Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Možda je skuplje rešenje jer traži više prostora, ali mislim da au izduženi kružni tokovi bolje rešenje na raskrsnicama sa izrazito asimetričnim saobraćajem. Trake se pred raskrsnicu više razdvoje, a oni što skreću levo, imaju unutar kružnog toga, pošto pređu desnu traku, prostor da sačekaju uključenje. Naravno, u njima ne bi mogao da važi princip regulacije gde svi imaju trougao. Tako se manje usporava glavni tok, a devijacija je manja, pa je i mamje mogućnosti za nezgodu.
Na ona prva dva od Kg ka Batočini, skreće se naglo, gotovo pod 90⁰ i vozaču koji se malo zamisli, lako je da produži pravo, pored Fiatovog znaka ili krsta.
 
Мислим да су овом конкретном случају могли и да направе кружни ток пошто је петља већ узела огромну површину. Полудетелина има фалинку што није шира по оси пута за Дреновац па се улива у део под нагибом.
 
Možda je skuplje rešenje jer traži više prostora, ali mislim da au izduženi kružni tokovi bolje rešenje na raskrsnicama sa izrazito asimetričnim saobraćajem. Trake se pred raskrsnicu više razdvoje, a oni što skreću levo, imaju unutar kružnog toga, pošto pređu desnu traku, prostor da sačekaju uključenje. Naravno, u njima ne bi mogao da važi princip regulacije gde svi imaju trougao. Tako se manje usporava glavni tok, a devijacija je manja, pa je i mamje mogućnosti za nezgodu.
Na ona prva dva od Kg ka Batočini, skreće se naglo, gotovo pod 90⁰ i vozaču koji se malo zamisli, lako je da produži pravo, pored Fiatovog znaka ili krsta.

Тако је у Турској. Турска је цела испресецана овим магистралама са две саобраћајне траке по смеру и разделним острвом. У већини случајева укрштања са другим путевима су изведена оваквим издуженим кружним токовима где главни правац магистрале има предност (нема троугао). Највећа дозвољена брзина на овим магистралама је 110 км/ч, а у зони тог издуженог кружног тока ван насељеног места углавном 70 км/ч.
 
Da, upravo na osnovu iskustava sa njima i pišem.
Ispred sledi niz znakova za postepeno sniženje brzine 90, 70, u kombinaciji sa sve češćim vibrotrakama. Prilično bezbolno se prolaze. Tu su često postavljene i 2D figure policajca i vozila sa rotacijom. Sasvim dovoljno da se uspori.
 
Свиђају ми се та решења.
Покушавам да нађем фотографије како то изгледа, ако могу да вас замолим да их поставите овде
 
Da, upravo na osnovu iskustava sa njima i pišem.
Ispred sledi niz znakova za postepeno smanjenje brzina 90, 70, u kombinaciji sa svim češćim vibrotrakama. Prilično bezbolno se prolaze. Tu su često postavljene i 2D figure policajca i vozila sa rotacijom. Sasvim dovoljno da se uspori.
TR.JPG
 
Nikako mi se ne sviđaju ovakva rešenja za naš vozački mentalitet. Ovde iz leve, brze trake skrećeš levo. Prinuđen si da usporiš dok onaj koji ide pravo može da vozi 70km/h?!
Kružni tok sa širokim radijusom, fizički razdvojene trake unutar kružnog toka (poput turbo kružnog kod Spensa u NS) i kamere za merenje brzine nekoliko desetina metara pre ulaska u kružni tok, ograničenje 50km/h. Sasvim dovoljno za bezbedno odvijanje saobraćaja.
 
Nikako mi se ne sviđaju ovakva rešenja za naš vozački mentalitet. Ovde iz leve, brze trake skrećeš levo. Prinuđen si da usporiš dok onaj koji ide pravo može da vozi 70km/h?!
Kružni tok sa širokim radijusom, fizički razdvojene trake unutar kružnog toka (poput turbo kružnog kod Spensa u NS) i kamere za merenje brzine nekoliko desetina metara pre ulaska u kružni tok, ograničenje 50km/h. Sasvim dovoljno za bezbedno odvijanje saobraćaja.
Pred raskrsnicu dobijaš traku za skretanje levo i isto tako kad se uključuješ, ulaziš u tu traku koja postaje traka za ubrzavanje nakon raskrsnice. A između, u krugu, ima dovvoljno mesta da i velika vozila dačekaju uključenje. U praksi to lepo funkciniše. Nije ni turski mentalitet mnogo drugačiji od našeg.
A najefikasniji način za usporavanje saobraćaja je kamera. Usporava čak i ispod brzine dozvpljene znakom.
Primećujem na MV da od uvođenja kamera za računanje parcijalne prosečne brzine, sve više vozača vozi i ispod dozvoljenih 130. Neki se valjda plaše kazne, a neki su ukapirali koliko im pada potrošnja za samo desetak - petnaest km niže brzine, dok vremenski ne gube mnogo, tek 10-15 minuta, što se ponekad delimično, pa i u potpunosti, može nadoknaditi tagom. (Manji benzinci su posebno na to osetljivi, pa 500 - 700 obrtaja manje može da im sačuva i do 2l/100.)
 
A sto ga ne naprave ovako, ali denivelisano (slicno kao kod Arene na Novom Beogradu, tako da oni koji idu dalje ka Loznici su na glavnom putu, a oni koji skrecu, nek se penju na kruzni tok. Smanjenje brzine ne neprihvatljivo iz vise razloga, kao sto je nemogucnost kontrole, mogucnost sudara, usporavanje saobracaja i sl. Mislimo malo sta ce biti za 50-80 godina, a ne sta ce biti pola godine posle pustanja trase.
 
Pred raskrsnicu dobijaš traku za skretanje levo i isto tako kad se uključuješ, ulaziš u tu traku koja postaje traka za ubrzavanje nakon raskrsnice. A između, u krugu, ima dovvoljno mesta da i velika vozila dačekaju uključenje. U praksi to lepo funkciniše. Nije ni turski mentalitet mnogo drugačiji od našeg.
A najefikasniji način za usporavanje saobraćaja je kamera. Usporava čak i ispod brzine dozvpljene znakom.
Primećujem na MV da od uvođenja kamera za računanje parcijalne prosečne brzine, sve više vozača vozi i ispod dozvoljenih 130. Neki se valjda plaše kazne, a neki su ukapirali koliko im pada potrošnja za samo desetak - petnaest km niže brzine, dok vremenski ne gube mnogo, tek 10-15 minuta, što se ponekad delimično, pa i u potpunosti, može nadoknaditi tagom. (Manji benzinci su posebno na to osetljivi, pa 500 - 700 obrtaja manje može da im sačuva i do 2l/100.)
Slozio bih se kad bi to vazilo za sve, ali oni koji divljaju nekako uvek izbegnu kazne, oni sto voze "drzavna kola" lete, tako da ispastaju samo obicni likovi. A i upravljanje samo selektivnim ispisanim kaznama vredja dostojanstvo.
 
Sto ovako ne uradise majko mila.... Ima li plana u lobanji bilo kojeg strucnjaka... Sta se izlomise tako, preskakali iz njive u njivu ko im je dao ili gde su lakse oteli da tako kazem..
Па зато што би тако било и брже и јефтиније. Не би морали да праве два прелаза преко исте пруге нпр.
 
Sto ovako ne uradise majko mila.... Ima li plana u lobanji bilo kojeg strucnjaka... Sta se izlomise tako, preskakali iz njive u njivu ko im je dao ili gde su lakse oteli da tako kazem..
Jel si u obzir uzeo jos neke kriterijume osim sto si povukao crvenu liniju na najkracu deonicu ?
 
Sto ovako ne uradise majko mila.... Ima li plana u lobanji bilo kojeg strucnjaka... Sta se izlomise tako, preskakali iz njive u njivu ko im je dao ili gde su lakse oteli da tako kazem..
Pogledajte prilog 192450

Zato što bi put onda išao pravo posred stitara i tabanovica.. inače trasa je i menjana zbog meštana stitara koji su se žalili.. zato sad i put seče prugu na dva mesta..
 
Nikako mi se ne sviđaju ovakva rešenja za naš vozački mentalitet. Ovde iz leve, brze trake skrećeš levo. Prinuđen si da usporiš dok onaj koji ide pravo može da vozi 70km/h?!
Kružni tok sa širokim radijusom, fizički razdvojene trake unutar kružnog toka (poput turbo kružnog kod Spensa u NS) i kamere za merenje brzine nekoliko desetina metara pre ulaska u kružni tok, ograničenje 50km/h. Sasvim dovoljno za bezbedno odvijanje saobraćaja.
Био синоћ прилог на тв Лотел, мислим да ће бити и на YouTube.
Ево једне од слика кружног тога, биће пре како је @blagic написао
IMG_7751.jpeg
 
Dobra stvar ovde je što će saobraćaj neće mešati sa lokalnim nego će kružni tok služiti samo za uključivanje/isključivanje sa brzog puta. Jedino mi je nejasno kao će onda rešiti uključivanje na lokalni put. Još jedan kružni tok ili T raskrsnica?
 
Jel to taj kružni tok kod obilaznice? Ako je verovati na openstreet ovako će izgledati uključenje na brzi put
Screenshot_20240314_122946_Chrome.jpg
 
Autoput je nekako "ni bilzu - ni daleko" od Šapca. Nekako je tu a opet ne koristi 100% ljudima. Dosta ljudi i dalje bira stari most. Nekako dok se izvučes iz grada ili prođeš kroz grad i dođeš do naplatne rampe, već si na pola puta do Platičeva sa mnogo manje stresa. Mislim da problem leži u tome sto ne postoji adekvatan pristup gradu. Godinama je fabrika ZORKA bila prioritet i infrastruktura je pravljena prema potrebama ZORKE, što je i imalo smisla. Sad je put dosao sa druge strane grada, suprotno od ZORKE. Pristup gradu vam je preko preopterećene saobraćajnice sa kružnim tokovima i gomilom denivelisanih šahtova ili preko Trijangle, zaboravljenog naselja gde svi parkiraju na ulicu pa se kao zmija provlačite dok prilazite gradu.

Rešenje za ovaj problem a i razvoj grada je u jednom bulevaru koji se protže od mosta koda autoputa, kroz industrijsku zonu, dalje pored Save sve do sadašnje petlje kod starog "novog" mosta. Bulevar bi trebao imati 6 traka, barem kroz gradski deo od Trijangle do mosta blizu Zorke, sa parkingom sa strane, biciklističkim stazama i trotoarom. Kroz industrijsu zonu moze i 4 trake. Zatim svaku veću ulicu povezati sa bulevarom. Tako bi se bulevar "zario" u tkivo grada i bio svima dostupan. Otvorio bi se prostor za razvoj grada prema Savi i lepa postavka grada za dalji razvoj sad dok su tu livade. Inace grad se pretvara u kasabu pez ikakve vizije razvoja. 30g ni jedna šira ulica nije napravljena a broj automobila se uvećao a kultura vožnje pala. Šta više neke su ulice proglašene jednosmernim pa je prava vratolomija doći iz jednog kraja grada u drugi. Ne znam da li grad moze da traži neke pare od republike za ovu investiciju. Porazna je činjenica, da jedan grad 30g stvara neki novac i da se za 30 godina ništa ne vidi da je urađeno na razvoju grada.
1.jpg
 
Бежање Шапца од Саве није било условљено само позицијом Зорке, већ и пруге и војске. Дуго је касарна била на Сави до негде после агресије. А и дан данас туда имамо бивше корито реке Камичак, и бившу депонију Дудару. Ово како је нацртано је у теорији добро, али у пракси има 5 укрштања са пругом, прво на кривини насипа који иде од моста где је около мочвара, па би и пут морао бити на стубовима до вашаришта Михајловац, друго и треће би били постојећи прелази Партизанске и Савске преко пруге, а четврти и пети у зони саме железничке станице где има више колосека и разних железничких објеката.

Моје неко лаичко виђење је да би најадекватније решење било дуплирање трака од петље до стате млекаре код рампе на крају Триангле, као и дуж трансверзале са денивелисањем пружених прелаза код бувљака и на трансферзали, а излаз улице Боре Тирић на Триангли на улицу Кнеза Мирослава затворити. Такође дуплирати и улицу Гаврила Принципа. Истина остаје Камичак као уско грло али ту је већ град које је цео са саобраћајницама 1+1 осим у зони Зорке и парче од моста до аугобуске.
 
Primetno je da na autoputu Ruma Šabac nema teretnih vozila. Vesić je najavljivao rešenje putarine za teretna vozila na magistralnim putevima. Da li neko zna dokle se stiglo?
 
Већ дуже време камиони крате путању преко Сремске Митровице и Дреновца. А за Ваљево мислим да им је лакше и краће преко (старог) новог моста па лево поред бивше Зорке ка путу за Коцељеву и Ваљево, нема губљења времена на обилазном путу са семафорима.
 
Vrh