Sa obzirom da sam malopre stigao iz Beograda na Crnogorsko Primorje, ovaj put ću se fokusirati samo na dve deonice vezano za Crnu Goru.
Odlučio sam se da idem preko Kraljeva i Novog Pazara pošto je bila velika gužva na naplatnoj stanici Pakovrače (5km) kao i nekoliko zastoja na putu Čačak - Zlatibor.
Od granice do Rožaja mora da se vozi pažljivo, pošto na više mesta imaju ulegnuča ili je asfalt lošijeg kvaliteta. Vidljivih radova i obustava saobraćaja nema
Od Berana sam se odlučio da idem preko Andrijevice i Tresnjevika do Mateševa, umesto da idem za sada glavnim putem preko Ribarevine, Mojkovca i Kolašina pošto tunel Klisura još uvek nije gotov.
Put preko Tresnjevika je kraći 31 kilometar u odnosu na put preko Ribarevine. Sa obzirom da na mnogo mesta imaju radovi između Berana i Mojkovca gde semafor reguliše saobraćaj duža zadržavanja su moguća. Iz tog razloga put preko Tresnjevika je trenutno brža opcija,, pogotovo danju kada je veći obim saobraćaja. Meni lično je trebalo između Berana i Mateševa 1h 20 minuta preko Tresnjevika sporijom vožnjom.
Put od Berana do Andrijevice je u dobrom stanju, širok, ravan bez krivina.
Put od Andrijevice do Mateševa je srednje širine, nije širok, ali nije baš ni skroz uzak. Ima izuzetno puno krivina i sepertina. Kvalitet puta varira i smenjuje se, tako da u nekim delovima je nov asfalt, onda imaju delovi sa zakrpama, a imaju i delovi gde bukvalno imaju bregovi i ulegnuča na putu. Na toj celoj deonici puta mora se voziti pažljivo i sporije, dok se naročita pažnja mora posvetiti deonicama gde su bregovi. Te deonice zahtevaju od vozača da vozi izuzetno sporo i pažljivo kako se ne bi zeznuo auto. Što se tiče prirode, ona je prelepa.
Sve u svemu put preko Tresnjevika je u trenutnim okolnostima kada se sve okolnosti sagledaju skroz smislena alternativa kada nema snega. Put je u potpunosti asfaltiran ali za svaki slučaj preporučljivo je da vozite povišeniji auto.
Verujem da će kada tunel Klisura bude pušten u rad vreme putovanja biti 50 minuta između Berana i Mateševa. To će biti 30 minuta vremenskog skraćenja, mnogo manje krivina i sepertina, izbegavanje rupa i mnogo komfornije i bezbednije za vozača, saputnike i sam auto u odnosu na put preko Tresnjevika.