Šta je novo?

Crna Gora

proslogodisnju reportazu trase kroz Crnu goru mozete naci ovde viewtopic.php?f=9&t=1440&p=553603#p553603 a ovogodisnju pocinjemo ovim simpaticnim znakomPogledajte prilog 12 Obidjoh ceo svet, ali simpaticnijeg meni xznaka ne videh od ovoga sa pocetka trase AP u CG :lol: Da bi se napravila jedna ovaka reportaza u onim vrletima ponekad moze biti i rizicno i dangubnoPogledajte prilog 11Pogledajte prilog 10Pogledajte prilog 9kad u nepreglednim krivinama naletite na ovakve odrone nije bas prijatno, a kasnije kroz reportazu videce te da i najbizarniji susret dva slepera na uskom putu mogu izazvati visecasovno zadrzavanje!Pogledajte prilog 8Skodilak pored silne prasine i raznih uspona nekada mora proci i kroz blato do kolenaPogledajte prilog 8Ali ipak stigosmo zivi do Mateseva gde i zapocinjemo reportazu prvo jedinim za sada ne probijenim tunelom Matesevo, a odmah iza dolazi se i na buducu petlju Matesevo koja ce za poceta biti i polazna tacka ove deonice pre nego se jednog dana nastavi ka Andrijevici i dalje ka granici SrbijePogledajte prilog 7tacno na ovom mestu pre godinu dana je zapoceto probijanje ovih cevi sto se moze videti na reportazi od prosle godinePogledajte prilog 6Pogledajte prilog 5A unutra bez sekundarne obloge, uzasni uslovi zbog vode sa svodova i blata na trasiPogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1ni ribarske cizme ne pomazu
 
jos jedan pogled unazad gde vijadukt sa petlje Matesevo se uzdize ka tunelu Matesevo ne probijenom jos uvek i iza koga se za sada zavrsava ili pocinje trasaPogledajte prilog 14Pogledajte prilog 13i pogled u pravcu PodgoricePogledajte prilog 12Pogledajte prilog 11Pogledajte prilog 10Pogledajte prilog 9Pogledajte prilog 8idemo ka samoj petlji ovo do sada je sve bio vijadukt od petlje do tunelaPogledajte prilog 7Pogledajte prilog 6Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4i ovo je sad sama petljaPogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1kao i buduci nadvoznjak preko starog puta u sklopu petlje
 
na drugom kraju kod tog nadvoznjaka preko starog puta izgleda ovakoPogledajte prilog 16Pogledajte prilog 15tu su i neki radovi na sporednim putevimaPogledajte prilog 14Pogledajte prilog 13jedan pogled unazad na kraj petlje i nadvoznjakaPogledajte prilog 12i sad idemo dalje trasom ka ogromnom vijaduktu JabukaPogledajte prilog 11Pogledajte prilog 10i tu na samom kraju vijadukta Jabuka prisustvujemo demontazi poslednjih skela.Pogledajte prilog 9Pogledajte prilog 8proslogodisnja reportaza je bila na ovom mestu sa onim impozantnim ogromnim celicnim cevima i skelama, koje su sada sve demontiranePogledajte prilog 7Pogledajte prilog 6Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1vijadukta Jabuka je zaista ogroman
 
Одлична фоторепортажа @Крцане :kk: . Претпостављам да ће бити још слика са других деоница. Узгред, са два дана закашњења, срећан ти ...?... рођендан. :wink:

Не могу сад да пронађем, читао сам расправу тамошњих саобраћајних и грађевинских инжењера, око максималне брзине на будућем аутопуту у Црној Гори. Расправа се водила око тога , зашто ће максимална брзина бити 100 км на час, а не 120 или 130 км на час ?
 
moram priznati da mi je odmah zapalo za oci da potporni zidovi na ovoj trasi deluju daleko solidnije deblje o jace odradjeni nego na bilo kojem delu kroz Srbiju. Jedini potporni zid u Srbiji je onaj sto je uPogledajte prilog 11radio Integral na izlazu iz tunela Sarlah koji bi se mogao staviti u tu klasu Devastacija doline reke Tare je zaista enormna. Ako se uopste sme reci tako jedina je sreca sto je taj deo korita tare neuporedivo manje atraktivan u odnosu na onaj od Kolasina, a narocito od Mojkovca, pa nanize pored mojih Pljevalja ka uscu u Drinu gde je i cuveni nacionalni park i most na Tari! na sve strane se nalaze ogromne deponije materijala! Ali nadam se da ce se to sve jednog dana po zavrsetku radova kultivisati i vratiti u prvobitno stanje koliko je to god moguce! A vode Tare ce naci nacin da to dovedu u prvobitno stanje.Pogledajte prilog 10Pogledajte prilog 9a mi sad nastavljamo sa pozicije ispod Vijadukta Jabuka. Prvo pogled odozdo na mesto gde smo bili prePogledajte prilog 8pa onda od kraja ili pocetka vijadukta redom ka pravcu prema moruPogledajte prilog 7Pogledajte prilog 6jedna ispod samog vijadukta kuda ide i stari putPogledajte prilog 5ne zna se sta je gore ili ogromna prasina ili blato! Jedno ne gine...Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3neverovatno koliko samo solidno izgledaju ove privremene stope koje su vec odradile svoj deo i sad moraju biti uklonjene...Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
 
idemo dalje jos smo ispod JabukePogledajte prilog 16Pogledajte prilog 15vrlo vrlo impozantno!Pogledajte prilog 13Pogledajte prilog 12Pogledajte prilog 11Pogledajte prilog 10Pogledajte prilog 9i ovde na drugom kraju nove kuce koje je neko lepo unovcio, a sad su razvaline nazalostPogledajte prilog 8jedan pogled unazad kad se ispod vijadukta na drugoj strani starim putem ponovo izadje na drugu stranuPogledajte prilog 7 ovde se za kratko stari put odvaja od trasePogledajte prilog 6i sad smo na potpuno drugom kraju gde trasa zavrsava ulaskom u tunelPogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1Nedelja prelep suncan dan u Sidneju red je da sa familijem odemo do restorana da proslavimo "Vidovdan" Prave poslastice na trasi ukljucujuci i most Moracica tek slede ali veceras! Pozdrav za sad :sesir: :pob: :gobb: :vops:
 
Super Krcane :kk: Steta sto ovaj autoput nije na istoj temi sa K11 jer je isti autoput, da se lakse prati, a ne odvojeno. Deluje da na ovom, severnijem delu autoputa ima jos dosta posla, kako li je juznije, da li mogu zavrsiti za 11 meseci?
 
Svaka čast Krki, da mi nisu došli gosti iz AU išao bi s tobom u ovu avanturu...
 
ROK ZA ZAVRSETAK AUTOPUTA OD PODGORICE DO MATESEVA JE 30 SEPTEMBAR 2020
 
Ocemo jos ocemo jos ....odlicna reportaza hvala bice ovo istoriske fotke ...
 
Pre nego sto nastavimo dalje da vas samo malo zamorim sa statistitkom oko objekata koji su u ovim reportazama.
Na samom pocetku je tunel Matesevo cija desna cev jos nije probijena, ali svega nekih dvadesetak metara preostalo, a on je i preostao jos jedini bez sekundarne obloge, izuzev samo pojedinih kracih delova u jos po nekom tunelu sto ce te dalje videti kroz reportazu. Posto sam se kretao od Mateseva ka Smokovcu, tj od Severa ka Jugu tako cu redom i postavljati fotografije! Ono sto je bitno treba znati da desna kolovozna traka u Srbiji je ona koja gledano od Beograda dodje desnom stranom ka Jugu, dok je to u Crnoj Gori zvanicno obrnuto, dakle desna traka kroz CG je ona desna gledano iz Podgorice ka Severu! Posto sam se ja kretao od Surcina do Podgorice po Beogradskim pravilima, a i na Crnogorsku deonicu sam usao sa Severa, odnosno Mateseva, tako cu nastaviti i ka Jugu dalje.
Prvi objekat je tunel Matesevo a duzina cevi je /uzimacu prosecnu vrednost dalje u tekstu/556m.
Odmah se tunel nastavlja na vijadukt Tara 2 od 426m
i treca stvar koju smo do sad prosli je vijadukt Jabuka sa svojih 774m /znaci dosta duzi od Vrle i od Dzeminog dola/
vijadukt Jabuka se zavrsava kod severnog portala tunela Preslo dugog 450m , mi ce mo sad proci pored kampa Jabuka i sa druge strane doci na na juzni portal tunela Preslo i na severni ulaz u tunel Jabucki krs duzine 1407,4m i evo konacno fotke
Pored kampa Jabuka odlozene velike kolicine skela i obloga koriscenih za betoniranje ovih objekataPogledajte prilog 14Pogledajte prilog 13Ovo ovde su dve 'krtice' spakovane! Da li se spremaju za transport ka Munjinom brdu i Lazu nisam uspeo da proverim!Pogledajte prilog 12 i sad smo na ulazno izlaznom portalu tunela Preslo i Jabucki krs. traka do brda ce biti nasuta sa materijalom preko ovog po prilicno velikog podputnjaka, dok je za juzniju /levu traku od Mateseva ka Jugu/ izgradjen vijadukt od nekih 70mPogledajte prilog 11Pogledajte prilog 10ispod vijadukta pogled ka severu pa ka juguPogledajte prilog 9Pogledajte prilog 8Kinez 'CLASIK'Pogledajte prilog 7Pogledajte prilog 6torket je i ovuda ponegde popustio pa se pristupa trajnijim resenjim, obzidjivanjuPogledajte prilog 5Izlazna desna tunela PresloPogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
 
jos par sa iste lokacije. Pogled na vijadukt i povecu kucu koja je prezivela i sacuvali su je od rusenjaiako je u neposrednoj blizini trase.Pogledajte prilog 10Pogledajte prilog 9Pogledajte prilog 8Inace na sekciji 4 nema ni govora o cvrstoj stenskoj masi. Uglavnom je to materijal koji se vidi na ovoj sliciPogledajte prilog 7Pogledajte prilog 6sad ponovo nazad prilaznim putem koga su Kinezi betonirali, a vodu uredno kanalisaliPogledajte prilog 5A svako pojedinacno radiliste obeleziliPogledajte prilog 4I Opet ogromne kolicine lagerovanog materijala na obalama TarePogledajte prilog 3 sledeca pozicija je ulazno izlazni portal tunela Jabucki krs i Pajkov vir koji je dug 285m i jedan je od kracih na celoj trasiPogledajte prilog 2Upravo sam tu prosle godine mozda i najdetaljnije prikazao radove na fundiranju stubova buduceg vijadukta izmedju ova dva tunela! Obratite paznju gore u brdu gde je Mikser sa betonom i u kakvoj strani izvode betoniranje!
 
po prilicno strme strane i teski pristupi do portala ucinjeli su zaista zahtevnim ov mesto za izgradnju vijadukta izmedju cev. A trasa doslovno izadje iz tunela, predje vijadukt, pa opet u tunel i tako neprekidno!Kao sto rekoh jedan od najkracih tunelaPogledajte prilog 13i ovde ce se raditi nasip od cevi do cevi na obe trake.Pogledajte prilog 12Pogledajte prilog 11Pogledajte prilog 10Pogledajte prilog 9Pogledajte prilog 8Pogledajte prilog 7Pogledajte prilog 6pa i da udjemo najpre u desnu i da se vratimo levomPogledajte prilog 5Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
 
Radi li se radi! Kaze se ima ih kao Kineza! E bas tako zaista se radi domacinski!Pogledajte prilog 12a u Drugom kraju se vidi tunel ZeckaPogledajte prilog 11Pogledajte prilog 10Pogledajte prilog 9Sekundarna izvedena gotovo savrseno sto se glatkoce tice!Pogledajte prilog 8Pogledajte prilog 7a kad se izadje onda onaj vijadukt je u stvari ovde od proslogodismke reportazePogledajte prilog 6Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3sad pogled unazad na izlaz na levu cev Pajkovog viraPogledajte prilog 2i onda zacuh neko blejanje! Nisam mogao ocima da verujem do koje su se mere one prilagodile na ovaj beton! TERITORIJA KOZA!Pogledajte prilog 1
 
Pogledajte prilog 12Jos smo izmedju Pajkovog vira i Tunela Zecka koji je inace dug 678m i jos jedan pogled na vijadukt izmedju njihPogledajte prilog 11a onda se vracamo levom unazadPogledajte prilog 10Pogledajte prilog 9Pogledajte prilog 8Pogledajte prilog 6Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3Nesto kasnije sam se sokirao kad sam saznao podatak da su ove kolovozne ploce kroz tunele bez izuzetaka debljine od 1.4m pa do 1.7m NPogledajte prilog 2everovatan je taj utisak solidnosti kada su u pitanju bilo koji betonski radovi na celokupnoj trasiploca je preteska da bih je pomerio da vam to fotografijom pokazem. ali zaista sve je vrlo masivno. cak i ovi prstenovi sekundarne obloge su minimum 80cm sto je znatno vise nego po tunelima u Srbiji.Pogledajte prilog 1na drugom kraju na samom izlazu takodje se odronio torket
 
I posto sam prepesacio obadve cevi i vratio se na prvobitnu poziciju evo odavde je malo preglednije da jos jednom vidite u kakvoj se strani radilo. posto je teren erozivan oni priteraju mixser dokle se moze prici u ove strancuge, onda bager preuzne i vuce posto je gusenicar sledecih dvadsetak metara da bi oni na kraju sa kolicima podizali do zadnje kote.Pogledajte prilog 12Pogledajte prilog 11A Ja se sad ponovo vracam dole u dolinu i putem zaobilazim tunel zecka i dolazim na cuveni vijadukt Uvac 1, uvac2 3 i 4, od kojih je Uvac 4 ravno 800m, a svi zajedno oko 1.5km Dok sam se probijao bespucem oni su i stogodisnje bukve vec bili doveli u horizontalan polozajPogledajte prilog 10i onda zaista nesto sto ostavlja upecatljiv utisakPogledajte prilog 9Pogledajte prilog 8i iz ovog ugla se tacno vidi izlaz iz tunela Zecka gde sam napravio predhodne dve fotografijePogledajte prilog 7onda pogled na drugi krajPogledajte prilog 6, potom se spustamo do reke pa odozdo ove ostale, jer je nemoguce samom trasom u tom delu!Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4ent]ponovo ZeckaPogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1
 
igore prebacuj ovo na sledecu stranicu, inace nikad kraja! :grand:
 
Jos uvek Uvac4Pogledajte prilog 13Pogledajte prilog 12Kao sto se moze primetiti desna traka je znatno visocija od leve saobracajne trakePogledajte prilog 11Pogledajte prilog 10Pogledajte prilog 9[attacPogledajte prilog 6hment=2]DSC_9090.JPG[/attachment]Pogledajte prilog 7Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4tu se zavrsava ta najsevernija sekcija tzv 4 sa jednim kracim tunelom Vitanovice 140m. kad sam se odvoio sa glavnog puta ka pravcu vijadukta Uvac 1 i tunela Vitanovice blato je postalo nesnosljivoPogledajte prilog 3 u neposrednoj se blizini inace nalazi imanje sa koje je vlasnistvo familije Milosevic sa koga potice i Slobodan Milosevic! Ja sam se u medjuvremenu predomislio i pokusao iz drugog pravca da dodjem do tog dela trase! Put me je odveo do najveceg prevoja na trasi gde kad padne kisa na kucu sa jedne strane krova voda ide u sliv Tare tj u Crno more, a sa druge strane krova u Moracu tj u Jadransko more! :grand: Da cudo bude vece na toj tacki sliv Crnog mora je Juzno a sliv Jadranskog mora Severno u odnosu na tu kucu! Na zalost i ja sam to tek malo kasnije saznao kad sam se po prilicno udaljio pa vam to necu foto docarati. Posle poduze voznje preko tog prevoja ukazali su se izlazni portali tunela Mala Trava cev je duga 1888m i taj razmak do ulaska u drugi najduzi tunel na celoj trasi, tunel Kosman dugacak 2585m je ustvari najvisocija tacka nad morem. Mislim da je negde oko 1055m nad morem, ali provericu!Pogledajte prilog 2i malo blizePogledajte prilog 1priroda unaokolo tako divlja, a tako predivna da je to neverovatno, kao sto je i prosto neverovatno da uopste se kroz ovakve predele moze provuci auto put!
 
Jeste da Kinezi rade, ali ima bogme još dosta posla na ovoj sekciji 4 oko sirote Tare.
Mada lako će to za godinu i nešto, ipak to nije najteže gradilište u Evropi, kao ni Kačanička klisura, nego jelte, Grdelica.
Ona kuća sa 2 sliva, a posebno one koze, kojima si svojom fotkom dao dao smisao izreci "koza pase pod ručnom" - PRICELESS!
Krcane, ne znam šta bih ti napisao, a da se ne ponovi oda od prošle godine - ti si ovom forumu dao novi smisao, prešao ne na next lvl nego celu igricu.
Ne samo zbog tvojih reportaža, već si i druge motivisao da to rade i zato mi je još draže ako je tačno da su moje slikovnice sa istoka bar malo motivisale tebe!

:pob:

P.S.
Ovo nisam napisao radi vojvodo-serdaru, nego na kompu jedva otvara, a na telefonu preko taptatalka je situacija skoro :fijasko: pa da premota na sledeću.

P.P.S.
Jedva čekam(o) nastavak!!!

:gobb:
 
Dakle sa tog mesta odakle se vidi Juzni portal tunela Mala Trava na koji se nastavlja kraci vijadukt Podovi od 86m koji je kao sto sam ranije rekao naj visocija tacka na citavom AP i logicno sad trasa koja je do te tacke se uzdizala prosecnim usponom 2.5% sto je zaista neverovatno, pocinje opadati sve do kraja same trase! Sa tunelom Mala trava smo usli u sekciju br III, tako da sad slede reportaze sa tog dela!
Ja sam se morao vratiti kompletno nazad na Verusu, pa starim putem krenuti ka Lijevoj rijeci i ovi kadrovi su sa tog puta. Prvo u oci upadne severni portal tunela Mrki krs dug 655m, koji je ustvari poslednji na trasi IIIPogledajte prilog 8a onda jedna i priblizenoPogledajte prilog 7Zatim se pogled otvara na kamp u Lijevoj Rijeci sa pogledom u pozadini na tunel Djurilovac duzine 445mPogledajte prilog 6Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4 i opet ka Mrkom krsuPogledajte prilog 3
Ispostavilo se da sam se zadnji put vidio sa mojim Prijateljem Marinkom Koprivicom jos davne 1996 godine. Bar deset puta sam u medjuvremenu svracao kod njega u Niksic i posto je covjek leti prezauzet sa poslovima po terenim, nikako da ga ulovim! Obidjem mu zenu i decu /sa kojom sam ga ja i upoznao/ ali njega ni za lek! Necu vam pricati dalje sem da smo se u suzama sreli posle tolikih godina!
Izmedju ostalog pitao sam ga koliko je svestan za koga pravi ovaj AP, a on je odgovorio "Za bratski narod Srbije da se sretne sa bracom odje u Crnoj Gori i za sve dobre ljude i namjernike"Pogledajte prilog 2Naravno da smo se poopsirno dotakli politikea o me je odveo pored same trase da obidjem dva spomenika! Iako je malo off topik moram vam ovo prezentirati!
Na seoskom groblju u Maloj rijeci ito pre svih spomenika narodnim herojima stoji ovaj spomenik sa ovom plocom! nadam se da mozete zumirati i procitati!Pogledajte prilog 1 A gore visocije pored samog kampa jedan drugi postavljen 2016 koji i meni sto sta govori i pored tolike represije na Srpski identitet i totalni progon cirilice, od strane trenutnog rezima, a u zadnje vrijeme da bi skrenuli paznju sa mafijasluka i korupcije i lopovluka, direktnog udara i na samu SPC! Ali narod nije poklekao ni pod Turcima 500 godina, ni pod komunistima, a nece ni ovi jos dugo!
 
Vrh