juče sam prošao. bilo je veoma uzbudljivo, skočio adrenalin, nema šta, AU je savršeno urađen, vozi se kao po pisti, asfalt je besprekoran, neko je pomenuo šahtove, besprekorno su poravnati s asfaltom, prošao sam za manje od 20 minuta, držao brzinu 110-120 skoro pa svuda, na jednom ili dva mesta sam primetio ograničenje na displeju 40 kms, ali je bez smissla, nemam objašnjenje, da li je to ograničenje za traku za spora vozila, ko vozi 40 kms mora u traku za spora vozila, jedino mi je to objašnjenje da taj znak znači, jer je bio postavljen na delu gde ima treća traka za spora vozila.
Od Mateševa do naplatne rampe 1,5 km se radi ubrzano, oko pola km je već asfaltirano završim slojem asfalta, most preko Drcke je pri kraju, verujem do kraja jula će biti spreman za asfalt, most preko Tare se radi, iskopavaju i pripremaju tri temeljna stuba za armiranje i betoniranje, ako nastave ovim tempom, a hoće, verujem da do kraja avgusta mogu da završe kompletnu deonicu od 1,5 km, inače rok je kraj septembra, radovi započeli prvih dana aprila, dakle, sugurno će završiti u roku, možda i pola meseca ili čak mesec ranije.
Magistrala od Mateševa do Kolašina u odlučnom stanju, iznenađenje, stvarno, bez i jedne rupe, jedan tunel je nedavno renoviran, na par mesta asfalt je potpuno obnovljen, put je projektovan i urađen za brzine do 60 kms, najviše, kolone su ogromne ali se vozi 50 - 60 kms,, preticanje bezsmisleno, skoro pa nepotrebno renoviranje, iako je tender otvoren, dakle projekat je da se isprave krvine, mislim, da se ova deonica preprojektuje za brzine do 80 kms, ublažuju krivine i proširuje možda za pola metra, pretpostavljam, kao na primer deonica magistrale Cetinje Budva, ili Podgorica Cetinje,
E sada, uspon je za bolja kola neosetan, moj Koleos je 175 ks, nisam osetio uspon, potrošnja naravno na usponu ide oko 10l dizela, za neispravna ili neodržavana kola, stara kola preko 15 godina starosti, što je prosek za nekih 250.000 automobila u CG, pa kad se pridruže polovnjaci iz Srbije, i BH, nije iznenađenje 4 zapaljena automobila i 40 prokuvalih automobila za 2 ili 3 dana, nisam ekspert, ali vozim preko 30 godina prešao preko 1 milion kilometara, prvi auto mi je bio Zastava Mediteran, s dvoje vrata, vozio par godina, 1989.g kupljen, lično sam podešavao zazore na svećicama, ako se neko seća šta su to svećice bile, tako da mi je sagorevanje bilo savršeno, potrošnja ispod 6l, auspuh se belio, pratio stalno termostat, razdaljinu Bgd Cetinje prešao u proljeće 1990. za 5 sati i 15 minuta, bez zaustajanja, do pre par godina, dok sam vozio kola s mauelnim menjačem, mogao sam da stignem Ct Bgd za 6 sati, bez stajanja, od kad vozim automatik, na žalost prosek vožnje mi je najmanje 7 sati, na putu se zadržim 8 sati, zadržavanja na graničnim prelazima, semafori za radove, pauza ili pauze...
Ne očekujem da će se vrema putovanja skratiti, posebno u sezoni, mislim da će čekanje na naplatnim rampama biti značajno, 5 do 15 minuta najmanje, na po svakoj rampi ali će se zamor na putu značajno umanjiti, doista kanjon oduzima ogromnu energiju u vožnji, sada je uživancija, izađe se na magistralu a da se nisi na umorio, naprotiv, uzbuđenje preovlađava, posebno kad si siguran u automobil, saobraćaj je ogroman, kolone na putu stalne, subota je pravi dan za put, tada su kolone najmanje, ni petak ni nedelja, nego subota.
Na obe granične rampe i Srb i Mne, bila je otvorena brza traka, kroz koju se prolazilo za desetak sekundi, Mne ima levu izlaznu traku tu brz prolaz, a druga je spora, jedan samo pogleda korice ili otvorenu stranu s slikom, i mahne rukom, a ovaj drugi pogledava, pa je leva traka bila ubrzana. Na SRB postaji, za ulaz, bili su taman otvorili izlaznu traku, onu skroz levo, bilo je sigurno stotinak vozila ispunilo dve ulazne trake, kad sam naišao, otvorio nam je levu brzu traku, dakle treću kolonu za ulaz, koja je za kontra smer saobraćaja, ukupno manje od 15 minuta zadržavanja juče, kad hoće da rade ide brzo, van sezone kad putujem, kad je saobraćaj umanjen ponekad se zadržim duže, najmanje pola sata, u sezoni mi se desi da veoma brzo prođem, bez zagledanja dokumenata, propuštaju vozila s obe strane.
Odavno već su najavili integrisani prelaz Dobrakovo / Gostun, još ona 42ga CG Vlada, ali je očigledno zapelo, oko OB, i drugih politikanskih pitanja, ne misle na dobrobit običnog građanina, neko na neke "više ciljeve", da se sada ne uplećem s politikom, sam prelaz Gostun još nije završen, iz nekog razloga odugovlače završni sloj asfalta i saobraćajnu signalizaciju da urade, evo već treća godina kako se radi / završava Gostun, bilo bi značajno da naprave integralni prelaz.
Dva semafora na delu puta od Prijepolja do Gostuna su ukinuli, završeno saniranje odrona, jedan je ostao za odron kod tunela, gde treba da se uradi galerija, očekivani završetak je 2024, skoro pa sam siguran da će se ovaj semafor protegnuti kroz tri kalendarske godine, toliko će im biti potrebno da završe tu galeriju, u međuvremenu će otvoriti bar dva nova odrona da rade, vidi se pokraj puta znaci upozorenja, signalizacija upozorenja. Otvoren je i drugi semafor, i to pre neki dan, dakle u julu 2022., započeli se renoviranje mosta u Prijepolju, u sred turističke sezone,
Sve u svemu, u mnogome se putovanje do primorja lakše prođe, značajno se vozač manje umori, ali neke uštede u vremenu se na žalost ne mogu očekivati, 7 sati vožnje najmanje, što je prosek oko 75kms, i zadržavanja i pauze jedan sat, tako da je 8 sati prolazno vreme, sada bar za moj stil vožnje, i moj auto Koleos od 175 ks. Pakovraće Požega, negde tokom 2024.g će dodatno olakšati putovanje kao i magistrala NBGD Surčin, skratiti dužinu za dodatnig 15tak ili čak 20 km, ali se opet ne može očiekivati skraćenje vremena putovanja, osim izuzetno kad nema saobraćaja, ili je jako mal, pa se da po gasu. To su retki dani, ja idem Bgd - Ct - Budva bar jednom mesečno, tako da mi znači svaki napredak na putovanju.
Tek završetkom celokupne deonica Bgd Podgorica do kraja ovog desetljeća, hoću da verujem da je realno, vreme putovanja bi se skratilo na max 4 sata do Podgorice, tako je po Evropi kad putujem, po mreži autoputeva, prosečno 100 km pređem za jedan sat, skoro uvek sam postizavao ovaj prosek putovanja, do Rima, Pariza, do Portugalije, do Njemačke, Austrije, svuda sam držao prosek vožnje od pređenih 100 km na sat, znači podignem brzinu između 130 i 150 km, na tempomat, da bih imao pauzu, da bih prošao naplatnu rampu, ili granični prelaz, Biće tako i do CG, uskoro, kad tad, u mojoj osmoj deceniji života, je realno da se to desi, do kraja ovog desetljeća, kada ću ući u tu osmu deceniju, nadam se da će me zdravlje poslužiti da zadržim vozačku
da uživam u vožnji do CG i nazad do Bgd, eto, malo i lični pečat da dam ovom pregledu na putu.