Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Svaka čast i bravo. No, deo tajne uspeha je i sistem odvodnjavanja. Kako ste zaobišli prikupljanje i prečišćavanje vode sa kolovoza na dobrom delu trase?
Pogledajte prilog 223323
Ovo te pitam, jer su na Moravskom koridoru ove godine izveli 30km asfalta širine 2 x 11,50m, ali sa kompletno zatvorenim sistemom, što je po meni veći uspeh od 55km širine 2 x 8m sa poluotvorenim sistemom odvodnjavanja. Bez zalaženja u dublju analizu ostlih detalja na projektu.
Pogledajte prilog 223324

Ne osporavam uspeh, nego potrebu za naglašavanjem. Vuče ka onoj floskuli "lideri u regionu".

Naime, svaki projekat nosi neku svoju kompleksnost sa kojom se nose Izvođači, tako da je teško porediti bilo šta.
Tako je. Sto se tice odvodnjavanja, deo vode se odvodi do tzv. retenzija ( lajicki bazena) koji su po meni nisu dobro resenje (jer su zemljani, ne mogu da prime veliku kolicinu vode, itd). Drugi deo se odvodi zatvorenim tipom preko razdelnog pojasa do separatora za preciscavanje, do recnih korita ili ovih retenzija. Takodje, dosta nam je ubrzalo radove to sto nemamo ivicnjake, sem na petljama.
 
brza saobraćajnica svakako ne zahteva standarde auto-puta, što dosta utiče na brzinu izvedenih radova... uostalom ovo je brza saobraćajnica od kružnog toka do kružnog toka do kružnog toka...

pored napisanog, meni lično znači ova deonica, a tek svima koji žive u ovom delu, mada to je više iz razloga što je dosadašnja magistrala, državni put, najduža ulica na svetu...
 
Tek sad čitajući vaše komentare sam shvatio da je ovaj put izgradjen za godinu dana. Ja sam šokiran brzinom, šokiran.

Pretpostavljam da je zbog ravnog terena, nema potpornih zidova, verovatno su se lakše dogovorili i sa vlasnicima imanja, plus kružni tokovi umesto petlji.

I verovatno su ovi Azerbejdžanci dobri radnici, ajde i njih da pohvalimo.

Ali godinu dana 55km brzog puta ne mogu da verujem prosto.

A Pakovraće Požega, 20km će biti 4 godine. I pitam se ako to toliko sporo ide zbog tunela i mostova, koliko ce onda trebati do Boljara? 25 godina? Na toj deonici ima 24km tunela. To je kao ovaj Munjino Brdo puta 8. Plus 27km mostova....
 
Turski tip brzih puteva, Şabac-Loznica anayolu.

Nije loše imati te kružne tokove kao vid držanja pažnje, ali će vrlo brzo da dosade svima. A tek Dunavski koridor šta ih ima...
Od ukupno 54 kilometra puta Šabac Loznica, izmedju Štitara i Lešnice nema kruznih tokova 34 kilometra. Ako imate u vidu da se sada vozimo 50 kmh kroz 10 spojenih sela, nemerljivo je i brze i sigurnije. Tako da nista nece značiti 5 usporenja na kružnim tokovima.
 
Azvirt je gradio i Ljig Preljina, takođe jedna od
Tek sad čitajući vaše komentare sam shvatio da je ovaj put izgradjen za godinu dana. Ja sam šokiran brzinom, šokiran.

Pretpostavljam da je zbog ravnog terena, nema potpornih zidova, verovatno su se lakše dogovorili i sa vlasnicima imanja, plus kružni tokovi umesto petlji.

I verovatno su ovi Azerbejdžanci dobri radnici, ajde i njih da pohvalimo.

Ali godinu dana 55km brzog puta ne mogu da verujem prosto.

A Pakovraće Požega, 20km će biti 4 godine. I pitam se ako to toliko sporo ide zbog tunela i mostova, koliko ce onda trebati do Boljara? 25 godina? Na toj deonici ima 24km tunela. To je kao ovaj Munjino Brdo puta 8. Plus 27km mostova....
Ako se ne varam Azvirt je gradio i deonicu Ljig Preljina (40 km) i završili su je gotovo u roku, čini mi se sa par meseci kašnjenja.
Tako da su se dokazali kvalitetom i brzinom.
 
Saobracajnica je fizicki zavrsena. Ostali su delovi zicane i elastoodbojne ograde, radovi na regulaciji recnih korita, oblaganju kegli na mostovima. Asfalt je perfektan, i ono sto smo uradili na ovom projektu niko to nije izveo kod nas (55km asfalta za manje od 9 meseci). SAOBRACAJNICA JE ZAVRSENA 15 MESECI PRE ROKA. Pod rokom mislim vreme od trenutka zapocinjanja radova, ne od slikanja. Stvarno sve pohvale za nas inzenjere, mnogo je odricanja bilo tokom trajanja ovog projekta. 200 000 tura kamiona sa materijalom je stiglo na gradiliste tokom ove godine. Samo jedan od neverovatnih podataka. Sad imamo problem da sacuvamo saobracajnicu do otvaranja.
E, jel mogu ja sad onako laicki, narodski da konstatujem i pitam nesto ozbiljno?
kao prvo, svaka cast na radovima, brzo i efikasno. Radovi na brzom putu Slepcevic Badovinci isto idu jako brzo, verujem da je novi most taj koji produzava rok do kraja 2026, jer je i ta trasa skoro spremna za zavrsavanje.
Elem, kazete 200000 tura kamiona, imam utisak da su svi isli iz Badovinaca (sala), tih 200 hiljada tura je unistilo sve puteve u Macvi, plus kamioni sa sljunkara, plus oko 150 kamiona dnevno sa ugljem iz Ugljevika za- TE N.Tesla. Ja se bas radujem otvaranju ove dve deonice brzog puta, bas su potrebne.
Ali, zarad 55km prolaznog puta u Macvi, ne racunam Loznicki deo od Novog Sela, je unisteno bar 200km puteva.
Sve je to OK, ali znajuci u kakvom sistemu zivimo, mislim da ce tako i da ostane.
Sad pitanje. Posto ste inzenjer na ovom projektu, sigurno imate informacija i za stvari vezane oko svega toga. Ko je zaduzen za sredjivanje puta Badovinci-Prnjavor? Dzaba onolika petlja kad cemo da izvucemo blata na brzi put dnevno bar za sleper? Drzava? AzVirt? Opstina? Ima li nekih rokova i obaveza za sredjivanje bar tog prilaznog puta?
Nama iz Badovinaca taj put za Prnjavor je jedina nada jer jedino tu mozemo kao ljudi da izadjemo iz sela i odemo za Loznicu, sabac, Bgd, Ns, ostali putevi su tragedija. To pod uslovom da asfaltiraju taj put za Prnjavor, na kom ima deonica od 1,5km nastuta sljunkom, ostatak je u rupama i losim zakrpama.
 
E, jel mogu ja sad onako laicki, narodski da konstatujem i pitam nesto ozbiljno?
kao prvo, svaka cast na radovima, brzo i efikasno. Radovi na brzom putu Slepcevic Badovinci isto idu jako brzo, verujem da je novi most taj koji produzava rok do kraja 2026, jer je i ta trasa skoro spremna za zavrsavanje.
Elem, kazete 200000 tura kamiona, imam utisak da su svi isli iz Badovinaca (sala), tih 200 hiljada tura je unistilo sve puteve u Macvi, plus kamioni sa sljunkara, plus oko 150 kamiona dnevno sa ugljem iz Ugljevika za- TE N.Tesla. Ja se bas radujem otvaranju ove dve deonice brzog puta, bas su potrebne.
Ali, zarad 55km prolaznog puta u Macvi, ne racunam Loznicki deo od Novog Sela, je unisteno bar 200km puteva.
Sve je to OK, ali znajuci u kakvom sistemu zivimo, mislim da ce tako i da ostane.
Sad pitanje. Posto ste inzenjer na ovom projektu, sigurno imate informacija i za stvari vezane oko svega toga. Ko je zaduzen za sredjivanje puta Badovinci-Prnjavor? Dzaba onolika petlja kad cemo da izvucemo blata na brzi put dnevno bar za sleper? Drzava? AzVirt? Opstina? Ima li nekih rokova i obaveza za sredjivanje bar tog prilaznog puta?
Nama iz Badovinaca taj put za Prnjavor je jedina nada jer jedino tu mozemo kao ljudi da izadjemo iz sela i odemo za Loznicu, sabac, Bgd, Ns, ostali putevi su tragedija. To pod uslovom da asfaltiraju taj put za Prnjavor, na kom ima deonica od 1,5km nastuta sljunkom, ostatak je u rupama i losim zakrpama.
Sanacija puteva nije u nasoj obavezi, to zavisi od vrha firme ako oni odobre i ako ostane vremena. Poslednje sto je sanirano je put od obilaznog puta prema Skradjanima. Posto su nam asfalteri otisli u Azerbejdzan, to ce sacekati prolece.
 
Svakako će put veoma značiti, pogotovo stanovnicima Loznice. Meni iz Šapca će uvek najteže padati onih 15-20 minuta probijanja kroz grad do ulaska na put.

Screenshot_20241218_090756.jpg


Iskusno nije napisao koje godine 15. decembra. 😂
 
Добра ствар је што се кружни токови могу денивелисати у правцу пружања брзог пута у будућности.
Naravno. Mislim da će se ubrzo po početku eksploatacije pokazati koliko je na kojoj lokaciji neophodno ili će uskoro postati.
Jesu dobro obeleženi, postavljene su i vibro trake pri nailasku, ali neprimenjivanje sankcija za nepoštovanje propisa dovodi do toga da vozači izleću na magistralu kao da igraju ruski rulet, rutinski zaobilaze rampe na pružnim prelazima. Možda će biti potrebno dežurstvo saobraćajaca na nekim mestima, mada je retko gde izvodljivo parkiranje patrolnog vozila.
 
I oko otvaranja agonija se nastavlja.

Činjenica da se ne zna datum otvaranja završene poddeonice ovog puta možda najbolje govori koliko papiri nisu u redu. A sada niko ne sme da pusti bilo šta bez ok papira. Što jeste ok.

Nije ok što papiri očigledno nisu u redu.

Ako je ova spekulacija tačna, a ne vidim šta bi drugo bilo uzrok potpune omerte oko datuma, onda ljudi iz struke treba da razmisle da li baš uvek treba da se ćuti.
 
I oko otvaranja agonija se nastavlja.

Činjenica da se ne zna datum otvaranja završene poddeonice ovog puta možda najbolje govori koliko papiri nisu u redu. A sada niko ne sme da pusti bilo šta bez ok papira. Što jeste ok.

Nije ok što papiri očigledno nisu u redu.

Ako je ova spekulacija tačna, a ne vidim šta bi drugo bilo uzrok potpune omerte oko datuma, onda ljudi iz struke treba da razmisle da li baš uvek treba da se ćuti.
Druze pises gluposti. Sta znaci da papiri nisu u redu? Ono sto vi zovete PAPIRI je pojam koji ne mozes da shvatih. Vec sam objasnjavao kako funkcionise procedura oko dokumentacije. Sva papirologija podleze tehnickoj kontroli od strane nezavisne institucije. Ona ceslja sve papire, provera ispravnost, kompletnost svega. Sledeci korak je PIO (PROJEKAT IZVEDENOG OBJEKTA). To radi geodezija, znaci da ,,nacrta'' sve izvedene pozicije radova (asfalti, ograde, kanali, regulacije tokova,..sve fizicki vidljivo), to je posao od nekoliko meseci u grubo. Zatim projektantska firma treba da uporedi poprecne profile iz projekta sa projektovanim poprecnim profilima i da da neke primedbe, sugestije ili saglsnost da su radovi izvedeni u skladu sa projektom. Tek onda se ulazi u proceduru za dobijanje upotrebne dozvole. NIJEDAN OTVOREN AUTOPUT NEMA UPOTREBNU DOZVOLU. Da li ti je sad jasno zasto se ne otvara deonica. HOCEMO DA ZADRZIMO INTEGRITET STRUKE.
 
Dobro, evo predloga: da dobijemo potpunu sliku šta se događa, @inzenjer10 , da li možeš da nam pošalješ broj predmeta u CEOP-u kako bismo bolje pratili.

Ja sam našao ROP-MSGI-9988-WA-7/2024, ali mi se čini da to nije to, jer vidim da je tu građevinska izdata tek u avgustu ove godine (pretpostavljam da je u pitanju neki objekat ili deo puta)?
 
Druze pises gluposti. Sta znaci da papiri nisu u redu? Ono sto vi zovete PAPIRI je pojam koji ne mozes da shvatih. Vec sam objasnjavao kako funkcionise procedura oko dokumentacije. Sva papirologija podleze tehnickoj kontroli od strane nezavisne institucije. Ona ceslja sve papire, provera ispravnost, kompletnost svega. Sledeci korak je PIO (PROJEKAT IZVEDENOG OBJEKTA). To radi geodezija, znaci da ,,nacrta'' sve izvedene pozicije radova (asfalti, ograde, kanali, regulacije tokova,..sve fizicki vidljivo), to je posao od nekoliko meseci u grubo. Zatim projektantska firma treba da uporedi poprecne profile iz projekta sa projektovanim poprecnim profilima i da da neke primedbe, sugestije ili saglsnost da su radovi izvedeni u skladu sa projektom. Tek onda se ulazi u proceduru za dobijanje upotrebne dozvole. NIJEDAN OTVOREN AUTOPUT NEMA UPOTREBNU DOZVOLU. Da li ti je sad jasno zasto se ne otvara deonica. HOCEMO DA ZADRZIMO INTEGRITET STRUKE.
i, koliko moze da potraje procedura za dobijanje upotrebne dozvole? Kad da ocekujemo pustanje puta u upotrebu? Da se vise ne frljamo ovde sa datumima.
 
i, koliko moze da potraje procedura za dobijanje upotrebne dozvole? Kad da ocekujemo pustanje puta u upotrebu? Da se vise ne frljamo ovde sa datumima.
Moze da potraje nekoliko meseci. Primera radi, tek sad smo usli u proceduru za dobijanje upotrebne dozvole na Ruma - Sabac.. Izboksovacemo najverovatnije neki privremeni tip upotrebne dozvole.
 
i, koliko moze da potraje procedura za dobijanje upotrebne dozvole? Kad da ocekujemo pustanje puta u upotrebu? Da se vise ne frljamo ovde sa datumima.
90 posto infrastrukture još iz Titovog vremena nema upotrebnu dozvolu a kamoli kasnije zaključno sa mostom na Adi koji tek skoro dobio upotrebnu...
 
Jedna informacija koju dobih danas u Badovincima. Imanje koje je na nestu gde će biti kružni tok je isplaćeno u iznosu od pola miliona eura.
Prilično velika kuća sa pomoćnim objektima i radionicom.
Navodno je prvobitno ponuđeno 160.000€ a uz pomoć advokata je isplaćeno 500.000€.
Naravno, to su seoske priče pa je moguće da se preuveličava.
 
Vrh