Šta je novo?

Delta Planet Autokomanda - [Tržni Centar | 172 000 m²]

Bendere, da, baš to što si nacrtao. Time se onda sa autoputa može direktno i na Banjicu i na Dedinje, umesto samo pravac centra, i eliminiše se onaj nesrećni čvor koji sad postoji. I kao što rekoh, eventualno bih mrdnuo uključenje sa komande na autoput sa te strane više ka nadvožnjaku, čisto da postoji još veći luft između trenutka kada se oni uključe i kada se iksljuče ovi što idu u Tabanovačku, ali to možda i ne mora.

Jovanovm, Ljudi koji se uključuju iz Tabanovačke na nadvožnjak se svakako posle prestrojavaju u zavisnosti od toga da li idu u centar, na Dušanovac ili autoput, tako da tu ne bi bilo ništa novo, samo bi se izuzela struja koja pokušava da ide levo na mestu na kom bi oni desno. Znam za fenomen da proširiavanje traka samo poveća saobraćaj, ali ovo ne bi bilo to - odnosilo se samo na Tabanovačku, kojoj bih dodao jednu traku da ne bi dolazilo do zagušenja kada se uključe ti sa autoputa, a i da može da se obiđe 18ica kad se pokvari lol. I da, bap ovo što je Srbo napisao - nema širejna toka novim trakama, samo da se uveća prečnik prstena da bi bilo dovoljno prostora da se ulazi i izlazi iz njega, ovako svi jašu jedni po drugima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=847638#p847638:327rmzey je napisao(la):
jovanovm » 06 Maj 2021 21:00[/url]":327rmzey]Aha, jasno onda! Jeste, tu je malo frka za prestrojavanje, kapiram da je posebno teško za vozače koji nemaju dosta iskustva. Mada generalno bi u toj rekonstrukciji mogao i da se tramvaj baci pod zemlju cut and cover metodom već iz VS, i onda da izađe sa druge strane. Denivelisanjem tramvaja bi se poprilično olakšala ta raksrsnica.
Jedan od problema kružnog toka je i taj što je skretanje u Triše Kaclerovića semaforizovano. Pisao sam ranije o tome ovde. Ako bi se naprimer uradilo ono što je predlagao Karlo, oni koji gravitiraju ka Ustaničkoj, iz pravca autoputa, ne bi imali potrebu za Autokomandom, pa se u tom smislu ista bar malo rasterećuje.
 
Ово предложено искључење у Табановачку отвара неке добре могућности, али са претварањем Табановачке у двосмерну у исто време би се добило још више - укидање семафора у Војводе Степе за скретање у Трише Калцеровића, могућност за искључење са аутопута (правац ка Нишу) за Душновац, искључење директ из кружног тока у Табановачку. Такође, не би се мешао саобраћај на Тргу ослобођења пре кружног тока из правца Славије, Јужног булевара и Устаничке са саобраћајем са аутопута из правца Ниша. И још да се уради и надвожњак од Устаничке паралелно са овим искључењем, и пун погодак.
 
Da, kad bi Tabanovačka postala dvosmerna i preuzela ulogu Triše Kaclerevića za komunikaciju ka Jerkoviću, mogli bi da pomene smer kretanja u Triše, tako da bude jednosmerna u smeru ka Stepi, uz uslovno skretanje desno, recimo? To bi možda rasteretilo saobraćaj u tom delu? Pritom ako bi se povećao prečnik kružnog toka, svi bi imali više prostora za manevrisanje, i skoro pa kao bombona
 
to bi zahtevalo i da se preuredi tabanovačka, uz obavezno rušenje objekata za proširenje
 
Za šta je ionako već krajnje vreme. Ceo taj kraj izgleda kao Brazilska favela kroz koju je neko progurao dve ulice sa JGP.
To je sve trebalo da bude počišćeno i sređeno još pre pola veka. Ili da se bar započne s time.
 
Najbolje je da naprave UMP do Dušanovca a da Delta ne izgradi ništa. Win win :)
 
Значи да остане брлог на плацу аутомоманде? Ево ја бих Мишку дозволио да ту направи аутоцентар са аутосаломом, бензинском пумпом, перионицом, разним сервисима и великом паркинг гаражом чији би приход ишао Мишку. Могла би ту да се измести пумпа из Булевара ослобођења и да се прошири парк. Нова локација би била приступачнија бројнијим корисницима. И да се стари објкти аутокоманде искористе за аутосервисе и салон.
 
@Myah
Evo izgleda da su odlučili da prave nešto što liči na onaj tvoj predlog :D

file.php


https://beobuild.rs/forum/download/file.php?id=116343
 
Opa, lepo, mada dok ne ukinu ono uključenje tamo na petlji ništa nisu uradili
 
Их @Бендер, ово је ништа од гужве како је било у 12:20 часова (03.05.2021) на Аутокоманди. Низ Булевар ЈНА неких 200-250 метара пре кружног тока, кружни ток, "чувено" укрштање са колима код улазне и силазне рампе на самој петљи, па до ауто-пута, значи скоро па 1 км дужине, само 25 минута. Добро сам и прошао :bg4:
 
Verujem. Ja kačim slike stanja iz raznih doba dana kad stignem i kad se setim. Da se vidi da su ovde gužve već prevelike i da bi zato bilo suludo dopustiti - na tom mestu - gradnju megalomanskih objekata koji bi generisali još više saobraćaja. I automobilskog, i javnog prevoza, i pešačkog.
 
Бендер, јако уско гледаш на проблем. Саобраћај је крвоток и мора се посматрати шире од пар раскрсница у видокругу. Као што сам писао, проблем аутокоманде није на аутокоманди, него на Трошарини јер тамо фали СМТ.

Исто тако, ништа се специјално неће добити забраном градње на самој Аутокомади, јер исти ифекат по саобраћај на овој тачци има градња десетина нових зграда у Војводе Степе - јер се сви ти корисници опет слију на Аутокоманду. Подизање породичних кућа у Кумодражу и Јајинцима ће такође да оптеретити - Аутокоманду.

Или рецимо, да појасним са другим примером. Када је изграђен први мол у БГ, Делта сити, он је у укупној слици саобраћаја у граду генерисао веће саобраћајне гужве од свих осталих молова који су дошли касније. Зашто? Па зато што је цео град ишао у Делта сити и радијално оптерећивао целу инфраструктуру. Сваки нови подигнути шопинг мол је у одређеној мери повећао саобраћајну гужву у непосредној околини, али је у неком проценту растеретио радијалну инфраструктуру. Рецимо, од отварања Бео шопинг центра, ја више нисам видео ни Делту, ни Ушће ни Биг ...

Исто ти је тако и са пословним и стамбеним простором. Зато различити садржаји морају да се планирају и граде подједнако по целом граду. На Аутокоманди је гужва јер је Вождовац искључиво стамбено насеље и цео Вождовац иде преко Аутокоманде до центра или Новог Београда да ради сваки дан. Ако се на Аутокоманди подигну пословни објекти како је планирано, један део Вождовчана више неће ни прелазити Аутокоманду и Газелу него ће радити ту.
 
Izgradnja megalomanskog tržnog ili poslovnog centra na ovoj lokaciji, gde je saobraćaj već usporen i zagušen, će dovesti do toga da sve u krugu od 100 metara od ivica kompleksa odnosno bloka postane zakrčena auto-pijaca.

Namerno kažem ''auto pijaca'', zato što će ulice, odnosno kolovozi, postati prepuni i automobilima i pešacima koji će želeti da prelaze ulicu gde se njima ćefne ''da bi skratili''. Npr naći će se genijalci koji dolaze sa strane Surduličke i žele u Miškovu Megalomaniju. Ali boli njih uvo da idu okolo naokolo oko celog kružnog toka. Nego će probati da ''preseku'' direktno preko kolovoza.

Ne verujete? Pa pogledajte stanje ispred Ušća ili Delta Sitija. A tamo je pritom saobraćaj znatno brži. Dok se ovde kreće brzinom mešovite ulice. Pravi mamac za razne genijalce koji bi da ''presecaju''. Mada i ne može da čudi otkud to, s obzirom da su pešačke veze na i oko Autokomande stvarno katastrofa.

Isto tako će se pojaviti horde vozača koji neće znati prave putanje kako da se dođe do parkinga TC Megalomanija. Pa će biti pogrešnih skretanja, kruženja, zastajkivanja da se pita, kruženja okolo naokolo...

Zatim nas očekuju reke turističkih a i školskih autobusa, koji bi tu dovozili decu, da se od malih nogu uče konzumerizmu. Gde će ti autobusi da staju? Na već večito pretrpanu stanicu Laste ispod Autokomande? Gde će da se iskrcavaju? Koliko će dodatnog prostora da zauzmu?

Šta je sa dostavnim vozilima? Tačno je da neka od njih razvoze robu još od 4 ujutru, ali ne rade svi tržni centri, tj. ne primaju svi tržni centri robu u to doba. Neki razvoze tj. dobijaju i u 7 ujutru. Npr Ušće tako radi. Što jeste rano, ali nije dovoljno rano da se izbegne gužva na Autokomandi. Jer je na njoj NON STOP GUŽVA.


I sad će sve to da se izignoriše i da se ide na rizik po sistemu ''pa kako god ispadne'' samo zato da bi jedan megalomanski narcis, kome je ispod časti da gradi negde drugde, morao da nasadi svoj kompleks (u svakom smislu te reči) baš na toj saobraćajno najgoroj lokaciji u gradu? Šta, kruna će mu otpasti s glave, i njemu i Gradu, ako mu se da i odredi da pravi svoju megalomaniju negde drugde?

Pustite više tu megalomaniju na nesrećnoj Autokomandi. Bar dok su mreža i blokovi oko nje u ovakvom nikakvom stanju. Kad se ulice i blokovi oko nje dovedu u red i kad se reše pešački tokovi u celom tom kraju, onda se može razmišljati o novim velikim gradnjama. Znam da se pravi nova ulica od autoputa do Tabanovačke, ali i dalje ostaje problem imbecilnih smerova oko AK, udžerica između Tabanovačke i VS, slepih creva između Dinarske i AK, pa čak i zbrljan, decenijama nedefinisan prostor oko Marakane. Ceo taj kraj, od Steco-a pa do Bul Oslobođenja, i od Autoputa do Vojvode Stepe je i dalje na nivou ranog 20. veka. U svakom smislu.

Pokazao sam, iznova i iznova, da ima preko 10 lokacija u Beogradu na istom ili manjem rastojanju od Trga, koje stoje prazne i čekaju da neko na njima gradi.
 
Nije problem Autokomande ni to što se nema SMT na Trošarini, nego u tome što je NBG građen posle II svetskog rata, sa širokim bulevarima, a starogradsko jezgro ostalo isto kao što je bilo pre rata, sa dodavanim novim naseljima na njihovim obodima, što je kasnije dopunjavano sa višespratnicama na infrastrukturu koja je podržavala zgrade do max 3 sprata. Na sve to je povećan broj vozila, a kapaciteti i onako neadekvatne infrastrukture za novogradnju, dodatno suženi pretvaranjem dvosmernih ulica u jednosmerne sa parking mestima, plus što se ne rešavaju problemi uskih grla, plus ulivanje novobeogradskih saobraćajnica sa po tri trake na starogradske jednosmerne ili dvosmerne ulice sa po jednom trakom, plus dobrim delom loša rešenja prilikom rekonstrukcija starogradskih ulica, pa neizgradnja planiranih saobraćajnica na starogradskoj strani...
 
Тачно то прескакање решавања инфраструктуре Врачара, Душановца и Лекиног брда гуши целокупни БГ саобраћај.
 
Ljudi veruj te mi na reč, ja koji živim u tom kraju sam veći deo dana "blokiran" u smisliu da mi se uopšte ne mili da palim auto do 19h. Mislim da bi mi najaviše značlio da se napravi podezemni prolaz za pešake/bicikle ispod autoputa od tog mesta gde se planira DeltaGigantorium u smeru ka nišu a koji bi izlazio kod stanice 17,18 prekoputa u smeru ka NBG. Time bi se omogucila bolja komunikacija pešaka i zaobilaženje gužve na komandi. Primer ako neko iz ovog kraja ide na Nbg, onda ne bi morao da ulazi u 18 nego bi mogao podzemnim do pomenute stanice i time zaoblazi nepotrebo cekanje u prevozu zaglvaljen, i obrnuto. Drugo, ako zelim na Vračar peške sada moram okolo naokolo dakle triše,vojvode stepe,bulv.jna,Ivkovica( ceo kruzni) pa onda da idem duz "tramvajske bastice" do franša - ko je išao tom trasom peške više od dva puta zna koje je to smaranje. Ja uvek radije idem peške nego kolima ili prevozom za sve te destinacije od po par km u jednom smeru ali opet ovaj opisani put je goglota. Narocito ako imas decu.
 
Тачно, цео тај југоисточни део Аутокоманде између Устаничке и Трише је одсечен за пешаке.
 
Колапс на Аутокоманди праве Вождовчани јер им је то једини крштен излаз на аутопут и једина крштена веза са центром и Новим Београдом. Као што већ написах, никакав мораторијум на градњу на овом конкретном плацу неће сачувати Аутокоманду од колапса. Да се примера ради тај исти комплекс изгради на Новом Београду, опет ће цео Вождовац деа иде у њега - преко Аутокоманде.
 
Праве и Врачарци, јер немају друго искључење са аутопута осим фамозне рампе на Аутокоманди. Хорор од запетљавања...
 
Фале још најмање две петље на аутопуту и макар два булевара на Вождовцу са десне стране аутопута.
 
Врачар ајде и нема алтернативу - мада када буде направљена она улица до Прокопа могу неке егзибиције да се праве (могу и сад можда преко хитне помоћи)

Најбитније је направити крштену петљу код Душановца која ће омогућавати да се иде лепо у оба смера на аутопут. У зони овога ће бити излаз из уличица за Ниш, то можда мало помогне.
 
Vrh