Po gasu!
Ljudi ne znaju da kod opterećenog vozila opasnije daviti motor na niskim obrtajima u višem stepenu, nego držati nešto više obrtaje u nižem.
Kada se sporo vrti a gas pritisnut do kraja, sporo se i pumpa okreće pa i sporije cirkuliše rashladna tečnost, a motor sagoreva punu količinu goriva. Ventilator i prirodna cirkulacija ne stižu da ohladu tečnost. I još ako termostat ne otvara do kraja ili je hladnjak stariji (prljaviji i spolja i iznutra) na 40km i 40 stepeni, eto problema. Nije zgoreg kod takvih uspona isključiti klimu kako bi se bar malo motor rasteretio. Zato će motor da se obraduje da ga malo zavrtite, a vratiće tako što će manje trošiti i još manje se grejati. Ti obrtaji su negde oko područja najvećeg obrtnog momenta.
Čak četiri automobila su se zapalila, a desetak ih je prokuvalo samo nekoliko dana koliko je u prometu novotovoreni autoput "Princeza Ksenija" u Crnoj Gori. Kako se navodi u pojednim objašnjenjima vozača, krivac za ovakvu neslavnu statistiku, krije se u preforsiranosti, preopterećenosti i...
www.blic.rs