Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Sasa ti mora da si Irizanin. Ako se tako kaze za nekoga ko je iz Iriga.
Strasno je koliko vozila prodje kroz Irig svakoga dana. Da su barem onu obilaznicu zavrsili.
 
Počelo pobijanje šipova za novi most na Savi: Od Beograda do Šapca za najviše 40 minuta


Šabac -- Radovi na pobijanju šipova za izgradnju novog mosta preko Save od 1,3 kilometra, za autoput i brzu saobraćajnicu Ruma - Šabac - Loznica počeli su danas.
Potpredsednica vlade i ministarka građevinarstva Zorana Mihajlović je najavila da most treba da bude završen krajem 2022. godine.
Pobijanje šipova je počelo kod mesta Mačvanski Pričinović na obali Save, a ukupno će biti postavljeno 350 šipova.


Mihajlović je istakla da će građani tog dela Srbije dobiti važnu saobraćajnicu ukupne dužine oko 77 kilometara, na potezu Ruma - Šabac - Loznica i najavila da uskoro treba da počne i gradnja Fruškogorskog koridora, od Novog Sada do Rume, u dužini od 45 kilometara.

"Ovih dana idem po svim gradilištima u Srbiji kako bi dala podršku građevinarima koji i dalje rade, uprkos tome što situacija sa epidemijom nije laka u Srbiji, kao i nigde u svetu", istakla je Mihajlović i zahvalila građevinarima što rade.

Mihajlović je naglasila da je građevinarstvo veoma važno za oporavak srpske ekonomije od posledica epidemije koronavirusa.

"Građevinari na teritoriji Srbije gde god mogu rade, gradilišta nisu zavorena i pridržavaju se svi maksikmalno mera poritv širenja koronavirusa. Moramo da radimo jer pored izazova epidemije, a živećemo još dugo sa tim virusom, moramo da učinimo sve da naša ekonomija radi".

Mihajlović ističe da je to dodatno veliki izazov, kao i sam virus.

Napominje da je sada u toku građevinska sezona i da mnogo znači kada se rade veliki projekti, za građevinsku industriju i privredni oporavak zemlje.

Podseća da su radovi na izgradnji autoputa i brze saobraćajnice Ruma - Šabac - Loznica počeli krajem prošle godidine i ističe da će to biti najbrža saobaćajna veza sa Republikom Srpskom i BiH.

"Važno je da se povežemo sa regionom, ali i da svi delovi Srbije budu jako dobro povezani saobraćajnom infrastrukturom", rekla je ona.

Kaže da je najizazovniji deo projekta upravo izgradnja mosta na Savi.

Šef projekta Nikola Karadžić iz Koridora Srbije kaže da su počeli radovi za pobijanje šipova sa mačvanske strane i priprema za postavljanje šipova u samoj reci, kao sa sremske strane.

Dodaje da prilazi mosta imaju po 300 i 400 metara i preko same reke da će most biti u dužini od oko 600 metara.

Karadžić ističe da se radovi odvijaju po predviđenoj dinamici i da će biti ukupno pobijeno 350 šipova.

Direktor azerbejdžanske kompanije Azvirt Murat Turkoglu je rekao da je zadovoljstvo raditi u Srbiji i istakao da su mostovi simbol spajanja, prijateljstva i saradnje.

Zahvalio je vladama Srbije i Azerbejdžana što rade na realizaciji sporazuma o Strateškom partnerstvu i posebno na projektima u oblasti infrastrukture.

"Efikasno ćemo uraditi posao, uz poštovanje rokova i primenu najviših standarda", poručio je Turkoglu i dodao da na projektu radi više od 90 srpskih radnika.

Narodni poslanik Boban Birmančević zahvalio je predsedniku Srbije Aleksandru Vučiću i Vladi Srbije što su ispunili obećanje i što je počela gradnja autoputa i brze saobraćajnice.

"Više ništa neće biti daleko", naglasio je Birmančević.

On je zahvalio posebno i ministarki Mihajlović, ističući da je kao ministar bila više u puta u poseti Šapcu nego svi ministri od Drugog svetskog rata zajedno.

Autoput i brza saobraćajnica će doprineti razvoju Šapca i cele Zapadne Srbije.

Novi most preko Save kod Šapca je najvažniji i najzahtevniji objekat na trasi budućeg autoputa i brze saobraćajnice Ruma-Šabac-Loznica.

Novi most preko Save kod Šapca biće dug ukupno 1,3 kilometra (sa tzv. navoznim rampama) i predstavlja jednu od tri deonice ovog projekta.

Ceo projekat Ruma-Šabac-Loznica vredan je 467,5 miliona evra, a ukupna dužina autoputa i brze saobraćajnice je 77 km.

Ovaj put važan je ne samo za ovaj kraj, za blizu 600.000 ljudi u Mačvanskom i Sremskom okrugu, koje direktno povezuje.

Ovaj put je i najkraća vezu između Beograda i Novog sada sa BiH i Republikom Srpskom preko granicnog prelaza Badovinci (Pavlovića ćuprija) i dalje prema Bijeljini ili prelaza Trbušnica kod Loznice.

To znači da ce pomoći povezivanju dve zemlje u svakom smislu, privrednom, poslovnom, turističkom.

Na auto-put i brzu saobraćajnicu Ruma-Šabac-Loznica (77 km) nadovezaće se Fruškogorski koridor koji cemo takode graditi, koji povezuje Novi Sad i Rumu (45,4 km), što će činiti ukupno 122,4 km nove saobraćajnice. Novim koridorom od Beograda do Šapca ce se stizati za najviše 40 minuta, a do Loznice za 1 sat i 15 minuta.

Cilj je da do kraja godine počnu radovi i na ostalim deonicama, auto-putu Ruma-Šabac (21 km) i brzoj saobraćajnici Šabac-Loznica (oko 55 km) kako bi i taj put imali za nešto više od tri godine.


Izvor: b92.net
 
Километарска вест, а само једна, још увек непроверена, информација да је почело побијање шипова. Пропагандна машина не спава.

Боки, не мислим конкретно на тебе јер си пренео вест на форум, већ на Бе92.
 
Jel realno ocekivati da stvarno pocnu u nekom sledecem periodu (godinu, dve) da rade deonicu Ns-Ruma (tunel kroz frusku goru) ? Razmisljam, ako krecu da grade ove ostale deonice, da je logicno da i taj deo konacno krenu.. .
 
Iskreno ja se bojim da će išta uraditi i na već ugovorenim deonicama (RU-ŠA-LO, Kuzmin-Rača, ČA-PŽ, Pojate-Preljina) i narednih 2 godine a kamo li da se ugovori Fruškogorski koridor.
Mislim da je država bez para, sa tendenciom pada privredne aktivnosti što posledično znači manji priliv para. Pošto se ne razmišlja o racionalizaciji potrošnje ide se na otkaz investicija i podizanje poreza. Tako kod nas funkcionišu stvari. Kao dokaz koji ide u prilog mojoj tvrdnji su velika kašnjenja na svim projektima za koje je potpisan komercijalni ugovor. Ako su kreditori spremili pare, zašto onda nije odrađena exproprijacija?
Priča sa Koronom je dovela do toga da se zadužimo i da nam dug poraste na 60% i mi nemamo prostor za dodatno zaduživanje. Ima, ali onda su uslovi drugi i postoji problem servisiranja duga (ima cela prica o dugu GDP 60%. EU kandidati itd. Vidi na Google).

Da li bi bilo racionalno nastaviti od RU do NS, naravno da DA ali kod nas se retko šta radi po planu ili nekom racionalnom sistemu.
Da li psotoji verovatnoća da se počne RU-NS. Opet mislim da DA. Sve deonice su pogođene direknom pogodbom a poslednja je ako se ne varam ona od Valjeva do Lajkovca sa 4 trake, gde je cena kilometra brzog puta prešla cenu kilometra autoputa kroz Grdelicu. Interesi direktne pogodbe ne moraju nužno da se poklapaju sa interesima zemlje tako da iako nismo u mougćnosti to sad da gradimo možemo potpisati komercijalni ugovor sad a početi za 7 godina.
 
Једна стара вест али занимљива траса пута од Шапца према Косјерићу,даље Ивањици и на крају Сјеници.

Изменом Просторног Плана ЈЛС Косјерић предлаже се промена трасе дела
државног пута IБ реда бр. 21, Нови Сад - Ириг - Рума - Шабац - Коцељева - Ваљево -
Kосјерић - Пожега - Ариље - Ивањица - Сјеница, на територији општине Косјерић, на
потезу од Ваљева до Косјерића, тако што се на деоници Букови - Ражана, кроз
масив Маљена, на делу Подбукови - Мрчићи, стварају могућности изградње тунела на
највећем делу деонице. Примарни значај новопланиране путне деонице, огледа се у
обезбеђењу ефикаснијег, економичнијег и безбеднијег превоза људи и транспорта
робе.

http://www.kosjeric.rs/images/pdf/tekstkonacno.pdf
 
Zanimljivo iz ovoga je sada rok 3 godine. Na tabli na gradilistu stoji da je 4.
 

Prilozi

  • Screenshot_20200724-143010_Adobe Acrobat.jpg
    Screenshot_20200724-143010_Adobe Acrobat.jpg
    619,2 KB · Pregleda: 5.766
Nikakvog ozbiljnijeg napretka osim sto masine za nabijanje sipova i dalje rade. Ne vidi se nikakvi stubovi jos uvek. Nekakva barza je parkirana i na levoj obali su takodje rascistili teren.
dffdeb8e7e0e4e2d78e8b7fd7e89e158.jpg
eeea4f516e4768fa68d30c856f3c7e4c.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=759741#p759741:d9z0q43o je napisao(la):
blagic » Pet Jul 24, 2020 2:34 pm[/url]":d9z0q43o]Zanimljivo iz ovoga je sada rok 3 godine. Na tabli na gradilistu stoji da je 4.
file.php
Da li je na tabli na gradilištu za most stavljeno 4 godine ili za ceo auto-put?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=752069#p752069:2hzquhg3 je napisao(la):
blagic » Sub Jun 27, 2020 4:57 pm[/url]":2hzquhg3]Ne vidi se na slici najbolje jer je smanjilo rezuciju kada sam postavio. Rok za most je 4 godine. Rok za deo od Rume do Sapca je 4 godine s tim sto jos nema datum pocetka radova. I rok za Sabac-Loznica je 5 godina, bez datuma pocetka radova.
file.php
Stavljao sam to vec
 
Da, na tabli se vidi deonica br. 2 - most preko Save, 4 godine. Ali to je bilo u novembru. Taman se uklapaju sa te 3 godine.
 
Ne, ovo sam slikao pre mesec dana. Datum pocetka za most je 16. April.
 
Ево пар слика од данас. :)
 

Prilozi

  • Screenshot_20200727_152404.jpg
    Screenshot_20200727_152404.jpg
    276,4 KB · Pregleda: 5.308
  • Screenshot_20200727_152421.jpg
    Screenshot_20200727_152421.jpg
    242,9 KB · Pregleda: 5.302
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=758413#p758413:6evx2rc5 je napisao(la):
trialin » Pon Jul 20, 2020 9:41 am[/url]":6evx2rc5]Једна стара вест али занимљива траса пута од Шапца према Косјерићу,даље Ивањици и на крају Сјеници.

Изменом Просторног Плана ЈЛС Косјерић предлаже се промена трасе дела
државног пута IБ реда бр. 21, Нови Сад - Ириг - Рума - Шабац - Коцељева - Ваљево -
Kосјерић - Пожега - Ариље - Ивањица - Сјеница, на територији општине Косјерић, на
потезу од Ваљева до Косјерића, тако што се на деоници Букови - Ражана, кроз
масив Маљена, на делу Подбукови - Мрчићи, стварају могућности изградње тунела на
највећем делу деонице. Примарни значај новопланиране путне деонице, огледа се у
обезбеђењу ефикаснијег, економичнијег и безбеднијег превоза људи и транспорта
робе.

http://www.kosjeric.rs/images/pdf/tekstkonacno.pdf
Prosao sam nekoliko puta od Sapca do Kosjerica. Deo od Valjeva do Kosjerica je u katastrofalnom stanju. Taj tunel bi dobro dosao jer pretpostavljam da zimi tu zna da bude bas gadno. Cela ta deonica vapi za rekonstrukcijom. Nekoliko mostova nije dovoljno ni siroko da se dva vozila mimoidju.
 
Provozah se predveče do budućeg mosta preko Save ali nisam slikao jer je već padao mrak.
Iako me sumnjičavi čuvar lagano ispratio sa gradilišta uspeo sam da vidim da je već nekoliko temelja za stubove izbetonirano. Mada samo do nivoa tla.
Sa leve strane su počeli da nasipaju prilaz u samoj reci što se i na Sentinelu vidi. Očigledno je sa leve strane Sava dosta plića pa će se stubovi sa te strane tako graditi. Sa desne strane barža je još tu i čini se da su i tu počeli sa bušenjem šipova sudeći po nekoliko parkiranih miksera sa betonom.
Sve u svemu, u odnosu na prošli put vidi se da se radi. Dosta više mašina je parkirano. Nekoliko novih kontejnera za radnike je tu.
Valjalo bi prošetati malo do leve obale Save ali mislim da ću to ostaviti za sledeći mesec.
2a63fdae2d6ed74feb06712624016f28.jpg
 
Kredit odobren ali zbog cele ove situacije sa pandemijom verovatno se neće krenuti u ovaj projekat skoro.

Vlada usvojila ugovor za izgradnju Fruškogorskog koridora

Komercijalni ugovor za izgradnju Fruškogorskog koridora s kineskom kompanijom CRBC, vredan 606 miliona evra, usvojen je na jučerašnjoj sednici Vlade Srbije, izjavila je za Tanjug ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović.

Zorana Mihajlović je podsetila da je Srbija pre mesec dana dobila odobrenje kineske Eksim banke, odnosno kineskog ministarstva, da je odobren kredit za finansiranje Fruškogorskog koridora.

"Sve nadalje su sada tehničke stvari... Mi ćemo do kraja godine završiti projektno-tehničku dokumentaciju i verujem da ćemo do kraja sledeće godine konačno moći da počnemo radove na Fruškogorskom koridoru", rekla je Mihajlovićeva.

Ističe da će početak radova zavisiti i od usklađivanja sa sredstvima iz budžeta, jer deo avansa, podseća, daje Vlada Srbije, a drugi deo ide iz kredita.

Mihajlovićeva navodi da je izgradnja Fruškogorskog koridora važna kako bi se nadovezao na deonicu Ruma-Šabac-Loznica.

Fruškogorski koridor deo je putnog pravca Novi Sad - Ruma - Šabac - Loznica - granica sa Bosnom i Hercegovinom, koji spaja Srbiju sa Hrvatskom, Bosnom i Hercegovinom i širim okruženjem.

Koridor će povezati i tri opštine - Novi Sad, Irig i Rumu, a rešiće problem prolazaka teretnih vozila preko Fruške gore i kroz Irig.

https://www.rts.rs/page/stories/sr/story/13/ekonomija/4081095/srbija-vlada-fruskogorski-koridor.html
 
"verujem da ćemo do kraja sledeće godine konačno moći da počnemo radove na Fruškogorskom koridoru"

Dakle, ne pre 2022 :(

Pa još 3 godine za tunel i još toliko za most preko Dunava..
 
Отац је данас свратио до градилишта моста па ми је послао ове слике.
Мени је овај призор преграђене реке до скоро пола невероватан, једва чекам да одем кући да га видим уживо :shock:
 

Prilozi

  • IMG-7674535fc6578484c547406d2df16057-V.jpg
    IMG-7674535fc6578484c547406d2df16057-V.jpg
    179,7 KB · Pregleda: 2.182
  • IMG-bd70e2fdbb03667535c08b2f9ddbe03b-V.jpg
    IMG-bd70e2fdbb03667535c08b2f9ddbe03b-V.jpg
    236,2 KB · Pregleda: 2.174
  • IMG-0688a0d5a55d3cde9799d45986f3db25-V.jpg
    IMG-0688a0d5a55d3cde9799d45986f3db25-V.jpg
    236,4 KB · Pregleda: 2.180
  • IMG-f10c301f007caa727db70da0e164052f-V.jpg
    IMG-f10c301f007caa727db70da0e164052f-V.jpg
    180,3 KB · Pregleda: 2.182
  • IMG-f308476ed18f766b3d650bf6b77d2f00-V.jpg
    IMG-f308476ed18f766b3d650bf6b77d2f00-V.jpg
    218,8 KB · Pregleda: 2.187
  • IMG-81998af42c4df5a65278813d1a4f0bb3-V.jpg
    IMG-81998af42c4df5a65278813d1a4f0bb3-V.jpg
    202,3 KB · Pregleda: 2.188
  • IMG-1bf5a21639deba7455d55b81680b3464-V.jpg
    IMG-1bf5a21639deba7455d55b81680b3464-V.jpg
    236 KB · Pregleda: 2.192
  • IMG-eacc111efb6e4d3c4bc9f24cdd4da472-V.jpg
    IMG-eacc111efb6e4d3c4bc9f24cdd4da472-V.jpg
    244,2 KB · Pregleda: 2.184
  • IMG-047137e5f1be887298e91feb3ffda91f-V.jpg
    IMG-047137e5f1be887298e91feb3ffda91f-V.jpg
    245,6 KB · Pregleda: 2.184
  • IMG-3dcd1a69784b74d2845e7684c25d9ab0-V.jpg
    IMG-3dcd1a69784b74d2845e7684c25d9ab0-V.jpg
    213,9 KB · Pregleda: 2.195
Još da urade isto to sa druge strane i postave most koji se podiže kad dolazi brod i eto ti rešenja.
:lol: :lool:
 
Interesantan pristup gradnji. Ovom tehnikom sad dodju pobiju sipove brige ih za vodostaj, naprave stubove, i nastave ka drugoj strani otkopavajuci iza sebe... jedino ne znam kako utice na zivotnu sredinu ova metoda i zasto svi "normalni" koriste zagat
 
Сава је ту веома широка. Не би ми било ни на крај памети да може да се направи овако насип попреко речног корита. Притом је вода бржа са леве, Сремачке стране.
 
Laik sam ali mi se čini da je ovakav način gradnje pouzdaniji (ne usuđujem se da kažem brži). Samo dođe mašina i izbuši šsta treba. Lakše prilaze kamioni sa malterom i ostalim materijalom. Lakše je i dizalice postaviti itd. Možda nije ekološki, ali taj mulj koji se napravi i nije toliko štetan koliko fekalije koje se izlivaju iz naseljenih mesta direktno u Savu.

Setimo se samo zagata na "novom Žeželjevom mostu" u Novom Sadu. Malo malo pa prelije zagat. Pa onda čekaj vodostaj, pa čekaj da ispuljaju zagat, pa čekaj da dođe barža, pa čekaj da spuste mašine, pa šekaj da dođe barđa sa dizalicom, pa onda vadi mašine jel će opet preliti za 2 dana i tako 3 godine.

Ovde se pitam i kolika je dubina Save. Možta nije svugde pogodno da se prialzi baržama. Plovni kanal je bliže levoj strani reke (sremačka strana) ali Sava zna da pravi dosta sprudove gde je bukvalno sprud na pola metra ispod površine vode.

Sve u svemu, meni se sviđa ovaj pristup, jer bar ne moramo da brinemo o vodostaju. E sad to može da bude mač sa dve oštice. Vodostaj je dobar izgovor za kašnjenje radova. Poplave, 1000 gorišnje kiše, snegovi, 7 nesreća Egitpta itd.
 
Vrh