Šta je novo?

Državni put IB, deonica: Novi Sad – Ruma – Šabac – Loznica

Да ли неко зна у ком статусу је пројекат тунела "Иришки венац", део тзв. Фрушкогорског коридора? Да ли скупља прашину у фиоци?
 
Procitah negde da su potpisali ugovor o kreditu vec da se ceka zavrsni projekat i krece se
Btw u teksu je pisalo pola sata od bg do aerodroma nikola tesla kroz tunel jel moze neko da pojasni kako
 
Poenta novinarskih tekstova danas je da budu čitani a ne iznošenje činjenica. Neki mediji su čak preneli da se tunel već počeo graditi. 80km je realnije za 45-50 minuta ali više ljudi će kliknuti na vest da će biti 30 minuta. Više poseta na vebsajtu znači više novca od reklama.
 
Pozdrav svim učesnicima diskusije o ovoj deonici državnog puta, registrovao sam se danas na forum da bih vam saopštio neke detalje koje verovatno ne znate o toku ovog projekta. Ja sam stanovnik sela Štitar koje se nalazi 5km zapadno od Šapca, selo je inače na ruti kroz koju treba da prođe budući državni put. Naime, kroz naše mesto prolazi pruga Šabac-Loznica koja razdvaja selo na dva dela i uz prugu se neposredno nalazi na desetine domaćinstava, a trasa državnog puta prema projektu treba da prođe neposredno uz prugu sa njene desne strane i prvobitno je planirano rušenje 36 kuća koje se nalaze uz prugu, moja kuća je jedna od tih 36. Peticijom koju je potpisalo više od 2000 stanovnika sela pokusavamo da nađemo način da izbegnemo rušenje naših kuća i tražimo način da se ruta ovog puta izmeni ako je to moguće. Prošle jeseni naša peticija je predata gradskoj upravi Grada Šapca i usvojena na sednici skupštine grada. Gradsko JP Infrastruktura je sačinilo tri predloga izmene ove rute kako bi se izbeglo rušenje 36 kuća i predlozi izmena rute su poslati ministarstvu građevinarstva i infrastrukture. Od prošle jeseni do danas, otkako su predlozi poslati i peticija usvojena, mi nismo dobili nikakvo obaveštenje. Ali u poslednjih nekoliko meseci, od proleća ove godine smo primetili da u selo dolaze vozila sa inženjerima iz Beograda koji vrše geodetska merenja na novoj lokaciji u selu i zabodeni su drveni kočići na određenim mestima po njivama. Nismo zvanično obavešteni o merenjima, ali na osnovu navedenih inženjerskih aktivnosti smatramo da su u toku merenja i razmatranje novih opcija za promenu rute što nas konkretno jako raduje. Da naglasim, pruga koja prolazi kroz selo i deli ga na dva dela je veliki problem jer Železnice Srbije iz nekog razloga ne dozvoljavaju izgradnju nadvožnjaka preko pruge kojim bi se izbeglo rušenje velikog broja kuća. Budite sigurni u jedno - eksproprijacija u Mačvi još nije ni blizu realizacije, ima puno problema na prolasku kroz Mačvu i dalje kroz Podrinje sve do Loznice zbog te pruge i naselja kroz koje prolazi pruga i budući put. Eto to sam hteo da vam saopštim kako stoje stvari iz prve ruke. Pozdrav iz Mačve.
 
Pozdrav komšo. Gde sada pobadaju kočiće? Nekom logikom, najbolje bi bilo da put prođe između Sokine kafane i pružnog prelaza. Tu bi se najmanje kuća moralo rušiti.
Nadam se da ćete uspeti u svojom zahtevima. Pozdrav.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=777841#p777841:1h51wxcj je napisao(la):
blagic » Pet Sep 25, 2020 2:02 pm[/url]":1h51wxcj]Pozdrav komšo. Gde sada pobadaju kočiće? Nekom logikom, najbolje bi bilo da put prođe između Sokine kafane i pružnog prelaza. Tu bi se najmanje kuća moralo rušiti.
Nadam se da ćete uspeti u svojom zahtevima. Pozdrav.


Pozdrav i tebi, zemljače :sesir: U pravu si, na tom potezu između Sokine kafane i pružnog prelaza su pobodeni kočići, ali kad to kažemo tako je baš širok pojam, razdaljina između Sokine kafane i pruge je najmanje 1.5km. Ne znam koliko poznaješ Štitar, ali kočići su sada pobodeni u jednom delu od 300 metara gde je totalna čistina, nema nijedne kuće, samo njive. To je jedan od predloga koji je poslat na razmatranje ministarstvu gde bi se izbeglo rušenje kuća, ali podrazumeva gradnju nadvožnjaka i prelazak državnog puta preko pruge što inače nije bilo planirano. Tu se sada postavlja pitanje isplativosti za izvođače radova, da li im je isplativije da nam sve uzmu, sruše i nadoknade gubitak ili da izgrade nadvožnjak i zaobiđu nas. Videćemo gde će tas na vagi da pretegne. Hvala na podršci.
 
Poznajem naravno. Zato sam i mislio da je to najbolje rešenje. Ne znam kako im je jeftinije da isplate toliko kuća koje će rušiti od izgradnje nadvožnjaka. Ne znam da li će tu biti i petlja za uključenje na autoput.
Možda je najbezbolnije rešenje da put prođe između Štitara i Belotića jer tu ne mora ništa da se ruši niti da se seče pruga ali će onda eventualna petlja biti dosta daleko od grada. Možda da se razmotri i izmeštanje pruge.
Jedna petlja će biti na putu za Drenovac, to se pričalo koliko se sećam. Ima logike jer je blizu industrijske zone. A valjalo bi da bude jos jedna bliže gradu. Ili kod Štitara ili kod Šljunkare u Tabanoviću.
 
Evo nešto zanimljivo, ne znam da li je ranije bilo konkrenog pominjanja od strane ministara.
Vest je o mostu kod graničnog prelaza Rača i putevima prema BiH. Medjutim ima jedna rečenica na samom kraju teksta gde se odnosi na vezu brzog puta RU-ŠA-LO i graničnog prelaza Badovinci. Dragan i ja smo ovde raspravljali o optimalnoj putanji ali izgleda minisarka već ima ideju i cenu projetka.

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2020&mm=09&dd=28&nav_id=1739016

"...u planu je i izgradnja brze saobraćajnice Slepčević – GP Badovinci, u dužini od 15 kilometara, a vrednost tog projekta je 75 miliona evra...."

mapa.jpg
 
Super je taj put, ali okolni putevi su katastrofalni. Pre puta Slepčević - Badovinci moraju da se rekonstruišu putevi po Mačvi, jer su horor. Petlovača-Zminjak-Bogatić je katastrofa. Ok, Prnjavor - Badovinci se rekonstruiše koliko vidim, ali i taj put je užas. A da ne pričam kakav je put Badovinci-Salaš Crnobarski-Glogovac-Ravnje-Mačvanska Mitrovica... krateri.
 
Baš juče sam pričao sa drugarom koji je iz Badovinaca. Već uručuju rešenja o eksproprijaciji u Badovincima za tu saobraćajnicu. Put će prolaziti kroz samo selo.
A za puteve u Mačvi stoji. Vape za potpunom rekonstrukcijom. Najsmešnije mi je što deonica Šabac-Bogatić uopšte nije kategorisana kao put prvog reda.
 
Било је речи о овој вези са "Павловића мостом". Има детаљнија мапа на претходним странама. Лепо је чути да се ради експропријација и за ово.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=778944#p778944:2zawctrr je napisao(la):
ZAK » Tue Sep 29, 2020 8:19 am[/url]":2zawctrr]Nije mi jasno, da li je to put sa 2 ili 4 trake ?

http://www.bogatic.rs/cms/download/60-1559818682----i------------i---------.pdf


file.php
U samom linku lepo piše:

"возне траке ts=4х3,50m, ивичне траке ti=4х0,50m, разделна трака Rt=1х3,00m, банкине b=2х1,50m, уливно/изливне траке td/ta=3,50m, додатне траке на нагибима tn=3,50m, коловоз сервисних саобраћајница од 5,50m."
 
Hvala vam svima sto ste razjasnili.
Slika me je zbunila posto na slici ovaj put deluje za nijansu "tanji" od Sabac Loznica koji je sa 4 trake.
Video sam da u dokumentu pise: путни појас државног пута ширине око 60-100m ali nisam nasao nigde konkretno da se pominju 4 trake. Takodje, nisam bas detaljno citao ceo dokument da na 23. strani pronadjem informaciju :) .
 
Savet za sledeći put: pritisnuti ctrl+f i u pretragu ukucati "trak". U trenutku se nađe odgovor. Prenaporno bi bilo čitati sve.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=776992#p776992:lw1lwp88 je napisao(la):
Mikie » Uto Sep 22, 2020 6:13 pm[/url]":lw1lwp88]Да ли неко зна у ком статусу је пројекат тунела "Иришки венац", део тзв. Фрушкогорског коридора? Да ли скупља прашину у фиоци?

Evo vesti od danas:

"Uskoro se kreće, kako je rekao, sa formalnom izgradnjom petog auto-puta, Fruškogorskog koridora. On je naveo da taj put košta 605-606 miliona evra." - A. Vučić

Imamo novu reč u nizu laži - "formalna izgradnja". Šta je to jbt? Ministarka reče da će radovi početi najranije krajem sl godine. U prevodu, 2022.
 
Pa ja kontam da je "formalna" ona gradnja kad se slikaju i ostave mašine par dana... Faktička, to je valjda ona koja usledi polse godinu-dve, kada se prva mašina vrati na mesto slikanja i počne sama nešto da kopa...
 
Хвала @Cheyenne !! :)

@ivchonny И ја мислим да је "формална изградња" сликање са машинама као прошле године на обали Саве код Шапца, па је "фактичка изградња" почела тек на пролеће, али их је КоВиД-19 помутио.
 
Gradnja ide odlično, za sada. Most lepo napreduje. Istina, trasa nije toliko zahtevna. Jedini veći objekat biće čvor Ruma.
U poređenju sa Preljina-Požega i Kuzmin-Rača daleko to bolje napreduje. Kod Kuzmina je čak i kamp bio spreman u trenutku otvaranja radova i opet most kod Šapca više napreduje.
Sve to mogu da pokvare ako do proleća ne krenu sa trasom i manjim objektima na delu Ruma-Šabac.
 
Да ли би овај сукоб у Нагорно-Карабаху могао да утиче на Азвирт?
 
Ne verujem da će to biti rešenje a i iskreno se nadam da neće. Mislim da detelina nije rešenje za čvor gde se ukrštaju ovako dva bitna pravca.
Bio je neki plan gde se čvor ukršta sa postojećom petljom. Ali to definitivno otpada jer je bili promena u prostornom planu.
Možda je neko slikao jer je plan bio izložen u Rumi. I mene baš interesuje kako će izgledati.
 
Vrh