Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Biće detelina.
M1.jpg
 
Video sam ovo već ali sam mislio da je to prvobitni plan koji će se menjati?
Bezveze mi je što će se postojeća magistrala izmeštati, ako dobro vidim. To znači da je onaj kružni tok džabe rađen skoro? Jer preko njega će ići autoput dok će sadašnja magistrala prelaziti preko nadvožnjaka kojim se sada uključuje ka BG?
 
Meni je ovde naplatna rampa previse blizu petlje. Zamislite kad su guzve i zastoji na rampi kao sto to kod nas zna da bude slucaj, kako ce se ukljuciti oni koji dolaze iz pravca Beograda ili Zagreba a idu ka NS ?
S obzirom da je na slici ucrtana rampa, da li to znaci da se brza saobracajnica NS-RU (Fruskogorski koridor) nece naplacivati ?
 
Čisto sumnjam da neće. Mada do završetka dela Ruma-NS već bi trebalo da imamo još mnogo km autoputeva te bi se možda moglo razmišljati o uvođenju vinjeta.
Uostalom na video animaciji koju sam gledao biće čeona naplatna rampa pre tunela kroz Frušku Goru.
Meni je ovaj čvor isuviše blizu postojeće petlje. Mislim da bi trebalo da bude barem par stotina metara između.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_tA842QdmSY[/youtube]
 
Ovo je sa javnog uvida u PPPPN, da je došlo do nekih izmena trebalo bi da je bio novi javni uvid. Slažem se i ja da je bezveze, u najmanju ruku trebalo je da bude nekih direktnih rampi, bar za pravac BG-ŠA.

Neće se naplaćivati NS-RU, jer ni neće biti autoput. Po ovoj animaciji se ne bi moglo zaključiti da će biti zatvoreni sistem, jer nema rampi na isključenju za Irig, dok pretpostavljam da je ova naplatna rampa otvoreni sistem gde će se naplaćivati prolazak kroz tunel. Inače, animacija je zastarela, ubačen je kružni tok na ukrštanju sa "planiranim opštinskim putem" za Vrdnik (pošto nije dovoljan postojeći put za Vrdnik i petlja za Irig). Sve u svemu NS-RU je prepun gluposti. Tako će recimo Ruma imati 3 petlje i 2 raskrsnice (kružna toka, ako moram da nagađam).
 
Bitni pravci jesu, ali da li su dovoljno prometni da premaše kapacitet deteline, to je već pitanje. Ovde je takva situacija da preplitanje (što je glavna mana deteline) uzrokuju 2 najmanje prometna pravca.

Imamo 6 pravaca, hajde da ih izanaliziramo.

1. Beograd - Šid i obratno, ima direktan put
2. Šabac - Ruma - Novi Sad, ima direktan put
3. Šabac - Beograd - Šabac, ima direktnu rampu u smeru ka Beogradu, ima jedno preplitanje u smeru ka Šapcu
4. Novi Sad - Ruma - Šid/Rača, ima direktnu rampu u smeru ka Šidu/Rači, ima jedno preplitanje u smeru ka Novom Sadu
5. Ruma - Beograd, ima direktnu rampu u smeru ka Rumi, ima jedno pretplitanje ka Beogradu
6. Šabac - Šid/Rača, ima direktnu rampu u smeru ka Šapcu, ima jedno pretplitanje ka Šidu/Rači

Kod svakog preplitanja imamo primaran i sekundaran tok saobraćaja, tako da od 4 preplitanja, samo 2 toka mogu praviti problem odnosno ovi sekundarni "nebitniji".

Šta je ovde problematično?
1. Pravac i smer Šabac - Šid/Rača
2. Pravac i smer Ruma - Beograd

Prvi problem odnosno Šabac - Šid/Rača:
Kada se izgradi brza saobraćajnica do Pavlović Mosta, ka Republici Srpskoj će nestati većina saobraćaja odavde koji je ionako bio mali, jer su svi iz Zapadne Srbije išli direktnije ka Drini. Ovaj efekat će biti još veći tokom decenija kada se budu dogradili i autoputevi u Republici Srpskoj, pa će onda i ovi što idu ka Banjoj Luci ići preko Pavlović Mosta.
Oni koji idu iz Zapadne Srbije prema Centralnoj Evropi će ići preko Novog Sada i Horgoša, tako da nam jedino ostaje saobraćaj iz Zapadne Srbije ka Zagrebu i dalje ka Zapadnoj Evropi. Iako mi imamo dosta šlepera koji idu iz Zapadne Srbije ka Rijeci, Koperu, Sloveniji, Italiji, Francuskoj, Španiji i ostalim destinacijama na toj trasi, to definitivno ne bi trebalo biti dovoljno da premaši kapacitet deteline.

Drugi problem odnosno Ruma - Beograd:
Pošto će svi dalje od Rume tj. oni iz Novog Sada ići autoputem direktno ka Beogradu, to nam ostavlja samo Rumu i okolna sela na pravcu Ruma - Beograd, što nije uopšte veliki promet.

Sve u svemu kada se pogleda, ovde ne bi trebalo biti problema jer koliko god ovo bilo bitno čvorište, najprometniji pravci imaju dobru vezu.

Inače slažem se da rampa deluje preblizu i da bi bilo bolje da je bila dalje.
 
Meni ova detelina deluje zbudženo, radijusi krivina na severnoj strani su mnogo manji nego na južnoj strani petlje, verovatno da bi rampa mogla da se "uglavi" - tako da mi ovo deluje kao navrat nanos nabacana ideja.
 
Lično mislim da je detelina dosta loše rešenje. Primer je dobanovačka petlja (iako nije klasična) gde ako hoću za NS iz pravca Rume moram da se ubacujem u traku kojim vozila dolaze iz pravca NS ka BG na dosta maloj razdaljini. Dalje ovi iz NS se mešaju sa vozilima sa obilaznice. Mislim da se čvor Ruma mora napraviti tako da služi narednih 50 godina a da se na njemu ne rade nikakve korekcije osim zamene asfalta. Svedoci smo koliko se samo čepova pravi na tek izgrađen im deonicama. Ruma već ima solidnu industrijsku zonu, Šabac takođe. Loznica će živnuti sigurno nakon što se izgradi deo do nje a mislim da bi u dogledno vreme morao da se izgradi zajednički granični prelaz kod Loznice. Saobraćaj će sigurno rasti iz godine u godinu. Ako se već gradi detelina onda bi radijusi krivina trebalo da budu dosta veći da brzina ne bude samo 40km/h.
Dosta novca je uloženo u izgradnju ovog puta i ne vidim zašto ne bi trebalo da se uradi maksimalno funkcionalno.
 
"Fruškogorski koridor biće otvoren za saobraćaj, sa izgrađenim mostom preko Kovilja i tunelom Iriški venac, do 15. marta 2024. godine", danas rekao AV.

S obzirom da će radovi kao krenuti na proleće 2021, to znači da je rok za završetak 3 godine. Za najduži tunel u Srbiji + ogroman most preko Dunava. Nešto mi je baš mali taj rok od 3 god, al ajd.
 
Ako bi se tunel i most počeli graditi na proleće onda je rok realan.
Upečatljivo mi je što preko Dunava postoje tri mosta u NS plus dva planirana. Jedan između NS i BG. Dva u BG plus dva, možda tri planirana ako se obilaznica izgradi u punom prstenu i još samo jedan kod Smedereva. Znači, na 588km toka kroz Srbiju samo dva mosta nisu u NS ili BG! Malo!
 
Receno je da ce krenuti krajem 2021 zbog problema u budzetu ali zivi bili pa videli. 2,5 metara na dan sa obe strane tunela i probijen je za 2 godine (2022,2023), zatim 3-6 meseci opremanja (sredina 2024). Most... problematicno, placno podrucje, mnogo sipova... Bice interesantno pratiti.
 
Ovuda treba da se protera put i spoji sa autoputem NS - ZR. Most će biti malo dalje iza crkve. Ima dosta još do samog Dunava, plavno područje. Izgledaće impresivno.

image.png
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=G1TNNYDLc1Q[/youtube][youtube]https://www.youtube.com/watch?v=iBINL6EXheA[/youtube]
 
Lep dan danas pa sam pokušao peške doći do sremske strane gradilišta mosta. Pređoh stari železnički most i dobro se napešačih ali nije bilo moguće probiti se kroz pravu malu džunglu tako da sam odlučio da se vratim i napravim par slika sa mačvanske strane.

Solidan napredak rekao bih. Prvi stub polako raste.


Čini mi se da žure sa stubovima koji će biti u Savi iako mi nije jasno zašto ne sačekaju do leta jer će Sava sigurno uskoro da nadođe. Iako sam slikao pred zalazak sunca dosta je radnika i počeli su da pale reflektore.



I za kraj jedna slika starog železničkog mosta


Neko je jednom spomenuo da je Sava dublja na sremskoj strani ali mislim da to nije tačno. Jasno se vidi da struja ide bliže mačvanskoj a i par puta sam viđao barže kako plove bliže mačvanskoj strani. Dok sam prelazio most video sam kako produbljuju korito na mačvanskoj strani. A i sedeo sam skoro u jednom restoranu na samoj reci, u Klenku i video sam plivače kako stoje u reci dobrih 100m od obale.

Inače, sve mašine za šipove imaju na sebi natpis firme Ferbild.
 
@blagic

Imas li trasu Fruškogorskog koridora i gde se tačno gradi most na Dunavu kod NS?
 
Тачно, Сава је плића и бржа на Сремској страни, мада на том делу узводно од старог железничког моста и низводно од градилишта новог моста и на Мачванској страни има доста плићака, није било ретко да се насукају шлепови са песком или дрвима који би скренули са пловног канала.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781342#p781342:3jfaaxb2 je napisao(la):
trialin » Uto Okt 06, 2020 7:40 pm[/url]":3jfaaxb2]@blagic

Imas li trasu Fruškogorskog koridora i gde se tačno gradi most na Dunavu kod NS?

Nisam @blagic, al mogu da pomognem. :)

Evo kompletne trase, od Loznice do Kaća:

http://zavurbvo.co.rs/doc/m21/011M-21_P ... -Model.jpg

Most je deo poslednje, IV faze. Trasa seče sadašnji put Petrovaradin - S Karlovci blizu gore pomenute crkve. Potom ide most preko Dunava pa se put ukršta sa autoputem Beograd - NS - Subotice kod one dve benzinske pumpe. Zatim nastavlja dalje do Kaćke petlje i spaja se sa budućim autoputem NS - Zr.


image.png
 
Nemam drug. Sve ono što znam je ono što je već objavljeno na ovom forumu. Pratim i neke druge forume ali to su uglavnom iste vesti koje se vrte svugde. Mislim da to još nije konačno, za most na fruškogorskom koridoru. Trebalo bi da trasa ide sadašnjom magistralom od Rume ka Irigu pa da kod skretanja za Vrdnik ide levo od Iriga i tu ulazi u Frušku goru i izlazi negde u Paragovu pa da prolazi pored one petlje kod Mišeluka i onda južno od Petrovaradina negde prelazi Dunav. Za ovaj drugi most koji nema veze sa Fruškogorskim koridorom on će se otprilike nastavljati pravolinijski na bulevar Evrope, koliko sam gledao.
Evo sada baš nađoh vest da će biti još jedan kraći tunel. To prvi put čujem. Mislim da ćemo možda na proleće moći da znamo tačnu trasu kad se završi projekat definitivno.

https://www.novosti.rs/vesti/ekonomija/ ... rbiji-foto

A što se tiče Save, baš kada sam prelazio most sam obratio pažnju i voda je baš mirna na sremskoj strani. A verovatno je to razlog ova barža sa bagerom na njoj koji produbljuje korito. Što došljak spomenu.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781367#p781367:2wgdrzle je napisao(la):
Cheyenne » 06 Oct 2020 08:47 pm[/url]":2wgdrzle]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=781342#p781342:2wgdrzle je napisao(la):
trialin » Uto Okt 06, 2020 7:40 pm[/url]":2wgdrzle]@blagic

Imas li trasu Fruškogorskog koridora i gde se tačno gradi most na Dunavu kod NS?

Nisam @blagic, al mogu da pomognem. :)

Evo kompletne trase, od Loznice do Kaća:

http://zavurbvo.co.rs/doc/m21/011M-21_P ... -Model.jpg

Most je deo poslednje, IV faze. Trasa seče sadašnji put Petrovaradin - S Karlovci blizu gore pomenute crkve. Potom ide most preko Dunava pa se put ukršta sa autoputem Beograd - NS - Subotice kod one dve benzinske pumpe. Zatim nastavlja dalje do Kaćke petlje i spaja se sa budućim autoputem NS - Zr.


image.png

Da li ce ovo biti spojeno sa Miselukom?
 
Da, koristi se postojeća trasa od izlaska iz tunela (kroz F. goru) pa sve do Mišeluka i još malo "napred". Ovo nije autoput već brza saobraćajnica, samo će se proširiti postojeći put. Tunel izlazi blizu onog račvanja kada se ide gore ka Vencu.
 
Jeste.

Taj deo je poprilično visok u odnosu na Dunav, biće lep pogled na most.
 
Onda bi taj most mogao ovako nekako da ide. Biće dosta na stubovima.
 
Posle mosta preko Dunava bi trebalo da je odvajanje za Zezeljev most. Tako da mi nije jasno kako ce to sve izgledati, kad se gleda od crkve prema Dunavu je dolina, a prema gore je brdo, i to ne bas malo.
 
Sad sam baš guglao. Pominje se još jedan tunel koji će se graditi, zove se "Širine". Postoji ulica koja se zove tako blizu te crkve. Verovatno će tunel biti tu.
 
Vrh