Šta je novo?

Cene nekretnina

Nije baš da je ispao, podiže se renta za parking mesta već godinama, kao i sama vrednost(cena) parking mesta vidimo da je skočila.
Svrstao bih ih u istu kategoriju ROI - a ili investicionog ulaganja kao stanove. Ako se izdaje za 80-100eur a ulaganje je 18000eur, to mu dodje 5-6% ROI.
Bilo bi zanimljivo napraviti računicu, jer kod parking mesta nema održavanja, nema opremanja stana, kod praznog hoda nema tolikih troškova itd...
EDIT: I još jedna od prednosti je što ne mora da se brine o zakupcu da će uništiti stan
sta ako se izdaje za 120-150 eur a kosta 40-50k eura da se kupi?
 
Ja sam izneo nepopularno mišljenje ranije na ovom forumu zbog čega sam i kasnije blokirao Bendera koji je počeo da me vređa, ali mislim da parking mesta moraju ići obavezno uz stanove kad se kupuje novogradnja. Ovi slučajevi gde se rasproda cela zgrada, a parking bude poluprazan, stanari parkiraju po trotoaru ili u traci ispred je totalna glupost koja proizlazi iz alavosti investitora.

Prosto neka uračunaju taj parking u cenu stana, obavezna kupovina i kraj priče.
Ili kao što sam Ja naveo tada da se cena parking mesta ograniči po opštinama pa tek onda da bude obavezno. Ne možemo očekivati da će neko hteti da da 20-50k za parking mesto isto kao što ne možemo očekivati da će svako imati automobil, mada ko nema automobil može da izdaje parking mesto ali opet cene su previsoke. A uz to grad može praviti i garaže, a ne svaki milimetar zgrada.
 
izvini, ali ne bih se složio sa ovim...recimo zakup parking mesta na vračaru i svim novogradnjama na nbg je sada između 100 i 150 eur.
za te iste pare se izdavalo i pre više godina, odnosno cena izdavanja je reklo bi se dostigla neki plafon i već duže vreme ne ide preko 150 eur, dok je prodajna cena znatno porasala u poslednjih par godina
Daću ti moj primer po kojem računam.
U Bloku 65, kupljeno parking mesto u zajedničkoj podzemnoj garaži u toku izgradnje kompleksa pre par godina za 17-18k.
Sada se tu ta parking mesta prodaju za 25-30k.
Mogu da ga izdam za 100eur-120eur, u toku izgradnje sam birao to parking mesto koje je dobro pozicionirano na -1 nivou se nalazi a ne na -2(mislim da u tomu moje kupovine nije bila razlika u ceni izmedju nivoa, dok je kasnije bila razlika od 1000eur) i blizu je i ulaza i lifta.
Neka uzmemo da se ok parking mesto moze uzeti za 25k i da se moze izdati za 100, to je ROI od skoro 5% kao i kod stanova trenutno.
Kada bih sada lično investirao u parkinge, onda bih gledao parkinge/garaže u kompleksima gde su poslovne zgrade sa mogućnošću instalisanja elektro punjača u garaži.
Kupio sam obično(prošireno parking mesto) i garažu sa elektro priključkom u podzemnoj garaži mog budućeg stana. Iako nisam ljubitelj elektro vozila i neću ih voziti u bliskoj budućnosti, kupljeno je zvog garaže i potrebnog prostora(veća je garaža 30m2), ali i zbog buduće investicije.
Mislim da će to u takvom kompleksu baš vredeti, pa ću moći i da prodam i uzmem sebi normalno parking mesto ili iznajmiti.
 
sta ako se izdaje za 120-150 eur a kosta 40-50k eura da se kupi?
Onda izdaješ za 120eur ako ti treba 😉 Platiš unapred godinu dana i tražiš popust.
U velikim kompleksima uvek neko izdaje, meni stiže na viber grupi stanara jednom mesečno da neko izdaje, okačeno na infotabli kompleksa da se izdaju parking mesta.
Popunjenost same podzemne garaže nikad nije puna, ima dosta firmi koje su se nakupovale parking mesta sa kojima se možeš dogovoriti da koristiš itd...
Ne bi mi bilo presudno parking mesto kao obavezna stavka prilikom kupovine u velikim kompleksima jer sada znam da se lako može naći/rentirati parking mesto.
Kod manjih zgrada sa malo stanara i malim brojem parking mesta je ograničeno i tu bih gledao i kao obaveznu kupovinu.
 
Ili kao što sam Ja naveo tada da se cena parking mesta ograniči po opštinama pa tek onda da bude obavezno. Ne možemo očekivati da će neko hteti da da 20-50k za parking mesto isto kao što ne možemo očekivati da će svako imati automobil, mada ko nema automobil može da izdaje parking mesto ali opet cene su previsoke. A uz to grad može praviti i garaže, a ne svaki milimetar zgrada.
Kada smo vec krenuli sa teoretisanjem, valjda bi bilo lepo da se to u korenu resava, ekstra oporezivanjem automobila po domacinstvu u Beogradu. Prvi auto, standardni uslovi, svaki sledeci ekstra porez pa posle nek kupuju deci sa navrsenih 18 kola "da imaju da se vezbaju", iako otac i majka imaju svoj automobil. Sto se tice garaznog mesta, mozda eventualno po postotku u odnosu na cenu kvadrata da se ogranici, i da se zabrani bilo kakva prodaja drugima sem stanarima. Ukoliko ima preostalih parking mesta, moze SZ da ih izdaje.
 
Ili kao što sam Ja naveo tada da se cena parking mesta ograniči po opštinama pa tek onda da bude obavezno. Ne možemo očekivati da će neko hteti da da 20-50k za parking mesto isto kao što ne možemo očekivati da će svako imati automobil, mada ko nema automobil može da izdaje parking mesto ali opet cene su previsoke. A uz to grad može praviti i garaže, a ne svaki milimetar zgrada.
Parking servis ima garaze, cak i neke koje su iskljucivo namenjene stanarima. Recimo na Vracaru u Pozarevackoj ili u Radivoja Koraca. Obicno su cene zakupa u tim garazama nize neko sto su cene zakupa parking mesta u garazama sambenih zgrada.
 
Daću ti moj primer po kojem računam.
U Bloku 65, kupljeno parking mesto u zajedničkoj podzemnoj garaži u toku izgradnje kompleksa pre par godina za 17-18k.
Sada se tu ta parking mesta prodaju za 25-30k.
Mogu da ga izdam za 100eur-120eur, u toku izgradnje sam birao to parking mesto koje je dobro pozicionirano na -1 nivou se nalazi a ne na -2(mislim da u tomu moje kupovine nije bila razlika u ceni izmedju nivoa, dok je kasnije bila razlika od 1000eur) i blizu je i ulaza i lifta.
Neka uzmemo da se ok parking mesto moze uzeti za 25k i da se moze izdati za 100, to je ROI od skoro 5% kao i kod stanova trenutno.
Kada bih sada lično investirao u parkinge, onda bih gledao parkinge/garaže u kompleksima gde su poslovne zgrade sa mogućnošću instalisanja elektro punjača u garaži.
Kupio sam obično(prošireno parking mesto) i garažu sa elektro priključkom u podzemnoj garaži mog budućeg stana. Iako nisam ljubitelj elektro vozila i neću ih voziti u bliskoj budućnosti, kupljeno je zvog garaže i potrebnog prostora(veća je garaža 30m2), ali i zbog buduće investicije.
Mislim da će to u takvom kompleksu baš vredeti, pa ću moći i da prodam i uzmem sebi normalno parking mesto ili iznajmiti.
moglo bi se reći da za nbg i dalje koliko toliko ima smisla investirati u parking mesto ako su se prodajne cene zadržale na nivou 25-30 hiljada...sitacija na vračaru i starom gradu je ipak drugačija...
 
Ali zašto bi bila obavezna kupovina parking mesta? Neko ko kupuje novogradnju na nekoj na periferiji nije motivisan da doda još 15, 20 ili više hiljada eura kada može da parkira na trotoaru u blizini. Neko ko stanuje na Dorćolu ili na Vračaru možda bira te krajeve baš iz razloga što ne želi da ima auto. Ja sam u proteklih nekoliko godina došao u kontakt sa više desetina potencijalnih stanara koji su večinom strani (mahom Rusi, ali i ljudi iz EU) i ni jedan od tih ljudi nije imao automobil iako su raspolagali značajnim budžetom za rentu stana. Shodno tome, to što mi kao lokalno stanovištvo razmišljamo da je u Beogradu auto objektivna neophodnost jer nema metroa, loš je prevoz ili pak iz samo nama znanih razloga uživamo da trošimo vreme i benzin vozeći kroz špic mazohizma radi, ne znači da stranci koji dolaze u ovaj grad imaju sličan mindset.

Prvo, mislim da bi efekat te mere bio da cene garažnih mesta de fakto padnu, zato što onda investitor ne bi mogao da računa na prodaju tih mesta nekome sa strane. Ukupna cena bi bila deo pregovora sa investitorom.

Drugo, ja ne sporim to što ti kažeš, ne voze svi auto, ali po onome što gledamo svaki dan, velika većina vozi. Sad imamo situaciju da investicioni kupci pokupuju pola stanova u novogradnjama, ne kupuju parking mesta jer ih ne zanima gde će stanar parkirati, a onda ulica i trotoar izgledaju kao armagedon jer zakupci nemaju parking, a imaju kola.

Bilo koja mera koju sprovedemo ide nekom na štetu, ali ovo trenutno rešenje je po meni najgore. Oni prodaju parking mesta za 20-30k na periferiji, parking bleji poluprazan, a stanari zauzmu traku dvosmerne ulice vozilima. Gde je tu logika?

Ili to, ili direktno udariti na stanare i početi sa drakonskim kaznama za nepropisno parkiranje i pauk da radi 10x jače nego sad.
 
Prvo, mislim da bi efekat te mere bio da cene garažnih mesta de fakto padnu, zato što onda investitor ne bi mogao da računa na prodaju tih mesta nekome sa strane. Ukupna cena bi bila deo pregovora sa investitorom.

Drugo, ja ne sporim to što ti kažeš, ne voze svi auto, ali po onome što gledamo svaki dan, velika većina vozi. Sad imamo situaciju da investicioni kupci pokupuju pola stanova u novogradnjama, ne kupuju parking mesta jer ih ne zanima gde će stanar parkirati, a onda ulica i trotoar izgledaju kao armagedon jer zakupci nemaju parking, a imaju kola.

Bilo koja mera koju sprovedemo ide nekom na štetu, ali ovo trenutno rešenje je po meni najgore. Oni prodaju parking mesta za 20-30k na periferiji, parking bleji poluprazan, a stanari zauzmu traku dvosmerne ulice vozilima. Gde je tu logika?

Ili to, ili direktno udariti na stanare i početi sa drakonskim kaznama za nepropisno parkiranje i pauk da radi 10x jače nego sad.
Nisam siguran da bi takva odluka bila iole opravdana, koliko god da to meni kao vozacu (upitno) pomogne.
Koliki god bio udeo ljudi bez automobila, teska nepravda bi se nanela primoravanjem da se plati dodatno na vec sumanute cene.
Vise sam da se to resava "stap i sargarepa" metodom, stvoriti izbor (privatna garaza, privatan parking, zona), ako i dalje parkirate ko somovi, kaznjavanje po debelim cenama.
 
Nisam siguran da bi takva odluka bila iole opravdana, koliko god da to meni kao vozacu (upitno) pomogne.
Koliki god bio udeo ljudi bez automobila, teska nepravda bi se nanela primoravanjem da se plati dodatno na vec sumanute cene.
Vise sam da se to resava "stap i sargarepa" metodom, stvoriti izbor (privatna garaza, privatan parking, zona), ako i dalje parkirate ko somovi, kaznjavanje po debelim cenama.

Samo jedan primer zašto mislim da ovo mora da se rešava radikalno - bio sam u Sanivilu skoro, dakle u celini novo naselje. Sve zgrade izgrađene u poslednjih 5 godina. U pola ulica trake su skroz oduzete vozilima, pretvorili su dvosmerne u jednosmerne. Druga polovina nema trotoar, žene sa decom u kolicima hodaju posred ulice jer je trotoar potpuno zauzet vozilima. Naselje izgleda jezivo zbog količine automobila na ulicama.

Sad pogledaš neka razvijena naselja, Voždovac, Čukarica, Zemun, gde već nema garaža u starim zgradama i ljudi su prinuđeni da parkiraju na ulici jer alternativa ne postoji, onda dođe investitor, izgradi zgradu ili kompleks, i trotoar ispred se svejedno pretvori u haos. Navodim često primer Tri Nove, gde su stanari potpuno novog kompleksa zauzeli dvosmernu ulicu vozilima i pretvorili je u parking.
 
Инвеститор жели да максимизира профит, што је легитимно право, а како видимо по самој цени паркинга, њему изградња паркинг места није неки трошак, може и да укопа. Главни проблем је зашто држава дозвољава да се такво (ново насеље) изгради са недовољним бројем паркинг места на толику и толику стамбену/пословну квадратуру и предвиђен број становника/људи који долазе ту да раде, па самим тим и возила?
 
Kada smo vec krenuli sa teoretisanjem, valjda bi bilo lepo da se to u korenu resava, ekstra oporezivanjem automobila po domacinstvu u Beogradu. Prvi auto, standardni uslovi, svaki sledeci ekstra porez pa posle nek kupuju deci sa navrsenih 18 kola "da imaju da se vezbaju", iako otac i majka imaju svoj automobil. Sto se tice garaznog mesta, mozda eventualno po postotku u odnosu na cenu kvadrata da se ogranici, i da se zabrani bilo kakva prodaja drugima sem stanarima. Ukoliko ima preostalih parking mesta, moze SZ da ih izdaje.
Ali onda bi trebali extra oporezivati i dodatne stanove, zašto samo automobile? Neka metoda mora da postoji, a smatram da je najbezbolnija ovo što sam naveo (jer složićemo se extra oporezivanje stanova i automobila nećemo videti skorije).
Parking servis ima garaze, cak i neke koje su iskljucivo namenjene stanarima. Recimo na Vracaru u Pozarevackoj ili u Radivoja Koraca. Obicno su cene zakupa u tim garazama nize neko sto su cene zakupa parking mesta u garazama sambenih zgrada.
Znači po tebi ima dovoljno garaža svuda te ne porstoji potreba za dodatnim garažama?
Ili to, ili direktno udariti na stanare i početi sa drakonskim kaznama za nepropisno parkiranje i pauk da radi 10x jače nego sad.
Može pauk da radi ali šta kad nema mesta? Sam si rekao da se stanovi pokupuju bez parking mesta.
Инвеститор жели да максимизира профит, што је легитимно право, а како видимо по самој цени паркинга, њему изградња паркинг места није неки трошак, може и да укопа. Главни проблем је зашто држава дозвољава да се такво (ново насеље) изгради са недовољним бројем паркинг места на толику и толику стамбену/пословну квадратуру и предвиђен број становника/људи који долазе ту да раде, па самим тим и возила?
Svaka novogradnja mora da ispoštuje normu broja garažnih mesta. Problem su visoke cene gde ljudi jedva skupe za učešće, a kamoli za garažno mesto po ovim cenama.
 
Ali onda bi trebali extra oporezivati i dodatne stanove, zašto samo automobile? Neka metoda mora da postoji, a smatram da je najbezbolnija ovo što sam naveo (jer složićemo se extra oporezivanje stanova i automobila nećemo videti skorije).
To da li je realna ideja u nasim uslovima i da li cemo je videti uskoro, ne znaci da nije i dobra i pravedna. Za stanove se takodje slazem, da svaki sledeci bude neisplativ investicionim kupcima.
 
Svaka novogradnja mora da ispoštuje normu broja garažnih mesta. Problem su visoke cene gde ljudi jedva skupe za učešće, a kamoli za garažno mesto po ovim cenama.

Па види, неко је споменуо пример Санивила. Ако ту заиста има довољно паркинг места, тј ако је тај коефицијент реалан данашњим и будућим потребама кад се све изгради/усели, ако не може да се купи, може да се изнајми, а не да се малтретира цео крај и да жене гурају колица по улици...
 
Па види, неко је споменуо пример Санивила. Ако ту заиста има довољно паркинг места, тј ако је тај коефицијент реалан данашњим и будућим потребама кад се све изгради/усели, ако не може да се купи, може да се изнајми, а не да се малтретира цео крај и да жене гурају колица по улици...

Kad bi komunalci došli u Sanivil negde nakon 20h, mogli bi da kazne sigurno preko 100 nepropisno parkiranih vozila, glavu dajem. A to je naselje koje ima i garažna mesta, i spoljna plaćena parking mesta, i spoljna besplatna parking mesta.
 
Kad bi komunalci došli u Sanivil negde nakon 20h, mogli bi da kazne sigurno preko 100 nepropisno parkiranih vozila, glavu dajem. A to je naselje koje ima i garažna mesta, i spoljna plaćena parking mesta, i spoljna besplatna parking mesta.


Није ми баш најјасније, чини ми се да су контрадикторне инфо. Да ли има довољно места која су празна из различитих разлога (цене, масовна инвестициона куповина) као што марикс рече или их једноставно свакако нема довољно, као што је случај са урбанијим деловима града након уметања додатних, непланираних квадрата?

Ја некако прејудицирам алавост инвеститора, која ми је логична, али и легитимна, као што баба на пијаци жели да прода крушке за 400 динџи, место за 200 или ми наш рад нпр. Онда даље идем ка држави и институцијама, урбанизму да видим да ли су они слаба карика због непотизма итд. Онда се испостави изгледа да није ни то...него је до људи... :rolleyes:
 
Није ми баш најјасније, чини ми се да су контрадикторне инфо. Да ли има довољно места која су празна из различитих разлога (цене, масовна инвестициона куповина) као што марикс рече или их једноставно свакако нема довољно, као што је случај са урбанијим деловима града након уметања додатних, непланираних квадрата?

Ја некако прејудицирам алавост инвеститора, која ми је логична, али и легитимна, као што баба на пијаци жели да прода крушке за 400 динџи, место за 200 или ми наш рад нпр. Онда даље идем ка држави и институцијама, урбанизму да видим да ли су они слаба карика због непотизма итд. Онда се испостави изгледа да није ни то...него је до људи... :rolleyes:

Ne znam kakva je situacija u garažama da bih znao da ti kažem. Mislim da su garaže u Sanivilu male, ali investitor je prodavao i spoljna parking mesta uz njih. Ne znam koliko ima mesta po zgradi. Postoji i veliki broj besplatnih, pravih parking mesta u naselju koje je investitor napravio, ali i pored toga, nepropisno parkiranje je veliki problem. Pretpostavljam da nema dovoljno mesta i da je to uzrok problema, ali da li je to do investitora ili do ljudi koji imaju 2-3 auta po stanu ne bih znao da kažem.

Primer Sanivila je samo ilustracija s moje strane, jer bi tu trebalo biti najmanje problema sa parkingom (celo novo naselje), ostatak grada je u još većem problemu.
 
Vrh