Šta je novo?

Crna Gora

Ovih dana je na Primorju izgleda bilo nemoguće ili bar besmisleno koristiti auto.
Pre neki dan sam brže stigao do Čanja starim putem nego kroz tunel, a sinoć mi je u kontra smeru trebalo skoro pola sata do raskrsnice u Đurmanima.
Svu gradnju ne prati putna infrastruktura. Drugi problem je bila grbaljska deonica i nju eto, počinju.
Kako rešiti Sutomore, videćemo.

Prošle nedelje kad je bilo ružnjikavo vreme,
Kotor/Budva (20km) 2h15m,
Kotor/Tivat (8km) 1h40m!
Beat that! :cool:
 
Kako rešiti Sutomore, videćemo.
U Sutomoru će do sledeće godine na onoj najgoroj raskrsnici instalirati semafor, kao i u Šušnju, što bi trebalo da ublaži situaciju. Problem glavni jeste što u jednom minutu toliko ljudi pređe ulicu da za minut prođe svega dva ili tri automobila, a pešaka na desetine.
 
Konačno srušena kuća na Bulevaru Vilija Branta, Blagić je postavio video da ne ponavljam...
 
Guzve su nerealne od Becica do Budve i na samom ulazu u centar Budve, nisam dosao kolima a i da jesam ne znam gde bi parkirao i gde bi sa njima jer gde god da krenes zaglavis se, kolone za parking u gradu, previse automobila autobusa ljudi koji samo prolaze... opsti haos, busevi gradski mali natrpani ljudima do daske, klima i radi i ne radi, opsti haos ...
 
Čim je loše vreme, svi sedaju u kola.
Nisam 2 godine bio u CG i vrlo mi je pozitivan utisak o stanju puteva.
Ali, izuzetno ružan utisak nosim o ponašanju lojalnih vozača. Ono što ovde sporadično vidim od pojedinih nosilaca cg tablica, tamo je gotovo pravilo. Ok, očekivao sam preticanja preko pune, guranja, drska prekoračenja brzine, ali onakvu vožnju u kružnim tokovima, nisam mogao da zamislim. Migavci ne postoje, iz unutrašnje trake se naglo skreće na izlaz, vozi kao na driftu...
Da se razumemo, ni malo za saobraćaj nisam svilen, odavno je iza mene sedmocifrena kilometraža, samo letos bilo me je na putevima Grčke, Turske, Bugarske, Makedonije, Albanije, BiH, Mađarske...ali ono ne videh, a bogami ni čuh. Sviraju kao da si mu ušao u lični prostor...
Uprkos silnim manjkavostima naše države, mora se priznati da je veliki deo vozača uveden u red i poštuje bar u nekom osnovnom nivou i propise i lepo ponašanje na putu.
Mislim da će nove vlasti u CG, pored rada na putevima, imati i ozbiljnog posla na kultivisanju vozača.
Pričah sa jednim Poljakom pre neki dan, kaže da sa strahom vozi kroz Crnu Goru. Ubice, reče, a više mu snage treba za tih 200km nego za ostalih skoro 2k.
 
Čim je loše vreme, svi sedaju u kola.
Nisam 2 godine bio u CG i vrlo mi je pozitivan utisak o stanju puteva.
Ali, izuzetno ružan utisak nosim o ponašanju lojalnih vozača. Ono što ovde sporadično vidim od pojedinih nosilaca cg tablica, tamo je gotovo pravilo. Ok, očekivao sam preticanja preko pune, guranja, drska prekoračenja brzine, ali onakvu vožnju u kružnim tokovima, nisam mogao da zamislim. Migavci ne postoje, iz unutrašnje trake se naglo skreće na izlaz, vozi kao na driftu...
Da se razumemo, ni malo za saobraćaj nisam svilen, odavno je iza mene sedmocifrena kilometraža, samo letos bilo me je na putevima Grčke, Turske, Bugarske, Makedonije, Albanije, BiH, Mađarske...ali ono ne videh, a bogami ni čuh. Sviraju kao da si mu ušao u lični prostor...
Uprkos silnim manjkavostima naše države, mora se priznati da je veliki deo vozača uveden u red i poštuje bar u nekom osnovnom nivou i propise i lepo ponašanje na putu.
Mislim da će nove vlasti u CG, pored rada na putevima, imati i ozbiljnog posla na kultivisanju vozača.
Pričah sa jednim Poljakom pre neki dan, kaže da sa strahom vozi kroz Crnu Goru. Ubice, reče, a više mu snage treba za tih 200km nego za ostalih skoro 2k.
unutrašnji prsten izlazi u unutrašnju traku. spoljaški u spoljašnju. to je svima jasno. ako iz spoljne trake ulaziš u kružni tok možeš da izađeš na prvi ili drugi izlaz da ne bi ugrozio ove iz unutrašnjeg prstena koji se isključuju. a naravno ne smiješ ući u kružni dok se u kružnom nalaze auta. iz unutrašnje trake možeš izaći na 2,3 ili 4ti izlaz.
ne znam što tu nije jasno. uvijek kad dođu iz srbije na kružni kroz pg pokušavaju iz spoljne trake izaći na 3ći ili četvrti izlaz. zato su i stalno udesi.
 
Možda je rešenje kao ovaj kružni tok u N. Sadu. U poslednje vreme skoro svaki dan prolazim i stvarno je funkcionalan. Između traka u kružnom toku su stavili gumene barijere, osim na izlazima, tako da sprečavaju sečenja.

 
Možda je rešenje kao ovaj kružni tok u N. Sadu. U poslednje vreme skoro svaki dan prolazim i stvarno je funkcionalan. Između traka u kružnom toku su stavili gumene barijere, osim na izlazima, tako da sprečavaju sečenja.

baš kao što sam i napisao. iz unutrašnje u unutrašnju - spoljašnje u spoljašnju. unutrašnja traka služi za izlaze 2-3-4. spoljašnja za 1 i 2.
čudi me što me nisu neki napali u komentarima :D :D ipak je vikend pa ih nema
 
Nisam te baš pohvatao, šta znači 'iz unutrašnje u unutraśnju', ali pretpostavljam šta želiš da kažeš, jer je moje iskustvo sa crnogorskim vozačima u kružnom toku odlično. Postoji ustaljena praksa - neophodna je, jer ako se slepo poštuju pravila svaka saobraćajnica sa KT postaje 1+1, a to bi npr. na obilaznici oko Podgorice bilo nedovoljno - da se na isključenju iz KT iz desne trake isključuje u desnu traku puta, a iz leve u levu. I tako dobijamo profil 2+2 na svim pravcima. Svi lokalci poštuju i sve odlično funkcioniše. Svaka čast.

E sad, da bi i za strance bilo bezopasnije, a isto treba i u Srbiji uraditi, to je da se zabrani kruženje kroz KT bilo kojom trakom osim krajnjom unutrašnjom (levom), postavljanjem strelice obavezno desno na kolovoz skroz desne trake. To je na pola puta do nekakvog turbo KT-a.
 
Проблем са неписаним правилима је управо то што су неписана. Временом се толико устале у пракси, али и даље нису у складу са законом, колико год била логична.
 
Za dva prolaska kroz Pg video sam 3 čukanja i uvek je jedno vozilo bilo necg (i ne samo srb). Jasna su pravila, bar meni, ali lokalci iz unutrašnjeg prstena naglo sasecaju i izlaze, i to bez najave.
Doživeo sam jednu veprijatnu sutuaciju ispred Golubovaca: ulazim i stojim na ulazu, dok auto ide unutrašnjom. Kad je bio uporedo sa mnom, krećem u desnu i tada on naglo skreće desno i usporava da bi izašao. Malo je nedostajalo da ga raspalim između vrata. Da je imao migavac, znao bih šta hoće i sačekao bih ga. Jednostavno, vozi se kao da traka unutar kt nema. Zato su stranci uplašeni, posebno oni koji nemaju u sebi cg mod, da se brzo reprogramiraju. Na saobraćajnoj kulturise u CG mora raditi. Ne kažem da je ona i u Srbiji na nekom visokom nivou, ali u drugim temama pomenemo ovde često i cg vozače na putevima Srbije po njihovom karakteristično bahatom ponašanju. Rame uz ramesu im vozači skupih vozila sa Bg i NS oznakama.
Nema ovde ničeg ličnog, već je samo moja opšta konstatacija nakon 400km po cg putevima.
U prilog tome mi je i zapažanje da u skoro svakom tunelu na Kseniji postoje tragovi udesa, pa me iskreno čudi ograničenje od 100 u dugim tunelima.
Mada, kada se ne poštuje, a svetleći znaci treperenjem upozoravaju na prekoračenje, može biti i 60, ne vredi.
 
Staro je pravilo da onaj ko je u kružnom toku IMA prednost u odnosu na onoga ko je van kružnog toka. Šta to zapravo znači? Znači da je potrebno propustiti vozila, koja se već kreću kružnim tokom, sve dok se ne ukaže prilika za uključivanje u njega.
ovo iznad je kopirano ne da naglašavam :D
ali jesi u pravu ima zaista drskih vozača koji se ponašaju da je put njihov. ali kad se zna put onda je lako. mala je cg i ja u centralnom i južnom dijelu znam svaku krivinu.
isto tako npr pravilo u cg je kad te pretiče neko je da pustiš nogu sa gasa tj usporiš kako bi mogao bezbijedno da se vrati u svoju traku. u srbiji je da treba da se održava brzina.
supruga kad je polagala u cg vožnju (inače je iz srbije) znam da se raspravljala sa mnom oko pravila pa su joj tamo rekli da sam u pravu.
mmmmmm.PNG
 
Проблем са неписаним правилима је управо то што су неписана. Временом се толико устале у пракси, али и даље нису у складу са законом, колико год била логична.
To što je kod nas tako, ne znači da je u drugim državama. U krajnjoj desnoj traci, odmah posle svakog isključenja treba da stoji fizička barijera, pa da MORAŠ da se isključiš desno. Ako si se zeznuo, ništa, negde ćeš se okrenuti i vratiti.

Ako ćeš da budeš bahati Balkanac koji će uvek da koristi samo krajnju desnu traku (i onda uvek ima prednost u odnosu na sve ostale) - e pa ne može, stop.

Do tada, obeležavanje traka sa obaveznim smerovima. Pa makar kad bude čukanje da ne bude kriv onaj ko je razuman.
 
Staro je pravilo da onaj ko je u kružnom toku IMA prednost u odnosu na onoga ko je van kružnog toka. Šta to zapravo znači? Znači da je potrebno propustiti vozila, koja se već kreću kružnim tokom, sve dok se ne ukaže prilika za uključivanje u njega.
ovo iznad je kopirano ne da naglašavam :D
ali jesi u pravu ima zaista drskih vozača koji se ponašaju da je put njihov. ali kad se zna put onda je lako. mala je cg i ja u centralnom i južnom dijelu znam svaku krivinu.
isto tako npr pravilo u cg je kad te pretiče neko je da pustiš nogu sa gasa tj usporiš kako bi mogao bezbijedno da se vrati u svoju traku. u srbiji je da treba da se održava brzina.
supruga kad je polagala u cg vožnju (inače je iz srbije) znam da se raspravljala sa mnom oko pravila pa su joj tamo rekli da sam u pravu.
Nema takvog 'strogog pravila', to važi samo ako na ulazu u KT imaś obrnuti trougao, ili znak stop. A može i da ga ne bude. Ako npr. budeš vozio u Parizu, tamo svih 12 avenija kod Trijumfalne kapije ima prednost u odnosu na vozila u kružnom toku...

Ovde smo više pisali o vožnji kroz kružni tok, a tu, ako su iscrtane trake, važi pravilo da prednost ima onaj koji ne menja traku.
 
Nema takvog 'strogog pravila', to važi samo ako na ulazu u KT imaś obrnuti trougao, ili znak stop. A može i da ga ne bude. Ako npr. budeš vozio u Parizu, tamo svih 12 avenija kod Trijumfalne kapije ima prednost u odnosu na vozila u kružnom toku...

Ovde smo više pisali o vožnji kroz kružni tok, a tu, ako su iscrtane trake, važi pravilo da prednost ima onaj koji ne menja traku.
ukoliko je kružni tok s iscrtanim saobraćajnim trakama, kakvi su sada kružni tokovi, niko nikoga ne sme da ugrožava, ko je ušao u saobraćajnu traku, ima prednost, niko ne sme da ga seče i ulazi ispred njega, kad se hoće da izađe iz saobraćajne trake u kružnom toku, mora da se propuste svi učesnici u saobraćaju, što isto važi za ulazak i izlazak iz kružnog toka,

za kružne tokove, poput nekadašnje Slavije gde saobraćajne trake nisu bile iscrtane, važila su druga pravila, uz trougao na ulazu, ali imao si prednost da izađeš iz kružnog toka, jer nije bio iscrtan, u kružnom toku gde su iscrtane trake,. moraš da sačekaš - propustiš sve učesnike u saobraćaju da bi se isključio, ne smeš nikoga da ugrožavaš, mimo svojih crta, koje su zakon... te crte posmatraj kao zakon koji ne smeš da gaziš, dok god nije bezbedno, nikoga ne smeš da ugrožavaš, niti tebe neko u svojoj traci
 
To što je kod nas tako, ne znači da je u drugim državama. U krajnjoj desnoj traci, odmah posle svakog isključenja treba da stoji fizička barijera, pa da MORAŠ da se isključiš desno. Ako si se zeznuo, ništa, negde ćeš se okrenuti i vratiti.

Ako ćeš da budeš bahati Balkanac koji će uvek da koristi samo krajnju desnu traku (i onda uvek ima prednost u odnosu na sve ostale) - e pa ne može, stop.

Do tada, obeležavanje traka sa obaveznim smerovima. Pa makar kad bude čukanje da ne bude kriv onaj ko je razuman.
nisu "pravila" u pitanju, nego Zakon o bezbednosti saobraćaja, ja ga često pročitam, da bih se podsetio, pročitaj, tamo sve piše, na primer, ubrzanje kad te neko pretiče spada među prekršaje za koje se oduzima vozačka dozvola, dakle ne smeš da ubrzavaš kad vidiš da je neko krenuo da te pretiče, to je ozbiljan prekršaj... to je sve Zakon a ne nikako "nepisana pravila". Bolje nabavi i pročitaj Zakon, sve tamo piše, nema situacije koja nije navedena u Zakonu, plus, ja se često konsultujem s sudskim veštacima saobraćajne struke, od njih takođe dosta saznam - naučim, ima da se kupi, pa podvučeš markerom, pa pročitaš iznova, i tako postaješ bolji vozač, čuvaš svoj i tuđe živote, svoju i tuđu imovinu.. POŠTUJMO ZAKON, ništa više ni manje
 
Vrh