Šta je novo?

Crna Gora

Evo i najave produžetka roka za Berane Kolašin. Kao zbog rata u Ukrajni ne mogu da nabave čuvene Ukrajinske ventilatore.

 
Evo i najave produžetka roka za Berane Kolašin. Kao zbog rata u Ukrajni ne mogu da nabave čuvene Ukrajinske ventilatore.

U šoku sam zbog obrazlozenja kašnjenja. Zadnji put je bilo da kasne zbog radova na povezivanju skijališta. Ovo je velika laž. Kao nisu mogl8 opremu da ranije nabave. Treba otvoreno kazati da čuvena firma EUROASFALT nije sposobna da završi put. Treba ih dobro kazniti penalima. Kakva sada crno spominjanje vode u tunelu. Tunel je probijena aprila 2021 godine i ta voda od tada nema veze sa kašnjenje. Treba otvoreno reći da oni nemaju ni radnika ni mehanizaciju a pare oko 50 miliona evra su potrošili na tko zna kakva plaćanja. Nevolim stvarno da uvlači politiku u sve ovo ali njih je dovela Bosnjacka stranka 2016, a i sada Bosnjacka stranka drži Ministarstvo kapitalnih investicija. Pametnom dosta
 
Dodatno, samo da napomenem, Kolašin apsolutno nespreman čeka završetak ovog puta, u smislu da očajna postojeća infrastruktura treba da prihvati saobraćaj od Berana i Rožaja u sezoni i provuče ga ka regionalnom putu ka Mateševu i dalje ka AP.

Vreme da se o tome misli je sada, tačnije sada je vreme da se dela, a vreme da se misli i projektuje je bilo odavno.
 

IMG_20220723_114715.png
 
Ajde sto je manjak kucica za naplatu, kod Podgorice iz rade troje na 3 kucice, dpveli ljude koji rade kao da prodaju sladoled na setalistu. Najsporije movuce ljude zaposlili da rade na rampi, a lik koji mi je naplacivao uze karticu, pa mi rece cenu, ja mu dajem 4 eur a on ute da kuca poruku. A red iza kolona ludilo. To su te mikro crnogorske imbecilstije od kojih pizdim. Brate dovedi nekog mladog brzog, prosiri kapacitete. Ovako vremenski ispade iyto kao kroz kanjon da ides..
 
Ajde sto je manjak kucica za naplatu, kod Podgorice iz rade troje na 3 kucice, dpveli ljude koji rade kao da prodaju sladoled na setalistu. Najsporije movuce ljude zaposlili da rade na rampi, a lik koji mi je naplacivao uze karticu, pa mi rece cenu, ja mu dajem 4 eur a on ute da kuca poruku. A red iza kolona ludilo. To su te mikro crnogorske imbecilstije od kojih pizdim. Brate dovedi nekog mladog brzog, prosiri kapacitete. Ovako vremenski ispade iyto kao kroz kanjon da ides..
Smešno je da kreću sa zatvorenim sistemom od nule kao da smo u 1990 godini i da nisu analizirali moguće probleme takvog izbora,pre svega gledajući u susedno dvorište...Dovoljno je bilo da su jednog od njih zadužili da pročita naše forume.Ako je direktna naplata po kilometru već bila imperativ i veličina rampi poddimenzionirana onda se moralo delovati u pravcu promovisanja (citaj poklanjanja tagova) u promotivnom periodu.Obaveze posedovanja taga svom komercijanom saobraćaju i sa druge strane priključak inicijativi Open Balkan makar u ideji zajedničkog taga ili taga na revers na graničnom prelazu da bi im taj tranzit ka moru išao brže.
 
Auuuu, sta procitah...
Pola godine za idejni projekat i elaborat a onda jos godinu ipo za glavni projekat.
Jel moze neko strucan da mi pojasni kako se gore navedene stvari odvijaju posto na osnovu ovih najava ja to zamisljam kao jedan ogroman format papira na koji se svakoga dana unese po jedna linija... Jel realno da za ovo trebaju dve godine?
Jel nije ovo moglo za pola godine pa onda kad je vec najveci deo finansiranja donacija i kredit poceti odmah, cemu cekanje?
 
Прошао сам у пола 4 ујутро од Матешева ка Смоковцу! Прилазни пут од макадама је био добро испеглан и релативно брзо се ишло по њему, први део нема зауставну траку и осећа се човек мало " стиснуто ". На Морачици ми је ветар љуљао ауто. Тако да не треба претерано брзо возити! Иначе Ап ј е чудесан као и предели кроз које пролази!
 
Auuuu, sta procitah...
Pola godine za idejni projekat i elaborat a onda jos godinu ipo za glavni projekat.
Jel moze neko strucan da mi pojasni kako se gore navedene stvari odvijaju posto na osnovu ovih najava ja to zamisljam kao jedan ogroman format papira na koji se svakoga dana unese po jedna linija... Jel realno da za ovo trebaju dve godine?
Jel nije ovo moglo za pola godine pa onda kad je vec najveci deo finansiranja donacija i kredit poceti odmah, cemu cekanje?
Ja nisam ni građevinac ni arhitetka ali nije baš da uzmeš mapu i da na njoj nacrtaš put crvenom bojom.
Probaj da napraviš projekat "izgradnje" roštilja u dvorištu ali da ima i struja i voda.
Pa onda zovi majstore pa će tek onda oni da ti kažu na šta sve nisi mislio i šta još i koliko treba.
Nije to baš tako jednostavan posao kako se zamišlja.
 
Ja nisam ni građevinac ni arhitetka ali nije baš da uzmeš mapu i da na njoj nacrtaš put crvenom bojom.
Probaj da napraviš projekat "izgradnje" roštilja u dvorištu ali da ima i struja i voda.
Pa onda zovi majstore pa će tek onda oni da ti kažu na šta sve nisi mislio i šta još i koliko treba.
Nije to baš tako jednostavan posao kako se zamišlja.
Postavio sam pitanje na osnovu laickog subjektivnog misljenja i zamolio za obrazlozenje nekoga iz struke.
Uopste ne zamisljam izgradnju autoputa niti njegovo planiranje kao neku jednostavnu stvar ali u poodmaklom 21-om veku da projekat izgradnje AP od 23km traje 2 godine to ne mogu da razumem i ne cini mi se logicnim. Danas je izasla vest da su Kinezi sagradili 27km AP na stubovima od srca Najrobija do aerodroma za 2 godine.
Koliko cemo, ako je ovo realna dinamika, mi raditi idejni projekat za Pozega-Duga Poljana, 6-7 godina?
Takodje, ako ima nekoga iz CG ili i nekoga odavde a da je upucen... U prilogu ispod saljem vest od 21.12.21. gde tadasnji ministar kapitalnih investicija Mladen Bojanic kaze da je idejno resenje za izgradnju druge deonice sa elaboratom uticaja na zivotnu sredinu i drustvo, Matasevo-Andrijevica, zapoceto u januaru 2019-te. Ako sada ponovo planiraju izradu idejnog projekta, da li to znaci da je prethodno odbaceno i zasto?
Hvala!

 
Не знам шта је са тим Црногорцима више, као да су видели осмо светско чудо, а не аутопут, ово све ми делује као она прича када је крајем 19. века први пут приказан филм о возу у некој београдској кафани, па су сви почели уплашено да беже.
 
Pušten je most preko Drcke. Ja sam impresioniran brzinom. Da je sreće da se sve tako radi.
Sve cestike stvarno mi je drago ali se stalno se pitam zar sve ovo nije moglo da se zavrsi za ovih sedam godine izgradnje autoputa
Sada ce na jesen da krenu da grade deonicu puta Matesevo Kolasin kao da to nije moglo da bude vec uradjeno kada je tu retko ko prolazio kolima
Onda ce da prosiruju kroz Kolasin jel ce sigurno kada se zavrsi put Berane Kolasin dosta njih iz Srbije ici na Rozaje i preko Berana na Kolasin jel ce to biti najkraci putni pravac i tu ce put biti sirok 6 metara a sad je los deo puta kroz grad. Nadam se da ce se cuvenoj firmi EUROASFALT zabaraniti vise gradnja u Crnoj Gori jel svega cega su se dotakli od 2016 godine nisu zavrsli . Dosadan sam ali da podsetim /obilaznica oko Rozaja, tunel kod Rozaja, put Berane Kolasin/ evo kazu mi prijatelji da niko nista gore neradi na Jelovici da je sve ono sto je bilo prosle godine na jesen spremn o za asfaltiranje da je to i sada tako i da nikoga nema/. Sad izmisljaju pricu da nemogu da opremaju tunel jel oprema mozete da zamislite bas iz Ukrajine nemoze da se realizuje za taj posao. Ovo vec vredja pamet obicnog coveka. Kasnilo se zbog tunela da se probije, pa se kasnilo zbog spajanja skijalista, pa sada zbog Ukrajine ali moze im se . Vratili su se oni koji su ih doveli.
 
Da li neko zna da li je trenutno uopšte moguće i ako jeste da li radnici puštaju nezvanično da se prođe kroz tunel Klisura i ako puštaju od čega zavisi? Hvala unapred na odgovoru.

Sutra se vraćam nazad za Srbiju pa ću za koji dan ponovo napisati detaljno stanje na putevima do Srbije.

Sent from my MRX-AL09 using Tapatalk
 
Ova žena gore reče zanimljiv podatak 7.500 vozila dnevno nakon početka naplate. Jes sad sezona i više vozila, ali i sam autoput vremenom generiše neki lokalni promet, pa ćemo videti dal će prosek prve godine biti sličan ili drugačiji
 
Prilično dobar tekst. Kada se pažljivo pročita i kada se ekstrapoliraju koraci u realne rokove, rekao bih da je početak izgradnje moguć najranije tokom 2025. godine, i to uz mnogo debelog rada, pri čemu bi se drugom deonicom mogli voziti možda za leto 2028. Ovo je moja optimistička prognoza.

Ona realnije, hajde da je ne zovem baš pesimistička, je da ćemo na drugu deonicu čekati oko 8-10 godina. Za treću i četvrtu nema uslova davati ni ovako ofrlje prognoze... suviše je na dugom štapu.

Ići će ovo jako sporo, to nam je što nam je sa ovim što smo sada dobili... osim što možda neko iz onog nesrećnog Euroasfalta iscedi završetak deonice Berane-Kolašin... i to je to.
 
To je nešto što liči na izgradnju koridora 5C u Bosni. Nema mutnih ugovora kao kod nas. Verovatno sve mora biti spremno pre gradnje. Glavni projekat, eksproprijacija, nadzor... Ako će već evropski fondovi finansirati.
 
Mene i dalje fascinira izgled stanice Mateševo...Gledam ove velike semafore i po njima zakljucujem da su planirali samo 2 trake a da su ovu 3 sklepali naknadno jer je i kabina drugacije okrenuta(nista novo i nasa Preljina je ista stvar ali smo makar u startu imali 3 trake)....Toliko vredan i iščekivan Autoput svesti na ovakvu rampu je stvarno skandal...A jedan primer da su galantni je ovaj senzor gore na stubu kad ulazite u traku,taj senzor košta preko 10 soma eura...Još jedna stvar je potpuno besmislen ENP prolaz gde vam je antena na nadstresnici a rampa nekoliko metara posle tako da je sistem u stvari Stop & GO umesto kao nas gde lagano prolazite sa 40km/h...Iskopati toliki materijal,asfaltirati tolike površine a ne napraviti veći plato i anulirati vreme koje se dobije na autoputu je stvarno uspeh u 2022 godini.
matesevo.png
sick.png
 
Poslednja izmena:
Vrh