Šta je novo?

Delta Planet Autokomanda - [Tržni Centar | 172 000 m²]

Са зградом Рада је проблем власништво, пошто је стечајна маса. Са зградом ЕДБ је проблем сам ЕДБ.
Луку је купио Беко ваљда, имао је у плану да ту прави Београд на води пре Београда на води, што би и било боље, али га је ваљда Ђилас ту нешто заврнуо. Мислим да се сада чека пресељење луке за даљу градњу.
Блок 18 има превише парцела, боље и да стоји овако са кућама него да се направи Лекино брдо ту.
Депонија и стоваришта су без уређене инфраструктуре, али слажем се, и ту свакако треба да се гради. Само што ту има пуно да се чисти, пуно да се насипа, пошто је све лево од Вишњичке ка Дунаву поприлично нижи терен. Сличан проблем је и са блоком 18.
Бродоградилиште ради ок, али већ имају планови и за њега. Прича се да је Мостоградња баш у проблему и вероватно ће да је распродају, остала грађевинска предузећа су махом приватна, и верујем да би радо ту зидале лукс станове а механизацију иселили типа у Батајницу или на Остружницу. Једино фабрика бетона Рада која је исто стечајна маса, питање је како може да се реши.
Крај око Богословије је начет, већ је изграђена једна већа зграда. Тик уз саму окретницу сумњам да ће ико икада ишта градити, ту су пумпа и тениски терени. А легло пацова и распад од Застава промета је већ купљен, вероватно нови власник или нема паре да одмах гради или хоће да прода некоме за веће паре.
Аутокоманда ка Душановцу је распад и запуштеност истог нивоа као сви побројани примери горе, са исто веома проблематичним и често закрченим саобраћајницама. Аутокоманда има само ту несрећу да се у њу слива буквално цео Вождовац ка граду, те је колапс неминован.
Зашто Мишко хоће да гради воде? Зато што је то део његовог колача, остале побројане локације су разграбили други тајкуни, колико су могли и колико им је то било исплативо.
 
Ja nisam pitao za obrazloženja zašto neke od predstavljenih lokacija stoje prazne.

Pitao sam za obrazloženje i opravdavanje stava kako je u redu podržavati megalomaniju, narcisoidnost i bezobzirnost jedne izrazito bahate individue, kao i nesposobne grangrenozne Gradske vlasti koja mu to dopušta ili namerava da mu dopusti.

Dakle ja vas ne pitam zašto zgrada RADa stoji prazna. Znam ja i sam zašto. Zato što je ovo razbojnička hohštaplerska gangrenozna država u kojoj sudski procesi i sporovi traju duže nego nečiji život (30 godina and counting...)

Pitam vas šta vas je spopalo da opravdavate i branite ovakav zločin protiv razuma, logike, urbanizma i osnovne ljudske koreknosti.


Koja je vaša logika? ''Pa grad nam je ionako već većinski u raspadu i haosu, pa šta fali ako Miško posadi svog posred Autokomande? '' Jel to vaš rezon?
 
Стоје празне, и слажем се, тај крш нервира и мене. Рад је стечајна маса и ваљда још увек под правним спором, мислим да је слична прича и са пословним делом куле Генек који зврји празан. Ни мени нису најјасније те правно-имовинске заврзламе.
Нисам имао намеру да правдам икога, поготову не Мишка, него чисто да изнесем чињенице. Неке парцеле је купио неко способнији, неке је купио неко ко се залетео. Неки тајкуни су лепо изгурали неке пројекре, док неке зграде стоје скоро па завршене већ деценијама и то углавном на најатрактивнијим локацијама. Он је купио тај плац. Држава га је продала.

А сад, на страну Мишковић и његови планови, шта друго можемо ту да имамо? Да ли треба и даље да буду ту распале гараже од пре рата?
 
Znači ''daj šta daš''...

Pa ja kad sam primenio principijelno sličnu logiku i obrazloženje za ove metro linije koje se sada grade, onda sam ispao negativčina, bezobziran, glupak...


Kada SNS hoće da protera metro kroz BnV a izostavi presveti nasušni Prokop, to je zločin protiv čovečnosti.
A kada Miško hoće da posadi svoj preko cele Autokomande i saobraćajno sahrani ceo taj deo grada, to je onda ''pa dobro, bolje išta nego ništa''.


E to je ono što mene u ovom momentu izluđuje.
 
Meтро је ипак јавни пројекат. Ово је приватни. На граду је одговорност да обезбеди инфраструктуру, а деценијама све власти игноришу овај проблем. На Аутокоманди је већ хаос, у то сам се уверио милион пута чекајући по 20 минута у 46/55 да се са аутопута укључе у петљу ка Тужном булевару. Не верујем да би конкретно овај пројекат нешто претерано погоршао већ очајну ситуацију. Можемо рећи да је нпр. насеље Степа Степановић становника више допринело погоршању са 13000 нових становника који могу да бирају или да иду кроз Војводе Степе или Кумодрашком и Трише Калцеровића/Табановачком.
 
Ako Narcisoidni napravi ovu Planetarnu balegu, biće i ovo javni projekat. Tačnije - projekat koji se itekako tiče cele javnosti. Kada ceo taj deo grada počne da riknjava u gužvama i zastojima.



Ne zna šta će s parama, a i sa samim sobom, za to vreme mu stoje hektari i hektari praznog zemljišta širom grada u krugu od 5 km od Trga Republike. A on je zapeo da mora baš ovde da stavi svog pa makar crko. Boleština samo takva. Mada jedini bolesniji od njega su oni koji nameravaju to da mu dopuste.
 
Већ рикњавају у гужви сви делови града који морају да прођу туда. Опет, на граду је да унормали саобраћајнице више. Такође, град може да регулише нпр. саобраћајне приступе том плацу, па да буду директно са аутопута, после петље.
 
Grad to neće uraditi. Kao što ne radi ni mnoge druge neophodne i urgentne stvari.

A ovaj ludak će da napravi svoju Megalomanštinu jer želi da mlati pare. I ne zanima ga kako će i šta da (ne)funkcioniše. Dokle god potrošači hrle u njegov tržni centar. A hrliće svakako, jer to je sorta ljudi koja je u stanju da čeka ispred vrata prodavnica premijeru patika (jbt!) ili da ide u TC samo da bi se slikala i bila viđena. Tako da će oni uvek nalaziti način da se dokopaju tog tržnog centra. Al zato kad krenu kućama... pa kad se stope sa ostatkom nesrećnika u tranzitu kroz AK... biće sajam automobila od Veterinarskog fakulteta sve do Marakane.

Ali opet... Ovog to ne zanima. Njega zanima lova. Što se njega tiče, može pola Beograda da umre i podavi se u gužvama. Samo da njegova lova ne ispašta.


Vesara i ekipa će dobiti svoj kajmak, Braća Inc. će dobiti svoj procenat, Miško će dobiti lovu od svog miška posred Autokomande... A obični ljudi će dobiti novi saobraćajni čep i prepreku u svakodnevnom funkcionisanju.

Mislim da se razumemo, toga je uvek bilo i biće. Samo što je ovde neverovatno da se u ovom slučaju ljudi raduju tome i podržavaju to.
 
Сумњам да ће правити тржни центар. Морао би онда сам да уреди саобраћајнице и изгради пуно пасарела, пошто је тај ћошак Трга ослобођења најзабаченији. Буквално кружење горе него на Славији да се пешке дође ту. А има јаку конкуренцију на локалу, Бео и Стадион. А ко се воза, њему је сад најближи ТЦ у Београду на води, Галерија.
Мислим да ће ту пре бити изграђено пар пословних зграда. Боље и то него стамбени комплекс.
 
Ok da nešto razjasnim - sva moja pisanja na ovoj i prethodnoj strani, pisana su sa pretpostavkom da će on tu hteti da pravi tržni centar. Ono, klasična tržna hangarčina, sa 100 radnji unutra, holovima, parkinzima i rekama posetilaca.

Iako sam protiv izgradnje nebodera i/ili sadržaja sa velikom gustinom posetilaca i korisnika, svakako da bi samo poslovni kompleks bio manje zlo na tom mestu nego poslovni kompleks + tržni centar.


Ali znajući Miška i glave poput njega, on će želeti što pre da povrati pare uložene u to. A tržni centri jesu jedni od najunosnijih vidova za to. Dobro, bili su do Korone. Sada su trenutno malo drugačije i vanredne okolnosti. Ali do pre godinu dana se znalo - svako ko je uložio u nešto ili se istrošio, a želi što pre da povrati pare i namlati preko toga, uvek se najpre okretao tržnim centrima.
 
Није Мишко толико помодар колико сваки динар протрља пет пута у руци пре него ли га да. Није он безвезе баталио и банке и маркете и бацио се на пољопривреду. Ја се искрено највише плашим станоградње на тој локацији. А тржни центар ми је бесмислен. Не залеће се он у луде пројекте као Карић и слични.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841469#p841469:ziezhu4v je napisao(la):
Дошљак » 13 Apr 2021 21:52[/url]":ziezhu4v]Meтро је ипак јавни пројекат. Ово је приватни. На граду је одговорност да обезбеди инфраструктуру, а деценијама све власти игноришу овај проблем. На Аутокоманди је већ хаос, у то сам се уверио милион пута чекајући по 20 минута у 46/55 да се са аутопута укључе у петљу ка Тужном булевару. Не верујем да би конкретно овај пројекат нешто претерано погоршао већ очајну ситуацију. Можемо рећи да је нпр. насеље Степа Степановић становника више допринело погоршању са 13000 нових становника који могу да бирају или да иду кроз Војводе Степе или Кумодрашком и Трише Калцеровића/Табановачком.
Ne verujem da bi izgradnja tržnog centra na Autokomandi nešto preterano pogoršala već očajnu situaciju. Nakon toga, ne verujem ni da bi izgradnj jedne poslovne kule nešto preterano pogoršala već očajnu situaciju. Pa nakon toga još jedna poslovna kula, pa jedna stambena i tako jedno do drugog... Na kraju, ne mogu da verujem koliko je veći haos nastao izgradnjom svih tih objekata. 'Ebala ih novogradnja i onog ko im je dozvolio.
 
Није проблем што се граде нове зграде. Проблем је што се не побољшава улична инфраструктура.
 
To da, samo sam se osvrnuo na logiku koja kruži vezano za Autokomandu. Da plastično pokažem kako od jednog bezazlenog dođemo do hvatanja za glavu, a tada je već kasno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841338#p841338:29spiwxu je napisao(la):
Bender Rodriguez » 13 Апр 2021 02:50 pm[/url]":29spiwxu]Zasto je imperativ da bude bas Autokomanda?
Зато што је аутокоманда опскрбљена са висококапацитетним саобраћајницама, а тек ће бити, кад се изгради УМП. А планирана је и станица метроа треће линије. Не може боље од тога, барем што се саобраћаја тиче.

Као што написах раније, проблем аутокоманде није аутокоманда, нити су проблем саобраћаја нове зграде по граду, него старе, без приступа и гаража. Као што су у масивне соц зграде у Трише Кацлеровића или солитери у Витановачкој.
 
Ja sam to Vučka pitao.

Ostalo što sam imao da kažem na temu sam već napisao. I okačio. I pokazao ličnim dokazima.
 
солитери у Витановачкој имају гараже питање је само колике су тј да ли могу сва кола из зграде.

Свакако једино решење за паркинг које не укључује масовно рушење субстандардних зграда (дакле оде пола Србије на улицу) је масовна изградња гаража и паркинга. Е сад, то је мало оно Америчко решење, не ваља ни то на дуге стазе али може као привремено решење док се стамбени фонд полако мења а спровођење стандарда појачава

А као саобраћајно решење, радијус кружног тока дуплирати, и то је то.
 
Zadnji postovi na FB grupi tih komšija sa komande je da će biti vijadukt na 5 metara od zgrade osnovne škole između Partizanovog stadiona i Autokomande.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841739#p841739:s5rmtt26 je napisao(la):
vucko » 14 Apr 2021 16:00[/url]":s5rmtt26]Zadnji postovi na FB grupi tih komšija sa komande je da će biti vijadukt na 5 metara od zgrade osnovne škole između Partizanovog stadiona i Autokomande.
Naravno, kada se planira tu da bude ulaz / izlaz tunela, a sa strane kolovozne trake koje bi bile veza dela Dr Milutina Ivkovića koji se ne bi rušio. To bi ličilo kao nadvožnjak kod Zire, gledano iz pravca Dimitrija Tucovića / Cvijićeve.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841713#p841713:s5rmtt26 je napisao(la):
stf » 14 Apr 2021 14:51[/url]":s5rmtt26]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=841338#p841338:s5rmtt26 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 13 Апр 2021 02:50 pm[/url]":s5rmtt26]Zasto je imperativ da bude bas Autokomanda?
Зато што је аутокоманда опскрбљена са висококапацитетним саобраћајницама, а тек ће бити, кад се изгради УМП. А планирана је и станица метроа треће линије. Не може боље од тога, барем што се саобраћаја тиче.

Као што написах раније, проблем аутокоманде није аутокоманда, нити су проблем саобраћаја нове зграде по граду, него старе, без приступа и гаража. Као што су у масивне соц зграде у Трише Кацлеровића или солитери у Витановачкој.
Što reče Srbo, ti soliteri imaju garaže. I nije tačno da se zbog njih stvaraju gužve, već je to zbog svih pravaca i svih novoizgrađenih zgrada duž tih pravaca, koje generišu povećan broj vozila.
A od tog visokokapacitetnog, imamo samo visokokapacitetne gužve. I neće ih nikakav UMP smanjiti, nego može da se desi da ih poveća u određenoj meri, jer neće svi ići tim UMP - om, nego će određeni broj ljudi ići i na Autokomandu.
 
Занимљива ми је та логика да саобраћајне гужве генеришу искључиво нове зграде, док старе не генеришу ништа. Ваљда људи из старих зграда не возе кола или шта већ?

Број изграђених станова дуж потеза Војводе Степе и Кумодрашке улице из доба СФРЈ је већи од укупног броја изграђених станова од 2000 до данас. А број изграђених гаража и паркинг места за однашње станове је смејурија и урбани злочин. Да, солитери у Витановачкој имају гараже, углавном само за дуплекс станове у првим етажама. Остали наравно немају.
 
Ima jedna reč za to, malograđanština. Nove zgrade makar imaju garaže dok stare uglavnom nemaju.
 
Zanimljiva mi je ta logika kako neki izvrću samo da bi ispalo kako su oni uvek u pravu.
Imamo novozgrađenu zgradu sa sedam spratova i recimo tri stana po spratu. To 21 stan ukupno. A do nje imamo zgradu koja je tu već 50 godina. Kolike su šanse da će se broj novih vozila povećati drastično zbog stanara u zgradi koja je stara 50 godina, a kolika je verovatnoća da će se to desiti zbog novoizgrađene zgrade? Po nekima ispada da više novih vozila generišu stare zgrade, a ner nove. A svaka ta nova zgrada nastala na infrastrukturi prilagođenoj prizemnim kućama i dvostpratnicama / trospratnicama, samo doprinosi drastičnom ubrzavanju povećavanja broja vozila, jer starogradnja već ima generisan određeni broj vozila, i čak i da se desi da svi stanovi u tim starogradnjama dobiju vozila, to opet daleko manji efekat ima od broja novih vozila koja u startu generiše novogradnja. I ovde ne mislim samo na Vojvode Stepe i Kumodrašku, nego i na sve ostale pravce koje pokriva Autokomanda, što direktno, što indirektno.
Tu naravno imamo i onaj efekat da će deo ljudi koji koristi pravac preko Sajma, izgradnjom tunela do Autokomande, da se odluči da ide tuda, kako bi izbegao gužvu u Kneza Miloša.
 
А које је по теби решење? Забранити сваку даљу градњу било где у граду и то ће решити саобраћајне проблеме? Е па неће, ни најмање. Јер ће ти људи да се населе негде другде и да опет оптерећују инсраструктуру само на дужој деоници. Ако ти забраниш рецимо градњу у Војводе Степе, људи ће се населити по Јајинцима и опет у крајњој линији закрчити аутокоманду.

У Београд се људи досељавају, али се региструје годишње више аутомобила него што се досели нових људи. То је зато што постојећи становници који раније нису имали кола, сада имају а неке породице набаве други, трећи, четврти аутомобил ... никакав мораторијум на градњу неће решити саобраћајне гужве.
 
Мислим да нема везе да ли је зграда новоизрађена или је староградња. Гледајући своју зграду у староградњи, мислим да се број кола утростручио у односу на пре 3-5 година. Сад већ неколико породица има по 2 аутомобила.
 
Весић: Град преузима Топовске шупе

Град Бeoгрaд ћe прoстoр нa Aутoкoмaнди, нa кojeм сe нaлaзe Toпoвскe шупe, дo крaja гoдинe прoглaсити jaвним и нa њeму изгрaдити мeмoриjaлни цeнтaр. Tимe ћe бити испрaвљeнa вeликa нeпрaвдa нaнeтa стрaдaлим Србимa и Jeврejимa, кaда je прe пeтнaeстaк гoдинa тaj прoстoр, нeпримeрeнo, прoдaт зa изгрaдњу тржнoг цeнтрa.

У интeрвjуу „Вeчeрњим нoвoстимa”, зaмeник грaдoнaчeлникa Бeoгрaдa Гoрaн Вeсић пoдсeћa дa je у тoку изрaдa плaнa дeтaљнe рeгулaциje тoг дeлa грaдa, штo je приликa зa прeузимaњe Toпoвских шупa, кaкo би сe oвдe нaпрaвиo мeмoриjaлни кoмплeкс.

– Кaдa крajeм гoдинe плaн дeтaљнe рeгулaциje (ПДР) будe зaвршeн и усвojeн, и кaдa тaj прoстoр дoбиje jaвну нaмeну, Грaд ћe зajeднo сa Jeврejскoм зajeдницoм рaсписaти кoнкурс зa њeгoвo урeђeњe и изрaду мeмoриjaлa. Oвдe нису стрaдaли сaмo Jeврejи вeћ и Срби, пoчeткoм Другoг свeтскoг рaтa бaш ту су држaни тaoци кoje je нeмaчки oкупaтoр убиjao.

izvor: beograd.rs
 
Vrh