@RioBL
Meni se cini da ti ides u krajnost.
Prvo, da pretpostavimo fa Beograd vec ima fantasticnu mrezu metro linija sa jedno 6-7 linija.
Mislis li da ce se ljudi odreci automobila?
Nece, jer ponekad treba otici u vecu kupovinu, nekada treba otici na pijac, neki vole da sa porodicom vikendom skoknu na planinu na skijanje...
Sve da i preko radnih dana u sedmici ne sedaju za volan, ta vozila postoje.
Negde moraju biti parkirana. Nas je izbor dal ce biti parkirana po trotoarima i zelenoj povrsini ili na parkiralistima ili garazama.
Daj mi tvoju procenu koliko kupaca stanova u ove dve kule nece imati makar jedan automobil?
A mnogi ce imati dva...
Dalje, spominjes novi beograd i njegove bulevare sa "6 traka" (?) i po tvom tumacenju oni su razlog sto nema metroa?
Mislim, tako ispada.
A i sam si svestan da te dve stvari nemaju bukvalno veze sa vezom.
I sama situacija na novom Beogradu gde su vecina bulevara izgradjeni pre vise od 25-30 godina, a bum broja automobila se desio tokom prosle decenije te demantuje.
Demantuje te i situacija u gradovima u kojima postoji jaka mreza metro linija.
Ja bejah u 3 i svuda videh veliki broj javnih garaza, podzemnih ili nadzemnih.
Imamo jedan sjajan primer i iz naseg grada.
Nekada su se vozila parkirala na platou ispred skupstine grada. Danas tu imamo podzemnu garazu. Plato je slobodan.
Naravno, neko ce reci da je preko puta pored skupstine haos od vozila i u pravu je. Al to je posledica opsteg nedostatka parking prostora u gradu.
Jer u krugu 2 imamo 3 vece i nekoliko manjih javnih parkiralista. Nedovoljno za ovoliki grad. Pa sve i da je nauredjeniji i najredovniji javni prevoz.
Mi u ovoj zoni u kojoj se grade ova dva objekta, (o kojima je tema) imamo most koji bi trebao da se prosiri, imamo najavu izgradnje tunela ka dorcolu, ali nemamo pricu o trasi metroa.
I bojim se da je necemo ni imati. Beograd se 'preigrao' a prijatelja arapina to ne zanima, jer je skupo i neprofitabilno.
I sta sad po tebi treba iovako sakatu drumsku infrastrukturu dodatno smanjiti da bi se toboze destimulisao drumski saobracaj?
Pa sta ljudima koji ovde budu kupovali stanove preostaje?
Da idu peske?
Biciklom?
Ili da se guraju u prepunim autobusima leti se kuvajuci, a zimi smrzavajuci?
Da im to nametnemo???
Pa cuj, negde u Kalidjerici, Resniku, Batajnici (...) to bi mozda i proslo, jer oni tamo obicno nemaju puno izbora, ali onaj ko bude kupovao stan na skupoj lokaciji nece pristati da mu se namecu resenja koja mu ne odgovaraju.
Rasplinuh se malo, ali poenta je nadam se jasna.
Podzemne i eventualno nadzemne (gde nema uslova)garaze su odlicno resenje. Ostavljaju veci prostor pesacima, vozacima na saobracajnicama, ubrzavaju saobracaj, vece su javne i zelene povrsine sa sansom da ih neko 'spontano' pretvori u parkiraliste svedenom na minimum. Ne izgradnja istih...
Pa nema potrebe da pisem. Imamo sirom grada haos gde su takve novogradnje, od Vracara, preko Zvezdare pa na dalje...