Šabac treba da se širi. Potrebno je da se već razmišlja o novom delu grada sa prostranim, širokim bulevarima. A gde bolje nego u pravcu ka Majuru. O tome sam već pisao, stanica može da se izmesti a trasom sadašnje pruge može da ide bulevar.
Ako se izmesti pruga kao na slici, deo stare pruge moze da bude jos jedan bulevar ka Majuru ali moja ideja je bila da se prvo grad i industrijske zone povezu sa autoputem.
Пруга посред парка, и то баш код мостића, значи још једна препрека за бољу повезаност центра о обале. А ако додамо и тај потенцијални булевар то су две препреке. Станица никоме не смета ту где је сада.
Shvatas da je ovo skica crtana slobodnom rukom a ideja je da se pruga pomeri kako bi se napravio prostor za bulevar i bolju povezanost sa gradom (nema mnogo nadvoznjaka). Ne vidim kakava je to prepreka preci jos jedan semafor ? Bulevar povezuje grad i obe industrijske zone sa autoputem. Bulevar ubrzava saobracaj sa jednog kraja grada na drugi (ugrubo istok, zapad). Bulevar ce postati novi ekonomski centar grada sa dosta parkinga. Bulevar sa biciklistickim stazama omogucava ljudima da stignu do radne zone sever, biciklom, elketricnim tortinetima, motorima. Sve to smanjuje guzvu i zagadjenje i povecava bezbednost. Bulevar pravi nova parking mesta. Bulevar otvara zemljiste oko njega za izgradnju stambeno poslovnih objekata, ili objekata od opsteg znacaja. Ljudi ce ziveti blizu reke a ne odlaziti na reku. Bulevar je razvojna sansa grada. Grad ne moze da se dalje razivija ako nema bulevare.
Ne znam kako si zakljucio da stanica nikom ne smeta ? Ako neko preseda sa autobusa na voz sigurno da mu znaci da je bolje da je jedna pored druge. Evo npr. u BG, stara zeleznicka i autobuska su bile jedna pored druge. Na Novom Beogradu, nove stanice sto se prave, prave se jedna pored druge. Pogledaj ostale gradove Evrope. Da li mislis da je to slucajno ?
Овако измештање железнице би било веома скупо, прво би морао да се прави нови насип од самог моста преко вашаришта и кванташке пијаце где је ниже земљиште, и тик испред уласка у Стари град, и преко бивше депоније Дудара која је ове године насипана и постала је неупоредиво више и веома нестабилно земљиште. Друго, железничка станица има неупоредиво већи део теретних колосека и колосеке ка Зорки који имају само један пролаз испод надвожњака који води на стари мост.
Треће, Кинези су купили простор око старе млекаре преко пруге иза Триангле и ту граде своје насеље за њихове раднике у Минту.
Ne znam da li bi bilo skopo. Licno ne verujem da 2km nasipanja tucanikom neka investicija. Realno ta pruga sa drvenim pragovima je zrela za rekonstrukciju, osim ako ne zelimo da nam isklizne neka cisterna sa amonijakom kao sto se desava ovih dana samo se zataskava. Mozda bi to i bio argument da se trazi pomoc republike za rekonstrkuciju (izmestanje) i da dobijemo elektrificiranu prugu sa betonskim pragovima, novu i modernu zeleznicku stanicu.
Evo kako izgleda pruga "za velike terete".
https://www.google.com/maps/@44.761...XzRAqUFNt16!2e10!3e11!7i5760!8i2880?entry=ttu
Sve to zemljsite je bila bara do pre 50ak godina. Benske Bare su kompletno nasute. Vidim tamo nijedna zgrada nije potonula. Sama zeleznicka nije potonula. Ne vidim zasto bi ova sad pruga potunula. Zeleznicka stanica se i ne mora cela izmestati a mozd i nije neki trosak kad se sve pravi iz pocetka. Mozda se neki koloseci mogu iskoristiti.
Dudara se mora izmestiti. To je ekoloska bomba na manje od 1km vazdusnom linijom od cenra grada. To svkako treba resiti. Ne sadjenjem trave preko
i guranjem pod tepih kao u da smo u Springfildu. Eto ideje da se traze sredstva iz fondova EU ili republike
.
Sto se tice kineza, to je samo jos jedan razlog za bulevar. Izgradice se celo jedno naselje, svim tim ljudima je potrebna nova infrastruktura. Svi ti ljudi i njihobe potrebe ce samo opeteretiti postojecu infrastrukturu. Exproprijacija se moze uraditi za stvari kao stu su ulice i putevi.