Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

stara mo pratim tvoje postove dugo i znam da si uvijek u pravu,ali mi sada nije jasno kako nije bezbjednije voziti brzom cestom 80km/h i za pola sata preci 40km,
nego se lomatati preko fruske gore sat vremena po onim krivinama i uzbrdicama pritom u drustvu mnogo slepera
meni dosadilo jedva cekam da se zavrsi barem ovaj potez oz petlje irig do paragova
bio bi zadovoljan da samo to puste,od rume je lagano ravnicom a iod paragova mi nje opasno
Pogrešno si razumeo njegovu rečenicu "Imperativ vremena u odnosu na bezbednost ne sme biti promovisana u medijima".
Putevi se grade da bi se povećala bezbednost učesnika. Ne da bi neko stigao za 15 minuta ranije već da bi bezbedno stigao.
Čak i kritičari ograničenja na auto-putu od 100 km/h Čačak - Beograd su uvideli da se benfit te deonice ogleda u 140 puta povećanju bezbednosti i drastičnom smanjenju nezgoda a ne da li će neko stići do Zlatibora ili Tare 30 minuta ranije.
 
Kakvo će rešenje biti za naplatnu stanicu i petlju? Hoće li se sa brze ceste isključivati na autoput ili na obilaznicu oko NS ako se ide u tom pravcu?
 
Koliko je meni poznato, bicće neka "truba" na ukrštanju autoputa i brzog puta. Na samoj trubi će biti naplatna stanica. Od Petrovaradina bi trebalo da se ide pravo prema Kaću i to bez naplate. Naplata je samo u slučaju da se izlazi na autoput, odnosno silazi sa autoputa na brzi put. Brzi put nema nikakav kontakt sa "obilaznicom" (paralelne trake sa autoputem) oko Novog Sada. Vidi sluku dole.

petlja.png

Takodje je bilo reči da se odustalo od kraka prema Kaću. Što onda isapda, ako se ide ka Zrenjaninu od Petrovaradina, da treba da se "uzme kartica" ukljuci na autoput, preveze 500m i plati za tih 500m pa onda obilaznicom do puta za Zrenjanin, što je jedno veliko cimanje.
Iskreno msilim da će biti kako je orginalno zamišljeno, jer je u ktarastru već ispercelisana petlja. Ako odete na Geosrbiju videcete obrise petlje. Vide se i stubovi za nadvožnjak i dalje ka Kaću.

katastar.png

Brzi put NS-RU će imati i naplatu, samo će se to zvati "tunelarina". Moja procena je da ce 97% saobracaja na toj deonici ici kroz tunel i samim tim je plaćati. Jedino ako idete iz Iriga to Rume i obrnuto, tad se vozite besplatno.
 
Nažalost, postoji nova tabla sa mapom koju smo videli tokom posete Vučića gradilištu i na njoj je izbrisan deo koji vodi ka NS - ZR (auto)putu. Parcele jesu iseckane još i ranije. Ovo sa naplatom za sve koji idu tu kratku deonicu će biti užasno smaranje, pa i makar da je 20 din cena.
 
Nažalost, postoji nova tabla sa mapom koju smo videli tokom posete Vučića gradilištu i na njoj je izbrisan deo koji vodi ka NS - ZR (auto)putu. Parcele jesu iseckane još i ranije. Ovo sa naplatom za sve koji idu tu kratku deonicu će biti užasno smaranje, pa i makar da je 20 din cena.
Nadajmo se da će nekom pasti na pamet i ovo rešenje da u zoni grada ima neprekinutu vezu sa drugim delom grada jer neposredno pre sadasnje naplatne rampe imamo nadvožnjak i ove krakove već izgradjene samo to treba upristojiti,obeležiti i usmeriti i povezati na brzu saobraćajnicu.Ko želi sa koridora i na koridor ima petlju i rampu.Mislim da bi ulaganja bila minimalna.

nssssss.JPG
 
stara mo pratim tvoje postove dugo i znam da si uvijek u pravu,ali mi sada nije jasno kako nije bezbjednije voziti brzom cestom 80km/h i za pola sata preci 40km,
nego se lomatati preko fruske gore sat vremena po onim krivinama i uzbrdicama pritom u drustvu mnogo slepera
meni dosadilo jedva cekam da se zavrsi barem ovaj potez oz petlje irig do paragova
bio bi zadovoljan da samo to puste,od rume je lagano ravnicom a iod paragova mi nje opasno
Naravno niko to ne spori ,moj post je usmeren ka odredjenim strukturama i medijima koji mnoge projekte koje ovde pratimo već vode kao gotove pa se lakoverni vozači,posebno mladji lože na taj način i imaju osećaj niže vrste i gubitak samopouzdanja ako do Zlatibora na primer nisu stigli za kako ono kako nekad neko reče davne 2014 za dva sata.
Često me iznenadi koliko ljudi uopšte veruju medijima i ne znaju pravo stanje putne mreže.

Kada sam nekad davno polagao za B,C,D,E kategoriju pisalo je da vožnju treba prilagoditi pored ograničenja brzine uvek i uslovima puta pa bih voleo da se u javni prostor sa medija i govornica promoviše ta reč.

Niko normalan valjda nije protiv izgradnje puteva što prisustvom na ovom forumu i potvdjujemo ali moj i tvoj život zavisi i od ovih drugih zar ne.
 

“Do sada je ukupno iskopano 4.122,3 metara, u obe tunelske cevi, odnosno 58,83 odsto.”
znači - proboj negde u junu/julu 2025.
 
Ne znam šta ih sprečava da rade obilaznicu oko Rume ili tunel Širine ili bar spoj od mosta do magistrale Petrovaradin - Karlovci. Svrsishodnije je da rade na obilaznici oko Rume dok se tunel probija. Obilaznica je isto zahtevna i ima par petlji. Zna to da se otegne. Mogli su to da rade pa tunel kad bude gotov, bude. Svkako imaju obilaznicu spremnu.
Nekako imam osećaj da će da završe tunel a da ostalo neće biti spremno. Ima da slušamo vesti kao o mostu preko Save. Most gotov a radi se na pristupnim saobraćajnicama posle još godinu i po.
 

Sabac loznica do kraja godine
Bad.. slepcevic do kraja 2026
Ruma novi sad 2026
Inače spominju i krak ka malom zvorniku dužine 20ak km ako dobiju pare od eu
 
Malopre sam prošao putem od Šapca ka Loznici. Zapalo mi je za oko da je kod "šljunkare" izgleda vidljiv asfalt već. Pokušaću još jednom da bacim pogled sutra u povratku.
 
Zasto zaboga 15 km za 2,5 godine. Vec je sve trasisrano a skro sva ukrstanja su kruzni tokovi ? Da nije neki lapsus ?

Smatram zbog novog mosta pored postojećeg što treba da se gradi.. msm ne bi bilo loše pored toga da uradi jedan integrisani granični prelaz.. opet videćemo kad ce biti gotov ovaj krak mozda i pre roka

Malopre sam prošao putem od Šapca ka Loznici. Zapalo mi je za oko da je kod "šljunkare" izgleda vidljiv asfalt već. Pokušaću još jednom da bacim pogled sutra u povratku.
Da jeste prošao sam I ja.. počeli su i da nasipaju put uključenje ka kruznom toku u lešnici
 
Smatram zbog novog mosta pored postojećeg što treba da se gradi.. msm ne bi bilo loše pored toga da uradi jedan integrisani granični prelaz.. opet videćemo kad ce biti gotov ovaj krak mozda i pre roka


Da jeste prošao sam I ja.. počeli su i da nasipaju put uključenje ka kruznom toku u lešnici
Jel ima negde da se vidi detaljniji plan ove trase? Dobijam razlicite informacije da ce u Badovincima gde brzi put prolazi kroz selo (sto je po meni totalni idiotizam) biti kruzni tok, dok neki kazu da ce biti nadvoznjak na mestu ukrstanja brzog puta sa ulicom.
 
Malopre sam prošao putem od Šapca ka Loznici. Zapalo mi je za oko da je kod "šljunkare" izgleda vidljiv asfalt već. Pokušaću još jednom da bacim pogled sutra u povratku.
Tako je, asfaltiran je taj deo. Takođe sam video da su oko svake petlje/kružnog toka počeli da stavljaju znakove "u magli", posle AP od Šapca su stavili i onaj sa kilometražom do naseljenih mesta.
Ja sam video da su premostili put kod crkve u Zminjaku, faktički je taj nadvožnjak iznad lokalnog puta završen. U smeru ka Šapcu postoji još jedan nadvožnjak iznad brze saobraćajnice, njega još nisu kompletirali. Takođe, ostalo je u Loznici da završe obilaznicu. Slikao sam sve u sredu pa kad budem imao vremena okačiću.

Moj utisak je da ovo može da se završi za 2-3 meseca. Govorka se da je otvaranje 18.12.
EDIT: Da ne stavljam slike, Drivin video dovoljno govori, doduše fali jedan mali segment oko Drinske ulice koji ću kasnije okačiti.
 
Jel ima negde da se vidi detaljniji plan ove trase? Dobijam razlicite informacije da ce u Badovincima gde brzi put prolazi kroz selo (sto je po meni totalni idiotizam) biti kruzni tok, dok neki kazu da ce biti nadvoznjak na mestu ukrstanja brzog puta sa ulicom.
Na žalost Zminjak je duž puta 4 km A Badovinci imaju preko 5 km glavnu ulici. Tu su jos i Dublje, Klenje, Belotić mesta koja se prostiru u smeru jug - sever. Pretpostavljam da ce u Badovincima ipak biti nadvoznjak jer bi na kružnom toku bilo previše traktora a to se izbegava na brzom putu. Na kružnim tokovima na brzom putu Šabac Loznica moguće je samo prolaz u smeru brzog puta i isključenje na jednu stranu, a za prelaz su pravljeni nadvoznjaci.
 
Vrh