Па и цена по кв се скор изједначила са стамбеним простором, логично и да рента прати. Још пре пандемије 1 другар са баскета купио гомилу гаража по центру, тешко да је било боље опипљиве инвестиције.
12.5 ili 15 m2 ali da. Pravi naziv stvarno bi bio "parking mesto u garazi" ali to kad kazes nekome deluje kao da ga iritirasDa, ali ovde je drugačija stvar, ne dobiješ garažu nego parking mesto u zajedničkoj garaži. Da prodaju baš garažu za 18k, to bi mi bilo i ok, ali ovo je 5 kvadrata betona.
Ali tu je opet problem ROI, jer za parking mesto na Vracaru mozes da dobijes 150 eur ako je standarno mesto. Za neka manja, ne standardna mesta ili klacklaicu cene su 120 eur mesecno. Ako takvo mesto platis 40-50k eur veliko je pitanje koliko se to isplati. Upoznat sam sa slucajem novogradnje na Zvezdari (u blizini Kluza) gde je investitor rapsrodao stanove ali je zacepio cenu u podzemnoj garazi i nije prodao ni jedno parking mesto. Sada prodaje sva ta parking mesta (mislim da ih ima 10-tak) odjednom.užasno se probijaju granice...garaže na vračaru su se ustalile na 40ak hiljada eur...idu i na 50 hiljada i onda ovi na ceraku ko vele pošto smo crika 3x po svemu gori od vračara, stavićemo i garažu u skladu s tim...a u skladu s tim mu dođe na ovu cifru
Ali tu je opet problem ROI, jer za parking mesto na Vracaru mozes da dobijes 150 eur ako je standarno mesto. Za neka manja, ne standardna mesta ili klacklaicu cene su 120 eur mesecno. Ako takvo mesto platis 40-50k eur veliko je pitanje koliko se to isplati. Upoznat sam sa slucajem novogradnje na Zvezdari (u blizini Kluza) gde je investitor rapsrodao stanove ali je zacepio cenu u podzemnoj garazi i nije prodao ni jedno parking mesto. Sada prodaje sva ta parking mesta (mislim da ih ima 10-tak) odjednom.
Da, ali ovde je drugačija stvar, ne dobiješ garažu nego parking mesto u zajedničkoj garaži. Da prodaju baš garažu za 18k, to bi mi bilo i ok, ali ovo je 5 kvadrata betona.
Ovaj projekat se razvlaci godinama bas a cene udarne, za lokaciju pored trafoa 3500 + PDV, i jos se gradi fazon 4 godineLux 51, 115-130kvm, 3000-3500 EUR/kvm + PDV, lamele B i C - ove godine ce biti useljivo.
Ali tu je opet problem ROI, jer za parking mesto na Vracaru mozes da dobijes 150 eur ako je standarno mesto. Za neka manja, ne standardna mesta ili klacklaicu cene su 120 eur mesecno. Ako takvo mesto platis 40-50k eur veliko je pitanje koliko se to isplati. Upoznat sam sa slucajem novogradnje na Zvezdari (u blizini Kluza) gde je investitor rapsrodao stanove ali je zacepio cenu u podzemnoj garazi i nije prodao ni jedno parking mesto. Sada prodaje sva ta parking mesta (mislim da ih ima 10-tak) odjednom.
Sada će free-market ekipa drvlje i kamenje, ali možda je vreme za neku regulativu po pitanju kupovine tih garažnih mesta pri novogradnjama.
Rekao bih da počinju da se gube efekti već postojeće regulative oko izgradnje parkinga uz nove stanove, pa ćemo opet dobiti zaparkirane trotoare i ko zna šta i čija kola u tim garažama.
Nema smisla ni kupovati novogradnju bez garaznog mesta. I opet kazem garaznog, jer se garazno knjizi, a parking mesto u pravnom smislu ne postoji, tako da treba da se pazi na terminologiju. Parking mesto moze da bude ispred zgrade, ali da se neko drugi parkira i ne mozes nista jer nemas pravni osnov.
Da ne bude situacija: Znas ono kao imas parking mesto, ali ustvari nemas parking mesto.
pa ROI za parking mesta je odavno ispao iz teme za ozbiljnu diskusiju, nepostojeći jeAli tu je opet problem ROI, jer za parking mesto na Vracaru mozes da dobijes 150 eur ako je standarno mesto. Za neka manja, ne standardna mesta ili klacklaicu cene su 120 eur mesecno. Ako takvo mesto platis 40-50k eur veliko je pitanje koliko se to isplati. Upoznat sam sa slucajem novogradnje na Zvezdari (u blizini Kluza) gde je investitor rapsrodao stanove ali je zacepio cenu u podzemnoj garazi i nije prodao ni jedno parking mesto. Sada prodaje sva ta parking mesta (mislim da ih ima 10-tak) odjednom.
Ali zašto bi bila obavezna kupovina parking mesta? Neko ko kupuje novogradnju na nekoj na periferiji nije motivisan da doda još 15, 20 ili više hiljada eura kada može da parkira na trotoaru u blizini. Neko ko stanuje na Dorćolu ili na Vračaru možda bira te krajeve baš iz razloga što ne želi da ima auto. Ja sam u proteklih nekoliko godina došao u kontakt sa više desetina potencijalnih stanara koji su večinom strani (mahom Rusi, ali i ljudi iz EU) i ni jedan od tih ljudi nije imao automobil iako su raspolagali značajnim budžetom za rentu stana. Shodno tome, to što mi kao lokalno stanovištvo razmišljamo da je u Beogradu auto objektivna neophodnost jer nema metroa, loš je prevoz ili pak iz samo nama znanih razloga uživamo da trošimo vreme i benzin vozeći kroz špic mazohizma radi, ne znači da stranci koji dolaze u ovaj grad imaju sličan mindset.Ja sam izneo nepopularno mišljenje ranije na ovom forumu zbog čega sam i kasnije blokirao Bendera koji je počeo da me vređa, ali mislim da parking mesta moraju ići obavezno uz stanove kad se kupuje novogradnja. Ovi slučajevi gde se rasproda cela zgrada, a parking bude poluprazan, stanari parkiraju po trotoaru ili u traci ispred je totalna glupost koja proizlazi iz alavosti investitora.
Prosto neka uračunaju taj parking u cenu stana, obavezna kupovina i kraj priče.
Slažem se, ali tim pre mi nije jasan argument da ljude koji kupuju stanove u novogradnji treba primoravati da kupe parking uz stan....nema baš logike.pa ROI za parking mesta je odavno ispao iz teme za ozbiljnu diskusiju, nepostojeći je
teška priča ovde jeste što je kvadrat za parking mesto došao na 3300 eur+, koliko je 2021 koštao i kvadrat stana u cartier zgradi u lozničkoj
Mozes da iznajmis?Nema smisla ni kupovati novogradnju bez garaznog mesta. I opet kazem garaznog, jer se garazno knjizi, a parking mesto u pravnom smislu ne postoji, tako da treba da se pazi na terminologiju. Parking mesto moze da bude ispred zgrade, ali da se neko drugi parkira i ne mozes nista jer nemas pravni osnov.
Da ne bude situacija: Znas ono kao imas parking mesto, ali ustvari nemas parking mesto.
i prodaja postojecih mesta bar ovde u centralnom delu nbgu je tanka.pa ROI za parking mesta je odavno ispao iz teme za ozbiljnu diskusiju, nepostojeći je
teška priča ovde jeste što je kvadrat za parking mesto došao na 3300 eur+, koliko je 2021 koštao i kvadrat stana u cartier zgradi u lozničkoj
Nije baš da je ispao, podiže se renta za parking mesta već godinama, kao i sama vrednost(cena) parking mesta vidimo da je skočila.pa ROI za parking mesta je odavno ispao iz teme za ozbiljnu diskusiju, nepostojeći je
teška priča ovde jeste što je kvadrat za parking mesto došao na 3300 eur+, koliko je 2021 koštao i kvadrat stana u cartier zgradi u lozničkoj
izvini, ali ne bih se složio sa ovim...recimo zakup parking mesta na vračaru i svim novogradnjama na nbg je sada između 100 i 150 eur.Nije baš da je ispao, podiže se renta za parking mesta već godinama, kao i sama vrednost(cena) parking mesta vidimo da je skočila.
Svrstao bih ih u istu kategoriju ROI - a ili investicionog ulaganja kao stanove. Ako se izdaje za 80-100eur a ulaganje je 18000eur, to mu dodje 5-6% ROI.
Bilo bi zanimljivo napraviti računicu, jer kod parking mesta nema održavanja, nema opremanja stana, kod praznog hoda nema tolikih troškova itd...