Šta je novo?

Crna Gora

Evo i ja prođoh autoput. Od skretanja sa starog puta kod Kolašina do kružnog u Podgorici 42min. Pri tom na izlazu su simulirali naplatu, pa je gospođica uzimala karticu i učukavala nešto. Bilo je na toj rampi 5-6vozila u koloni na naplatnoj rampi, tako da to deluje kao vreme koje će trebati i kad se pusti. Jako veliki broj vozila, svi se drže ograničenja, uglavnom su svi u desnoj. Kamiona nije bilo mnogo, ali očekivano jer je praznik. Na ulazu na autoput i kod skretanja kod Kolašina stoji znak za zabranu prevoza opasnih tereta, vidim da su to već zlonamerno preneli kao da je zabranjen saobraćaj kamionima.
Kod Mateševa preko Drcke je stari most ojačan velikom čeličnom rešetkom. Sam most je relativno uzak ali dovoljan za saobraćaj u dve trake.
Dovukli su mašine za asfaltiranje, tu kod mosta preko Tare, ispod autoputa. Dva tri finišera, nekoliko valjaka, točkaša ... Kako će izvesti to pod saobraćajem ko zna.
Na izlaznoj rampi mislim da na svim trakama piše ENP, nadam se da će to isforsirati.
inače autoput je impresivan. Mnogo impresivniji nego što je to delovalo sa Bemaxovih snimaka. Količina puta u tunelima je neverovatna.
 
Kada se ocekuje da ovaj putni pravac bude na Google maps?
 
Meni deluje malo, naročito na ono malo otvorene trase oko sredine. Ali nije ni neopravdano, gotovo ceo put se nešto dešava, stalno si na nekom mostu, tuneli pred Mateševom su gotovo jedan za drugim, skoro bez pauze.
 
Da li ograničenje od 100 deluje malo? Sto ga ne dignu bar na 110 na otvorenim deonicama?
Ka Kolašinu nije problem drżati 110 brzinu ali prema Podgorici auto ako ne kočiš odma ode na 130 km/h.
To je veliki izazov za zimsko održavanje ovog puta jer ne dao Bog da prokliza neki kamion zaustavio bi se u zgradi vlade CG.
Možda što se otvaranje puta toliko odužilo ili su jednostavno nadanja bila prevelika ali sad kad su se malo slegnuli utisci moram reći da sam očekivao više za milijardu eura.

Послато са SM-A536E помоћу Тапатока
 
Dabi trebalo 42 min, a Kuroganeu 51min, kako sad tolka razlika 25%. Meni je logičnije ovo Dabino da skraćuje vreme oko pola sata.
 
Ka Kolašinu nije problem drżati 110 brzinu ali prema Podgorici auto ako ne kočiš odma ode na 130 km/h.
To je veliki izazov za zimsko održavanje ovog puta jer ne dao Bog da prokliza neki kamion zaustavio bi se u zgradi vlade CG.
Možda što se otvaranje puta toliko odužilo ili su jednostavno nadanja bila prevelika ali sad kad su se malo slegnuli utisci moram reći da sam očekivao više za milijardu eura.

Послато са SM-A536E помоћу Тапатока
Hvala na poenti.
 

Nedostatak parking prostora, mnogo dotrajalih saobraćajnica, neriješena “veza” sa skijalištima...​


Kolašin nespreman dočekuje otvaranje auto-puta​


Uprava za saobraćaj nedavno raspisala tender za rekonstrukciju regionalnog puta do Mateševa u dužini od devet kilometara. Tenderom nije obuhvaćena Ulica Donji Pažanj I koja grad spaja sa ovim putem, dok iz Opštine ne saopštaju ima li novca za radove na toj ulici



Dvoje vozila se teško mimoilaze:Ulica Donji Pažanj 1, Foto: Dragana Scepanović

Dvoje vozila se teško mimoilaze:Ulica Donji Pažanj

Kolašin će nespremnom saobraćajnom infrastrukturom dočekati otvaranje dionice auto-puta Smokovac - Mateševo, koje je najavljano za danas. Nedostatak parking prostora, mnogo dotrajalih saobraćajnica, neriješena “veza” sa skijalištima… samo su neke od teškoća, koje će dodatno uticati na kvalitet života u tom gradu.
Intenzivirani radovi na rekonstrukciji pojedinih kolašinskih ulica u posljednje vrijeme, zaobišli su Ulicu Donji Pažanj I, koja grad spaja sa regionalnim putem ka Mateševu. Za oko devet kilometara tog puta Uprava za saobraćaj nedavno je raspisala je tender za rekonstrukciju. Međutim, projekat ne uključuje usku ulicu kroz naselje Pažanj, bez adekvatnih trotoara i horizontalne signalizacije, sa dotrajalim mostom, kojom se i sada teško mimoilaze dva vozila. Stanje te saobraćajnice naročito je pogoršao frekventan saobraćaj teretnih vozila minulih godina.



Iz Uprave sa saobraćaj “Vijestima” su potvrdili da rekonstrukcija regionalnog puta obuhvata dionicu od Mateševa do kraja mosta na Tari, to jest do, raskrsnice. Iz Opštine do sada nijesu saopštili ima li novca i volje za radovi na Ulici Donji Pažanj I.

Novoizabrana predsjednica Opštine Marta Šćepanović (DPS) ovih dana intenzivno radi na ublažavanju drugog krupnog problema Kolašina, a sve u cilju sprečavanja saobraćajnog kolapsa u špicu ljetnje turističke sezone i u susret otvranju auto-puta. Opštinske službe i Komunalno preduzeće ubrzano nastoje da uvećaju parking prostor u gradu. Međutim, i pored toga, Kolašin će, kaže Šćepanović, imati dosta izazova u tom smislu.

”Napravljen je dodatni manji parking kod zgrade starog Vatrogasnog. To smo uradili tokom minulih deset dana. Komunalno preduzeće je uredilo taj prostor i na taj način smo dobili izvjestan broj novih parking mjesta. U toku je uređivanje i postojećeg parkinga iza zgrade Odjeljenja bezbjednosti, kako bi se taj prostor potpuno iskoristio, obilježio i upristojio”, objašnjava Šćepanović za “Vijesti”.
U Opštini računaju da će se rebalansom državnog budžeta moći dobiti novac za privremenu spratnu garažu. Taj projekat bi značajno pomogao, tvrde u lokalnoj upravi.
Loše stanje kolašinske saobraćajne infrastrukture i bez dodatnog opterećenja, koje će uslijediti otvranjem auto-puta, konstatovano je lani i u zvaničnim opštinskim dokumentima.
U lokalnom Planu održive urbane mobilnosti navodi se kako su na mnogim ulicama pješačke površine dotrajale ili napukle. Takođe, kako piše, zbog manjka trotoara dalje od centra,,pješaci su često fizički nezaštićeni od kolskog saobraćaja”.
U nacrtu Plana piše i da je,,dosadašnji način planiranja saobraćaja u Kolašinu bio usmjeren na rješavanje trenutnih potreba i problema”. Konstatovano je i da Opština,,do sada nije donosila planska dokumenta kojima se pitanje saobraćaja i mobilnosti tretira na strateški i sveobuhvatan način”. S obzirom na to da javni prevoz u tom gradu ne postoji, sve to dovodi do,,pojačanog pritiska motornog saobraćaja, kao i značajno otežana mobilnost ljudi iz ruralnih područja koji nijesu motorizovani”.
Iz lokalne uprave su ranije optuživali resorno ministarstvo da je sporošću na izradi Prostorno-urbanističkog plana (PUP) Kolašina “vezalo ruke” da se radi na unapređenju gradske infrastrukture. Između ostalog, to se odnosi i na “vezu” auto-puta sa skijalištima. Javnosti do sada nije poznato kako će to rješenje konačno izgledati. Prvobitno, u nacrtu izmjena i dopuna PUP-a, bilo je odlučeno da to bude zaobilaznica.
Prema idejnom rješenju, trasa zaobilaznice trebalo bi da počinje u naselju Vladoš i prelazi preko brda na kojem je tvđava Barutana. Zatim, uzvišenjima iznad naselja Gornji Pažanj, sve do Željezničke stanice. Put bi nastavio, uporedo sa prugom, duž naselja Drpe, do željezničkog mosta na rijeci Svinjači, neposredno prije restorana Savardak.
Međutim, u dijelu lokalne vlasti smatraju da su kolašinski saobraćjni prioriteti drugačiji. Stav predsjednika SO Milana Đukića je,,da je preče unaprijediti postojeću gradsku saobraćajnu infrastrukturu”, odnosno,,ubrzati” pojedine saobraćajnice.
,,Gradske saobraćajnice kroz Kolašin trenutno ne mogu prihvatiti veliki broj automobila i autobusa sa auto-puta prema Bjelasici i ski-centru. Naša infrastruktura nije spremna da prihvati očekivano veliki broj automobila iz pravca Berana kroz novi tunel ispod Bjelasice prema auto-putu i Primorju”, tvrdi Đukić za “Vijesti”.
Prema njegovom mišljenju je prioritet unapređenje saobraćajnice od raskrsnice u naselju Polje do ski-centra. Uz kružni tok, umjesto raskrsnice u Polju i proširenje saobraćajnice i izgradnja trotoara do Mušovića Rijeke. To bi, objašnjava on, transformisalo postojeću u tranzitnu saobraćajnicu i ubrzalo saobraćaj kroz naselje Polje. Treća traka od Mušovića Rijeke do ski-centra, kaže Đukić, rasteretila bi i grad i planinu.

Rekonstrukcija regionalnog puta do Mateševa počinje na jesen​

Početak rekonstrukcije regionalnog puta od Mateševa do Kolašina “u cilju postizanja povoljnijih geometrijskih elemenata, rehabilitacije kolovoza i stabilnijih kosina” počeće na jesen.
Iz Uprave za saobraćaj, koja je zadužena za taj projekat, “Vijestima” su rekli da je, u prethodnom periodu, “izvršena hitna interventna sanacija za potrebe puštanja auto-puta u saobraćaj i to sanacija kolovozne konstrukcije, odbojnih ograda, vertikalne i horizontalne saobraćajne signalizacije i čišćenje rigola”.
 
Dabi trebalo 42 min, a Kuroganeu 51min, kako sad tolka razlika 25%. Meni je logičnije ovo Dabino da skraćuje vreme oko pola sata.
Ne čitaš pažljivo-to je vožnja od kružnog toka u Podgorici 42 min a ja sam računao od svog stana.
Od njega do kružnog toka je 6 km kroz grad tako da mi je trebalo do njega oko 7 minuta jer je bilo rano i nije bilo nigdje nikog.
Moja vožnja dakle od tog kružnog toka trajala je 44 min.
Razlika se u vremenu vožnje tako što se poredi trasa sa polaskom sa istig mjesta valjda?

Послато са SM-A536E помоћу Тапатока
 
Moram da priznam da sam pogrešio sa prvim utiscima oko ovog autoputa. Sama činjenica da se njime zaobilazi kanjom Morače je veliki napredak, jer je to možda bio i najgori deo puta kroz Crnu Goru. Zapravo ta deonica je i glavni razlog što su ljudi poslednjih godina sve više koristili put preko Nikšića ili Republike Srpske.

Da je više pameti, pa da smo se odavno povezali, bez obzira na politiku i sve ostale priče.
 
Što se tiče Gugla ne znam šta da mislim. Preljina-Pakovraće je odmah ucrtano a posle par dana pušten i Gugl saobraćaj.
A satelitski snimak još uvek kaska. Deo obilaznice oko Pg je debelo kasnio, nadam se da će značaj ovog AP ipak uticati da se ucrta ranije.
Šteta što ne mogu korisnici da prijave novi put, makar nije moglo tada...
 
Ne čitaš pažljivo-to je vožnja od kružnog toka u Podgorici 42 min a ja sam računao od svog stana.
Od njega do kružnog toka je 6 km kroz grad tako da mi je trebalo do njega oko 7 minuta jer je bilo rano i nije bilo nigdje nikog.
Moja vožnja dakle od tog kružnog toka trajala je 44 min.
Razlika se u vremenu vožnje tako što se poredi trasa sa polaskom sa istig mjesta valjda?

Послато са SM-A536E помоћу Тапатока
Nije mi jasno, zar kružni put na izlasku iz Pg nije zajednički za autoput i stari put, moraš u oba slučaja njime proći, pa ako je tako onda putovanje od stana do te tačke, bilo 1min ili 15min, je nebitno za uporedbu vremena jer se ona vrši tek od kružnog puta, a ovo dotle je isto za oba slučaja pa ne utiče na razliku vremena putovanja starim putem i autoputem? Ako tebi konkretno treba 7min do kružnog toga, onda tih 7min trebaš dodati i na vožnju starim putem.
 

Prilozi

  • Screenshot_20220715_091232.jpg
    Screenshot_20220715_091232.jpg
    178,3 KB · Pregleda: 88
Poslednja izmena:
Čovek je imao referentno vreme od ranije, za koliko je stizao od svoje kuće do Kolašina. U odnosu na to je i merio, da vidi razliku i ubrzanje. Perfektno logično, zašto bi išao 2x do iste lokacije u istom smeru?

Pošto nam je dao i vreme od kuće do kružnog toka, baš sve od interesa nam je preneo. I hvala na tome, meni recimo baš znači, iako sam tamo sledeće nedelje znatiželja mi je prejaka! :)

Uzgred, tako nešto sam i očekivao (oko 45min od lokacije unutar Kolašina, do kružnog toka pred Podgoricu i onih blesavih 300m dvotračne ulice pred bulevar).
 
Ok, da vidimo i razlike drugih kad budu prolazili, posebno kad bude normalan put od autoputa do Kolašina. Ja i dalje verujem da autoputem može se uštedi više od tih 15min, pa na 10tak km oko Čačka smo uštedeli maltene pola sata, a ovde na 40km kroz planine 4x duže, a duplo kraće, tj ispada manji faktor 8 puta.
 
Poslednja izmena:
Naravno, +-5min razlike zavisi i od ranijeg ličnog stila vožnje kroz kanjon Morače. Taj put je već neko vreme veoma dobar i mnogo se razlikuje postignuto vreme od lične agresivnosti na istom. Zato je i bilo toliko nesreća.

edit: ali svi se slažemo da je, u smislu sigurnosti i opuštene vožnje, ovo sada potpuno drugi nivo i Kolašin je takoreći sada spušten u podgoričko polje, ako ne i skoro na obali (moja procena je da će mi iz Kolašina do plaže u npr. Čanju sada realno trebati oko 1h 15-20min opuštene vožnje, a tamo i nazad će koštati sve ukupno 20-ak eur, što je zaista sjajno po oba osnova).
 
Poslednja izmena:
Moram da priznam da sam pogrešio sa prvim utiscima oko ovog autoputa. Sama činjenica da se njime zaobilazi kanjom Morače je veliki napredak, jer je to možda bio i najgori deo puta kroz Crnu Goru. Zapravo ta deonica je i glavni razlog što su ljudi poslednjih godina sve više koristili put preko Nikšića ili Republike Srpske.

Da je više pameti, pa da smo se odavno povezali, bez obzira na politiku i sve ostale priče.
Politika je bila problem u Jugoslaviji.

A posle raspada je bio problem nedostatak sredstava. Srbija je do 2000te bila raspad totalni malo vuse od CG. Tu treba mnogo godina da se stane na noge. Da smo normalna drzava ovaj put bi danas bio gotov koliko je milijardi pokradeno od 2000 do danas.
 
Ne treba da zanovetamo, bitno je da više ne mora da se ide kroz kanjončinu, a što se mene tiče- ne moraju više da izgrade ni metar.
 
Ok, da vidimo i razlike drugih kad budu prolazili, posebno kad bude normalan put od autoputa do Kolašina. Ja i dalje verujem da autoputem može se uštedi više od tih 15min, pa na 10tak km oko Čačka smo uštedeli maltene pola sata, a ovde na 40km kroz planine 4x duže, a duplo kraće, tj ispada manji faktor 8 puta.

Razlika po pitanju bezbednosti je ono što pravi veliku razliku, ne toliko ušteda u "prolaznom vremenu".
 
@Earthmoving
Vremenska ušteda je relativna. Noću u 23 : 00 je od Preljine do Pakrovaca trebalo 15 minuta dok sada auto putem treba 6 - 7 minuta noću. Takođe danju je trebalo oko 25-30 minuta u normalnim okolnostima a sada treba isto 6-7 minuta auto putem. Kada su veliki zastoji znalo se putovati i 2-3 sata a sada se putuje maksimalno 20-30 minuta sa putarinom. Ušteda vremena je relativna i zavisi od mnogo faktora.

Što se tiče ovog auto puta, vremenski se u idealnim uslovima skrati 30 minuta (uglavnom van sezone i noću) ali sa obzirom da će najverovatnije skoro svi ići auto putem biće verovatno i gužve na pristupnom putu kao i na putarinama od sledeće nedelje u sezoni. Tada se lako može desiti da čak bude brže kanjonom jer će se u tim situacijama gubiti vreme. Po meni će ozbiljan test za autoput biti vikend 29,30,31 Jul kada je po običaju najveća smena turista a ujedno će se i naplaćivati putarina tada. Ono što je sigurno jeste to da je sada mnogo bezbednije i lakše za vožnju..



Sent from my MRX-AL09 using Tapatalk
 
Poslednja izmena:
Vrh