Šta je novo?

Cene nekretnina

Bas sam bio video vest i rekoh da li da podelim...

"Prosečne prodajne cene za polovne automobile kreću se između 8.500 i 9.000 evra, dok je opseg cena za nove automobile poprilično širok i kreće se od 14.500 pa i do više od 300.000 evra."
Ja čujem od nekih kolega da se za nova kola čeka dugo, da imaju liste bukvalno. Baš mi priča jedan koji razmatra kupovinu kola, da su mu savetovali da uzme skupo polovno vozilo jer će ga za koju godinu svakako prodati za skoro iste pare, a krntije neće niko da kupi. Tražnja kao za dobar stan u Bg.
Sad pričaju baš na K1 o nekretninama, kaže godišnje se gradi u Bg oko 7k stanova (tako nešto reče), a smatra se da grad može da apsorbuje između 15-20k.
 
Kao i svuda u svetu ako nisi primetio, nije cena nekretnina problem samo kod nas.
A da mogu da rade mogu, ja sam imao mesece gde u Srbiji izlazim preko 10k mesecno a kamoli da sam u Americi, i to pricam o prosle 2 godine.

Infrastruktura nam jeste uzasna i samim time apsolutno nema veze gde zivis ako putujes u centar cim dodjes do jednog dela beograda provesces 15 minuta u zastojima i kretanju brzinom puza.
Ja sam to ilustrovao isto pre par dana kada sam gledao vreme potrebno iz Batajnice, Zemuna, Novog beograda da se dodje do centra i razlika je bila manja od 10 minuta kolima.


I poslednja stvar, onaj kome je prioritet porodica ce gledati da izvuce maksimum kvadraturu u odnosu na infrastrukturu mesta (skole i dom zdravlja) a ne da li njemu treba 20 ili 40 minuta kolima do posla. Malom detetu nije prioritet da zivi na Vracaru ali mu znaci da ima svoju sobu i bolje ce zivetu u 80m2 u Batajnici nego u 40m2 na Vracaru.
Opet bla bla truć i ništa izbegnuto inicijalno pitanje oko poredjenja sta dobijas.
Ti imas firmu ako ne gresim. Imas zaposlene, poslovni prostor, ogromne troškove. Ako krene loše 6-12 meseci treba da to finansiraš iz keša ili odmah gasis firmu. 200-300k ode lagano za manje od 12 meseci za 6-7 visokoplacenih zaposlenih.

Btw: u Srbiji udeo fizickih lica u prodaji novih automobila je manji od 30%. Najviše su to kupovina firmi+flotne prodaje. Jeste, ako nije na lageru ceka se u zavisnosti od brenda. Za neke moze biti i 4-5 meseci.
 
Ako primećuješ, mahom ljudi ovde traze stan za zivot.
Primecujem kupce investicionih i vikend stanova. Dzo, Vradule, Histerijana, Perica, PeraIkea, Filip, BeliGolubitd, itd Primecujem i komentare kako takvi kupci dominiraju na BG trzistu i tako izbacuju sa trzista kupce stanova za zivot. Ti kupci imaju brojne alternative, tako da paralela sa gorivom nikako ne pije vodu.
 
Opet bla bla truć i ništa izbegnuto inicijalno pitanje oko poredjenja sta dobijas.
Ti imas firmu ako ne gresim. Imas zaposlene, poslovni prostor, ogromne troškove. Ako krene loše 6-12 meseci treba da to finansiraš iz keša ili odmah gasis firmu. 200-300k ode lagano za manje od 12 meseci za 6-7 visokoplacenih zaposlenih.

Btw: u Srbiji udeo fizickih lica u prodaji novih automobila je manji od 30%. Najviše su to kupovina firmi+flotne prodaje. Jeste, ako nije na lageru ceka se u zavisnosti od brenda. Za neke moze biti i 4-5 meseci.
Trend da se prosecna velicina stana smanjuje godinama nije anomalija samo u Beogradu.
Kome se ne svidja moze da kupi stan koji nije u Beogradu ili cak i nije u Srbiji, ne razumem, jesmo mi izolovani od ostatka sveta pa da ne smes da odes da zivis u Nemacku ili Austriju?
Individualno ne mozes da utices na trziste svakako a za sada nema kraha u prodaji i cenama da bi se situacija poboljsala, mozda ce doci do neke korekcije u narednim godinama ali nisam cuo ni za jedan validan faktor da je spomenut od strane tebe osim "vidi sta mozes u EU da kupis za te pare".

Nemoj da brines za poslovanje, imas poslovne kredite koji mogu da amortizuju i godine losijeg poslovanja a kamoli 12 meseci.

Cinjenica da je prosecna cena polovnog automobila skoro 10,000 eura znaci da ljudi ipak imaju para i da nije sve crno kao sto bi se dalo reci kada se citaju ovde komentari.

Svakako imas pravo na svoje misljenje kao i ja na svoje, i da dodje do korekcije u cenama nekretnina ko kupuje dugorocno i pametan je sa novcem to nece osetiti... nisam ni ja lud da sve pare drzim u betonu imam i akcije/kripto sa strane.
 
Ja čujem od nekih kolega da se za nova kola čeka dugo, da imaju liste bukvalno. Baš mi priča jedan koji razmatra kupovinu kola, da su mu savetovali da uzme skupo polovno vozilo jer će ga za koju godinu svakako prodati za skoro iste pare, a krntije neće niko da kupi. Tražnja kao za dobar stan u Bg.
Sad pričaju baš na K1 o nekretninama, kaže godišnje se gradi u Bg oko 7k stanova (tako nešto reče), a smatra se da grad može da apsorbuje između 15-20k.
На нова кола се чека због персонализације. Ко има пара за ново је толико освешћен, да му не пада на памет да купује из салона, него тражи практично уникатан модел. Верујем да не постоје два идентична нова аутомобила продата физичким лицима. Флотна продаја правним лицима је потпуно друга ствар.
 
Ne mislim uopšte na broj, nego na vrstu komentara koje bacaš. Provokacije, prozivanja, sarkastično-ironične opaske i sl. Zadnjih ne znam koliko strana si se dohvatio Zlatibora kao da to nekog osim Labuda zanima na ovoj temi. Ne pamtim da si napisao nešto da nije bilo usmereno na to da "poklopiš" nekog drugog člana na temi.

Bilo bi lepo za promenu da napišeš šta kupuješ/prodaješ, gde, kako ide potraga itd. Svi ostali na temi su bar napisali nešto o svom ličnom iskustvu na tržištu, ti samo figuriraš kao neki provokatorski AI.
Slažem se da ume da ga udavi povremeno, ali nemoj i tebe da uhvati taj hejt nivo, ne da ima ljudi na temi koji se zanimaju za Zlatibor, već mi pišu i na inbox raspitujući se, ali su to uglavnom članovi koji ređe komentarišu. Ne zaboravi da je to treće mesto u Srbiji po prometu nekretnina iza BG i NS. Ali ono o čemu nisi razmišljao je da će postati pravi ventil ili odušak svima nama koji živimo u zagađenom i bučnom gradu. I dan danas ljudi zbrišu na vikend, a kad bude gotov autoput moći ćeš da kažeš ženi da spremi decu u petak jer pravo sa posla ih čekaš ispred stana oko 17h i već do 18.30h ste svi u vašem omiljenom restoranu na planini. Neko će već ujutru igrati golf, tenis, vozati se gondolom u sva četri pravca, voziti bajk, šetati ili biti u novom akvaparku brčkajući se. Iskorišćenje vikenda maksimalno! Ja o tome ovde pričam, o vremenu i o poboljšanju kvaliteta života građana našeg glavnog grada i prostom povećanju izbora. To će svakako važiti i za Vrnj.banju i Frušku Goru, verovatno i Sokobanju, odnosno upravo ono kako šta kome godi i prija.
Kada se završi AP do CG primorja biće vikend putnika koji će putovati ta 3.5h u jednom pravcu i verujem da ći ih biti u značajnom broju. Nova putna infrastruktura će značajno povećati te "hop" varijante iz svih većih gradova...
I dan danas imaš porodice koje imaju neke vikendice/brvnare/imanja u prirodi, ima takođe i značajan broj ljudi koji vikendom idu u sela iz kojih potiču, što se sve može videti po gužvama petkom i nedeljom na izlazu/ulazu u grad. Ljudi već danas putuju 2-3-4h u jednom pravcu da bi se negde odmorili za vikend...

A para sve više i više :cool:
 
Nova putna infrastruktura će značajno povećati te "hop" varijante iz svih većih gradova...
Slazem se i za ovo! Zbog mass proizvodnje soc i lowe end standard zgrada na zlatoboru, tamo uvek ima bas puno slobodnih kapaciteta danas za sutra i to po cenama nizim u odnosu na bilo koje drugo turisticko mesto, sto je lose po investicione kupce na Zlatiboru ali je odlicno za ljude koji zele da skoknu na planinu bez da izgube prednosti koje urbana sredina pruza.
 
Slazem se i za ovo! Zbog mass proizvodnje soc i lowe end standard zgrada na zlatoboru, tamo uvek ima bas puno slobodnih kapaciteta danas za sutra i to po cenama nizim u odnosu na bilo koje drugo turisticko mesto, sto je lose po investicione kupce na Zlatiboru ali je odlicno za ljude koji zele da skoknu na planinu bez da izgube prednosti koje urbana sredina pruza.
Ličiš mi kao neko ko radi za city expert, samo oni su bili dovoljno bezobrazni da napišu PROMO tekst o slabom prometu na Zlatiboru kada smo u realnosti na Wolfovom sajtu mogli videti rekorde u prodaji upravo tih meseci krajem prošle i početkom ove godine! Znači žešći lažovi i manipulatori-nelojalna konkurencija...a sve iz pakosti jer nisu na vreme otvorili kancelariju na Zlatiboru, ove druge agencije se u međuvremenu razbiše od para i projekata! Razmišljam ako si možda potpao pod njihov uticaj i treba ti pomoć oko istine i pravih podataka da bi možda trebalo da ih se češće dotaknem u sledećim komentarima da svi vide o čemu je zapravo reč
5. "Ovo može biti posledica toga što imamo veliku tražnju za nekretninama, naročito na skupim lokacijama. Takođe, jer imamo strane tražioce, recimo zbog rata Ruse i Ukrajince, ali i to što smo postali migrantska destinacija. Samim tim kompanije ulažu u nove projekte, i uglavnom je reč o skupljim nekretninama. Osim toga, može biti rezultat ulaganja stranih firmi u hotelske kapacitete, jer je turizam u Srbiji u značajnom porastu", pojašnjava Marković.
 
I poslednja stvar, onaj kome je prioritet porodica ce gledati da izvuce maksimum kvadraturu u odnosu na infrastrukturu mesta (skole i dom zdravlja) a ne da li njemu treba 20 ili 40 minuta kolima do posla. Malom detetu nije prioritet da zivi na Vracaru ali mu znaci da ima svoju sobu i bolje ce zivetu u 80m2 u Batajnici nego u 40m2 na Vracaru.
Jednom prilikom je jedan čovek pitao prijatelje zar nije bolje da su kupili bar trosoban stan 70+m2 van centralnih opština za svoju tročlanu tj uskoro četvoročlanu porodicu umesto dvosobnog 50m2 u A bloku bilo je kao šamar da si im udario. Uglavnom kompomisi, gde ima volje ima i načina makar živeli u 30m2.
 
Na neki način je i povezano sa cenama nekretnina. Pokazuje da ipak raste kupovna moć građana.....

Veliki skok prodaje novih automobila u Srbiji u prvih šest meseci!​


Tržište automobila, kako u Srbiji, tako i u svetu, u stalnom je razvoju. Kako napreduje tehnologija, tako se i automobilska industrija menja, a potraga za ekološki prihvatljivim rešenjima dovela je do pojave novih, električnih i hibridnih modela.

Kako bismo dobili kompletniji uvid u celokupno tržište automobila i koji modeli dominiraju razgovarali smo sa generalnim sekretarom Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Borisom Ćorovićem.

On podseća da je u 2023. uvezeno 25.400 novih i oko 132.000 polovnih automobila, a najviše vozila stiglo je iz Italije, Francuske i Nemačke.

„Kada je reč o ovoj godini, na dan 30. jun 2024. u Srbiji je prodato 15.158 novih putničkih automobila. Na isti dan prošle godine, prodato je 12.664. Dakle, zabeležen je rast prodaje novih automobila od 19,7 odsto. Što se tiče polovnih automobila, brojke su negde na nivou prošle godine. Dakle, uvezeno ih je oko 55.000“, objašnjava Ćorović..........

Da li se ovo odnosi na firme ili fizička lica?
 
Nije batajnica LUX ali nije ni srednji vek i pakao za zivot kao sto se spominje u ovoj temi, kao da je sve van centralnog dela BGa blato i mocvara.

Ali naravno, svako prema svojim mogucnostima, ovde ima dosta ljudi koji hoce da kupuju van svojih mogucnosti i kukaju kako alternativa nema ili im je skupo.
Alternativa ima samo vam se ne svidjaju i to je OK, ali nemojte da pravite ostale ljude lude da alternative ne postoje :)
 
Na neki način je i povezano sa cenama nekretnina. Pokazuje da ipak raste kupovna moć građana.....

Veliki skok prodaje novih automobila u Srbiji u prvih šest meseci!​


Tržište automobila, kako u Srbiji, tako i u svetu, u stalnom je razvoju. Kako napreduje tehnologija, tako se i automobilska industrija menja, a potraga za ekološki prihvatljivim rešenjima dovela je do pojave novih, električnih i hibridnih modela.

Kako bismo dobili kompletniji uvid u celokupno tržište automobila i koji modeli dominiraju razgovarali smo sa generalnim sekretarom Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Borisom Ćorovićem.

On podseća da je u 2023. uvezeno 25.400 novih i oko 132.000 polovnih automobila, a najviše vozila stiglo je iz Italije, Francuske i Nemačke.

„Kada je reč o ovoj godini, na dan 30. jun 2024. u Srbiji je prodato 15.158 novih putničkih automobila. Na isti dan prošle godine, prodato je 12.664. Dakle, zabeležen je rast prodaje novih automobila od 19,7 odsto. Što se tiče polovnih automobila, brojke su negde na nivou prošle godine. Dakle, uvezeno ih je oko 55.000“, objašnjava Ćorović..........

Ja ne nađoh te informacije na sajtu RGZ, ali zato nađoh ovo za nova registrovana putnička vozila čija je godina proizvodnje tekuća. A da ne pominjem da mešaju prosečnu cenu polovnog auta i, pazi ovo, raspon cena novih automobila. Očigledno da imaju neku agendu i da selektivno biraju informacije, jer te dve informacije nemaju šta da traže jedna pored druge, a ni jedna ni druga ne govore puno.

GodinaBroj registrovanih putničkih vozila
202319762
202219787
202121762
202017029
201923888
 
Ličiš mi kao neko ko radi za city expert, samo oni su bili dovoljno bezobrazni da napišu PROMO tekst o slabom prometu na Zlatiboru kada smo u realnosti na Wolfovom sajtu mogli videti rekorde u prodaji upravo tih meseci krajem prošle i početkom ove godine! Znači žešći lažovi i manipulatori-nelojalna konkurencija...a sve iz pakosti jer nisu na vreme otvorili kancelariju na Zlatiboru, ove druge agencije se u međuvremenu razbiše od para i projekata! Razmišljam ako si možda potpao pod njihov uticaj i treba ti pomoć oko istine i pravih podataka da bi možda trebalo da ih se češće dotaknem u sledećim komentarima da svi vide o čemu je zapravo reč

A za koga ti radiš Zlatibore? Vreme je da znamo. Mojne neke fore svi znamo da si promo Labud samo te ne zezamo dovoljno.
 
Nas javni prevoz.....
Batajnica- Hotel Moskva 52 minuta 31km
Batajnica- Airport city 31 minut 17-25km
U idealnim okolnostima.....
Ako gledamo idealne okolnosti, od Airport city-ja stizes do Velike plane za sat vremena.
 
Ili ides vozom i za 15 minuta si kod Tosinog bunara pa samo sidjes do Airport Cityja sa stanice direkt?
Meni od NBGD stana do Hotela Moskve treba 28 minuta, sta je tu poenta tacno?

Opet imamo argumente autobusom ti treba preko 1h do petlovog brda od Batajnice vidim :D

Ne znam ni sto gubim vreme, kupujte gde hocete stanove :p
 
To i ja pričam 🙂. Neverovatno sta se ovde pise 🙂. Ti si beše iz KGa? Zamisli neko da ti napiše Korićani lux, Nikšićko brdo lux i još da te ubedjuje da je to super ponuda i da je to tako sada 🙂

time se i vodim. ja sam imao kucu u tim krajevima. imao si prevoz do centra grada relativno brzo, ali narod koji tu zivi je u neolitu
 
Ili ides vozom i za 15 minuta si kod Tosinog bunara pa samo sidjes do Airport Cityja sa stanice direkt?
Meni od NBGD stana do Hotela Moskve treba 28 minuta, sta je tu poenta tacno?

Opet imamo argumente autobusom ti treba preko 1h do petlovog brda od Batajnice vidim :D

Ne znam ni sto gubim vreme, kupujte gde hocete stanove :p
Moracu da se slozim da je zbog BG Voz Batajnica bolje "kotirana" od vecine ostalih prigradskih (neki vidim ovde zovu i perifernih) naselja. Licno ne, ali dosta kolega koristi BG voz i zaista olaksava dosta dolazak do NBG ili do grada, nesto najblize metrou sto imamo, nazalost. Jedino se u pitanje dovodi pouzdanost, jer sve cesce cujem probleme, kasnjenja, ispadanja, i da je takt u najmanju ruku - katastrofalan. Ponavljam, ovo nije moje, vec iskustva ljudi koji godinama koriste taj vid prevoza.
 
Moracu da se slozim da je zbog BG Voz Batajnica bolje "kotirana" od vecine ostalih prigradskih (neki vidim ovde zovu i perifernih) naselja. Licno ne, ali dosta kolega koristi BG voz i zaista olaksava dosta dolazak do NBG ili do grada, nesto najblize metrou sto imamo, nazalost. Jedino se u pitanje dovodi pouzdanost, jer sve cesce cujem probleme, kasnjenja, ispadanja, i da je takt u najmanju ruku - katastrofalan. Ponavljam, ovo nije moje, vec iskustva ljudi koji godinama koriste taj vid prevoza.
Bilo je skoro situacija gde ljudi kradu delove pruge i jedan sudar... ali rade i na prosirivanju kapaciteta pa ce biti bolje, nije bas da se cesto desavaju takve stvari ali u poslednjih mesec-dva jeste bilo par situacija.

Ja sam putovao godinama BG vozom dok sam studirao kod Vukovog spomenika, mislim da sam mozda imao jedno 10ak puta situacije da kasnim tako da generalno je pouzdan.
 
Bilo je skoro situacija gde ljudi kradu delove pruge i jedan sudar... ali rade i na prosirivanju kapaciteta pa ce biti bolje, nije bas da se cesto desavaju takve stvari ali u poslednjih mesec-dva jeste bilo par situacija.

Ja sam putovao godinama BG vozom dok sam studirao kod Vukovog spomenika, mislim da sam mozda imao jedno 10ak puta situacije da kasnim tako da generalno je pouzdan.
S obzirom kakav pristup Batajnica ima NBg, mislim da je odlično što je tako pristupačna sa cenama. Ali da ne širimo dalje priču o Bataji. Poenta je da je naše tržište sjajno dokle god ima i manje-više pristupačnih lokaciji onima sa nižim dohotkom.
Generalno, veći pad cena nekretnina našoj ekonomiji ne bi doneo gotovo ništa dobro. (To kažem kao potencijalni kupac.)

1. Građevinski sektor bi bio manje isplativ, te bi bilo i manje projekata. (Vremenom, kada se tražnja oporavi, cene bi opet skočile jer ponuda ne bi mogla da odgovori na to.)
2. Država bi ubirala manje poreza od nekretnina.
3. Smanjila bi se vrednost imovine koju poseduju domaćinstva, te bi svi bili znatno siromašniji nego što jesu. (Takozvanih lančanih kupoprodaja bi bilo znatno manje.)
4. Banke bi bile izložene većom riziku jer bi bilo nenaplativih kredita i pada vrednosti kolaterala. (Banke bi verovatno bile izložene najvećem riziku i ne bi mogle da odobravaju nove kredite.)

Da ne širim dalje, ali mislim da je sreća (ili sreća u nesreći, ako želite) što nam makar građevinski sektor prosperira i doprinosi nekom rastu privrede. Na talasu rasta građevinskog sektora treba da zajašu turizam i poljoprivreda i sve će biti značajno bolje.
 
@Anon

Molimo za komentar.
 
A za koga ti radiš Zlatibore? Vreme je da znamo. Mojne neke fore svi znamo da si promo Labud samo te ne zezamo dovoljno.
Koji ste to vi!? Zar vas ima više u gomili, da ne koristite više naloga!? Inače ja navijam i hvalim projekte koji će da donesu nešto lepo Srbiji, a ne ko neki samo za svoj džep, i još nam ovde prosipaju fore kao da žive u Monte Karlu ili Sent Moricu, pazi molim te probala gospoda fondue pa im sve srpsko seljačko i banalno, sve im smrdi, sarma im je fuj...a glavne pare su ovde zaradili a ne tamo na zapadu, i to još na nefunkcionalnosti, nekvalitetu i nekreativnosti koju su usput skupo prodali (čitaj uvalili) na domaćem tržištu pričajući mu bajke! Ovde voze crne džipove i gledaju sa visine, a tamo na zapadu sa svojom stručnošću ne bi mogli ni kontejner da prodaju ili sagrade.
I onda će takvi budući došavši u našu glavnu palanku da omalovažavaju one manje i udaljenije palanke...ma kako da ne!

Prosto niko nije savršen, ali moramo uvek sagledavati sve uglove i prednosti a ne samo rekla-kazala, puko ogovaranje i besomučno skakanje ko da smo opareni na nešto što nam se ne sviđa. Konačno taj nivo nekulture se ne očekuje od nekoga ko živi u prestonici

Izgleda se nastavlja povoljan ciklus za investiranje u nekretnine, stanodavci prijavili povećanu tražnju...
 
Vrh