Šta je novo?

Delta Planet Autokomanda - [Tržni Centar | 172 000 m²]

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=855539#p855539:wofyy96l je napisao(la):
stf » 04 Jun 2021 15:23[/url]":wofyy96l]Као што већ написах, никакав мораторијум на градњу на овом конкретном плацу неће сачувати Аутокоманду од колапса.
Tačno je da nikakav moratorijum na gradnju ne bi sačuvao Autokomandu od kolapsa, jer je takvo stanje već sada, ali se barem ne bi dodatno povećavao kolaps. Sa izgradnjom tržnog centra, tu bi saobraćaj ili stao načisto, ili bi kolaps bio još veći nego sada.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=855548#p855548:wofyy96l je napisao(la):
SRBO » 04 Jun 2021 15:56[/url]":wofyy96l]Врачар ајде и нема алтернативу - мада када буде направљена она улица до Прокопа могу неке егзибиције да се праве (могу и сад можда преко хитне помоћи)
Može i sada, ali ako dolaziš iz pravca Vračara, kako god okreneš, moraš na Autokomandu, jer nema drugog načina da se dođe do autoputa. Mada, moglo bi i zaobilazno, preko centra, ali tu se već previše vremena gubi i alternativa kod Hitne pomoći tada gubi smisao.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=855521#p855521:1elbq9n6 je napisao(la):
silversurfer » 04 Jun 2021 12:28 pm[/url]":1elbq9n6]Ljudi veruj te mi na reč, ja koji živim u tom kraju sam veći deo dana "blokiran" u smisliu da mi se uopšte ne mili da palim auto do 19h. Mislim da bi mi najaviše značlio da se napravi podezemni prolaz za pešake/bicikle ispod autoputa od tog mesta gde se planira DeltaGigantorium u smeru ka nišu a koji bi izlazio kod stanice 17,18 prekoputa u smeru ka NBG. Time bi se omogucila bolja komunikacija pešaka i zaobilaženje gužve na komandi. Primer ako neko iz ovog kraja ide na Nbg, onda ne bi morao da ulazi u 18 nego bi mogao podzemnim do pomenute stanice i time zaoblazi nepotrebo cekanje u prevozu zaglvaljen, i obrnuto. Drugo, ako zelim na Vračar peške sada moram okolo naokolo dakle triše,vojvode stepe,bulv.jna,Ivkovica( ceo kruzni) pa onda da idem duz "tramvajske bastice" do franša - ko je išao tom trasom peške više od dva puta zna koje je to smaranje. Ja uvek radije idem peške nego kolima ili prevozom za sve te destinacije od po par km u jednom smeru ali opet ovaj opisani put je goglota. Narocito ako imas decu.

U nekim starijim projektima, u ranim danima Beobuilda, pojavljivala se pasarela koja bi išla sve od Nebojšine ulice, preko autoputa, do lokacije na kojoj Mišković planira "nešto" (pošto više nije sigurno da će to biti /isključivo/ tržni centar).

Zato su navodno ove zgrade, tzv. "Ziegel House", ovako razdvojene. Ovo šetalište između njih je zapravo zamišljeno kao "početak" pasarele.

Ziegel%20House%20-%20full%20res%20-%2010.jpg


pasarela.JPG


Pasarelu sam prvi put video u ranijem projektu profesorke Eve Vanište Lazarević za lokaciju na kojoj je u međuvremenu izgrađen "Ziegel House".

73298_186746881472804_943818509_n.jpg


E sad, koliko je ozbiljna namera da se ta pešačka veza jednog dana izgradi, nemam pojma, ali svakako da bi olakšala život mnogim pešacima.

Kada je pak automobilskom i autobuskom saobraćaju reč - tu nema dileme, potrebno je zasukati rukave, uhvatiti se u koštac sa višedecenijskim problemima i krenuti u realizaciju ranije planiranih infrastrukturnih projekata - izgradnju nove Dušanovačke petlje, izgradnju nove Kumodraške ulice sa vezom sa autoputem, dalje proširenje i spajanje Južnog Bulevara, Gospodara Vučića sve do Milana Rakića, izgradnju deonice UMP-a (makar od Autokomande do Šumica), izgradnju veza SMT-a sa autoputem (Lasta i VML/Kaluđerica), i izgradnju nove petlje kod Prokopa.

Bez toga će grad da rikne, gradio Mišković tržni centar ili ne.
 
О њему више и нема никакве приче од званичника. Има ту пуно да се ради, тунел од Хиподрома до Аутокоманде, па рушења по Душановцу, нове саобраћајнице и петља са аутопутем... Неће то скоро плашим се.
 
Homere, još jednom kapa dole na informacijama, pravi si rudnik informacija. :gobb:
Nisam nikada ni znao za tu ideju za pasarelu ali je izuzetna, pogotovu ako bi imala stepenice kod stanica na autoputu kako bi bila još jedna alternativa za pešački saobraćaj.

Bendere, grad usvaja PDR-ove za pravac UMP-a, trenutno je aktuelan onaj oko Autokomande za koji se čeka javna sednica komisije za planove. Ono što mogu reći posle razgovora sa predstavnicima grada kao i uvida u budžete da gradnja UMP-a nije planirana u skorije vreme.
 
Како сам гледао у буџет, приоритет им је Славија-Војислава Илића (што ће аутоматски бити траљаво, јер ће на неким деловима бити или 4 преуске траке или 3 јер кме кме не можемо рушити зграде) мада може и то а да остане типа једва метар тротоара, и Булевар од Цветка до Устаничке, и довршетак СМТ до Ласте. Све то се очекује следеће године и 2023. Мислим и нова Кумодрашка исто, што ће и "решити" део Душановца.

Вероватно чак и после дела СМТ-а око Миријева и моста на Ади Хуји.

Дефинитивно после 2025
 
Верујем да им сад није ни на крај памети.
 
Koliko najosnovnija infrastrukturna rešenja i poboljšanje života običnog građanina izgledaju kao naučna fantastika...
 
Шта мислите да Мишко прода део плаца или чак цео Лидлу? :) Ово би им била супер локација.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=856100#p856100:1uuqtehg je napisao(la):
Дошљак » 07 Јун 2021 11:17 am[/url]":1uuqtehg]Шта мислите да Мишко прода део плаца или чак цео Лидлу? :) Ово би им била супер локација.
Интересантно је да већи негативан саобраћајни утицај у Војислава Илића има Лидл него Бео шопинг центар.
 
Баш зато што покрива велики део града. Са локалом на Аутокоманди би се смањио притисак на тај Лидл.
 
Smanjiće se dodatno pritisak izgradnjom onog kod okretnice u Ustaničkoj.
 
Свакако, са периферије, али ће тај Лидл и даље бити најближи за централни део града.
 
Kako se uzme. Dobrom delu grada je bio blizu i onaj na Trošarini, dok nisu počeli radovi. Sa druge strane, da se izgradi Lidl umesto tržnog centra na Autokomandi, situacija bi bila samo gora, jer kako ggod okreneš, samoj Autokomandi fali ona pasarela koja je pominjana, plus još neka dodatna traka, veći obim kružnog toka i bolja regulacija okolnih saobraćajnica, plus one saobraćajnice kod Dušanovca i ona pored KCS i Prokopa.
 
Одлично сте то приметили. Само ми није јасно како то исто не приметите и код градње пословних или комерцијалних квадрата друге намене. Зато што исти ти "закони" важе за све намене квадрата.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=855795#p855795:4s4smsxp je napisao(la):
SRBO » Sub Jun 05, 2021 6:32 pm[/url]":4s4smsxp]Како сам гледао у буџет, приоритет им је Славија-Војислава Илића (што ће аутоматски бити траљаво, јер ће на неким деловима бити или 4 преуске траке или 3 јер кме кме не можемо рушити зграде) мада може и то а да остане типа једва метар тротоара, и Булевар од Цветка до Устаничке, и довршетак СМТ до Ласте. Све то се очекује следеће године и 2023. Мислим и нова Кумодрашка исто, што ће и "решити" део Душановца.

Вероватно чак и после дела СМТ-а око Миријева и моста на Ади Хуји.

Дефинитивно после 2025

Ako sam dobro razumeo planiraju da rade ta dva dela uskoro? Slavija-Voj. Ilica, i od cvetka do okretnice na ust? To je super, stvarno oba dela su katastrofa. Ima li negde detaljnije da se to pogleda? Kako je predviđeno projektom, ili bar predviđeni termin početka radova, i kraja? Znam da ga ne ispoštuju, al opet bih da znam.

Neće valjda da rade u isto vreme deo bulevara, i onaj deo Dragoslava Srejovića od kružnog toka do Volgine ulice, to će biti ubistvo, i ovako je zakrčen prilaz mirijevu non stop, sa istovremenim radovima tu biće jezivo. Znam da su najavili da počinju to da rade na leto valjda, ove god, zato pitam.
 
I samo još fali u isto vreme i Vojislava Ilića - Slavija, zaq potpun haos. :D
 
Neće se raditi nikada sve odjednom. Eventualno Slavija-Makenzijeva do ulice kneginje Zorke, pa tek onda sledeći delovi tako mic po mic sve do Žičke negde tamo za 10-15 godina.
 
Kako bi pojmili šta će izazvati mol bez zamene "elevirane raskrsnice" Automanda nečim daleko boljim pomenuo bih šta mi se danas dogodilo između 14 i 15h.

Krenuo ja s B.Brda u Krivolačku pa ostao "zarobljen" na Brdu dobrih 20 min jer se ništa ka donjem (nevidljiva 12-ica) ili gornjem stajalištu (jake na papiru 23 i 37, odnosno "prestupna" 58) Mostar nije pojavilo i pored prohodnih saobraćajnica. Na Mostaru mi sine ideja da pređem peške petlju, da vidim dal ću brže stići tako. Naišla 18-ica ali izbegoh Japanca zbog najverovatnije ugašene klime. Dok sam se okrenuo eto meni ledenog Kineza na 70. Autoput prohodan. Na po' pešačkog vijadukta iznad autoputa spazih Solaris na 17. Već se napravila kolona (o čemu ću više kasnije) tako da nije mogao da dođe do stajališta. Ja već otišao do tramvajskog stajališta Franša D'Eperea videvši kako mi beže dva Solarisa na 31 (umesto ka Tužnom Bulevaru bezvezni vijadukt vodi ka Karađorđevom Parku), spustio se dole, popeo se i imao šta da vidim - prvi Solaris pokupio sve putnike sa stajališta, drugi stigao gotovo u isto vreme kao ja (malo potrčao, ništa specijalno). Na kraju sam, izuzevši čekanje u Požeškoj stigao za 25min sa dva presedanja i pešačenja (200+400m sa stepeništima) bez 23, 37 i 17. Neki dobar ishod male verovatnoće nazivaju srećom, loš nesrećom, ali ja mislim da je u pitanju odabir veće verovatnoće u kritičnom momentu. Da sam ostao da čekam 46/55, ili da sam ne daj bože čak i da mi je neki od dva pomenuta odmah naišao produžio dalje od Autokomande autobusom ne bih stigao ni na vreme, kamoli ranije. Veći broj varijabila koji sa sobom povlače različitu verovatnoću u drugom vremenskom periodu isključuje mogućnost rutinskog predviđanja situacije prilikom svake vožnje od strane svakog putnika. Dakle ne treba mi da se borimo sa tim mukama već nadležni da ih rešavaju.

17-ica osta na početku rampe do koje je inače jedva i došla! Autobus je već na izlazu stao jer su ostali autobusi ispred njega bili sprečeni da preseku tok izlaza ka Banjici (automobili izazivaju kolonu autobusa, a autobusi kolonu automobila, sve zbog dizajna ovog drumskog čvorišta :bash: ), nakon čega su ga ometali i Lastini autobusi. Kad je stao u kolonu na rampi bio je osuđen na čekanje.

E sada zamislite u kolikoj će meri ne samo preopteretiti već i usporiti javni prevoz jedan takav trgovinski objekat kao što je veliki mol. Da li iko o tome uopšte razmišlja pri izradi detaljnih planova, izdavanju građevinskih dozvola? Očito da ne.

Treba se zapitati da li to Vesić želi da plaćamo kartu i za pešačenje, pentranje bez lifta!?

Inače što se prevoza tiče, uticaj mola deluje suprotno od 6 sastojaka za recept dobrog prevoza bez hub&spoke sistema zasnovanog na metrou (dok se isti ne izgradi):

1. što direktnija trasa (što manje presedanja=manje gubljenje vremena)
2. što češći takt (što manje čekanja=manje gubljenje vremena)
3. što veći kapacitet vozila (zglob umesto solo radi izbegavanja preteranog KIK-a radi kraćeg zadržavanja=manje gubljenje vremena)
4. što manji broj stajališta (ekspres autoputem=manje gubljenje vremena)
5. što veća maksimalna brzina (što više denivelisanih/autoputnih deonica=manje gubljenje vremena)
6. što manje ukrštanja u nivou i konfliktnih tačaka

Šta mol izaziva, a šta ne?

1(2). preopterećene linije=isti takt, nedovoljan broj vozila=slabe linije ne mogu biti pojačane
2(3). bez vozila večeg kapaciteta=veća gužva
3(4). dodatna stajališta=sporije linije (sada brze 38A, 38L, 70)
4(5). češća stajališta po servisnoj saobračajnici=manja maksimalna brzina
5(6). dodatna ukrštanja=dodatna usporenja uz moguće nove konfliktne tačke

Sve ove stavke nisu neophodne u sistemu zasnovanom na brzim šinskim sistemima, ali pojedine mogu povoljno uticati na kvalitet prevoza. Uzevši u obzir šta je sve potrebno za idealno odvijanje prevoza zasnovanog na autobusu nije teško shvatiti koliko je autobus zapravo skuplji od metroa (5x recimo 20mld umesto 4mld). Rušenje eleviranih raskrsnica, prevaziđenih rešenja petlji, povećanje kapaciteta postojećeg i gradnja novih autoputeva, podzemne deonice, optimizacija ulične mreže i raskrsnica, "premeštanje" opterećenja u nove razvojne zone (čija gradnja ne dolazi besplatno), sve je to potrebno da bi autobus u špicu funkcionisao (ako zanemarimo takt) skoro kao nedeljom, ili za vreme pandemije nakon popuštanja mera.

I sada kad vidiš kako može da nagrabusi prevoz prisetiš se da je isti samo još jedna žrtva nepažljivog "razvoja" bez znatno većih ulaganja u rešavanje problema lokalnog stanovništva. Da li dobit prevazilazi neželjene posledice baš uvek? Ne sumnjam u mišljenje gramzivih investitora, ali ipak više treba pažnje posvetiti onoj zapostavljenoj strani - građanima.

Napisa ja referat o Autokomandi, al vredno je pomena. :vops:
 
Tesko da ce graditi ovaj trzni centar u iole skorije vreme, TC Galeriji ce trebati vise od 2 godine od otvaranja da popuni preko 85-90% m2 GLA prostora.
 
Можда им и узму део плаца за нови портал УМП тунела. Да се ја питам, направио бих ту центар за аутомобиле - салони, вулканизери, механичари, аутоелектричари, перионице, пумпа, уз очување постојећих објеката старе Аутокоманде на плацу са оригиналном наменом - одржавање возила.
 
Vrh