Šta je novo?

"BW Residences" - Beograd na vodi [ Stambeni kompleks | 68 000 m²]

dane bezanija":38xu7w5b je napisao(la):
niko na ovom celom potezu nije gradio nista zadnjih 100 god,mora da je postojao jak razlog za to.nemojte pogresno da me shvatite da sam protiv BNV ali mislim da ce imati ogromne probleme sa vodom...

Sta ces. Takvo su zemljiste odabrali za realizaciju projekta. Najvrednije, kazu.
Sta ce uspjeti da naprave zavisi od toga koliko su spremni daleko da idu u "borbi sa tlom", tj koliko investitor procjeni da moze ulagati u zemljane radove.
 
Pa normalno :)
Nece praviti "grad pod zemljom" u tlu koje je plavno i slabe nosivosti. Pravice minimalno koliko moze sebi da priusti.

Investitor je ovde suocen sa nekoliko ogranicenja:

1. tehnicko geoloske karakteristike tla koje poskupljuju fundiranje i izgradnju podzemnih etaza
2. tehnicki propisi i normativi koji odredjuju broj garaznih i praking mjesta u odnosu na velicinu objekta

Rezultat ovih ogranicenja moze biti kompromis u smislu smanjenja spratnosti zgrada i/ili pretvaranja okolnih prostoru u parkiralista.

Mislim da je za ovaj prostor najbolje rjesenje duboko fundiranje bez podzemnih etaza ali sa nadzemnim garaznim etazama. To bi nuzno diglo spratnost objekata ali bi oslobodilo prostor oko objekata za upotrebu kao zelenu povrsinu.
ILI da se redukuje citav prostor i smanji njegov upotrebni kapacitet. Manji broj stmabenih, poslovnih i drugih kvadrata, manja infrastruktura i slicno.
 
RioBL":3dnr9rro je napisao(la):
dane bezanija":3dnr9rro je napisao(la):
niko na ovom celom potezu nije gradio nista zadnjih 100 god,mora da je postojao jak razlog za to.nemojte pogresno da me shvatite da sam protiv BNV ali mislim da ce imati ogromne probleme sa vodom...

Sta ces. Takvo su zemljiste odabrali za realizaciju projekta. Najvrednije, kazu.
Sta ce uspjeti da naprave zavisi od toga koliko su spremni daleko da idu u "borbi sa tlom", tj koliko investitor procjeni da moze ulagati u zemljane radove.


Naravno .... ako zelis zaraditi, ne smes potrositi :laugh:
Mozda soliteri sojenice ?

Nije se gradilo zadnjih 100 godina jer je to vazilo za plavno podrucje...a do BNV se camcem moze ponekad stici i sa druge strane ulicom Vojvode Misica :D
th.jpg

qw6x9bl.jpg
 
Danas postoje takvi izolacioni materijali, sa kojima nije nikakav problem graditi i u vodi, i da ne prodre voda u objekat, cak ni da se pojavi vlaga. Jeste da je malo skuplje, ali je i te kako moguce. Jedan od najboljih za takve slucajeve (gradnja u zemlji) je voltex, proizvodi se u hrvatskoj, na bazi betonita (prirodni materijal), koji ekspandira kad dodje u kontakt sa vodom, pa mi nikave rupe i ostecenja ne smetaju (moze i ekserima da se zakuje). Tako da price o tome kako je nemoguce uraditi dobru hidroizolaciju u vodi su besmislice. Parking msta su mozda uradili pomocu klackalica, mada to nije bas najbolje resenja za "elitne" stambene prostore.
 
sve je danas moguce, to niko ne spori.
postoji pitanje opravdanosti, tog faktora `malo skuplje`
Takodje, postoji i pitanje trajnosti koje se shodno tome da zivimo u potrosackom drustvu potpuno zanemaruje.
znamo li kolika je trajnost tih izolacionih materijala?

Takodje, ono sto se zanemaruje je da priroda nije nesto sto je `fiksno i staticno`.
Sve se menja, pa tako i sve u prirodi ima promenljive karakteristike.
Dal smo zaista sigurni da ce kolicina padavina i nivoi beogradskih reka i podzemnih voda biti isti za 50 godina?
 
Interesantna brošura o Voltexu (izbacio sam par strana u vezi sa prozvodjačem,zbog eventualnog reklamiranja)





Naravno bitni su i troškovi tako da su upravo iz tih razloga umesto dve išli samo na jednu podzemnu etažu.
 
"Он је најавио да од данас креће постављање више од 400 шипова који треба да носе две будуће стамбене куле, док се ископавања за кулу „Београд” и „W” хотел очекују у току наредна два месеца."
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1717682 (ceo tekst)
 
Kačim se na forum posle duže pauze.
Znači šta smo imali, prema izvoru iz Mašinoprojekta kula će imati samo jednu podzemnu etažu, a još koliko letos sećam se da su najavljivali tri?
Ne sumnjam da je ova odluka racionalna, jer na tom mestu imati etaže ispod nivoa Save svakako je em papreno skupo em teško za održavanje - ali zar upravo ta istina ne ogoljava svu besmislenost izgradnje visokih kula na samoj obali?

Šta sad to znači, da će najveća i najskuplja stambena kula trenutno u prodaji u Beogradu imati nula garažnih mesta? Ili će garažne etaže jednostavno biti nadzemne, tipa objekat će imati nekakvu kutijastu osnovu u kojoj će sa rečne strane biti lokali, sa zadnje strane prema ulici biće garažni prostor, pa na krovu toga nekakvo privatno dvorište i onda se tek iznad toga izdiže kula sa stambenim etažama?

Ajde, to još nekako i može da prođe mada je po svetskim merilima jadno nabijati kraj obale reke takve kutijaste garažne strukture po uzoru na tržne centre. Imao sam priliku da radim u Zollhafenu u Kelnu na obali Rajne, to je luka transformisana u elitnu poslovnu četvrt, to su isto kule sa dvadeset i više spratova na par metara od reke, ali je SVE DO POSLEDNJEG GARAŽNOG MESTA u podzemnim etažama, koje su naravno po gabaritima daleko šire od nadzemnih kula, a suvišno je naglasiti da je u tim garažama sve suvo kao barut dok brodovi klize Rajnom na par metara od njih. Dabome, na sve četiri strane tih poslovnih zgrada sve je javni kaldrmisani prostor, nema govora o bilo kakvim privatnim prostorima koji bi oziđivali ceo gabarit parcele na obali reke. Ali šta ćeš, u naš grad stiže filozofija Arabije, a ne severne Evrope.

Konačno, pitam se da li će i u centru budućeg BNV-a ona megakula sa glavićem, čiji iskop vidim takođe najavljuju ove zime, biti ograničena na jednu podzemnu etažu? Da li će i u njenoj osnovi biti potrebna nadzemna kutijetina pošto se za raspoloživi budžet nema kud u nedostatku podzemnog prostora za garažne i tehničke etaže? Da li je ceo BNV unapred osuđen na takve nakaradne projekte, samo da bi se u narednom periodu brzo iskopalo još nekoliko plitkih temeljnih rupa, tek da se kaže da se uspešno radi po predviđenoj dinamici?

Hm, to mi upravo dade odličnu ideju... Možda se u budućnosti okolnosti srećno udese tako da investitor arapin ode s milim bogom svojim putem, a mi u Savskom amfiteatru dobijemo divnni sportski centar, pandan 25. maju na obali Dunava, sa više bazena razmeštenih po temeljnim rupama BNV-a?
 
stanislaw":ujcacxut je napisao(la):
Šta sad to znači, da će najveća i najskuplja stambena kula trenutno u prodaji u Beogradu imati nula garažnih mesta? Ili će garažne etaže jednostavno biti nadzemne, tipa objekat će imati nekakvu kutijastu osnovu u kojoj će sa rečne strane biti lokali, sa zadnje strane prema ulici biće garažni prostor, pa na krovu toga nekakvo privatno dvorište i onda se tek iznad toga izdiže kula sa stambenim etažama?


Баш тако ће да буде - локали, па три спрата гаража, па станови. И тако цео БнВ.
Фавела за богате.
 
Ako budu te kutijaste osnove u prizemljlu za garaze bice odvratno.
 
Najodvratniji su nedovršeni objekti ili projekti sve ostalo ima potpis autora i to ću nekako da razumem, ali nedovršen projekat, objekat ili naselje, za takve stvari nema objašnjenja.
 
U svakom slučaju investitor se lepo obavezao ugovorom šta mora da završi za 20godina,samo što u ugovoru NIJE DEFINISAN GABARIT(kvadratura) kule? Namena jeste definisana: hotel,stambeno-komercijalni prostor, čak ni visina nije strogo definisana - aproksimativno 200m,maksimum 220m,može da bidne a i ne mora.

Ovde će biti jako zeznuto sa ovim podzemnim garažama,čudi me da su se odlučili i za taj jedan nivo,s obzirom na 100godišnji nivo podzemnih voda,tako da treba očekivati da će ići na nekoliko spratova sa nadzemnim garažnim mestima.
 
Ne razumjem zasto bi bilo nakaradno ako su garaze nadzemno na 2 ili 3 etaze?
Gledano s vana ne mora uopste biti vidljivo da li je na nekoj etazi garaza ili poslovni ili stambeni prostor.
 
Хммм... надземни контејнери за аутомобиле на "најбољој локацији у граду"...? Замисли то на Теразијама. Дивота.
 
A mozda nece biti toga posto vidim da kopaju bar 7-8 metara metara ispod zemlje sto ostavlja nadu za 2 podzemna nivoa
 
Bila je skinuta ograda na gradilistu pre par nedelja i jasno se videlo da je iskopano tacno za jednu etazu.
 
Etaze za garaze nisu visoke. Dodatno, teren oko objekata ce se sigurno nasipati, sto ostavlja nadu da ce garaza makar 2 nivoa biti pod zemljom.

@Pantograf
Pa realno ne vidim razlog zasto bi deo nad zemljom morao biti 'metalni kontejner' ?
Zat je problem arhitektonski osmisliti zanimljiv, pa cak i lep objekat, iako mu svrha nije stanovanje ili kancelarija? :)

Mada, duboko u sebi delim i ja istu bojazan kao i ti...
 
Ja bih licno volio da se izgradi manji broj garaznih mjesta i da se teziste u saobracaju prenese sa automobila na metro.

Je li moguce da nas je eksperiment sa Novim Beogradom "naucio" da trebamo vise garaza a da nas nije naucio da trebamo metro?
 
Bulbulderac17":2bno9nth je napisao(la):
Druze koji metro...?
pa naravno da nam treba nisi otkrio toplu vodu

I sta onda?

Iako svi znamo da nam treba metro ulagacemo u automobilsku infrastrukturu. Samo ne znamo da li da gradimo garaze sa 1, 2 ili 3 podzemne etaze. Mozda 4, bolje bi bilo. Sta mislis?
 
Vrh