Šta je novo?

Delta Planet Autokomanda - [Tržni Centar | 172 000 m²]

Hvalim te bože, još jedan TC je poslednja stvar koja nam treba tu. Sad kad bi mogli da preuzmu i sve odatle do Jerkovića i da naprave normalne ulice, umesto što niću šestospratnice a ulični profili jedva za 1 vozilo da prođe
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=847219#p847219:3bvwa20k je napisao(la):
solecar » Wed May 05, 2021 10:13 am[/url]":3bvwa20k]Весић: Град преузима Топовске шупе

Град Бeoгрaд ћe прoстoр нa Aутoкoмaнди, нa кojeм сe нaлaзe Toпoвскe шупe, дo крaja гoдинe прoглaсити jaвним и нa њeму изгрaдити мeмoриjaлни цeнтaр. Tимe ћe бити испрaвљeнa вeликa нeпрaвдa нaнeтa стрaдaлим Србимa и Jeврejимa, кaда je прe пeтнaeстaк гoдинa тaj прoстoр, нeпримeрeнo, прoдaт зa изгрaдњу тржнoг цeнтрa.

У интeрвjуу „Вeчeрњим нoвoстимa”, зaмeник грaдoнaчeлникa Бeoгрaдa Гoрaн Вeсић пoдсeћa дa je у тoку изрaдa плaнa дeтaљнe рeгулaциje тoг дeлa грaдa, штo je приликa зa прeузимaњe Toпoвских шупa, кaкo би сe oвдe нaпрaвиo мeмoриjaлни кoмплeкс.

– Кaдa крajeм гoдинe плaн дeтaљнe рeгулaциje (ПДР) будe зaвршeн и усвojeн, и кaдa тaj прoстoр дoбиje jaвну нaмeну, Грaд ћe зajeднo сa Jeврejскoм зajeдницoм рaсписaти кoнкурс зa њeгoвo урeђeњe и изрaду мeмoриjaлa. Oвдe нису стрaдaли сaмo Jeврejи вeћ и Срби, пoчeткoм Другoг свeтскoг рaтa бaш ту су држaни тaoци кoje je нeмaчки oкупaтoр убиjao.

izvor: beograd.rs

Ne znam šta mi nerealnije zvuči - da će nacionalizovati zemljište ili da će podići memorijalni kompleks. Prstom još nisu mrdnuli za Staro Samijšte, koje je mnogo bitnije. Predizborna virtuelna borba protiv tajkuna.
 
Nemojte se cuditi ako uz taj "memorijalni kompleks" niknu jos neki sadrzaji debele komercijale...

Tako je bilo u Skoplju.

No dobro, bolje i to nego neka Miskoviceva megalomanija nasred najveceg saobrqcajnog cepa u gradu.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=847245#p847245:2sygs9n5 je napisao(la):
Myah » Sre Maj 05, 2021 11:09 am[/url]":2sygs9n5]Hvalim te bože, još jedan TC je poslednja stvar koja nam treba tu. Sad kad bi mogli da preuzmu i sve odatle do Jerkovića i da naprave normalne ulice, umesto što niću šestospratnice a ulični profili jedva za 1 vozilo da prođe
Potpisujem svaku rec.
I drago mi je da ima jos razumnih ljudi koji ovo shvataju.
 
Naravno da neće podići ništa jer parcela nije njihova. Ali će onemogućiti i gradnju TC.
 
"Topovske šupe" su deo Zakona o Starom sajmištu, što verovatno olakšava gradu da preuzme i uredi taj prostor.

"Delta" radi novi projekat za Autokomandu i verovatno neće biti (samo) tržni centar, već kompleks mešovite namene. Još ne izlaze sa detaljima, ali taj Plan detaljne regulacije što Vesić, a koji bi trebalo da bude usvojen do kraja godine, verovatno se odnosi i na Miškov kompleks.

Vidim da se na prethodnim stranama dosta, što bi budući gradonačelnik rekao, "debItovalo" o saobraćajnim problemima koje bi napravio tržnjak, pa je Vučko npr. predložio da umesto tržnog centra nikne poslovni prostor.

Najgora stvar za saobraćaj je poslovni prostor, jer generiše gužve u špicevima, tj. veliki priliv/odliv vozila u kratkom vremenskom intervalu, za razliku od npr. tržnog centra gde imate fluktuaciju ljudi celog dana, a ne udarne gužve (osim kada su razni "šoping najtovi" i "baka prasovi" i sl).

Eto vam npr. Novi Beograd, konkretno Blok 65 (Airport City) - radnim danima se formiraju kolone vozila, a parking mesto je misaona imenica - dok vikendom bukvalno možete da igrate mali fudbal na kolovozu okolnih bulevara. Tako su npr. prošle godine bombom roknuli onog mafijaša u džepu, u nedelju u podne, tačno kod stajališta prekopua Westa 65, a da na stanici nije bilo nikog, i da ispred njega i iza njega nije bilo nijedno vozilo.

I još jedna stvar - grad koji ne može da dozvoli sebi novu gradnju na praznim livadama kraj prometnog autoputa i jedne od najznačajnijih saobraćajnih petlji, bolje da si samoukine status grada. Bakićevski pozivi na samoubistveni desetogodišnji moratorijum na izgradnju novih objekata su u tom smislu ništa drugo do abolicija nesposobnih, korumpiranih političkih elita.
 
To sto je cisto poslovni prostor manje zlo za saobracaj nego trzni centar (sto je inace vrlo vrlo upitno i relativno) ne znaci da treba ga dozvoliti na Autokomandi, gde je saobracaj vec sada osakacen.
 
Ne, poslovni prostor je već zlo, najveće zlo - reka automobila (registrovanih za pet osoba, a u kojima je najčešće samo jedna) i koja u relativno kratkom vremenskom intervalu dolazi i odlazi sa jedne tačke - nema ničeg goreg od toga.

Tržni centar je manje zlo, jer je fluktuacija ljudi veća, zadržavanja su kraća, dosta posetilaca koristi javni prevoz itd.

Ali priče o zabrani izgradnje na Autokomandi su "promašen fudbal". Kada bi nekome iz bilo koje uređene sredine pokazao Autokomandu na Google mapama i rekao kako tu ne sme da se gradi, jerbo će nastati haos, gledali bi te u čudu i krstili bi se. Autoput, velika petlja, ukrštanje nekoliko bulevara, "međa" tri opštine (Vračar, Voždovac, Savski venac) - šta je problem???

Svi znamo da problem postoji, ali ga pogrešno uzrokujemo u izgradnji novih kvadrata (ne, to ne znači da pravdam P+8 tamo gde treba da bude P+4 i sl), ali sramotno je koliko Grad Beograd ne ulaže u infrastrukturu, i koliko smo svi OK sa tim.

Npr. "Delta" je pribavila plac na Autokomandi, ako se ne varam 2006. ili 2007. godine. Za to vreme je grad uspeo da presvuče asfalt i pokocka trotoare od Slavije do Trošarine, izmesti tramvaj na sredinu u Vojvode Stepe i izgradi silaznu rampu iz pravca Voždovca ka Nišu (o da, nije postojala decenijama). Pogledajte Generalni urbanistički plan i šta je tamo sve planirano za Autokomandu, a i šire (npr. dalja izgradnja UMP-a, Nova kumodraška, nova Dušanovačka petlja ili nadvožnjak kod Prokopa - sve su to projekti koji bi trebalo da rasterete Aotukomandu, a nisu makli sa mrtve tačke).

Ali takva smo mi sredina. I dalje mislimo da je most na Adi sa pristupnim saobraćajnicama najbesmislenije bačen novac u gradu u poslendjih 15 godina, a GSP spsiska (minimum) tih navodnih 500 milki eura za jedan četvorogodišnji mandat gradske admininistracije, i niko da trepne.

Zato se i strategija dolaska opozicionih stranaka na vlast bazira na 13. penzijama, subvencijama, besplatnim udžbenicima i krilatici "samo da se ne gradi"... Sve naopako radimo. Sve.
 
Gde ti ode... o.O

Niti mislim da je "most na Adi sa pristupnim saobraćajnicama najbesmislenije bačen novac u gradu u poslendjih 15 godina", niti pak pratim i slusam Bakica, niti se bavim analizom odnosa izmedju opozicije i vlasti.

Ja samo znam da je petlja na Autokomandi vec saobracajno obogaljena a da ce biti potpuno unistena ako se Misku dozvoli da posadi svog Miska preko celog onog poteza od izmedju autoputa i kruznog toka.

Inace, ne oslanjam se ja samo na Google maps. Pricam iz iskustva. Kacio sam slike st(r)anja koje tamo nastaje u nekoliko navrata. Ko je razuman, on je jos tada shvatio problem. Ko nije, on je iskulirao to i nastavio dalje, a realnost ce da shvati tek jednog dana kad dodje na AK ili upali Naxi kamere i vidi stacionaran sajam automobila koji se proteze od Marakane do Hrama i od Steca do Dusanovca.


Al koga briga. Imacemo 57. trzni centar u gradu. Jeeeeej... :bubanj:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=847411#p847411:1njlpoch je napisao(la):
Bender Rodriguez » 06 Maj 2021 00:53[/url]":1njlpoch]Inace, ne oslanjam se ja samo na Google maps. Pricam iz iskustva. Kacio sam slike st(r)anja koje tamo nastaje u nekoliko navrata. Ko je razuman, on je jos tada shvatio problem. Ko nije, on je iskulirao to i nastavio dalje, a realnost ce da shvati tek jednog dana kad dodje na AK ili upali Naxi kamere i vidi stacionaran sajam automobila koji se proteze od Marakane do Hrama i od Steca do Dusanovca.
Al zato neće moći da vidi Vojvode Stepe, Ljutice Bogdana, Dr Milutina Ivkovića, te Bulevar kneza Aleksandra Karađorđevića, kao i Bulevar oslobođenja od kružnog toka ka Trošarini...
 
Закржљалост саобраћајница око аутопута од Мостара па све до Плавог моста је главни проблем. Нема равномерне дистрибуције кретања већ се све слива у два саобраћајна чвора (Мостар и Аутокоманда). То је просто осуђено на колапс у старту.
 
A i 99% ulica istočno od Hrama nisu izašle iz 19. veka. Tako da sve i da neko hoće da menja situaciju i da pravi više nadvožnjaka preko autoputa, džaba mu kada nema gde da trasira te nadvožnjake i da širi kolovoze.

Ali sve to i dalje ne menja činjenicu da iza ove ideje o Delta Galaksiji na saobraćajno najgoroj lokaciji u gradu stoji čista megalomanija.
 
Problem je što taj tržni centar tu više nema smisla. Imao je smisla kada su jedini savremeni tržni centri u gradu bili sa druge strane Save. Sada je od lokacije Delta Planeta na 10 minuta 3 tržna centra - Stadion, Beo, Galerija. Tu objektivno nikome više ne treba tržni centar, pogotovo ne jedan te veličine
 
Ја се надам да ће одустати од ТЦ. Тај крај је у суштини из пешачког угла црна рупа а из аутомобилског Бермудски троугао. Можда би било најбоље да ту буде неки салон аутомобила?
 
Ja mislim da ta petlja na Komandi mora da se raspetlja da bi saobraćaj mogao da funkcioniše. U pravcu ka gradu problem nastaje zato što se na istom mestu prestrojava iz leve u desnu za uključenje na autoput, a ovi što su se isključili sa autoputa bi iz desne u levu. Ja bih najradije proširio Tabanovačku u normalnu jednosmernu ulicu, i premestio isključenje sa autoputa u nju, a ukinuo ga tamo gde je sad. Onda se ne bi petljali kao budale na nadvožnjaku. Ne kažem da je to najbolje rešenje, ali mislim da bi bilo najrealnije (u smislu da se ruši i menja što manje). Odokativno sam lupio uključenje u Tabanovačku, čisto poente radi. Znam da se onda petljaju ovi što se uključuju na autoput iz pravca Banjice, ali i to isključenje bi moglo da se mrdne malo. Svakako mislim da bi bio manji haos nego ovo sad.
A kad bismo sve sa te strane kružnog toka rušili, onda bi mogle i ulice ljudski da se urade, i petlja da se sredi i svašta nešto.
PS Samo da napomenem, uložio sam 2 ipo minuta u ovo tako da je vrlo moguće da ovaj predlog ima neki gadan problem koji sam prevideo jer me mrzelo, zato ste ostali tu hahaha

InkedScreenshot 2021-05-06 144816_LI-min.jpg
 
Hmm, ne znam šta da mislim o tom predlogu. :? Morao bih da razmislim i ilustrujem tokove vozila u tom slučaju. Ali podržavam entuzijazam. :wink:
I slažem sa svim ostalim što si rekao.
 
Predlog svakako ne bi rešio haos koji nastaje u pravcu ka Banjici, jer je za njega kriv neadekvatno rešeni saobraćajni haos kod kružnog toka. Ali lično sam se češće zaticao u gužvi u smeru ka gradu, pa mi to više bode oči :D
 
Ovim rešenjem bi se haops samo izmestio direktno na kružni tok. Problem je što je sa novogradnjom došlo do povećanja broja vozila, plus ovi starosedeoci, pa generisanje novog poslovnog prostora, pa nova saobraćajna rešenja koja su lošija, plus izmeštanje stajališta za linije nekadašnjeg ITS2 sistema i međugradskih autobusa ka jugu i istoku... A neki su pisali ranije da je potrebno uvođenje dodatnih traka ili nadvožnjaka, kako bi se situacija gde maltene svako svakoga seče, nebitno kojim pravcem i smerom išao, rasteretili, ondnosno sveli na što manju meru.
 
Ne bi se izmestio haos jer ne bi bilo stajanja. Odnosno, bilo bi stajanja, ali zbog toga što je kružni tok premali, tako da se slažem da bi bio red da bude veći. Mislim da bi neka mera eventualno bila da prečnik unutrašnje ivice kružnog toka bude dovoljno veliki da jedan dupli tramvaj stane tu, a da se vozila oko toga nesmetano kreću. Ali i da se raspetljaj ovaj haos između Stepe i autoputa
 
Bilo koje povećanje traka za individualna vozila će samo povećati gužvu. Jako poznat fenomen u urbanizmu, u pitanju je privremeno rešenje. To u Los Anđelesu rade godinama npr, i nažalost uopšte nije pomoglo - autoputevi i ulice sa 5-6 traka i zagušeni. Putevi prošireni pre par godina sa istom ili gorom gužvom nego ranije. Iz tog razloga stvarno mislim da proširenje kružnog toka ne bi moglo pomoglo, ali moguće je da sam nešto prevideo. Čini mi se da je veći problem to multi ukrštanje tramvaja i kola, te da bi denivelisanje ustvari dosta pomoglo u rešenju problema.

Interesantan predlog, Myah, apsolutno je tačno da je zagušenje u smeru ka gradu povezano sa nezgodnim prestrojavanjem. Problem koji vidim je da je ista priča samo sa većom razdaljinom, tj. zar ne bi imali isto iks prestrojavanje samo u ovom slučaju na samom kružnom toku?
 
Jedno je povećavanje traka sa 4 na 6, a drugo je povećavanje sa 1 na 2. Krajnje je vreme da istočni deo Beograda počne da širi svoje ulice. Inače će ceo da počne da izgleda i (ne)funkcioniše kao Marinkova bara.

@Myah
Ako sam dobro razumeo, ti si imao ovo na umu? (ne shvatiti bukvalno ovo preplitanje linija na samom kružnom toku AK, to je samo ilustracija)
AK.jpg
 
A ova dva pičvajza je trebalo eksproprijatisati i preurediti još pre 50 godina. Pa makar i postepeno, korak po korak. Ako ne za vreme SFRJ, onda posle nje.
AK.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=847592#p847592:1y7y80ge je napisao(la):
jovanovm » 06 May 2021 17:45[/url]":1y7y80ge]Bilo koje povećanje traka za individualna vozila će samo povećati gužvu. Jako poznat fenomen u urbanizmu, u pitanju je privremeno rešenje. To u Los Anđelesu rade godinama npr, i nažalost uopšte nije pomoglo - autoputevi i ulice sa 5-6 traka i zagušeni. Putevi prošireni pre par godina sa istom ili gorom gužvom nego ranije. Iz tog razloga stvarno mislim da proširenje kružnog toka ne bi moglo pomoglo, ali moguće je da sam nešto prevideo. Čini mi se da je veći problem to multi ukrštanje tramvaja i kola, te da bi denivelisanje ustvari dosta pomoglo u rešenju problema.

Interesantan predlog, Myah, apsolutno je tačno da je zagušenje u smeru ka gradu povezano sa nezgodnim prestrojavanjem. Problem koji vidim je da je ista priča samo sa većom razdaljinom, tj. zar ne bi imali isto iks prestrojavanje samo u ovom slučaju na samom kružnom toku?

А не не, не би било повећања трака у кружном току - само би пречник био доста увећан да би се једноставно дало простора за престројавање - генерално то треба урадити и на Славији
 
Aha, jasno onda! Jeste, tu je malo frka za prestrojavanje, kapiram da je posebno teško za vozače koji nemaju dosta iskustva. Mada generalno bi u toj rekonstrukciji mogao i da se tramvaj baci pod zemlju cut and cover metodom već iz VS, i onda da izađe sa druge strane. Denivelisanjem tramvaja bi se poprilično olakšala ta raksrsnica.
 
Vrh