Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Jako cudna pozicija petlje koja prakticno okruzuje crkvu. Opet, da je petlja pomerena udesno moralo bi vise domacinstava da se rusi. Svejedno mi nije jasno zasto su ova dva objekta desno morala da se ruse?

Pogledajte prilog 206087

Verovatno jer su objekti u granicama tog plana (brzi put) a i preko puta tih objekata na drugoj strani je uključenje za smer ka loznici..

Ovde fali bar 2 benzinske pumpe i 2 odmaralista rasporedjenih na po 10 km (odmaraliste, pumpa, odmaraliste pumpa). Pumpe su donekle privatna stvar ali omdaralista bi morala da budu. Da li znate da li ima porjektovano neko omdaraliste? Na brzom putu ka Valjevu (Iverak, Lajkovac) ima jedno omdaraliste ovde ne videh ni jedno.

Da li neko zna kada ce zavrsiti odmaraliste na autoputu Ruma-Sabac kod Hrtkovaca ? Ta deonica je pustena ali ne i odmaraliste. Takodje nema ni jedne pumpe. Zamislite sad nekog u traniztu od RU do LO, 75km nigde pumpe, nigde odmaralista.
Mislim da ce ih u nekom trenutku raditi jer ni na novom autoputu ruma sabac nema ni pumpe ni odmaralista.. iako Deonica nije duga
 
Niti su ova dva objekta preblizu brzog puta (ako pogledaš na slici objekte iza oni su i bliži pa nisu rušeni) niti su prekoputa uključenja na isti. Jedino što mi pada na pamet je da su se vlasnici iscimali da dobiju odštetu jer nisu želeli da budu preblizu zbog buke.
 
Mali update sa lozničke obilaznice:
- Postavljaju se šipovi preko mosta na Štiri. Odavde je deo drugih dveju traka već asfaltiran.

IMG_8745.jpeg


-U jednom delu su postavljene privremene signalizacije, pretpostavljam da ćemo uskoro ići ovim putem kako bi se postojeća obilaznica prilagodila novom formatu trase

IMG_8748.jpeg



-Po izlasku sa te devijacije izgleda da će se ići jednim delom novoizgrađene trase, pa zatim kružnim tokom koji će biti buduća petlja, i onda dalje ka OMV pumpi. Pretpostavljam da je to radi završetka ovog nadvožnjaka
IMG_8758.jpeg
 

Jeste bajat tekst, ali da li je realno da se ovo pusti do kraja septembra? Meni pre deluje da će biti gotovo sredinom decembra, što mi je nezvanično reklo par ljudi koji rade blizu saobraćajnice (nek bude kad bude, samo da bude kako treba).
 
Prolazio sam danas lozničkom obilaznicom. Sada se ide ispod novoizgrađenog nadvožnjaka, preko kružnog toka koji će biti u sklopu brze saobraćajnice, zatim putem koji je bio rezervisan isključivo za vozila gradilišta, i na kraju novim delom obilaznice oko Loznice koji je paralelan sa postojećom. Novi deo je asfaltiran skoro sve do GP Trbušnica. Još jutros u 7 je bilo dosta mašina koje su skidale asfalt sa "starog" dela obilaznice, a takođe su i postavljani potporni stubovi za most preko Štire.

Glavni utisak u celoj priči mi je famozni kružni tok. Iskreno, ne može se bezbedno savladati bez da se spusti na 30-35km/h - možda će ta brojka biti i manja kada se pusti brza saobraćajnica u promet. Delovalo mi je kao da će gubitak vremena na tom delu biti poput prolaska kroz naplatnu rampu sa ENP, ali je ipak sporije.
 
Prolazio sam danas lozničkom obilaznicom. Sada se ide ispod novoizgrađenog nadvožnjaka, preko kružnog toka koji će biti u sklopu brze saobraćajnice, zatim putem koji je bio rezervisan isključivo za vozila gradilišta, i na kraju novim delom obilaznice oko Loznice koji je paralelan sa postojećom. Novi deo je asfaltiran skoro sve do GP Trbušnica. Još jutros u 7 je bilo dosta mašina koje su skidale asfalt sa "starog" dela obilaznice, a takođe su i postavljani potporni stubovi za most preko Štire.

Glavni utisak u celoj priči mi je famozni kružni tok. Iskreno, ne može se bezbedno savladati bez da se spusti na 30-35km/h - možda će ta brojka biti i manja kada se pusti brza saobraćajnica u promet. Delovalo mi je kao da će gubitak vremena na tom delu biti poput prolaska kroz naplatnu rampu sa ENP, ali je ipak sporije.
Ti kruzni tokovi su stvarno losa stvar na ovom putu. 35km/h je jos i dobro, desavace se da idu dva slepera jedan za drugim, kako mi deluje jedan sleper ce da zauzme obe trake dok bude prolazio kroz kruzni tok, a tek dva, ima prvom da se teglis za njima a jos sto ce da se napakuje 20 auta iza njih.
 

“Do sada je ukupno iskopano 4.122,3 metara, u obe tunelske cevi, odnosno 58,83 odsto.”
 
Bilo bi dobro da večeras dobijemo informacije o početku radova na ostalim delovima Fruškogorskog i malo više inženjerskih podataka o radovima u tunelu i na mostu. Kad bi makar jedan normalan novinar tamo bio, ovako pitanja su uvek o Kurtiju, Murtiju, genocidu, Đilasu.. niđe veze s temom.
 
I postavi AV pitanje o započinjanju radova na ostatku trase, ali Antić uspešno izbegao jasan odgovor.

AV: "Kad će da se radi Paragovo - Petrovaradin?"
Antić: "Ako mogu samo sekund, mi radimo bla bla bla.. Deonica Paragovo - Petrovaradin je najkompleksnija sa stanovišta imovinsko pravnih odnosa. Tamo je veoma skupo građevinsko zemljište.."

Rekao bih na osnovu ovog da su problem pare , sudski procesi i možda malo sporost katastra. Ne deluje da će skoro krenuti trasiranje. A ni tunel ispod Petrovaradina.
 

ЕКИПА ДНЕВНИКА НА ГРАДИЛИШТУ ПЕТОГ МОСТА ПРЕКО ДУНАВА:​

Надвија се вијадукт над Петроварадином​


Стубови и конструкција петог моста преко Дунава између Петроварадина и Каћа „изронили” су пре више месеци, а сада над долином, крај насеља Садови у Петроварадину, почиње да се надвија дугачак вијадукт који ће мост спојити са Фрушкогорским коридором.

2


Екипа „Дневника” посетила је то велико градилиште и уверила се да радови брзо одмичу. За разлику од пре неколико месеци градилишту је врло тешко прићи јер је читав простор насут стотинама кубика песка које камиони непрекидно довозе. Са сремске стране стубови су већ пришли последњим улицама Петроварадина иза некадашњег „Навипа” где сада постоји читава мрежа путева.
Радови су у току и на приступним саобраћајницама, које ће мост на петроварадинској страни, преко петљи прикључити на садашњу Рељковићеву улицу и Карловачки пут, са тим да ће у оквиру изградње моста до ових петљи од Жежељевог моста бити урађена брза саобраћајница. Велелепни вијадукт, осим у Садовима, сада је видљив и са Карловачког друма. Судећи према насутом туцанику пут ће водити крај Цркве Снежне Госпе, ка тунелу Ширине, који ће се налазити изнад Текија у Петроварадину у дужини од 350 метара.

2


Пети новосадски мост је амбициозни пројекат који чини део опсежног плана за унапређење инфраструктуре и успостављање веза између кључних тачака у Србији. Он ће бити дугачак 1.766 метра и повезаће Петроварадин са аутопутем Е-75 и имаће и транзитну улогу за теретни саобраћај, тако да камиони који су у транзиту, више неће пролазити кроз Петроварадин и Нови Сад. Такође, мост ће омогућити везу аутопутева Суботица-Нови Сад-Београд и Нови Сад-Зрењанин-Београд са Фрушкогорским коридором, односно Румом. На петљи Рума биће повезан са аутопутем Е-70 Београд-Загреб и Аутопутем Рума-Шабац и даље брзом саобраћајницом ка Лозници. Преко тог моста обезбедиће се веза и са паневропским коридорима 10 и 10Б.
Мост почиње 5.536 метара од почетка Фрушкогорског коридора код Каћа, а завршава се на 7.200 метара од почетка, премошћујући 560 метара широк Дунав. Састоји се од 668 метара дугесеверне прилазне конструкције, која се протеже на каћкој страни, главне мостовске конструкције дужине 505 метара и јужне прилазне конструкције на петроварадинској страни, која је дужине око 488 метара.

2


Ширина моста је 28 метара, а прилазне конструкције широке су 25 метара. Предвиђене су две коловозне, са по две саобраћајне траке широке по 3,5 метара. Мост, као и део Фрушкогорског коридора од Каћа до Петроварадина, имаће пешачке и бициклистичке стазе ширине по два метра.

Најдужи тунел у Србији
Више од половине тунела „Иришки венца” је избушено још почетком лета, а читав Фрушкогорски коридор ће бити завршен до септембра 2026. године, изузев моста у наставку Булевара Европе у Новом Саду, чији је рок за завршетак крај 2026. године. Неимарима је потребно четири месеца да избуше километар тунелске цеви, док је на почетку радова за то било потребно девет месеци због састава стане. Након завршетка радова, тунел кроз Фрушку гору ће бити најдужи у Србији, чак око 3,5 километара. Пошто се састоји из две цеви, то значи да ће кинеска компанија ЦРБЦ, која је ангажована на овом пројекту, укупно избушити седам километара тунела кроз Фрушку гору.

2


Подсетимо, изградња тунела званично је почела 1. маја 2021. и радници ЦРБЦ скоро годину и по дана борили су се тереном на северном порталу тунела, учвршћујући околне падине, да би у јесен 2022. почело бушење тунела хидрауличким бушилицама, пошто је употреба динамита у националном парку забрањена.

На силаску с моста са сремске стране биће изграђена петља и нови пут до друмско-железничког моста, који ће служити као део обилазнице око Петроварадина. Један прилаз мосту, усмерен ка Новом Сад, налази уз комплекс некадашње „Победе“, са петљом на Рељковићевој улици чији ће један део бити претворен у брзу саобраћајницу која води до Жежељевог моста. Други прилаз, усмерен ка Сремским Карловцима, иде уз шуму поред Дунава и биће део Фрушкогорског коридора. Са Карловачким друмом спаја се петљом у близини Кошарићеве баре, недалеко од цркве на Текијама. Одатле, Фрушкогорски коридор наставиће до дела Улице Рачког и Мишелука, поред МОЛ пумпе, све до Иришког венца где ће бити тунел испод Фрушке горе дугачак 3,5 километра.

2


Темељи свих стубова урађени су на бушеним шиповима, а стубови главног пилона ослањаће се на 37 бушених шипова пречника 1,5 метара и дужине око 36 метара. Мост је пројектован мост са косим затегама, са распонском конструкцијом од преднапрегнутог бетона променљивог попречног пресека и са двоструким кратким пилонима закошеним ка споља и високим 25 метара. Распони главног моста дуги су 134, 235 и 134 метра.

2


Главни извођач радова је кинеска компанија “China Road and Bridge Corporation” (CRBC). Мост као и цео пројекат Фрушкогорског коридора, финансира се из кредита кинеске банке за развој. У Новом Саду се тренутно граде два моста. Осим између Петроварадина и Каћа, ради се и на мосту између Новог Сада, у наставку Булевара Европе и Сремске Каменице. Како је раније најављено, ускоро би требало да почне и изградња трећег- пешачко-бициклистички.

3


 
Vrlo opasan narativ koji se unazad deceniju koristi u promociji infrastrukturnih projekata i kao takav sigurno može imati posledice po bezbednost saobraćaja.
Imperativ vremena u odnosu na bezbednost ne sme biti promovisana u medijima
stara mo pratim tvoje postove dugo i znam da si uvijek u pravu,ali mi sada nije jasno kako nije bezbjednije voziti brzom cestom 80km/h i za pola sata preci 40km,
nego se lomatati preko fruske gore sat vremena po onim krivinama i uzbrdicama pritom u drustvu mnogo slepera
meni dosadilo jedva cekam da se zavrsi barem ovaj potez oz petlje irig do paragova
bio bi zadovoljan da samo to puste,od rume je lagano ravnicom a iod paragova mi nje opasno
 
Vrh