Nikola":x85lmk0z je napisao(la):
Jednom sam bio kod druga iz srednje u onim zgradama ispred ovih sto sad grade u Ivana Ribara kad je proleteo avion iznad zgrade. Ja sav zbunjen, ne znam da li da bezim ili da pocnem da se molim Bogu da me postedi, a on mrtav ladan i ne primecuje.
Znam da se covek navikne, ali mi tad bas i nije bilo svejedno.
Veruj mi, tako je izgledalo i kod mene prvih dana (davne 1991. kada sam se doselio u taj kraj). Već posle nedelju dana prestao sam da obraćam pažnju. 1992. (na početku sankcija) je bilo izuzetno neobično što više nema aviona (osim nekoliko letova ka Tivtu/Titogradu).
Kasnije, kada je aerodrom ponovo "profunkcionisao" bilo je i zanimljivih scena (poput Austrian Airlinesa koji u teškoj magli jedva omašuje zgradu zato što leti ultra nisko pokušavajući da "prođe" ispod magle ili trenažni letovi JATove DC-10ke koja izvodi uzletanja/sletanja po 17 ili 18 puta u jednom cugu ili kada baš gadan severozapadni vetar baca avion skoro iznad 70og bloka pa onda leti duž Jurija Gagarina i ispravlja se u odnosu na pistu negde oko naselja Dr Ivan Ribar).
Nikola":x85lmk0z je napisao(la):
Zanimljiva mi je ta lokacija ako se tu bude gradilo, ali nisam siguran zbog buke, jer to novo naselje, ako je prema Savi, ce biti tacno ispod tog azimuta* letenja.
*- nisu mi poznati ti avio termini. Jel azimut pravac poletanja? I posto nikad nisam isao preko ANT-a da li se preko blokova i slece i polece i da li to ima neke veze sa bukom, tj da li je avion bucniji na odredenoj visini kad polece ili kad slece? Mislio sam da se samo polece u smeru blokova. I ako mozes da mi malo pojasnis o tim koridorima(rekao si 30).
Zadnjih godina (skoro) svi avioni imaju toliko utišane motore, ali neke (starije) možeš uvek da prepoznaš.
Naravno, buka je mnogo manja prilikom sletanja iako avion leti dosta niže nego prilikom poletanja kada forsira mašinu da bi se "popeo" na krstareću visinu.
Azimut je "smer" leta...
Kada ti kažem 30 (ne trideset nego tri-nula) mislim na azimut 300 stepeni (00 je smer sever, 09 je smer istok, 18 je smer jug, 27 je smer istok, a 30 je smer istok-severoistok). To je pravac pružanja piste na Nikoli tesli (12>30/30>12* vidi orto-foto snimak piste u Google Earthu i videćeš na početku i kraju brojeve koji su upravo ovi 12 i 30 ). Avion koji sleće (zavisno od smera vetra) - sleće ili iz smera Dobanovaca/Ugrinovaca ili preko Banjice/Kanarevog brda - Košutnjaka - Banovog brda - Ade - Dr Ivana Ribara - Ledina.
Avion mora da ima vetar "u rep" kada sleće, a kada poleće mora imati vetar "u nos".