Šta je novo?

Crna Gora

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=638758#p638758:2ucfzcx0 je napisao(la):
blagic » 13 Jul 2019 02:48 pm[/url]":2ucfzcx0]Rece mi rodjak da ce uskoro poceti da probijaju novi put od Njegusa sve dole do Trojica kod Kotora. Zna li neko nesto vise o tome?

Pominje se ali ne znam kako bi išla trasa...
Po meni nije prioritet, dosta se puteva radi na sve strane i red bi bio do se bace na BD-TV i obilaznice oko primorskih gradova...Kotor je agonija...
 
Devojka mi je iz Kotora pa znam kako je. Inace problem guzvi u Kotoru se tesko moze resiti bez nekog grandioznog gradjevinskog poduhvata. Jednostavno nema se gde.
Znas li sta se tacno planira na relaciji BD-TV?
 
To onda neka nova trasa. Ne vidim da mogu da prosire postojeci put na 2+2.
 
Mogu...dosta objekata je već povučeno a neki će morati da se povuku...mislim da neće biti većih odstupanja ali videćemo uskoro nadam se...
 
Mogu da prosire, najkriticnije je u samom Tivtu tu ce biti dosta rusenja.

Za obilaznicu oko Kotora postoji projekat i nije nista grandioznije od vecine puteva po planinama, naravno nije lako.
 
U Tivtu sam svake godine skoro 4 decenije. To Bd-Tv je do pre 10-15 godina i bilo ajde nekako, ali od tad je katastrofa, mucenje ako iole trebas ici negde kolima tokom sezone. Nisam bas siguran da ima mesta za bulevar 2+2 sem ako se novi ka brdu ne izgradi. Znaci u Budvi nema mesta, u Lastvi Grbaljskoj đene-đene, u Radanovićima teško, u Tivtu posle aerodroma nema šanse. Tu ima na stotine kuca i trotoar je odmah do magistrale, Seljanovo isto tako, za dalje iza Donje Lastve, Lepetana još teže, pa tamo ljudi iz kuca izlaze na magistralu i plaza je maltene na magistrali. Ja ne znam ti ljudi koji tamo zive i odsednu kako funkcionisu jer moraju idu ulicom kojom je gust saobracaj. Dalje iza Lepetana ka Prčnju i Kotoru, tu nije bilo šanse ni za običan put sa dve trake več ostala samo jedna, ima dosta starih kamenih kuća i zgrada, to ne treba nikada da se ruši. Dakle, jedino normalno rešenje je nova magistrala u brdu, bar 2+2, ali nema bato liberalni kapitalizam samo zna da uzima pare od dozvola i trpanja zgrada ali ga nema kada treba se daju pare se izgradi nova ulica, novi park, novo javno besplatno parkiralište (kao što je recimo pravljeno ispred moje zgrade). Sad bi svi da natrpaju zgradu, a da stanare gurnu u park ili na staro igralište koje su pored javno pravili oni što su zidali zgrade do 90ih. E pa ne može bato, plati pa klati, napravi i ti svoj parkić, odrekni se malo profita ili zaobiđi parkić koji je pravio moj investitor od mojih para.
Inače, dobra vest je da se gradi put od Plavih Horizonata (i novog, interesantnog Luštica Bay-ja) ka Krtolama, tj Solilima, to će skratiti put od raskrsnice Bd-Tv-Ko, ka Plavim Horizontima za oko 20% u km i još više vremenski jer je put koji se gradi dobre širine. Prošle godine sam prolazio, bio je gotov do novog kružnog toka za Đuraševiće, a ne znam dal je sad završen dole do Solila. Ali džabe taj put kad ne možeš do njega doći od gužve na Bd-Tv...
 
Nije, naravno, ako ste bili recimo u Monte Karlu stekne se utisak da nista nije grandiozno. Ima tu mnogo faktora a jedan je i da je Kotor pod zastitom uneska. Ako ste se ikada popeli na San Djovani i bacili pogled iza shvaticete da je malo granzdioznije od obicnog puta po planinama. A obilaznica nece resiti problem guzve u Kotoru. Vecina ljudi ide u Kotor a ne prolazi kroz Kotor da bi isla negde drugo. Jedino resenje koje ja vidim je izgradnja visespratne garaze na ulasku u Kotor sa obe strane. Tako ces barem moci parkirati auto i peske polako do grada. E sad, problem je sto bi svi u kafic autom na jedan dojc.
 
Kotor ima prostora koji decenijama stoji neiskorišćen, a tamo gde ne treba, grade se kojekakve kutije. Plac Autoremonta je gotovo potpuno neiskorišćen. Sad su ga konvertovali u nekakvo parkiralište, ali slabo je to iskorišćeno. S druge strane, uništili su fudbalsko igralište Doma za gluve i nagluve gde su se igrala i deca iz Rakita i stavili sportsku halu koja ni na šta ne liči, a nemaju nameru ni da je skoro završe.

Livnica/Rivijera, ogroman prostor koji ničemu ne služi, zarastao u korov. Nekada smo se tuda provlačili do Fjorda jer nam je bila prečica. Ali i dalje ništa od tog prostora. E sad, što se obilaznice tiče, čuo sam da ide od Škaljara, pa kroz brdo iza Starog grada kroz Špiljare, pa do Dobrote... Mislim da bi bila korisna, jer koliko god da ljudi žele da prođu kroz Kotor, neki ipak hoće i da ga obiđu. Recimo ja iz Rakita do Dobrote potrošim nekad sat vremena u kolima zbog kruzera i ostalih koji žele da svrate u Kotor, da bih se okupao na Bajovoj kuli ili u Orahovcu.

Zemljani, što se tiče puta Lepetani-Stoliv-Prćanj- Muo, taj put je građen za vreme Austrougarske i sve što je rađeno od tada je promena asfalta. Jedini način da se taj put proširi je da se doda još kamenja u more, pa da se ide preko ponti. Mada mislim da bi to uništilo sadašnje ponte i mandraće kojih ima poprilično. A postoji i par kuća i hotela koji su s leve strane puta (na pijenu od mora). Ne bih ja to dirao, već eventalno zatvrio za automobilski, autobuski i kamionski saobraćaj, a dao mogućnost biciklistima, elektro-vozilima za snabdevanje i sl. Prosto, proširenjem bi se tuda ubrzao saobraćaj i ugrozili životi meštana i turista koji direkt iz kuća ispadaju na put. To je prosto Boka, i ona mora da ostane takva.
 
E hvala ti. Ostalo im još stotinak metara, valjda će brzo to. Lepo su odradili ovaj put, sve po propisima, lepo okolo sređene kosine, trotoari, svetiljke. A i red je bio, ne može cela Boka stoji na Titinoj infrastrukturi, mora nešto novo se napravi ako su već izdali toliko dozvola za zgrade, kuće itd. Put odavde ka Krašićima isto zreo za rekonstrukciju. Mada mislim da su ovo radili prvenstveno zbog Luštica bay-ja. Inače, Luštica je stvarno veliki potencijal kada bi se pametno urbanistički isplanirala. To bi značilo da se isplanira gde će se išpartati velikim bulevarima, gde će biti parkovi i druge površine, a ne da se gradi stihijski kao preko puta što je Bijela-Meljine sve se trpalo pored magistrale, a iznad slepe uske uličice. Druga stvar koja je bitna da se uradi nova, paralelna Jadranska magistrala pored postojeće i da se ovaj deo dobro poveže na autoput Beograd-Podgorica koji se sada gradi. Bilo bi idealno i ako bi se u skorijoj budućnosti pravio i krak autoputa od Požege prema Hercegovini, Trebinju. Onaj deo kod Morinja, pa i kod Herceg Novog je relativno dobro povezan sa zaleđem, ali ovde Kotor, Tivat, Luštica ako se zaglavite u saobraćaju, nema skorog izlaza. Najbolji izlaz iz Boke koji je urađen kod Morinja je odličan ali se predugo gradio, onaj od HN ka Trebinju solidan, ali losiji zbog krivina pri dnu, dok je onaj izlaz iz Kotora gore ka Njegušima za hrabre, impresivan put i pogled ali vrlo zeznut. Međutim ima još jedan izlaz iz Boke ka planinama, a to je stari put iznad Risna. On se sad jednim delom prepliće sa novim iznad Morinja tamo kad se popne kog Grahova i ide ka Vilusima. Taj put je bio šou. Na mapi gledate između Trebinja i Boke oko 30tak km, a putujete do Risna 2-3 sata i nikakad kraja stići. Kada je počeo rat u Hr, tim putem se zaobilazila Hr na putu za Bosnu, jer se pre išlo dalje magistralom ka Dubrovniku pa se moglo ili skretati ka Trebinju ili kod Ploča ka Mostaru. Baš je bio jako uzak, krivudav put, nepregledan od rastinja put, često je ispod ivice puta bila provalija, jako naporno za putovati, a odlično za povraćanje, posebno još kad kamen okolo usija, a nije bilo klime u kolima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=639548#p639548:1bkzyrs2 je napisao(la):
blagic » 16 Jul 2019 10:52 am[/url]":1bkzyrs2]Nije, naravno, ako ste bili recimo u Monte Karlu stekne se utisak da nista nije grandiozno. Ima tu mnogo faktora a jedan je i da je Kotor pod zastitom uneska. Ako ste se ikada popeli na San Djovani i bacili pogled iza shvaticete da je malo granzdioznije od obicnog puta po planinama. A obilaznica nece resiti problem guzve u Kotoru. Vecina ljudi ide u Kotor a ne prolazi kroz Kotor da bi isla negde drugo. Jedino resenje koje ja vidim je izgradnja visespratne garaze na ulasku u Kotor sa obe strane. Tako ces barem moci parkirati auto i peske polako do grada. E sad, problem je sto bi svi u kafic autom na jedan dojc.

Iz Kotora sam i trenutno sam u Kotoru, svako vece setam starim putem do Spiljara tako da pomalo znam kako izgleda brdo iz bedema. :D

Ali znam i kako izgleda put ka Njegusima izgradjen 1910 ( juce vozio sa njime) na pojedinim mjestima npr deo oko tunela. Znam i kako izgledaju pojedine dionice puta kroz kanjon Morace i mnogi drugi planinski putevi. Npr napravljen je nedavno novi put do Ivanovih Korita od Njegusa, i fenomenalan je. Slazem se da bi obilaznica bila izazovna ali kazem nista sto vec mnogo puta u samoj CG nije napravljeno.

Iako si u pravu da je vecina saobracaja do Kotora a ne kroz,obilaznica bi puno pomogla. Potrebno je obici sustinski usko grlo kod starog grada nakon njega nije kriticno.
Dakle da neko iz pravca tunela, Skaljara ili Mua moze otici u Dobrotu a da zaobidje Rivu.
Garaza je po meni potrebnija na Tabacini, ili kod sadašnje elektrodistribucije ili na parkingu na Benovu ili pak da se napravi ozbiljna garaza na mjestu zgrade bivseg Jugopetrola.

Ne mislim da bi garaze na ulazu ista pomogle, ljudi jednostavno zele da dodju u centar kao i u svakom drugom gradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=639570#p639570:3aqw4ztx je napisao(la):
Earthmoving » 16 Jul 2019 12:02 pm[/url]":3aqw4ztx]

……..

Najbolji izlaz iz Boke koji je urađen kod Morinja je odličan ali se predugo gradio, onaj od HN ka Trebinju solidan, ali losiji zbog krivina pri dnu, dok je onaj izlaz iz Kotora gore ka Njegušima za hrabre, impresivan put i pogled ali vrlo zeznut. Međutim ima još jedan izlaz iz Boke ka planinama, a to je stari put iznad Risna. On se sad jednim delom prepliće sa novim iznad Morinja tamo kad se popne kog Grahova i ide ka Vilusima. Taj put je bio šou. Na mapi gledate između Trebinja i Boke oko 30tak km, a putujete do Risna 2-3 sata i nikakad kraja stići. Kada je počeo rat u Hr, tim putem se zaobilazila Hr na putu za Bosnu, jer se pre išlo dalje magistralom ka Dubrovniku pa se moglo ili skretati ka Trebinju ili kod Ploča ka Mostaru. Baš je bio jako uzak, krivudav put, nepregledan od rastinja put, često je ispod ivice puta bila provalija, jako naporno za putovati, a odlično za povraćanje, posebno još kad kamen okolo usija, a nije bilo klime u kolima.

Put ka Njegusima je divan i ja bi ga zakonom zastitio da ostane bas takav. Jeste izazovan ali lijep i mislim da treba da ostane kao neka vrsta atrakcije. Nazalost znam da to nije realno :( .

Stari put od Risna je jeziv :cry: Jednom sam krenuo tim putem i nakon kilometar dva sam se vratio, previse je za mene iako volim te uske brdske puteve i laganu voznju po njima.
 
BD-TV je zapravo Jaz-aerodrom i tu ima mesta, plus obilaznice. Ovo Muo Prčanj Stoliv je manje bitno a i nek ostane tako, ima neki šmek.
Ne bih se složio da velika većina saobraćaja ide u Kotor, po slobodnoj proceni 30-40% samo prolazi i ide dalje po Boki i gore ka Nikšiću ili Trebinju ili na drugu stranu ka Budvi Baru...
 
Ljudi, kad smo kod Crne Gore, moram se pohvalim da mi je rođak pisac Istorije Crne Gore kao Njegošev sekretar, 1856-e i to gde drugo nego u srbskom Zadru štampati prvo izdanje ove srbske istorije? Naravno, on je Stari Hercegovac, isto kao rodom i prvi Crnogorci koji dođoše u Katunsku nahiju iz Hercegovine (15. vek), e sad negde kaže da je iz Trebinja, negde da je Dubrovčanin, al nema veze sve je to srbsko naše :) Dobro, postoji i ona starija istorija Popa Dukljanina, ali ovde ne pričam ni o Duklji, ni o Zeti, već konkretno o prvoj istoriji naziva Crne Gore. Inače, mi starohercegovački potomci brastva Maleševci iz 14. veka (starije od imena Crne Gore) spremni smo da Milu i ostalim skrenutim Milogorcima besplatno dajemo časove istorije :) A ako nismo u mogućnosti nek sami pročitaju prvu Istoriju Crne Gore od Dimitrija M.
https://books.google.mu/books?id=ua89AA ... &q&f=false
 
Earth svaka cast. Tvoj rodjak Dimitrije je ziveo u doba casnih ljudi i Istoricara koji su kasnije zabranjivani i njihova dela i knjige sklanjane i zabranjivane, a oni proterivani. A onda su dosli izdajnici i prihvatili uslove Berlinskog kongresa. I do dan danas to traje. Uslovi koje je Srbija morala da prihvati da bi postala priznata se na jednom papiru, kao neki aneks, cuvaju u Hilandaru.
 
Problem visedecenijskog neplaniranja sada je tesko popraviti bez kako ja volim da kazem "grandioznih" projekata. Rekoh vec da mi je devojka iz Kotora pa sam dosta upoznat sa problemima a i dovoljno je otici par puta pa da se shvati da je problem guzvi veliki.
Posao mi je takav da mnogo putujem. Monte Karlo mi je primer da nijedno brdo nije dovoljno visoko i strmo da se ne moze napraviti put, tunel, zgrada... Ipak, jako malo gradova moze da parira Monte Karlu po bogatstvu. Recimo, ostao sam frapiran kada sam se u malom gradicu u Norveskoj video kruzni tok u tunelu. U sred brda dolaze tri puta i ukrstaju se na kruznom toku u tunelu. Nije to nesto previse "grandiozno" ali meni koji sam sa ovih prostora nikada ne bi palo na pamet da se tako nesto moze napraviti.
Misljenja su razlicita ali mislim da putevi treba da budu prioritet na kome vlada CG mora da radi. Realno Kotor obilaznicu ne moze sam da finansira bez pomoci drzave. A tu opet u pricu ulazi politika i ciljevi pojedinaca i partija koje svoje interese stavljaju iznad bitnijih stvari. Na celom primorju treba da se izgradi jos mnogo puteva i jos mnogo toga jer kompletna infrastruktura ne prati turisticki bum koji CG dozivljava a koji niko ni najveci optimisti nisu mogli predvideti.
Jedna sveobuhvatna studija i veliki projekat koji ce ublaziti problem guzvi. Kazem samo ublaziti jer svako veliko turisticko mesto ima slican problem. Uzmimo za primer Dubrovnik. Guzve su velike. Pricao sam sa nekoliko ljudi koji su iz Dubrovnika i svi su redom frustrirani zbog guzvi iako im je po mom misljenju infrastruktura na zavidnom nivou.
Slazem se sa konstatacijom da ne treba dirati put ka Njegusima i put ka Tivtu preko Mua i Prcnja. To jednostavno daje smek celom Kotoru i Boki. Narocito put ka Njegusima. Treba ga samo resaurirati bez da se menja sadasnji izgled.
 
Plan je 2+2 od aerodroma do jaza
Oblaznica oko tivta 2+2 od gradiosnice do lepetans tj prije vodoizvorista plavda ...
Problem je sto oce da guraju traku trecu kroz donju lastvu umjesto da grade obilaznicu ...
 
E vala Dišo I ti kao Tivćanin da kažeš koju :) Da brate, sirenje kroz Donju Lastvu umesto obilaznice bi bilo ludo, ionako je posle put skroz do mora, sto je bezveze. Secam se pre 15-20 god u teretani u SC Vracaru dolazio neki deda Đurica, Novljanin, ali imao I stan na Vračaru, pa se druzio malo sa nama tada klincima u kraju, a bome I neki od nas posle sa njim u HN-u, opasno čovek dobro izgledao za svoje godine, I secam se, tada je bila aktivna prica o gradnji mosta tamo iza Donje Lastve, tj negde kod Lepetana, Veriga. I secam se kako je on kao lokalac, Novljanin, bas bio protiv toga, ne secam se tacno zasto, ali valjda da bi izduvni gasovi padali u more I zagadjivali. Dobro, ja bi tu dodao I da je Trajekt jedno od najprofitabilnijih preduzeca u CG, pa bi tu imali isto cist gubitak prihoda. Ali evo ova prica 2+2 skoro do tamo, me podseti da li bi to opet znacilo aktiviranje price o mostu...
 
Gradonačelnik je odbacio plan obilaznice koja je trebala ići od tunela, iznad Starog grada, pa na treći put. Rešenje - semafor.
Cela Boka i veći deo primorja zavise od 150 metara ulice između kružnog toka i mosta preko Škurde.
 
Kotor je trebao da dobije neki medjunarodni kredit za tu obilaznicu, ali nisu dobili odobrenje zavoda za zastitu spomenika, naravno ne zbog razloga struke vec zbog "đe sam tu ja", pa je sve propalo. Naravno Kotor sam nema para za to ali same pare nisu bile problem.
 
Kotor je lako zaobici preskociti veci problem.je kad udju 2 kruzera pa treba da svi ti brodovi isprazne ...
 
Vrh