Šta je novo?

Crna Gora

Velika šteta je što se nije nastavila gradnja od Mateseva do Andrijevice. Tek kad se taj deo puta izgradi sever Crne Gore ima veću šansu za bolji život. Bukvalno ce se iz svih gradova dolaziti do Podgorice za sat vremena. I ko o čemu ja o putu Berane Kolasin da je pušten kao što je trebao od Andrijevice , Berana do Podgorice sat vremena. Nadam se da ce se sada izvrsiti pritisak na cuvenu furmu EUROASFALT. Ovako sam od Berana 1 avgusta išao preko Ribarevina 3 sata do PG
 
Za neku detaljniju analizu potrebno je sačekati do sledećeg leta. Do tada će se već moći videti neki prosek. Ja se slažem da CG treba nastaviti sledeću deonicu što pre. Pisao sam već da CG može postati vikend destinacija. A i obrnuto. Već sada znam neke Crnogorce koji često dolaze do Zlatibora i u šoping u BG.
 
Mislim da godisnji prosjek nece biti 5-6 hiljada vozila maksimum i to krajnje optimistički predvidjam a to je baš malo.

Послато са SM-A536E помоћу Тапатока
 
Može biti, ali ako mi je dozvoljen utisak, AP do ANdrijevice i eventualno Berana je bukvalno spas od egzodusa severa, koji bi se prilično izgledno desio u sledećih 20 godina.

Npr. sa ovim AP, sada Kolašin umesto vukoj* postaje veoma pristojno mesto za biti... Sutra će to biti Andrijevica u manjoj i Berane u većoj meri. Da ne pričamo šta se kao mogućnost u turizmu otvara već sada kada je Bar 1.5h od Bjelasice i Komova...

Meni, kao vrlo dobronamernom strancu koji tvoju zemlju voli kao što voli svoju (ako mi poveruješ na reč), Crna Gora nije ista država već sa ovom deonicom. Jednostavno je tako i to nadilazi suvo brojanje kutija na 2 do x točkova koje se kotrljaju gore-dole.
 
Ništa ja ne sporim od svega toga što kažeš ali je jasno da su sve studije o održivosti projekta bile tačne i zato ni prvu ni ostale dionice niko od fondova EU nece finansirati tako da moramo sami a para nemamo.
Kako sad niko ne zna.

Послато са SM-A536E помоћу Тапатока
 
Velika šteta je što se nije nastavila gradnja od Mateseva do Andrijevice. Tek kad se taj deo puta izgradi sever Crne Gore ima veću šansu za bolji život. Bukvalno ce se iz svih gradova dolaziti do Podgorice za sat vremena. I ko o čemu ja o putu Berane Kolasin da je pušten kao što je trebao od Andrijevice , Berana do Podgorice sat vremena. Nadam se da ce se sada izvrsiti pritisak na cuvenu furmu EUROASFALT. Ovako sam od Berana 1 avgusta išao preko Ribarevina 3 sata do PG
Prijatelju, vec sam postavio pitanje ali niko nije nista odgovorio povodom toga, jesi li ti mozda upucen...?
U prilogu ispod saljem vest od 21.12.21. gde tadasnji ministar kapitalnih investicija Mladen Bojanic kaze da je idejno resenje za izgradnju druge deonice sa elaboratom uticaja na zivotnu sredinu i drustvo, Matasevo-Andrijevica, zapoceto u januaru 2019-te. Ako sada ponovo planiraju izradu idejnog projekta, da li to znaci da je prethodno odbaceno i zasto? Vidim da pominju da ce gore navedena radnja trajati cca 2 godine i da tek nakon toga krece gradnja.
Da li kupuju vreme jer nemaju para ili je to neko traljavo odradio pa treba opet?

 
Ništa ja ne sporim od svega toga što kažeš ali je jasno da su sve studije o održivosti projekta bile tačne i zato ni prvu ni ostale dionice niko od fondova EU nece finansirati tako da moramo sami a para nemamo.
Kako sad niko ne zna.

Da, ovo zadnje i predzadnje jesi u pravu.
 
Помиње ли се где изградња булевара Јаз-Тиват? Читам да је свакодневно општи колапс, чак и мимо сезоне.
Слична прича и Херцег Нови до трајекта.
 
Slabo vala, ništa konkretno. Bila je skoro neka vest oko BD obilaznice ali opet ništa jasno i glasno. Vidim po mapama da se crveni na više tačaka.
Oko Sozine, Ulcinj-Ada Bojana, TV, KT, HN, BD. A i van sezone je što kažeš samo od domaćeg stanovništva solidna gužva. Mora to brže, sve da ne
kasne kad jednom budu počeli, radovi će trajati nekoliko godina. A za sever nisu dovoljni samo putevi jer ako nema posla samo će narod lakše otići
tim putevima. Zato se mora više ulagati u ski centre koji će raditi i leti što da ne. Direktor Skijališta Crne Gore je prošle nedelje bio u sedištu kompanije
Leitner koja radi gondolu Kotor-Lovćen, pa se nadam da će se dogodine montirati gondola i u Kolašinu. Čak je i to drugo skijalište na Bjelasici(Torine) potencijalni
biser, možda čak i bolji od Kolašinske strane ali i za ovaj prvi treba jedno deset godina jakog ulaganja.
 
Koliko sam gledao planove, ali i pričao sa ljudima na terenu, nema ni naznaka od gondole ka Kolašinu (samom gradu).

Takodje, objektivno ovo bi bila preskupa i predugačka gondola, ne znam ni koliko bi racionalna bila, jer bi kilometrima išla praktično po ravnom.

Osim ako nisi mislio nq gondolu u donjem centru? To da, to će biti.
 
Ta od grada je sada fazon u trećem planu. Navodno prva će biti dogodine sa Beranske strane tunela Klisura tačnije Jelovica i išla bi do vrha Škale(Čkale).
Pravili bi naravno staze na tu stranu a spuštalo bi se na drugu stranu do 1450.
Druga gondola je po planu između šestoseda Vilina voda i budućeg četvoroseda Ćupovi, dakle ona bi išla na vrh Ključ.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: sev
Vozio sam se i ja juče auto-putem od Mateševa do Smokovca. Stvarno je veličanstveno sići i spuštati se tom deonicom. Jedino što mi se desilo na kraju samog puta je to da me je u poslednjem tunelu spucala takva glavobolja zbog promene nadmorske visine, koja je prošla čim smo se vozili ravno po Podgorici.
Videćemo kako je uzbrdo.
 
To mu dođe oko 10.000 vozila dnevno, deluje dosta više od proroka koji su predviđali prosek par hiljada dnevno, ali ipak treba sačekati krug cele godine, pa i 3,4 godine da bi se dobila iole preciznija slika prometa. I za očekivati je da kada se ceo autoput kompletira da promet bude i veći. Ja sam optimista i srećan oko celog ovog autoputa Bg-Bar, znači skroz suprotno od onih komentara koji bezveze lupaju da mračim. Dakle još jednom, navijam za što veći promet, što veće skračenje vremena putovanja, za što veće stavljanje u funkciju krajeva oko autoputa, po meni se bez sumnje isplati.
 
I ja navijam za Zvezdu i da ove godine osvoji Evroligu ali postoje neke realne prepreke kao npr. budžet. Do Duge Poljane je realno da se gradi, nisam siguran da će krenuti ove i sledeće godine, ali izgradiće se. Ostatak u Srbiji ne verujem. U CG nažalost duboko verujem da neće biti nikakvih pomaka,

Takođe, ako je za ovo parče u CG cena 3,5EUR onda će od Boljara do Bara trebati maltene 15-20EUR po pravcu, a ako to bude slučaj onda avionska karta koja mi se sada čini preskupa će biti možda čak i povoljna.
 
Autobusi jos uvek ne koriste autoput, jel' tako? Potrebno je prvo da se usvoji novi plan i red voznje, pocetkom sledece godine?
 
Dobro, ja nisam Europejac pa sam neprijatelj te vaše Lige, a navijaštvo smatram za beskorisnu zavisnost, dok autoput vidim da donosi na desetine koristi, pa čak i prihode narodu, pa je meni to neuporedivo. A da li je budžet problem? Pa ako se narkoman drogira jeste mu budžet problem, ali ako prestane, onda nije. A plus ako preusmeri novac u nešto pametno što će mu doneti korist i prihode, onda će mu budžet i porasti. Recimo CG može prestane troši energiju/novac na antisrbske delatnosti poput policije, granice, troškove na pocrnogorčavanje mojih StaroHercegovaca koje je okupirala, vojske, CPC... i da te narkomanske pare stvaranja nove nacije usmeri na autoput. Samo je pitanje da li hoće se odreknu te narkomanije, dakle od njih subjektivno zavisi da li će biti para za pametne stvari ili bacanja na gluposti, budžet nije objektivan problem.
 
Poslednja izmena:
Cenim tvoj optimizam i dobre namere, kao nekom kome je u interesu da se taj put što pre završi jer često putujem do primorja, u isotm smo timu. Samo bojim se da to "kad bi" je nešto što s eneće promeniti uskoro i što ne želiš da prihvatiš. Autoput je super, pomaže, skraćuje putovanje, ima smisla graditi ga, ali bojim se da okolnosti i finansijski i organizacioni kapaciteti (pogotovo u CG) ima da još dugo godina stoje kao kamen spoticanja da se ovo završi u potpunosti. Posle ove deonice do Požege, čekaće se dugo na dalja otvaranja deonica najmanje još 10 godina.
 
Posle ove deonice do Požege, čekaće se dugo na dalja otvaranja deonica najmanje još 10 godina.
Potpuno delim ovu procenu.

Na žalost, to nam je što nam je. Imamo perfektnu oluju, utiču okolnosti, uz naš talenat da sebi proizvedemo neuređeno, neoptimalno, korumpirano društvo. U društvu tog tipa, veliki projekat je kao preneti kubik vode iz bureta A u bure B upotrebom bušnog sita.

Hoće se reći, može, ali se puno odlije.
 
У ЦГ је доста тога урађено задњих година. Што пре наставе са АП тим боље. Такође да заврше више Колашин-Беране и најуре Еуроасфалт. Мост преко Верига и неку брзу саобраћајницу дуж обале (Јадранско-Јонски АП је на дугом штапу), серпентине код Шавника, на све стране од Пљеваља, најуре Еуроасфалт и заврше код Рожаја. Генерално ситуација са путевима је прилично добра.
 
Inače, Euroasfalt je politička muslimanska firma iz Federacije BH, kad uđeš kod njih u Sarajevu slika Alije ili Co zelenih beretki antiSrba, zaboravih već davno bilo, a gde je Integral da radi bar u svom delu Stare Hercegovine privremeno pod upravom CG?
 
Nisu ni u Integralu cvećke samo što su ,,naši'' a kad već to pomenu pa hajde nek uradi neko konačno put Foča - Šćepan polje...
U CG bi morali da se bace na presvlačenje puta od Dobrakova do AP, naravno gde je najkritičnije. Inače proradio je Gugl saobraćaj na AP!
 
Ako je Euroasfalt politička sarajevska firma, a jeste, da li se onda njenim prihodovanjem u CG delom zarade finansiraju političke antisrbske aktivnosti u BH? Zašto se Srbima StaroHercegovcima kojih ima više u BH nego muslimana isto tako ne omogući da se političkom Integralu finansiraju prosrbske aktivnosti u BH? Jel to zato što instant CG naciji teže ide pocrnogorčavanje Muslimana i Albanaca nego Srba Starohercegovaca u pravljenju te jadne svoje veštačke nacije? Ona primorava Srbe u CG da preko zajedničkog budžeta sa Crnogorcima i ostalim nesrbima finansira svoje neprijatelje, a Srbi to ne bi želeli. Dug je spisak agresije CG instant nacijice na Srbe, priznavanje Kosova, kolonizacijom mrske im Srbije za vreme komunista, savezništvo sa antiSrbskim NATOm...ovo sa Euroasfaltom je samo prikriveni nastavak, meni su pripadnici te klovn nacije bleda kopija Hrvata, nisu čak ni orginal, i mi StaroHercegovci moramo insistirati da nas ne vređaju mešajući nas sa njima.
 
Vrh