Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Бежање Шапца од Саве није било условљено само позицијом Зорке, већ и пруге и војске. Дуго је касарна била на Сави до негде после агресије. А и дан данас туда имамо бивше корито реке Камичак, и бившу депонију Дудару. Ово како је нацртано је у теорији добро, али у пракси има 5 укрштања са пругом, прво на кривини насипа који иде од моста где је около мочвара, па би и пут морао бити на стубовима до вашаришта Михајловац, друго и треће би били постојећи прелази Партизанске и Савске преко пруге, а четврти и пети у зони саме железничке станице где има више колосека и разних железничких објеката.
Nije to sve neizvodljivo. Ne znam zasto je podvoznjak ili nadvoznjak kod nas misaona imenica. Moze se i pruga izmestiti malo blize Savi, a ostaviti npr 2 prolaza ispod pruge za deo prema keju. Mocvara, nije bas kao Luzijana, to se da nasuti. Tu nikad ne plavi Sava nego se izliva u Srem. Moze se i skretnica pomeriti blize mostu. npr. ovako.

2.jpg


Kad se izmesta pruga moze se napraviti i normalna zeleznicka stanica a i autobuska. Posto svugde u svetu, gde se i malo misli, jedno pored drugog. Trijangla ne bi bila odsecena od grada. Povezao bi se brzo istok sa severom i zapadom grada. Moze se i deo Dudare prebaciti i popuniti rupe i mocvare.
Nije fora samo stici do grada i onda nemati kud. Saobracaj treba da tece a ne uliti 4 trake u 1.
Opet kazem, gde postoji vizija i volja, nadje se resenje.
 
Овако измештање железнице би било веома скупо, прво би морао да се прави нови насип од самог моста преко вашаришта и кванташке пијаце где је ниже земљиште, и тик испред уласка у Стари град, и преко бивше депоније Дудара која је ове године насипана и постала је неупоредиво више и веома нестабилно земљиште. Друго, железничка станица има неупоредиво већи део теретних колосека и колосеке ка Зорки који имају само један пролаз испод надвожњака који води на стари мост.
Треће, Кинези су купили простор око старе млекаре преко пруге иза Триангле и ту граде своје насеље за њихове раднике у Минту.
 
Primetno je da na autoputu Ruma Šabac nema teretnih vozila. Vesić je najavljivao rešenje putarine za teretna vozila na magistralnim putevima. Da li neko zna dokle se stiglo?

Izborni ciklusi i promena ministara i njihovih kabineta je rak rana svakog ozbiljnog projekta.

Ne treba zanemariti ni bočne uticaje lobija.

Većina transportera je upoznata i zna da u Slovačkoj,Bugarskoj Češkoji Madjarskoj dobijaju račun i za kilometre koje nisu napravili na autoputevima ali se ovde redovno iščudjavaju odluci o tako nečemu.

I ima jedan fenomen a to je nepoštovanje znakova za dozvoljeno osovinsko opterećenje,vozači valjda loše vide ,znakovi sitni a i kontrolni organi baš tad imaju neka preča posla.
 
Primetno je da na autoputu Ruma Šabac nema teretnih vozila. Vesić je najavljivao rešenje putarine za teretna vozila na magistralnim putevima. Da li neko zna dokle se stiglo?
Нидокле ( како би рекли Вреочани ) . Ибарска магистрала је пуна претоварених шлепера који иду у конвојима....
 
Нидокле ( како би рекли Вреочани ) . Ибарска магистрала је пуна претоварених шлепера који иду у конвојима....
Evo da ponovim priču koju sam davno ovde ispričao.
Moj prijatelj inače vlasnik transportnog preduzeća odbija da kupi tag čak i u ovoj 2024 godini.
Vozačima daje redovno pare za putarinu na ruke,oni ustanu malo ranije i do Čačka tri puta nedeljno "rizikuju" ,isti recept primenjuje i ka Novom Sadu i ka Nišu tako da gle čuda nema problema sa odlivom vozača.Nije sve idila,ponekad imaju nepredvidjenih "logističkih troškova" na za to predvidjenim mestima ali...

Došlo se do win win situacije a kako se takva ekonomija zove rećiće neko ekonomske struke
 
Једино што путеви пропадају због тога.
Da iz našeg ugla najpre kao korisnika kome će pući šoferka ili trap ako se otvori neki krater a na kraju i kao poreskog obveznika.

Ali iz ugla ovih što voze pretovarene kamione i time plaćaju manje radnih sati vozača i goriva to dodje kao investicija u jedan budući posao.

Iste te puteve će država posle renovirati a posao će dobiti pogadjajte ko.
 
Moj prijatelj inače vlasnik transportnog preduzeća odbija da kupi tag čak i u ovoj 2024 godini.

Ја нисам могао да верујем кад сам се скоро возио аутобусом 491 Младеновац - Београд и сконтао да аутобус који колико пута дневно уђе и изађе на наплатну рампу нема таг, нити возач има картицу, него плаћа путарину у кешу.
 
Ја нисам могао да верујем кад сам се скоро возио аутобусом 491 Младеновац - Београд и сконтао да аутобус који колико пута дневно уђе и изађе на наплатну рампу нема таг, нити возач има картицу, него плаћа путарину у кешу.
To je tek priča o nama.

Putevi godinama za pravna lica imaju famoznu godišnju pretplatničku kartu koja košta 400 X relacija.

Uglavnom je uzima Lasta i neki prevoznik ako te godine imaju neki posao na jednoj relaciji.

Lasti u Mladenovcu i Sopotu odgovara jer im jedan autobus danas ide i po 6 puta do Beograda.

Ali nikome u ovoj državi da padne na pamet da ponudi tag u toj varijanti ili makar postpejd tag kome bi pri slanju fakture ta relacija bila tarifirana sa 0.

E sad jedan broj autobusa nema ni tu pretplatničku pa onda kao pre 100 godina plaćaju putarinu i čuvaju računćiće i prave gužvu na ionako preooterećenoj rampi kao što je izlaz Mali Požarevac.
 
Мала техничка информација за возаче. После млекаре Шабац има пуно блата на коловозу због улаза на депонију грађевинског отпада, пазите сад кад има кише.
 
Nije to sve neizvodljivo. Ne znam zasto je podvoznjak ili nadvoznjak kod nas misaona imenica. Moze se i pruga izmestiti malo blize Savi, a ostaviti npr 2 prolaza ispod pruge za deo prema keju. Mocvara, nije bas kao Luzijana, to se da nasuti. Tu nikad ne plavi Sava nego se izliva u Srem. Moze se i skretnica pomeriti blize mostu. npr. ovako.

Pogledajte prilog 192628

Kad se izmesta pruga moze se napraviti i normalna zeleznicka stanica a i autobuska. Posto svugde u svetu, gde se i malo misli, jedno pored drugog. Trijangla ne bi bila odsecena od grada. Povezao bi se brzo istok sa severom i zapadom grada. Moze se i deo Dudare prebaciti i popuniti rupe i mocvare.
Nije fora samo stici do grada i onda nemati kud. Saobracaj treba da tece a ne uliti 4 trake u 1.
Opet kazem, gde postoji vizija i volja, nadje se resenje.
Пруга посред парка, и то баш код мостића, значи још једна препрека за бољу повезаност центра о обале. А ако додамо и тај потенцијални булевар то су две препреке. Станица никоме не смета ту где је сада.
 
Šabac treba da se širi. Potrebno je da se već razmišlja o novom delu grada sa prostranim, širokim bulevarima. A gde bolje nego u pravcu ka Majuru. O tome sam već pisao, stanica može da se izmesti a trasom sadašnje pruge može da ide bulevar.
 
Šabac treba da se širi. Potrebno je da se već razmišlja o novom delu grada sa prostranim, širokim bulevarima. A gde bolje nego u pravcu ka Majuru. O tome sam već pisao, stanica može da se izmesti a trasom sadašnje pruge može da ide bulevar.
Ako se izmesti pruga kao na slici, deo stare pruge moze da bude jos jedan bulevar ka Majuru ali moja ideja je bila da se prvo grad i industrijske zone povezu sa autoputem.

Пруга посред парка, и то баш код мостића, значи још једна препрека за бољу повезаност центра о обале. А ако додамо и тај потенцијални булевар то су две препреке. Станица никоме не смета ту где је сада.
Shvatas da je ovo skica crtana slobodnom rukom a ideja je da se pruga pomeri kako bi se napravio prostor za bulevar i bolju povezanost sa gradom (nema mnogo nadvoznjaka). Ne vidim kakava je to prepreka preci jos jedan semafor ? Bulevar povezuje grad i obe industrijske zone sa autoputem. Bulevar ubrzava saobracaj sa jednog kraja grada na drugi (ugrubo istok, zapad). Bulevar ce postati novi ekonomski centar grada sa dosta parkinga. Bulevar sa biciklistickim stazama omogucava ljudima da stignu do radne zone sever, biciklom, elketricnim tortinetima, motorima. Sve to smanjuje guzvu i zagadjenje i povecava bezbednost. Bulevar pravi nova parking mesta. Bulevar otvara zemljiste oko njega za izgradnju stambeno poslovnih objekata, ili objekata od opsteg znacaja. Ljudi ce ziveti blizu reke a ne odlaziti na reku. Bulevar je razvojna sansa grada. Grad ne moze da se dalje razivija ako nema bulevare.
Ne znam kako si zakljucio da stanica nikom ne smeta ? Ako neko preseda sa autobusa na voz sigurno da mu znaci da je bolje da je jedna pored druge. Evo npr. u BG, stara zeleznicka i autobuska su bile jedna pored druge. Na Novom Beogradu, nove stanice sto se prave, prave se jedna pored druge. Pogledaj ostale gradove Evrope. Da li mislis da je to slucajno ?

Овако измештање железнице би било веома скупо, прво би морао да се прави нови насип од самог моста преко вашаришта и кванташке пијаце где је ниже земљиште, и тик испред уласка у Стари град, и преко бивше депоније Дудара која је ове године насипана и постала је неупоредиво више и веома нестабилно земљиште. Друго, железничка станица има неупоредиво већи део теретних колосека и колосеке ка Зорки који имају само један пролаз испод надвожњака који води на стари мост.
Треће, Кинези су купили простор око старе млекаре преко пруге иза Триангле и ту граде своје насеље за њихове раднике у Минту.
Ne znam da li bi bilo skopo. Licno ne verujem da 2km nasipanja tucanikom neka investicija. Realno ta pruga sa drvenim pragovima je zrela za rekonstrukciju, osim ako ne zelimo da nam isklizne neka cisterna sa amonijakom kao sto se desava ovih dana samo se zataskava. Mozda bi to i bio argument da se trazi pomoc republike za rekonstrkuciju (izmestanje) i da dobijemo elektrificiranu prugu sa betonskim pragovima, novu i modernu zeleznicku stanicu.
Evo kako izgleda pruga "za velike terete".
https://www.google.com/maps/@44.761...XzRAqUFNt16!2e10!3e11!7i5760!8i2880?entry=ttu
1.jpg


Sve to zemljsite je bila bara do pre 50ak godina. Benske Bare su kompletno nasute. Vidim tamo nijedna zgrada nije potonula. Sama zeleznicka nije potonula. Ne vidim zasto bi ova sad pruga potunula. Zeleznicka stanica se i ne mora cela izmestati a mozd i nije neki trosak kad se sve pravi iz pocetka. Mozda se neki koloseci mogu iskoristiti.
Dudara se mora izmestiti. To je ekoloska bomba na manje od 1km vazdusnom linijom od cenra grada. To svkako treba resiti. Ne sadjenjem trave preko :) i guranjem pod tepih kao u da smo u Springfildu. Eto ideje da se traze sredstva iz fondova EU ili republike :).
Sto se tice kineza, to je samo jos jedan razlog za bulevar. Izgradice se celo jedno naselje, svim tim ljudima je potrebna nova infrastruktura. Svi ti ljudi i njihobe potrebe ce samo opeteretiti postojecu infrastrukturu. Exproprijacija se moze uraditi za stvari kao stu su ulice i putevi.
 
Ипак су све те идеје тешко изводиве. Једино за шта сам ја начуо да је извесно јесте укидање пруге између Триангле и Шумице, дуж улице Пилота Танасића, али и то је до железница пре него до града.
 
tj. premestanje triangle kod mosta



triangla.PNG




Sto se tice bulevara, dovoljno je asfaltirati sadasnje ulice pored pruge i povezati ih sa putem ka mostu.
 
Ако се укине железнички триангл у правцу Штитара, онда може да се направи булевар по источном ободу насеља Триангла и да избије на кружни ток раскрснице Партизанске и Јанка Веселиновића уз рушење можда 5 кућа максимално.

Садашње улице уз пругу, ако се мисли на Васе Андолије и Пилота Танасића, чекају укидање пруге.
 
...isti recept primenjuje i ka Novom Sadu i ka Nišu tako da gle čuda nema problema sa odlivom...
Ibarska je u daleko boljem stanju nego stari put do NS, a ka Nišu je stanje šareno, ali je uglanom loše. Na oba pravca ima dosta naselja, a pogotovo kroz gradove je nezgodno jer su zabrane kroz centar svugde.
Kamionu treba čitavih 5 sati BG-Niš starim putem, a autoputem oko 2,5. Još ako plati kaznu. Tako da se vrlo retko ko odlučuje za "carigradski drum".

...

 
Ibarska je u daleko boljem stanju nego stari put do NS, a ka Nišu je stanje šareno, ali je uglanom loše. Na oba pravca ima dosta naselja, a pogotovo kroz gradove je nezgodno jer su zabrane kroz centar svugde.
Kamionu treba čitavih 5 sati BG-Niš starim putem, a autoputem oko 2,5. Još ako plati kaznu. Tako da se vrlo retko ko odlučuje za "carigradski drum".

...


Завршетак радова на јесен звучи јако фино :)
 
Zvuči...Ali kako se odvijaju radovi na području Šabačke opštine rekao bih da je realniji rok proleće sledeće godine. Daj bože da nisam u pravu....
 
Zašto je nerealno? Započeti su radovi na petlji Tabanović i na nadvožnjaku preko puta ŠA-BĆ i pruge. A to su dva najkompleksnija objekta. Razumem skepticizam poučeni iskustvima sa drugih projekata ali ovde se jesen čini kao realan rok. Jedino gde može zapeti je eksproprijacija.
 
Vrh