Šta je novo?

Crna Gora

Kako bi onda granice funkcionisale, i da li je CG deo toga?

Trenutno CG nije deo Open Balkan-a. Da li će biti, zavisi i od unutrašnjih i od spoljnih okolnosti. Mislim da su trenutno šanse 40:60 na strani da neće (kvanitifikacija je moja i subjektivna:).

Open Balkan trenutno ne podrazumeva slobodan prolaz unutar članica (npr kao Šengen), već seriju olakšica za kretanje robe preko granica. Da li će se i kada proširiti i na ljude, na dugom je štapu. Kao uostalom i ceo koncept. Svakako stvar nije od interesa u nekom kratkom roku.
 

РТС ексклузивно на ауто-путу кроз Црну Гору – 20 мостова и 16 тунела на 41,5 километара​

 
" . . што се тиче 'Монтепута' ми ћемо већ од наредне године гледати да покренемо изградњу следеће деонице од 23 километра, . ."

Kakav je teren na ovoj deonici od 23km prema Andrijevici? Oće biti mostova i tunela?

Inače, Inicijativa Otvoreni Balkan je niz usvojenih Sporazuma i stalno se radi na pripremi novih. Makedonci su predložili da i putnici prelaze granice sa L.K. bez čekanja na posebnim trakama kao što je već za kamione.
 
Poslednja izmena:
Следећа деоница је на још већој висини и имаће велики тунел Трешњевик испред Комова, биће вероватно и тежа за иградњу. Претпостављам да је зато 23 км. Трећа је 50км. Тунел може бити између 3 и 5км дужине, у зависности на којој надморској висини буду улазни и излазни портали тунела!
 
Poslednja izmena:
Ako je tako, bolje da počnu autoput od Berana do granice možda oko 35km, jer se već gradi rekonstrukcija puta Berane - Kolašin - Mateševo. A, tih 23km do Andrijevice i ostalo do Berana mogu i kasnije, ako im baš treba i ako imaju para. :)
 
Poslednja izmena:
Makedonci su predložili da i putnici prelaze granice sa L.K. bez čekanja na posebnim trakama kao što je već za kamione.

Trenutno se među SVIM članicama Open Balkan već prelazi granica samo sa LK, tako da tu nema ništa novo. Struktura saobraćaja je takva da na velikoj većini prelaza posebna traka ne znači ništa (izuzetak je upravo AP prelaz sa S.Makedonijom, gde bi postojala određena prednost).

Pravi pomak bio bi prostor bez carinske i granične kontrole, ali to je na veoma VEOMA dugom štapu i trenutno nije ni realan.
 
Otvaranjem ove dionice skoro pola autoputa izmedju Podgorice i Beograda je izgradjeno i sad put automobilom traje manje od 6 sati.

Послато са SM-A536E помоћу Тапатока

Ne samo to, već je i činjenica da jedina prava opasna i zamorna deonica ostaje od Pakovraća do Gazprom pumpe na Partizanskim vodama (Zlatibor). Sve ostalo nije strašno.

Upravo nepostojeća deonica Požega-Mačkat, kao i rešenje komunikacije građana dve države bez velikih (ili bilo kakvih) graničnih kontrola bi bili još jedan značajan iskorak. Te dve stvari mogle bi biti realne u sledećih 10 godina, a to bi skratilo i relaksiralo kopnenu komunikaciju na prihvatljivih 5-5.5h
 
Carinska kontrola ne doprinosi gužvama. Problem je granična policija.

Na konkretnom prelazu sa S.Makedonijom najveći problem je diletantski izvedena "integrisana" kontrola, na način da prostor između dva policajca u zajednčkoj kućici nije dovoljan za 2 automobila => jedan sedi besposlen dok drugi vrši kontrolu, što efektivno smanjuje fluks automobila za 50% u odnosu na vreme pre "unapređenja".

Primer kako forma pojede suštinu, gotovo pravilo na svakom Balkanu (i otvorenom i zatvorenom :) )
 
Poslednja izmena:
Bilo je priče da mora da se bolje organizuje prelaženje granice.

Ali, bitna je dobra volja i nastojanje da se omogući brzi prolaz.

Crna Gora bi samo imala benefita ako bi bio lakši prelaz granice.
 
Sa ovim drugim se slažem u načelu. Ono što hoću da kažem je da operacionalizacija "dobre volje" kada je rade nestručni i politički kadrovi, gotovo po pravilu bude kontraproduktivno.

Ali to je neka druga priča i razlog da sredimo svoja društva, za šta nam ne treba ni EU ni Otvoreni Balkan, već spremnost da prepoznamo problem i često svoje iluzije, kao i da se menjamo na bolje. To podrazumeva rad, a ne spremnost na rad :) . I prekid prakse permanentnog izbora ekipe koja uništi sve čega se dohvati.

U ovom trenutku stajem, a pre intervencije nadležnog, vraćam(o) se temi, a za samodisciplinu očekujem kviska :D ...
 
Е, ако је битна добра воља, онда и треба да имамо границе, и да чекамо, и да нас дрндају, док не погоремо ки шаш.
 
Uglavnom, neka nam je srećna ova deonica. Uz sva zakašnjenja i okolnosti (koje nikako ne treba zaboraviti), veliki je ovo dan. Meni je drago, taman isto kao što će mi biti drago za deonicu JG-obilaznica u Beogradu.
 
IMG_20200622_091018.jpg


Evo da vidimo na karti šta je još planirano da se izgradi.
 
Nadam se da će promeniti ova pravila za tag uređaje. Trenutno je besmislena minimalna dopuna od 112.5€. to je isplativo jedino za autoprevoznike i sl. Da ne pričam kako bi bilo dobro da se i CG priključi jedinstvenom sistemu na balkanu.

Cijena TAG-a je 20.00 €.

Minimalna dopuna za TAG je 112.50 € prolaza a jedinica transakcije za TAG-a je euro. Ukoliko se izvrši dopuna za TAG-a veća od 125.00 € korisnik dobija popust od 10%.
 
Pitanje za Mateševo... Kad se budemo uključivali na AP hoćemo li ovde levo na ovaj mostić ili pravo...?
(možda postoji neka svežija slika)
IMG_20220713_101948.jpg
 
Pogledajte prilog 140970

Evo da vidimo na karti šta je još planirano da se izgradi.
Ove dve krivine ok Pg i Berana su opravdane, prva jer zaobilazi grad, druga planinu, al dal je i ova pred granicu? Ne približava autoput ni jednom gradu, a deluje da ga produžava za 10tak km. Mislim, pretpostavljam da je uspon ka Pešteru, al i na ovoj deonici sad što se pušta je uspon visinske razlike 1000m pa ne krivuda tolko no ide pravo na mapi.
 
Pa ni ja ne bih odmah išao. Jer će masa ljudi da uradi baš to. Da se provoza. Bez uvrede, ali u CG koliko znam do sada je bila jedna deonica gde je dozvoljeno 100km/h. Koliko njih će da izađe na autoput da se isproba svog ljubimca od 300+ plus konja. I iskreno se nadam da neće biti zaustavljenja na Moračici da se napravi neka slika za Instagram.
 
E, a stvarno, mogli su stave čunjeve da u desnu traku ljudi mogu se parkiraju i slikaju prvih par dana 😅 (na mostu preko Tare se vazda neko šećka ulicom). Bilo bi extra da stave neku pumpu s restoranom pre mosta Moračica sa pogledom na kanjon, ionako će morati bar 2-3 pumpe sa svake strane na 40km, pa bolje negde gde je i dobar pogled 👌
 
Interesantan je podatak da se jos nezna kojom ce se trasom ap zaobici Berane. Prvo su bile dve varijante. Jedna povrh sela Buce,Pesca Luzac i Dolac a druga da ide kroz sela Buce Luzac Dolac. Negde sam cuo da ima i treca varijanta. Ta varijanta je preko puta Lima od ovih varijanti i to na Donju Rzanica, Luge pa ka Boljarima. Vec nekoliko puta su raspisivali za idejno resenje ali trasa nije utvrdjena. Kada se izadje iz Berana do Poda i dalje do Boljara deonica je utvrdjena. ZNACI SAMO TAJ DEO OD sela VINICKE pa do BERANSELA
 
A ništa o dijelu posle autoputa tj kad izadje se na Mateševo pa za Kolašin,tamo je ograničenje 40km bilo,to je ključno pitanje-koliko ce trebati kad se sidje sa autoputa do priključenja na magistralu za Beograd,jedva čekam sjutra prve komentare.

Послато са SM-A536E помоћу Тапатока
 
Vrh