Ceo ekonomsko-politički sistem je bio pogrešan. Kako se u struku nisu mešali kad je cela ekonomija bila ideološka?
Nisi mogao da imaš privatnu firmu, osim radnje sa do 4 zaposlena.
Nisi mogao da uvezeš auto osim ako si radio 5 godina u inostranstvu.
Vezano za temu. Bilo je besmisleno da uzimaš kredit za stan jer je bilo smislenije da se boriš za bodove u firmi.
Ionako su banke retko davale kredite za stanove. Ja sam upoznao samo jednog čoveka koji je u SFRJ kupio stan na kredit.
Sa druge strane, imalo je smisla da uzimaš kredite za zidanje kuće/vikendice jer je sve jela inflacija dok nije pojela i državu.
Danas ljudi pričaju o zagađenom vazduhu, a u SFRJ su se dešavali incidenti tipa naftnih mrlja u Savi- što nije smelo da se istražuje jer je policija republike Hrvatske to sprečila, fenol u Ibru- redovna pojava, pomori riba, ispuštanje svih mogućih otrova u vazduh, zemlju i vodu.
Ja se sećam kao klinac kad zasmrdi nešto iz fabrike Galenike, svi komentarišu šta je ovo, a niko ne istražuje.
Za silne nesreće sa desetinama mrtvih, nikada ni jedan budža nije odgovarao.
Za sudar aviona Britiš Ervejza (jedina nesreća sa smrtnim ishodom te kompanije) i Inex Adrie (mala kompanija iz sr Slovenije sa još jednom katastofalnom nesrećom) su optužili kontrolora koji je radio tri smene za redom po 12 sati i poslali ga u zatvor.
Dakle, Britiš Ervejz bi imao savršenu bezbednosnu istoriju da nije tih što se nisu mešali u struku.
Nijedan rukovodilac nije odgovarao a Britanci se i dalje tuže sa Srbijom, kao sukcesorom SFRJ, zbog odštete.
Britiš Ervejz godinama vodi spor protiv Srbije zbog pada aviona u oktobru 1976. godine za koji je kriva Kontrola leta u Zagrebu
kompas-info.com