Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Ako nisi u stanju da skapiras da nailazis na kruzni tok pored sve moguce signalizacije, onda nisi u stanju da primetis ni naplatnu rampu na autoputu.

Naplatna rampa je visoka, pre svega kućice, vidiš da je preprečen put. Kružni tok je nizak, ravan, izražen je samo saobraćajnim znakovima, a primetiš ga fizički tek 10-15 metara pre nego što trebaš da udješ u njega.
 
Па ипак постоји сигнализација, зар не?
 
Па ипак постоји сигнализација, зар не?
Postoji i signalizacija, i vibracione trake na putu. Ne radi se ovde o "pravnom" stanju. To me podseća kao kada pešak krene da prelazi pešački prelaz gde ima prednost, i ne gleda da li idu kola i kaže "pa ja imam prednost", znam da imaš prednost ali zgazice te auto, pa ces posle ti biti nepokretan ili mrtav, a to što će on pravno odgovarati to je više nebitno.

Tako i ovo, ja razumem da postoje znakovi pored, ali u praksi kada se vozi, pogotovo noću, čovek zaboravi da obraća pažnju na znakove jer sve deluje kao auto put. Ja ovo ne opravdavam, samo pokušavam da predvidim kako će to u parksi da se dešava. Pa posle kada se neko slupa, lako ćemo mi onda "trebao je da gleda, lepo je pisalo",
 
Druze nije ovo prvi kruzni tok ispred kojeg se brzo vozi. Na obilaznici oko Bijeljine se nalaze dva kruzna toka (plus dve raskrsnice) izmedju kojih se vozi redovno 90-100 km/h. I ne secam se da je bilo vise problema nego sto je uobicajeno.
Kruzni tokovi su uglavnom dobro osvetljeni, tako da je ocigledno da nailazis na nesto gde treba da obratis paznju.
 
Ако ћемо реално, у пракси се по бољим путевима ван насеља вози преко ограничења, најлешће 100 кмч.
 
Druze nije ovo prvi kruzni tok ispred kojeg se brzo vozi. Na obilaznici oko Bijeljine se nalaze dva kruzna toka (plus dve raskrsnice) izmedju kojih se vozi redovno 90-100 km/h. I ne secam se da je bilo vise problema nego sto je uobicajeno.
Kruzni tokovi su uglavnom dobro osvetljeni, tako da je ocigledno da nailazis na nesto gde treba da obratis paznju.
Obilaznica oko Bijeljine je magistralni put, a ne brzi put sa dve trake, koliko znam.

Problem je jer je subjetivan osećaj kao da ideš auto putem, dve trake, nov put, kao pista, i kad ideš 100 na sat deluje kao da ideš 60. Često se onda ide i 120, i onda od jednom samo kružni tok ispred tebe.
 
Jeste magistralni put, ali se brzo vozi na toj deonici. Nece tu biti problema, videces vec. Nocu ces taj kruzni tok videti kako svetli ko baklja na minut pre nego sto stignes do njega.
 
Jeste magistralni put, ali se brzo vozi na toj deonici. Nece tu biti problema, videces vec. Nocu ces taj kruzni tok videti kako svetli ko baklja na minut pre nego sto stignes do njega.
Teška srca cu da priznam da se to meni desilo, zato ovoliko forsiram.

Odma da kažem da znam da je moja krivica, trebao sam da obratim paznju na znakove, lepo piše, ali evo šta se desilo.

Ovog leta išao sam iz Makarske za Beograd preko Bosne. I pravio sam pauze, stao u Mostar, Sarajevo, i onda sam čak i do Srebrenice otišao, i odatle nazad preko Valjeva na Miloš Veliki za BG.

Kda sam stigao do Valjeva, već je bio mrak, dakle oko 9 uveče, i već sam bio umoran, ne da mi pada glava, ali vozio sam već jedno 6 -7 sati. I prvi put u životu prolazim kroz novi brzi put, tek otvoren u Valjevu, i kažem, subjektivan osećaj je kao da si na AP. Dve trake, put kao pista, ravan, nema vibracija, voziš 100 kao da vozim 50. I tako vozim vozim i samo od jednom mi se pojavi kružni tok. Nije bio nikakav udes, ja sam zakočio , sve je bilo u redu, ali bilo je jače kočenje, i da sam išao brže kojim slučajem, ne bi stigao da ukoćim. Tada mi je to prvi put palo na pamet, kako se ide tim putem, i od jednom samo ravan kruzni tok koji se ne vidi. Razumem ja da imaju znakovi pored ali jbg u praksi neki nekad se to propusti.

Zaista bi voleo da sam jedini mamlaz koji se ovako zaje*******ao, pogotovo sto nije bilo nikakvog udesa, to mi je bila lekcija za zivot. Inace sam iskusan vozac, proputovao sam pola evrope, nikad ne jurcam auto putevima, uvek 130 max, ali ovde bih rekao da mi je umor bio uzrok, i neiskustvo jer nikad nisam video kruzni tok na brzom putu pre toga.
 
@Achilles982
Kapiram da moze da se desi kad je neko bas umoran. Medjutim postavlja se pitanje da li bi u takvim stanju video npr. radove na autoputu? Da be bude zabune, ne osudjujem nikoga. I meni se jednom desilo da umalo zaspim na autoputu od umora. Posle toga vise nikad sebe nisam doveo u slicnu situaciju.
Sto rece Dosljak, bilo bi idealno da su denivelisana ukrstanja, ali tako je kako je.
 
Nije stvar u tome da li neko vidi ili ne vidi kružni tok. Signalizacija postoji i to je sve ok. Ali problem može da bude za manje iskusne vozače, koji prvi put prolaze ovim putem, ne očekuju kružni tok, još ako je mokra cesta...
No, šta je tu je, nadam se da neće biti tako pogubno kao što se meni sada čini.
 
Turski tip brzih puteva, Şabac-Loznica anayolu.

Nije loše imati te kružne tokove kao vid držanja pažnje, ali će vrlo brzo da dosade svima. A tek Dunavski koridor šta ih ima...
 
Jedno je sigurno.. vreme ce da pokaže da li je ovako resenje dobra ili losa stvar.. licno protiv kruznih raskrsnica najvise zbog poljoprivrednih masina jer se brzi pit ukrsta sa magistralom( mislim na deonicu slepcevic- badovinci )
 
Još jedna stvar mi nije jasna. Ako se već išlo sa kružnim tokovima, što onda nisu sve kružni tokovi, a ne malo denivelisane petlje, malo kružni tokovi. Nema mi logike da se pravi denivelisana petlja, pa desetak kilometara posle toga kružni tok. Onda bolje da su sve kružni tokovi, bar bi bilo jeftinije.
Ima li neki poseban razlog zašto su na nekim isključenjima denivelisane petlje?
 
Po podacima PGDS od prošle godine, pravac Šabac-Loznica je itekako imao obim saobraćaja za autoputni pravac prvog reda i bio bi isplativ. Taj pravac bi posle nastavio ka Tuzli i Doboju i povezao se na njihovu mrežu autoputeva. Umesto toga forsira se veza sa BiH na Rači, koja se izuzetno traljavo radi i previše je blizu hrvatskom pravcu. Mačva je kao i Srem ravničarski kraj i tu nisu ne znam kakvi troškovi da se izgradi autoput. Trebalo bi kasnije izgraditi denivelisane petlje umesto kružnih tokova.
 
To prema Tuzli i Doboju slobodno možete da zaboravite. U BIH će se isključivo forsirati pravci unutar entiteta. Dakle, brza cesta Bijeljina-Sokolac. A Tuzla ostaje slepo crevo unutar FBIH.
 
Na trkačkoj pisti sam vozio blizu 200 u pravcu koji je dugačak ni kilometar i po i morao da spustim na 50-60 zbog oštre krivine e to je već nešto kad posle naglog kočenja primiš 1G u krivini pa opet pun gas ono menjač samo radi druga treća a obrtomer izmedju 4500 i 8000.
Izadjes mokar posle 20 minuta trke... ko je vozio na stazi zna o čemu pričam.

A ovo spustiti sa 120 na 50 nije ništa teško još te i one gume usporavaju nekoliko stotina metara unapred. Jedino ako si debil da ne pustiš gas ako razumete šta hoću da kažem.
 
Pa ništa, onda da puteve pravimo samo za takve alfa mužjake kao što si ti, a nama ostalim debilima zabraniti da vozimo :D
 
Ne znam što si se osetio prozvanim ovom mojom porukom kad to nema veze sa testosteronom i koliko je neko muževan... ima i devojaka koje voze na stazi. To je jednostavno stvar osećaja brzine, kontrole, ubrzanja sile i kočenja, znači zakoni fizike ništa više ništa manje.

A ti ako imas problem da spustiš brzinu na motoputu sa 100 na 50 zbog kružnog toga, pa ne znam šta bi ti rekao da se ne osetiš uvredjenim. Preispitaj sebe onda koliko si sposoban da budeš bezbedan za sebe i za druge kad sedneš za volanom ako je tako.
 
Ti si svakoga kome je problem da spusti brzinu sa 100 na 50 nazvao debilom, a ja sam pokrenuo ovu diskusiju da takvo snižavanje brzine može da bude opasno. Valjda je sasvim logično da sam se osjetio prozvanim.

Ja ne vidim kakve veze ima vožnja na pisti i fizika sa ovim. Niko ovde ne tvrdi da je fizički nemoguće smanjiti sa 100 na 50, niko ne tvrdi da će nekome da popucaju mišići pri tom ubrzanju ili usporenju... Tako da, tvoj komentar o vožnji na pisti je potpuno irelevantan za ovo što mi pričamo. I kao takav meni samo zvuči "ja sam baja, a vi ste debili".

Nemam ja problem da spustim brzinu sa 100 na 50, samo smatram da je zamarajuće raditi to na svakih nekoliko desetina kilometara. To traži povećanu koncentraciju na putu, što dalje brže zamara vozača, pa tako povećava rizik od saobraćajne nesreće. Plus ostalo što smo već pisali, da se sad ne ponavljamo.

Ja jedva čekam da se ovaj put otvori i rado ću ga koristiti i naravno da ću da usporavam na 50 kod svakog kružnog toka. I što se mene tiče, mogli su sva uključenja/isključenja da naprave kao kružne tokove. Tako bi bar bilo jeftinije. Da li će da bude 1 ili 5 ili 10 kružnih tokova na trasi, svejedno mi je.
 
Nemam ja problem da spustim brzinu sa 100 na 50, samo smatram da je zamarajuće raditi to na svakih nekoliko desetina kilometara. To traži povećanu koncentraciju na putu, što dalje brže zamara vozača, pa tako povećava rizik od saobraćajne nesreće. Plus ostalo što smo već pisali, da se sad ne ponavljamo.

Tebe ZAMARA da spustiš brzinu na svakih par kilometara?!!! Traži ti povećanu koncentraciju? Pa na tih 54 km ima možda 5-6 kružnih tokova i tebi je to strašno.
Pa šta si ti hteo? Da spavaš za volanom?😴
Pitam se kako ti možeš uopšte da voziš u gradu kad pišeš ovakve stvari... 😵‍💫

Ako je tebi opasno kao što si rekao da pored horizontalne i vertikalne signalizacije i gume koja koči i pravi zvuk kad predješ preko nje da smanjiš brzinu sa 100 na 50 onda ti zaista nemaš šta da tražiš za volanom jer si ti taj koji je OPASAN za sebe i druge.
Nemoj da se ljutiš.
 
Poslednja izmena:
Nema potrebe da dramiš toliko. Naravno da ne želim da spavam za volanom. Bilo bi poželjno da mogu da namestim tempomat na 100 ili 110 i vozim opušteno. Po potrebi da malo ubrzam ili usporim ako je veća gužva ili pri obilasku drugih učesnika u saobraćaju. Takva vožnja je manje zamorna i smanjuje mogućnost saobraćajne nesreće.
Vožnja u gradu je nešto drugo, tu niko ne očekuje da može da vozi konstantnom brzinom. A i u gradu nema tolikih varijacija u brzini.
 
To prema Tuzli i Doboju slobodno možete da zaboravite. U BIH će se isključivo forsirati pravci unutar entiteta. Dakle, brza cesta Bijeljina-Sokolac. A Tuzla ostaje slepo crevo unutar FBIH.
Shta to znachi? Da cemo za nekoliko godina imati situacija gde ce citavi saobracaj Beograd-Sarajevo ici preko brzih puteva, a autoputevi ce zjapiti prazni??

Koja kratkovida politika se vodi na ovim prostorima i sa srspke i sa bosnjachke strane, to nemoguce do kojoj razini je otideno. Izmedju Beograda i Zagreba na citavom prostoru mozda samo 5c ima neki smisao da bude autoput, sve drugo je dovoljno brzi put/cesta. Naravno i Beograd-Bar.

Ali sve drugo je dovoljno da bude brzi put, pa onda ako se neko od putevima pokaze kao vishe koristeniji iznad svih ostalih, moze se taj to podici na razini autoputa, izgrdnjem denivelisane raskrnice i petlje, itd.
 
Vrh