznad 60 na rasksrnici bez rampe. Zatim ako ovaj brzi put sa ograničenjem 100 ima masu podvožnjaka za puteljke, zašto paralelna pruga isto ne mora isto to imati za istu brzinu?
 
Imamo jedno parčence pruge gde voz juri čak 100km/h i sad nam ni to ne valja. Ko neće da stane, da pogleda, neće ga ni rampa zaustaviti, proći će između.
Radila signalizacija ili ne, postoji stop i mora se zastati i dobro osmotriti.
Ovu korsu voz bi pokupio i da je išao 40 i posledica bi bila ista.
Da li radi treptač ne vidi se, jer su oni kačketi dugi, duži nego na semaforima, i malo au oborrni zemlji, tako da se iz pozicije kamere ne vide
 
Da je Vučićevo ministarstvo stavilo znak da mora skačeš u bunar, ovde ima onih koji bi napali ljude što ne poštuju propise. Njihovo saobraćajno pružno rešenje je loše, a ne žena kriva.
 
Не постоји изговор за не постављање рампи! Широм Србије има преко 1000 прелаза преко пруге без рампи. То је показатељ правог односа власти према својим грађанима. То једноставно мора под хитно бити урађено. Вероватно је то нека цифра типа 50 мил еура. За државу која је економски тигар је то смешно. Научили би нас нешто о сигурности у саобраћају без казни за промену!
 
Po meni, kao što ograničenje puta ne može biti iznad 60, 80, 130... ako nema određene raskrsnice, ograde itd, tako i ograničenje voza ne može biti iznad 60 na rasksrnici bez rampe. Zatim ako ovaj brzi put sa ograničenjem 100 ima masu podvožnjaka za puteljke, zašto paralelna pruga isto ne mora isto to imati za istu brzinu?

Зато што железница није део друмског саобраћаја. Свугде у свету је сасвим нормално да на свим споредним путељцима не буду увек рампе, чак и кад је брзина воза до 120 км/ч. Постоји сигнализација која се мора поштовати без обзира на рампу. Сведоци смо гомиле случаја код нас да ни рампе неким возачима нису препрека.

Не постоји изговор за не постављање рампи! Широм Србије има преко 1000 прелаза преко пруге без рампи. То је показатељ правог односа власти према својим грађанима. То једноставно мора под хитно бити урађено. Вероватно је то нека цифра типа 50 мил еура. За државу која је економски тигар је то смешно. Научили би нас нешто о сигурности у саобраћају без казни за промену!

Опет понављам, готово је немогуће да сви путни прелази буду заштићени браницима. Цена опремања једног путног прелаза са браницима је око 300 хиљада евра, неко је написао на теми о железници. Други проблем су и крађе бакарне ужади, те су прелази јако често у квару. У том случају се воз зауставља испред прелаза, да би био осигуран.
 
Видим да су постали велики љубитељи постављања камера широм Србије под изговорм безбедности, онда могу да их поставе и на ове пружне прелазе где је безбедност стварно угрожена. Онда лако може да се види сваки покушај крађе опреме, вероватно од стране чергара и лако се може спречити. Кажем поново, не постоје изговори за не постављање рампи!
 
Опет понављам, готово је немогуће да сви путни прелази буду заштићени браницима. Цена опремања једног путног прелаза са браницима је око 300 хиљада евра, неко је написао на теми о железници. Други проблем су и крађе бакарне ужади, те су прелази јако често у квару. У том случају се воз зауставља испред прелаза, да би био осигуран.
Ovo sam čuo do sad x puta, i nisam skontao šta to košta toliko, ako bi mogao da pojasniš.

Dosta ima do neobrazovanja naroda, par puta godišnje neko pogine na pruzi samo na delu blizu valjeva, da l je noću pretrčavao koloseke, da l se vraćao kući trasom koloseka, da l je imao slušalice u ušima. Na to tek dodajte tek udese na pružnim prelazima, koji ostavljaju znatno veći utisak jer vidiš trenutak smrti na videu. Znam da ljudi koji danas pređu 4 puta prugu i tako svaki dan, da se opuste, ali bukvalno jednom da ne pogledaju dovoljno je da su bivši.

Pružni prelaz kod obilaznog puta ima rampu, i ispravna je, ovaj nema. To je zato što je onaj mnogo opterećeniji, verovatno 100x više vozila pređe kod obilaznog puta, u odnosu na ovaj. Ja lično prelazim prugu samo ako baš mora, i tad gledam gde prelazim, i iako je rampa podignuta deset puta pogledam pre nego što pređem, plus mi je knedla non stop u grlu.

Ne želim da krivim mrtvu ženu ni za šta, ali ako nema za sve prelaze rampa, i ja bih stavio radije na onaj faktički u gradu, nego na ovaj.

Da ne bude samo off, kako sam čuo u sledeći petak dolazi AV u VA, pa možemo očekivati slike/video/nove rokove za završetak puta. Nije sigurno da je sledeći petak, ali za sad je taj datum.
 
Kad god cujem za dolazak AV u nas grad setim se ove scene... malo smeha, zamracili smo sa prugom😊
 
Видим да су постали велики љубитељи постављања камера широм Србије под изговорм безбедности, онда могу да их поставе и на ове пружне прелазе где је безбедност стварно угрожена. Онда лако може да се види сваки покушај крађе опреме, вероватно од стране чергара и лако се може спречити. Кажем поново, не постоје изговори за не постављање рампи!

Камере су постављене на поприличан број путних прелаза. Постоји и канал на јутјубу који качи прекршаје возача на њима.

Међутим, путни прелаз се не састоји само од делова на самом путном прелазу. Постоје укључне тачке на прузи које се налазе на поприличном растојању од путног прелаза (700-1500 м, у зависности од зауставног пута воза), преко којих када воз пређе кроз бакарне каблове се шаље сигнал који активира путни прелаз. Управо ти бакарни каблови су највише на мети лопова.
 
Po ovome izgleda da u sledećoj fazi ka Loznici će biti odvajanje brzog puta pre Popučki za nastavak, tj bliže Divcima, a da je ovaj deo u Popučkama i Iverku za grad Valjevo.
Screenshot_20230414_213608_com.google.android.apps.docs_edit_417092886431146.jpg
 
Neka dodaju jednu silaznu rampu (crveno) koja bi posle prošla ispod već sagrađen nadvožnjak. I jednu uzlaznu rampu (plavo).
Za to netrebaju nikakve stubove već samo nasip. Relativno jeftino. I onda naprave običnu saobraćajnicu (žuto) kroz polja (nema kuća da ruše).

Pogledajte prilog 158440

Ovo žuto bi trebalo par manjih mostića i manji nasip. Ali bi bio običan dvosmerni put koji spaja dva postojeća puta iz industrijske zone.
U ovom predlogu izmena plana, izgleda da ipak prave priključak za obilaznicu kroz industrijsku zonu.

Осим деонице Иверак – Лајковац, у дужини од око 17,5 km, Просторним планом се
обухвата и деоница Јужне обилазнице града Ваљева, у дужини од око 2,3 km.


1681529062400.png
 
Postovani, vec vise od godinu dana pratim ovaj forum i ovu temu i do sada se nisam ukljucivao u razgovore, ali zeleo bih da Vam kazem par stvari vezano za ovaj projekat posto zivim u Valjevu. Ovo su ne dokumentovane i ne lako poreverljive informacije, ali su stvari koje sam ja prikupio od poznanika.

Ova trasa i putanja sto je zakacio earthmoving je ista kao i putanja kojom treba da ide gasovod za Loznicu, samo je gasovod mozda 50-100 metara iznad ove sive linije sto ide od Divaca kad Sabackom putu, Radjevom selu i dalje ka Loznici. To znam jer ima na sajtu grada Valjeva plan kuda treba da ide taj gasovod, znaci mapa preko kojih parcela ide. Jedna od tih parcela je i parcela mog dede i dolazili su ljudi negde preg kraj leta/rane jeseni prosle godine i vrsili su busenje tla jer je ceo taj deo sa leve strane Sabackog puta pod klizistem. Odneti su uzorci u Beograd i vise nas niko nije zvao.

Oko ove eksproprijacije je problem jer je grad Valjevo kupio parcele za industrijsku zonu tako sto je otpisao dug za porez jednom lokalnom privredniku ovde, ali je cena po kojom su "otkupili" zemlju nerealna i veca od one koju nude ljudima u eksproprijaciji. Sad su ljudi u fazonu, kad ste njemu platili ovoliko, platite i nama. Mislim da je cifra koju su nudili za industrijsku zonu bila 2000 ili 2500 evra, a da su ljudima davali 500 evra za poljoprivredno, a 1000 za gradjevinsko zemljiste. Iz price sa starijim ljudima, dobio sam informaciju da je ta zemlja u Popuckama i dole nize bila skoro dzabe kao i zemlja na Divcibarama, bukvalno 50-100 evra po aru, ali da sada mnogo vise vredi i ljudi traze jake cifre. Na ovoj temi se spominje jedan gospodin cije parcele trebaju da budu predmet eksproprijacije a on iz price koju sam cuo trazi par miliona evra za taj njegov plac jer ne zeli da proda samo taj deo gde mu prolazi auto-put vec zeli da proda i svu svoju imovinu ciji su delovi bas udaljeni od brze saobracajnice. Kako ce ovo drava da resi nemam pojma, ali dobro ste procitali, u pitanju su milioni evra. Ima tu jos informacija koje nisu bas za forum, ali nije bas sve crno-belo kakav je bio narativ pojedinih clanova - jadni i posteni seljaci i losa drzava koja oce narodu da otme zemlju kao sto su ovde neki ljudi pisali.

U razgovoru sa jednim od podizvodjaca na ovom putu, on kaze da uskoro zavrsava njegov angazman i da su Kinezi vec otpustili pola zaposlenih, verovatno zato to i ide slabije ova saobracajnica.
 
To sto je grad otkupio je izmanipulisao seljake... na sudu su se jasno izjasnjavali da ne mogu vise da plate od tih cena jer grad nema novca... za prosirenje lokalnog puta pre vise od 10 god. su 1ar placali 4000 evra.
Nije tajna da sad eksproprijacije radi Republika Srbija i da cena 1ara na ovoj likaciji se placa po ceni 1 ara u centru grada ( planovima u naredne 4 godine je predvidjena grad.infra.struk. i ako se doda litijum bice i vise )
 
Pa da li je zaista realno da stan u centru Valjeva gde je prosecna plata 600 evra bude 1500 evra? Ja mislim da nije, sto ne znaci da ljudi ne kupuju stanove po toj ceni.
Odakle im te pare i kakav je to novac, u to je bolje da ne ulazimo. Kao i to sto je nekom placeno 4000 evra. Platice i mom dedi 4000 evra za gasovod, ali onog trenutka kad moj deda bude sponzor vladajuce stranke/politicar/kriminalac visokog ranga ili sluzbenik drzavne bezbednosti. Realna prica je da dobije 100-200 evra po aru i da se sutira u dupe od srece ako i to dobije jer i to da prodaje po tim cenama je nerealna cena i zaje*******ao je drzavu.
 
Videh danas, čini mi se, nove mašine na placu Shangdonga kod petlje Lajkovac. Što se tiče njihovog otpuštanja radnika, ako je tačno, to je ok jer skoro svi mostovi su gotovi, 90% puta trasirano, pa je realno i sve manje posla na ovom pravcu, a za završne poslove asfaltiranja je dovoljno par desetina radnika (finišer, par valjaka, kamiona sa asfaltom, plus još po koja mašina). Ako oni beše rade i brzu cestu Požarevac-Golubac onda mogu ih premeste tamo. Što se tiče gasovoda, videh pre koju sedmicu Srbijagas kola i radnike u Kamenici, bas na trasi gde sam mislio da ce proći nastavak ovog brzog puta ka Osečini i Loznici. Ne znam dal je vezano za gasovod, ali par stotina metara od autoputa Obrenovac-Ub je krčena neka trasa. Ako je istina Trialin da će ono biti nikad, onda da zatvorimo ovu temu jer je taj deo severne obilaznice je deo ovog brzog puta ka Lo. E jedino što mi nije jasno, po prostornoj nameni na sajtu grada se završava na Lozničkom putu, ali po drugim najavama bi trebao ići severnije preko Bukovice i Kamenice (što je logičnije jer je dolina, a ne uzak kanjon kao tamo, pa je lakše i jeftinije za gradnju). Tunel na kraju duplih traka je i dalje u igri jer svi objekti na tom putu su privremeni. Puštanjem brzog puta do Divaca, i većih prihoda od Divčibara, kao i ovih par fabrika, trebali bi uvećaju gradski budžet da posle više decenija čekanja mogu odrade tih par najosnovnijih projekata. Inače evo ispod kako obilaznica za sada u planu ide, ali ako je sada u igri brzi put ka Loznici, onda će to finansira država, ne grad
Screenshot_20230415_154324.jpg
 
Sto se gasovoda tice, isao sam autoputem Milos Veliki u utorak za Beograd i posle naplatne rampe u Obrenovcu iz smera Beograda ka Cacku u reonu sela Liso Polje i Piroman sam video bager i prokopanu trasu koja izgleda kao da se trasira nekakav put. Posto je jako cudno da prave put koji nigde ne ide i koji prolazi ispod jednog mosta na autoputu odmah sam zakljucio da je gasovod. Vidi se trasa i na sentinelu, a ta trasa tacno odgovara trasi gasovoda koji mozete da vidiete na ovom linku https://www.mgsi.gov.rs/sites/default/files/RJU_RG-13_11082021.jpg
Slika je ogromna, morate sacekati da se ucita, moj kompjuter je bas jak ali hteo je da se istopi dok je otvorio sliku. Tu ima kompletna trasa gasovoda od Beograda do Loznice. Jako bi bilo cudno da gasovod ide jednim putem, a da autoput ide totalno drugom trasom i da se eksproprijacija radi dva puta. Najverovatnije ce trasa gasovoda biti i trasa autoputa do Loznice. Ovaj deo od Divaca do Radjevog sela se uklapa savrseno u onu sivu liniju i obilaznicu ka Sapcu i Loznici. Kud ova zelena linija ide, moze se ocekivati +- 50 do 100 metara da ce ici i autoput.
Sad, koje godine, videcemo.
 
Па, завршиће га једном, држави кад дојади прегањање увек има екипу са фантомкама. Људима треба поштено да се плати, посебно онима који имају цела домаћинства!
 
I samo da dodam. Za sve ce biti kriv sef smene koji je upucivao na komunalnu policiju. Nakon cega ce AV da poturi svoja ledja i sve to objasni recima: Jel vidite kako sad imamo lep put i gasovod...
 
Sto se gasovoda tice, isao sam autoputem Milos Veliki u utorak za Beograd i posle naplatne rampe u Obrenovcu iz smera Beograda ka Cacku u reonu sela Liso Polje i Piroman sam video bager i prokopanu trasu koja izgleda kao da se trasira nekakav put. Posto je jako cudno da prave put koji nigde ne ide i koji prolazi ispod jednog mosta na autoputu odmah sam zakljucio da je gasovod. Vidi se trasa i na sentinelu, a ta trasa tacno odgovara trasi gasovoda koji mozete da vidiete na ovom linku https://www.mgsi.gov.rs/sites/default/files/RJU_RG-13_11082021.jpg
Slika je ogromna, morate sacekati da se ucita, moj kompjuter je bas jak ali hteo je da se istopi dok je otvorio sliku. Tu ima kompletna trasa gasovoda od Beograda do Loznice. Jako bi bilo cudno da gasovod ide jednim putem, a da autoput ide totalno drugom trasom i da se eksproprijacija radi dva puta. Najverovatnije ce trasa gasovoda biti i trasa autoputa do Loznice. Ovaj deo od Divaca do Radjevog sela se uklapa savrseno u onu sivu liniju i obilaznicu ka Sapcu i Loznici. Kud ova zelena linija ide, moze se ocekivati +- 50 do 100 metara da ce ici i autoput.
Sad, koje godine, videcemo.
Ja isto mislim da će, ako se nekada bude gradio nastavak ovog brzog puta ka Loznici, ići ovuda gde i gasovod. Jer ako se pogleda konfiguracija terena (a išao sam putićima tuda oko trase), ovo najviše prati doline, i time je najjeftinije za gradnju. Sem toga, na ovoj trasi, bar do Osečine nema mnogo kuća za eksproprijaciju, uglavnom su njive, pa je i zbog toga po meni najrealnija.
Screenshot_20230415_205259_com.android.chrome_edit_455801568899718.jpg
 
Vrh